Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Byl spuštěn zajímavý blog o inovacích českých i zahraničních firem - http://www.napadyainovace.cz/.
  • Prumerne IQ je presne 100 bodu. Takze jestli chces vymezit desetibodove pasmo, pak kolisa mezi 95 a 105 body.
  • my chceme inovovat, ale nemuzeme riskovat abychom nahodou neprisli o hodne penizek, to snad vsichni chapete, tak co po nas chcete
  • Je moc pekna, ze jo:-) Tech panicu co te minusujou si nevsimej, narozdil od nich to mas v hlave vporadku ;-)
  • Pro za jimavost, prumerne IQ je PRESNE 100. Ono je tak totiz definovany.
  • Presne tek, klasickej indie vyvojar si proste dela hru pro sebe a kamose ... a kdyz na tom i vydela, pripadne se tim dokonce muze zacit zivit, je to jen jeden ohromnej bonus. Je mu zcela uprdele ze bude nejaky decko nekde bulet, ze je to moc tezky/hnusny/fialovy/ruzovy ...

    Tyhle plkalisti zacinaj mit prkne nadelano v gatich... zacinaj si vsimat, ze je vlastne nikdo nepotrebuje, ze si kazdej svuj vytvor muze vydat sam, ... co vic, ze jsou dokonce hraci schopni a ochotni dat prachy predem, pokud jim nekdo slibi hru jakou chteji.
  • Copak, holky te nechcou? :-)
  • A zase rozumbradový uher. Sám kážeš vodu, ale piješ vodu, aneb další "odborná" analýza přes kabel, takže čím že se nakonec od nás odlišuješ, slovenský příteli? Jesliže někdo dělá to co dělá, měl by to dělat pořádně a že dnešní AAA hry jsou z převážné většiny komerční zjednodušené srandy, které pouze mají cíl ukojit poptávku je tak nějak těžko zpochybnitelný fakt. Jistě, není to vyložená kakastrofa, vždyť se objevují opravdu hry, které stále stojí za to, ale bohužel, pocitu k nějakému širokému obhajování a spokojenosti se současnou produkcí většiny studií, jejich zvlášních dogmatických standardů a nevyužitých potenciálů a tvůrčího vyblbnutí s nedostává. Naopak převažuje nechuť a zvednuté obočí nad postupem a směrem, kterým se daná hra vytvoří, až si člověk říká - " to tam na tom robí z těch 500k lidí skutečně někdo s mozkem?" Nemá cenu si kadit na hlavu, člověk si dokáže zahrát současné nebo relativně nedávno vydané hry, ale nečůrám z toho, ale naopak přichází uvědomění si, že to stojí prostě za prd a jestliže to někdo odmítá vidět....no, jeho věc. Ono konekonců, líbit se může i ho*no na chodníku, ale to neznamená, že to správná a kvalitní věc, že jo.
  • „My jsme umístili své studio do Toronta, které je známé svou indie scénou, vlastně v tom vyniká. Přesunem sem jsme chtěli zajistit, že vybudujeme ekosystém ve spolupráci s nimi. Tedy, že se budeme s touto komunitou integrovat, poznáme ji a ona pozná nás“

    Neboli pro Ubi budou "nezávislí" za směšné náklady studna nápadů, zkušebna nápadů a celkem dobrý marketingová vizitka kvality (even indie scene says it is awesome!).

    >> Tak jako za prvé torontští nezávisláci určitě v žádném případě nereprezentují indie scénu, to ani z daleka, a za druhé nevěřím tomu, že by se od Ubisoftu mohli/chtěli něco naučit. Něco hodnotného samozřejmě, něco co by využili pro své indie projekty. Já pevně věřím a doufám, že indie a komerční scéna se od sebe budou čím dál tím víc odlévat. V tom je kouzlo indie vývojářů, že budou dále sílit a už teď může jednotlivec říct "Raymondová jdi do p*dele i s Ubisoftem, nepotřebuju vás a nechci s váma mít nic společnýho". Protože v tom konečnym důsledku, když vedle sebe postavíme třeba řadovýho grafika z Ubisoftu a grafika nějakýho úspěšnýho indie titulu, právě ten nezávislák má navrch, co se týče prachů i co se týče seberealizace, životního stylu a pracovní morálky. Já jsem moc rád když čtu podobný žvásty od lidí jako je Raymondová, plyne z toho že komerční scéna jde stále více do řiti, resp. jak jsi psal, je to stále více jen o tom konečném produktu. Ten samozřejmě nikdy nezmizí, ale právě díky té orientaci na produkt zde bude vznikat více prostoru pro skutečný hry dělaný z vášně pro hry.. A jinak by byla docela sranda sledovat jak se pokouší osmisetčlenný tým zakomponovávat do svých mega projektů určité originální indie koncepty/myšlenky. Kreativita nemůže mezi tolika lidma přežít, to je prostě továrna na boty, sice třeba kvalitně vyrobený, ale pořád jen boty.
  • Jak vede firmu ženská je to v prdeli... + se to násobí 2x když jde o hry my god její názory jsou irelevantní...
  • ...no, tak nejako :)
  • Jo to souhlasim... Neni tu určitý respekt a pochopení toho proč někdo něco dělá, co člověk musí objetovat tomu aby dosáhl cíle a že třeba někdy se to nepovede tak jak to bylo plánované. Navíc taky chybí povědomí o tom, že různí lidé mají různé chutě... Každému se líbí něco jiného...
  • intelektuální satisfakce je spíš podřadná vkusu... Tudíž něčí vkus může být intelektuální satisfakce... Já znám mnoho inteligentních lidí co mají rádi jednoduché věci... Jde o záměr... podle záměru si pak vyber... Herní průmysl je moc široký na tvoji specifikaci IQ.. ta má nějakou hodnotu jen tam kde se používá.. a to je jen v určité části her.. je mnoho her, které nepotřebují intelekt a přesto jsou zábavné... Představa že inteligentní člověk se věnuje jen věcem co mají punc inteligence je spíš pseudointelektuální teorie... lidé prostě mají rádi různé věci nehledě na intelekt... Někdo inteligentní si třeba rád přečte odbornou knihu a zároveň si rád zastřílí bezduchou střílečku když chce vypnout... to neni nic proti ničemu... Já mam někdy rád složité věci někdy naprosto jednoduché věci.. Jsou snad všichni lidé co hrají volejbal v reaálu nebo na kinektu (když to převedu na konzolové hry) stupidní, protože volejbal nevyžaduje žádný intelekt? Ne... a je to hra.. a je to pro mnoho lidí zábava
  • Raymond si myslí, že ačkoli s sebou práce ve velkých vývojářských společnostech přináší určitá rizika a povinnosti (váš neúspěch může mít dalekosáhlé finanční následky), stále je zde snaha o inovaci.

    Měl bych pro paní Raymond jeden zajímavý článek, napsaný někým, kdo tu "inovaci" zažil z jiné pozice než jako vedoucí:
    http://warhorsestudios.cz/index.php?page=blog&entry=blog_008


    Na závěr citace slov paní Ramyond z originálního článku:
    "V současnosti existují jisté vlastnosti očekávané od moderní hry, a někdy mám pocit, že snaha o inovaci, modernizaci a něco nového a zároveň snaha navodit ty nostalgické pocity tak dobře známe fandům ... že hledání rovnováhy mezi inovací a zachováváním odkazu je jeden z největších oříšků k rozlousknutí. Ale tohle se neřídí tím, co chce vedení - děláme to pro fandy."

    Ano, a proto Ubi až do chvíle, kdy se začalo objevovat negativní promo, propagoval nový Splinter Cell jako akční hru. Až začaly nespokojené hlasy sílit natolik, že by mohly eventuelně ohrozit prodeje, teprve tehdy se někdo v Ubi probudil, že připravovaný kus komerčního softwaru nese značku jakéhosi "stealth žánru" a naráz blik-cvak, ono se to vlastně nemusí hrát jen akčně, ne ne bude to dobrý, hlavně prosím neotálejte s předobjednávkou, ne fakt to bude dobrý, půjde to mimo jiné hrát i jakýmsi nudným stealth způsobem, AI jsme udělali tupou dost na to aby to nikomu nedělalo potíže, takže dobrý, klid, fakt nám ty prachy můžete dát, hele, vidíte, půjde tam chodit potichu takže to bude stealth, ne fakt, podívejte... k smíchu.
  • „My jsme umístili své studio do Toronta, které je známé svou indie scénou, vlastně v tom vyniká. Přesunem sem jsme chtěli zajistit, že vybudujeme ekosystém ve spolupráci s nimi. Tedy, že se budeme s touto komunitou integrovat, poznáme ji a ona pozná nás“

    Neboli pro Ubi budou "nezávislí" za směšné náklady studna nápadů, zkušebna nápadů a celkem dobrý marketingová vizitka kvality (even indie scene says it is awesome!).


    „Seděla jsem na obědě s pár lidmi z nezávislých studií a bylo vidět, že předpokládají, jak velké firmy kašlou na inovaci, protože vlastně velké společnosti se hry jako takové moc nestarají."

    Však taky ne, pro velké firmy je hra prostě komerční software, ideálně s tří-čtyř roční délkou morální životnosti a následným nahrazením dalším produktem (protože jinak by cena mrška jedna pořád klesala a klesala). Kdyby obecenstvo ve velkém od Ubi kupovalo Hello World!, tak ho Ubi bude vyrábět a maximální inovací bude ob rok jiná barva pozadí a jiný tvar rohů okna. Indie dělá prostě co ho baví a když to někdo koupí, tím líp. Ubisoft jakožto korporát dělá to, co vydělá.
  • ...nič si s takýchto ľudí nerob. Je to taký trend, dnes sú všetci, odborníci na všetko. Ideš na ČSFD a každý je odborník a filmový kritik. Každý hneď vie čo je filmárčina. To isté platí tu na Games, kde, čo hráč... to fundovaný odborník na tvorbu hier, umeleckú stánku hier a tak. Čo už môžu vedieť taký výrobcovia hier. Hlupáci sú to všetko. Keby dali peniaze našim odborníkom na Slovensko či do Čiech, tak tí by im ukázali ako sa hry majú robiť. Ich odbornosť však nemá nič spoločné s tým, že sú tak veľmi premúdrelí. Vieš, tí ľudia majú komplex menejcennosti, že oni nedokážu nič vytvoriť. Lebo ak si vo svojom okolí poriadne všimneš ľudí, ktorí tak radi kritizujú prácu iných a dokonca prácu, ktorej ani nerozumejú, tak títo ľudia väčšinou nevedia nič hodnotné sami poriadne urobiť. Je to len závisť tých ľudí a ich pokus zviditeľniť sa...
  • "Myslet si muzes co chces, dokonce ti ani nemusi sedet a pres to vsechno mnohe aaa tituly jsou nekvalitni a nezabavne."

    Stejna vypovidaci hodnota.
  • Samý puritáni tu *15*
  • Predpokladam, ze s knizkama to mas podobny a pres komixy jsi se nedostal, ze? Vkus a intelektualni satisfakce spolu prekvapive souvisi.
  • njsem si jistej jestli má IQ spojitost s hrama... Těžko se prokazuje že má IQ vůbec spojitost s něčím... Většinou je to jen nic moc neříkající číslo... Ale zábavu a vkus bych nijak rozhodně nehodnotil pomoci IQ... Dokážu si představit mnoho velice inteligentních lidí u her, které nevyžadují naprosto žádnou mozkovou aktivitu, jen proto aby se odreagovali... Max nějaké logické hry mohou mít v určitém smyslu nějakou spojitost s IQ.. ale hry obecně jsou hlavně zábava a ta často neni spojována s IQ... A většinou zábava ani nemá být složitá nijak na pochopení, pokud nejdo o logickou hru či nějaký záměr toho typu... Jde spíš o zážitek ze hry... Nehraju střílečku pro to abych z toho měl intelektuální orgasmus ale pro to abych se vyřádil, zabil někoho, nebo si hrál na vojáčka...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit