Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tak po cca 2 hodinách intenzivního sledování gamesplayů jsem se osmělil a pustil jsem si ještě v pokoji jako podkres hudbu z Baldurs Gate 3. Takže dál směle tvrdím, že to sice nejspíš bude skvělá hra, ale nebude to mít mnoho společného s původní, legendární předlohou od Black Isle.

    Soundtrack a dabing v BG1 a BG 2 je špička. Jak na Vás působí soundtrack v BG3? Měli jste z něj "husinu", byli jste po zaznění několika tónů zase zpátky na Mečovém pobřeží v hospodě u starého Winthropa? 

    Na mě ten soundtrack k BG3 působí strašně béčkově a lacině, jak kdybych poslouchal maintheme k nějaké "šestkové" hře, na kterou si člověk po roce ani nevzpomene. Přitom sountrack k BG je něco jako soundtrack k Deus Ex. Stačí slyšet pár tónů a hned si vzpomeneš na JC Dentona. Při práci na Revision to dobře věděli a používali stejné samply. Vývojáři HUman Revolution a Mankind Divided to také dobře věděli, takže, proč ty staré návykové samply nezremasterovat a nepoužít znovu? alespoň někde, stačí na pár vteřin. Co udělá Laryan? celé to spláchne do hajzlu a pak se nad hrou budou tetelit blahem lidi, kteří původní BG vůbec nehráli. Za to moc dobře vědí, jak má ten BG3 vypadat a jak se má hrát.....

    • Derp_1337

      Tak ten soundtrack BG3 je jiný než ty staré. Ale to neznamená, že je špatný. Pár písniček se mi fakt líbí.

      Třeba Down by the River, Weeping Dawn či Enemy Down jsou fajn.

    • Tenurri

      A mám povoleno se tetelit, když jsem BG1 dohrála poprvé nedávno a aktuálně mám rozehranou 2 ? :D Nebo na to mají právo jen ostřílení hráči, kteří hráli původní BG v době vydání a slávy?

      Ale tak já mám Borislava a jeho soundtracky ráda už od divinity...
      a vůbec jsem si včera nepustila asi 3x "I want to live, down by the river a wash my pain away" :D...

      ale zase jo, musím říct, že ten soundtrack 3 má jinej feel než původních BG

      • tuco

        Ne

        ;)

      • zanek.s
        The Queen's High Seas    😍

  • Dufam ze sa bude dat hrat za Sarevoka nebo za Drizzta do Urdena, ten byl uzasny v BG2 se dvema meci rozsekal vse 

    • Derp_1337

      Za Drizzta nebudeš moci hrát ze dvou důvodů. Jednak je to postava z knih, takže by hraní za něj asi dost zničilo kánon. A za druhé Drizzt je až moc OP. 😀

      Spíš se tam objeví jako nějaký cameo a v nějaké scéně.

      • 0011

        A o hře Baldur's Gate Dark Aliance, kde můžeš hrát za Drizzta jsi slyšel? Já doufám že tam bude jako nehratelné NPC, protože se těším že ho v rámci tradice opět zabiju a vezmu si jeho scimitary a kroužkovou zbroj, jako v BG1 😇

        • Derp_1337

          Jo, ale tam Drizzt není součástí kánonu, ne? Je tam jenom jako bonusová postava, kterou si můžeš odemknout po dohrání.

          • 0011

            Myslím že ve dvojce nemusíš dohrát hru aby sis ho odemknul, ale ano, je to odemykací postava. Každopádně doufám, že v bg3 bude i kdyby na něj nešlo zaútočit ale doufám že i to půjde protože v jedničce to byla dobrá výzva ke konci hry s pořádným levelem a gearem - nebo strašnej chees když si použil do mrtě 2-3 summonovací hůlky, které byly drahé ale ten loot stál za to.

  • No, v dobe kdy sem poprve hral DnD sem si vytvoril docela zajimavou spojitost, takze... Ranger jde napred? :-D

  • DaviTuk84

    Já se bojím, že to ve finále dopadne špatně jako v DO2 kdy vás hra bude brutálně tlačit do volby předpřipraveného charakteru oproti vlastnímu tím, že vlastní charakter bude mít menší účast na všem, od expů (naprostá klasika v DO2 kdy některé questy hrané předpřipravenou postavou měly větší zisky nežli hrané vlastní) a dalších odměn, až po celkový prožitek ze hry formou RP (opětovně v DO2bohužel hrozně viditelně zneužité) kdy předpřipravenou postavu oslovují jménem, minulostí, společnými zážitky nebo reakcemi někoho kdo ho zná na někoho jiného kdo ho znal, oproti tomu, že vlastní postava je bezejmenný vidlák z vidlákova, který má jen generické reakce a je úplně jedno, zda ho jdete za ještěrana, člověka nebo elfa - prostě generická neutrální reakce ... zatímco Loshe je proste Loshe, Sebile je Sebile a Bestie je ... no asi chápete.

    Hru jsem hrál asi 6-7 krát až do konce (862,1 hodin odehráno aktuálně) a ani jedna ze tří vlastních postav neměla takový příběh/reakce jako předpřipravené postavy (zisk expů tak o 5-15%nižší) a reakce stejné ať to byla jakákoliv generická postava. Prostě hra tlačila do toho: Hraj to za připravenou postavu až sakra moc! (Takže volba a výroba/možnost svých vlastních postav mi přišla až zbitečná - jen aby se neřeklo - ale že tam není - ale počítáno s tím, že to nikdo moc nevyužije)

    Pro mě to srazilo až tak 20-30% hratelnosti hry - nemám rád hry za připravené postavy, raději svou. Ale to hra prostě penalizuje ... nebo minimálně zvýhodňuje připravěné. A bohužel se bojím, že v BG3 to bude to samé!

    Prostě stylem, udělej si vlastní postavu, pokud chceš, ale budeš mít ve hře jen 85% možností otevření rozhovorů, zisku expů, věcí, nebo voleb a dialogů ... abys mohl odemknout všechny volby 100% musíš hrát předpřipravenou ...

    Defacto mi asi nejvíc bude vadit to, že každá předpřipravená bude mít něco jedinečného pro sebe (questy, rozhovory, mapy, zázemí, příběh) ale vlastní nebude mít nic jedinečného, bude to generické ro každou ...

    Přitom bych nejvíc uvítal něco jako úkol/příběh/rozhovor který by nešl odemknout právě s žádnou předpřipravenou postavou, ale jen právě a jen jedině s vlastní vyrobenou - ale to nikdy v D2 nebylo, a hádám, že ani v BG3 to nebude!

    Přitom co by bylo těžkého udělat právě úkol odemknutelný jen vyrobenou postavou, který by připravená odemknout nemohla?

    Asi sem hodně zmlsaný BG1-BG2 a podobnýma old-school hrama, ale mě prostě nezajímá že má hra 3d prostředí, 4d zvuk, 5d efekty a 6d stíny se 7d rozhraním. Chci příběh ... a ten se obávám bude u BG3 daný na předpřipravených postavách na úkor vlastní vyrobené...

    • Tenurri

      Chápu, co máš na mysli, ale zároveň nechápu ten problém, když jsi DOS2 dohrál 6 - 7x.
      mě DOS2 hodně bavilo, poprvé jsem hrála za vlastní postavu, podruhé za Lohse...a ano, Lohse měla ten průchod o něco zajímavější, ale kdyby tam nebyly origin postavy a ta hlavní postava byla stále "stejná", asi by mě to podruhé tolik nebavilo. Zároveň jsem se na první průchod necítila ani nijak ošizená o herní zážitek.

      Jediné, co mi vadilo , byl party lock po actu 1. Se svojí vytvořenou postavou jsem tak měla jen 3 úkoly společníků - což u BG3 potvrdili, že party lock nebude. (Ale zase mě to donutilo hrát hru podruhé s jinou partou).

      Pokud ti vadí Tav bez originu, je tu ještě možnost hrát jako Dark Urge, kde to bude také tebou vytvořená postava, ale má svůj "temný" origin. Já si na tuto postavu na první průchod netroufám. Kostky mě nemají rády a raději hraji neutrální postavy, nebo hrdiny...ale co jsem slyšela, lze temným myšlenkám odolávat a nedat se tou "zlou" cestou.

      Další věc je, že dialogové možnosti se dost mění na základě rasy i povolání (myslím, že se budou měnit i na základě předchozích rozhodnutí) a NPC na tvoji postavu reagují jinak, pokud jsi drow anebo třeba wood elf (například). Proto mě neomrzelo hrát kousek prvního actu v EA několikrát.

      A třeba já mám bezejmenné vidláky i ráda. Asi se tak i víc ztotožním se svojí postavou. Hrát za předpřipravenou postavu je jako hrát za Geralta, stále mě to baví, ale jiným způsobem - nejsem to "já". Skvěle to okoření hru pro další průchody, ale je to (díkybohu) volitelná možnost.

      • Vidíš, mě třeba na každém RPG (mimo IceWind Dale II) vadilo, že nemůžeš parťákum upravit stromy atributů a dovedností, takže pokud chceš mít dobře namluvenou postavu tak bude mít staty jak pojď na mě z boku. Naproti tomu v ID2 jsem měl celou partu svoji, každý měl pečlivě vybrané staty a svoji úlohu v systému ale zase tam chyběla interakce mezi postavama průpovídky etc. etc.
        PS: By mě zajímalo kdo ty předpřipravené postavy navrhuje a jak nad tím přemýšlí, protože staty některých předpřipravených postav jsou vážně k smíchu (že Khalide).

    • zanek.s

      Hele, nedal jsem tu slohovku číst celou, ale z mého pohledu je logické a nejlepší hrát první průchod (a pro většinu i jediný a poslední) z předpřipravenou postavou. A to z jednoho hlavního důvodu: osobní quest postavy a vše kolem toho. Když budu já jako Fane např. + 3 parťáci, tak budu mít 4 luxusní, dlouhé a zajímavé osobní úkoly + historii postav. Když budu vidlák Pepa + 3 parťáci, tak budu mít jen 3 zajímavé osobní questy. Prosté. 

      Také jsem myslel že dám se zbytkem postav druhý kompletní průchod, ale už asi ne. Her je moc 

    • Jevo83

      Ja by som to skratil - za vlastnu postavu sa ta hra spravala "standardne", rovnako ako napr bg1 alebo bg2. A predpripravene postavy boli nieco ako bonus naviac, ktory motivoval k znovuhratelnosti celej hry. Cize nebola to penalizacia custom characteru, ale bonus predpripravenych postav s pribehmi.

      • DaviTuk84

        S tím nesouhlasím, protože naopak v BG1/2 jsi byl "Bhaalovo dítě" bez ohledu na to zda jsi byl trpaslík, elf, člověk ... a měl jsi právě jedinečné reakce které nemohl mít nikdo jiný = kdyby jsi postavu šel za Jaheiru, byly ba reakce jiné, ale nikdy ne takové ... kdyby jsi šel na Minsca, byly by zase jiné, ale ne tak jedinečné jako za Bhaalspawn...

        Podobné to je třeba u PoE (Watcher)(i když tam byly odkazy i na rasy nebo povolání, nebo původy) nebo Tyranny (i když tam to zase ovlivňovalo Dobývání)

        Ale ve všech případech to bylo tím, že postava je jakýmsi jedinečným průvodcem příběhem (podobně jako právě předpřipravený charakter) = tedy měl příběh/zápletku na tělo ... Stejně jako mají právě postavy typu Loshe/Sebile etc.Ale vlastní postava je prostě vidlák z vidlákova - a ač to zní hnusně - tak pokud neumíte udělat vlastní příběh/vlastní zápletku pro vlastní postav, tak to nedělejte!

        Pak můžeš mít hru stylu Diablo = vyber jeden z hratelnejch charakterů - tady máš 5 na výběr kdo budeš - a těch 5 bude mít 5 jedinečných příběhů. Ale nenabízej do toho/k tomu možnost vytvoření si vlastní, která bude mí(potažmo nebude) mít nic!

        Jenže když napíšeš: můžete si vybrat z 5 postav = koupí to 2/3Protože 1/3 lidí na hry stylu (můžete mít vlastního hrdinu) slyšet nebude!

        Protože já bych si to třeba nekoupil, protože hru stylem: Jsi Lara Croft, jmenuješ se tak a tak, bojuješ tak a tak, a máš historii takou a takou prostě nebaví.Já prostě nehraji/nesnáším hry stylu - jsi hrdina XY - a projděte si jeho příběh ... já chci svůj příběh, toho co bude reprezentovat, prožívat a rozhodovat můj hrdina/můj avatar - nechci a nepotřebuji hrát příběh nějakého hrdiny co ho vymyslel někdo jiný/a zažívat bude to co rozhodli jiní nebo mu předurčili (prostě RP má být volby moje/tedy mojí postavy) protože předpřiprvavený Pepa Novák, se vždy rozhodne jako Pepa Novák, takže buď hraju Pepu Nováka a nebo nedodržuji RP (protože to bych udělal já, ne Pepa Novák)

        Proto pro mě předpřipravená postava nemá v RPG pro mě co dělat!A tím se opakuji - pokud neumím udělat příběh na vlastní postavu, ano můžu prodávat příběh/hru s tím - máme 5 hrdinů, vyberte si za koho půjdete - ale pak tam  neslibuji/nenabízím hru s vlastním hrdinou, který má jen 80% možností/zážitku, oproti postavám co mají 100%

        • Kompost

          ale to nedava logiku. nehral si v bg1/2 inu postavu. hral si tu jednojedinu ktora bola a reakcie boli vzdy rovnake bez ohladu. nemohol si hrat hru za "Jaheiru" alebo "Minsca"
          v DO2 si mal ano vyber z origin charakterov a pre nich specifickych veci a potom neprekvapivo niktosa co mal odpovede ako kazdy iny a pribeh/rp si si tvoril sam. ja nechapem co riesis za strasny mentalny proces nad tymto. je to jednoduche mal si moznosti a budes mat moznosti aj v BG3. nejde o nejake jednoduche percenta, je to ina forma zazitku a utvarania charakteru. nepaci sa ti, nekupuj/nehraj. niektorim ludom nieje dobry ani praskovy cukor fukat do zadele...

          Edit: a nevrav ze nemozes vramci rp tvorit akykolvek charakter smerom akym len chces a ako si ho predstavujes a co z neho chces mat. ten tvoj text je jak citat nieco co napisal stroj co chce mat za kazdu cenu mantinel. rp je fludna zalezitost podla vkusu a gusta kazdeho jednotlivca.

          • DaviTuk84

            Tak se shodnem, že se neshodnem ...

            Podle mě prostě hnus udělat příběh/potažmu hru tak, že uděláš 5 předpřivavených postav s 5 příběhy, a dáš na výběr 6 postav s tím, že těch 5 má příběh jedinečný, ale musíš hrát za postavu připravenou/kde k ní prostě nemáš vztah, protože to je postava kterou si vymyslel někdo jiný a někdo jiný jí naplánoval reakce a děj, jaký by měla mít v rámci svého charakteru/původu mít - předefinovaný ....

            A nebo můžeš hrát 6.tou, vlastní postavu, ale ta prostě bude ochuzená o XY věcí ve hře, věci které mají předpřipravené otevřené se s ní otevřít nedají.

            Takže si piš co chceš, ale to, že DO2 tě nesmírně tlačí do toho hrát přeppřipravenou postavu, která má větší bonusy/příběh/hratelnost nežli vlastní postava se asi shodneme.

            (no a když neshodneme, je mi to popravdě u zadele)

            Ale to že DO2 i BG3 tě tlačí do toho, hrát za předpřipravenou postavu a nedělat si vlastní mi nevymluvíš!



            • Záleží, jak si to vyložíš. Souhlasím, že připravené postavy mají víc příběhových možností a tak jsou pro mnoho lidí lákavější. Vlastní postava pak mezi nima působí trochu jalově. Já to beru jako daň za svobodu. Chceš ji, tak zaplať tím, že ke světu nejsi ničím připoutaný. A že nejseš Baalovo dítě, Drakorozený, Předurčený, Vyvolený, Bezejmenný nebo tak něco, mi až tak nevadí (ok, pořád jsi ten s mozkožroutem v hlavě, ale nejsi jedíný). To všechno jsou totiž vlastní příběhy postavy, které musíš tak jako tak překousnout, i když ti nevyhovují. Stejně jako tobě nevyhovuje hrát za Astariona nebo Lae'zel. Ty bys potřeboval prostě něco mezi čistým listem a kompletně připravenou postavou. Bohužel ne všude to dostaneš, i když Lariani připravili velké množství možností.

              A třeba překvapí a zakomponují do vedlejších příběhů něco z vybraných pozadí postav: Jsi řemeslník? Cech tě uvítá a budeš se moct zapojit do jeho aktivit a budeš mít slevy na vybavení. Jsi učenec? Něco podobného v knihovně a slevy na svitky. Přiznám se, že tomu moc nevěřím, ale uvidíme.

              • DaviTuk84

                Reakce na příspěvek:

                Ano, samozřejmě hra nemusí reagovat/nebo na tebe pohlížet na toho jedinečného jakým byla postava v BG nebo PE (tedy na něco úplně ultymátního) můžeš jít za vidláka z vidláva a cítit se jedinečně, ale ať s tím hra pracuje ...Když osloví někoho Loshe, reaguje to na ní jako na bardku, když osloví nekoho Sebile, reaguje to na ní jako na vražedkyni (a tak můžeme pokračovat) ale když někoho osloví tvůj vidlák z vidlákova, reaguje na něj hra stále stejně, jako na vidláka z vidlákova defacto bez rozdílu pohlaví, rasy nebo povolání. Ať to půjdeš s vlastní postavou poprví, popátý, podvacátý, vždy ta postava dostane ten stajenej "Dobrý den!" Kterej je přiřazenej vlastní postavě ...Nikde tam není reakce která by prostě byla jedinečná jen pro vytvořenou vlastní postavu. Neco jako: Přijdeš do hospody a reakce se bude lišit podle toho, zda máš postavu trpaslíka, nemrtvého, elfa nebo člověka ...

                člověk - dobrý den, je radost tu uvítat krajana!

                elfka - dět odběhly, protože se bály že jim okoušeš prsty

                trpaslík - lituji že tě neuvítal i náš podomek, ale šel schovat sudy s pivem

                nemrtví - ale, ale, kdo to je, říkali mi, že se sem blíží zakuklená postava, ale já tomu nevěřil ...

                drak - zdravím vzněšený pane, doufám, že naše skromná kuchyně bude schopná uspokojit i vahláešný mylsný jazyk a chutě vašeho druhu!

                Takle má ta hra reagovat na vlastní postavu, a ne "dobrý den" každýmu, kdo není přednastavená postava s vlastním příbehem...

            • Kompost

              len tak mimochodom, opakujes sa dokola.
              nikto ta do nicoho netlacil a o nic tak zasadneho si neprichadzal. ale tak kolko ludi - tolko chuti ze jo. ale je sranda pri tom mnozstve textu ktore chrlis jak moc ti to lezi v zaludku. takyto buyers regret som nevidel davno, evidentne ale zaner neni pre teba. skus trebars zavodne auta, tam neni z tohto hladiska moc co skazit...

              • DaviTuk84

                Reakce na příspěvek:

                Ale naopak, očividně by spíš auta nebo něco podbného vyhovovalo tobě!

                Protože nejspíše od RPG očekáváš jen něco, co ti ukáže "ímhledsměrem drž meč, a dělej bum, bum, šmáh!" Já naopak od hry/příběhu vyžaduji nějakou hloubku a hlavně zpracování! A to prostě DO2 ani BG3 v některých (opakuji některých) ohledech vůbec nemá a neposkytuje!Prostě třeba v tom, že předpřipravené postavy mají ohromný podíl na příběhu, reakcích a zážitku, ale lákadlo/vějička = udělejte si vlastní postavu - nic z toho neobsahuje!

                Celé DO2 je udělné stylem, kdy postava přijde do (zvolmě něco neutrálního) hospody starosta/hostinský bude reagovat:

                *Loshe - Ale, ale, jestli to není naše slavná zpěvačka? Vítej!*Bestie - Nečekal jsem, že tu potkám zrádce koruny ...*Sebile - Když jsi tu byla minule, skočilo to dost krvavě, odejdi prosím ...

                *vlastní trpaslík - Dobrý den! *vlastní elf - Dobrý den! *vlastní člověk - Dobrý den! 

                vlastní drakotentononc - Dobrý den! (sice tam draka neviděli pět generací, ale žádný "No doprdele, lýtací auto/Rudý princ!?" Ale je to generická postava a tak má přižazenou generickou reakci...

                Vo tom to je! Že ať si uděláš vlastních 10-15-20 postav, každá dostane "dobrý den" ale kterákoliv z připravených má vlastní reakce! Takže je úplně jedno zda tu vlastní máš draka, elfa nebo šilhavýho trpaslíka - hru to vůbec nezajímá a nereaguje s tím, pokud to není předpřipravená postava!

                To je ten nejhorší problém D02 a BG3 pokud hraješ vlastní postavu!

                • Kompost

                  Reakce na příspěvek:

                  hral som to v podstate len s vlasnymi postavami a reakcie okolia boli absolutne v poriadku a z hry som o nic tragicke neprisiel kedze som par krat sjel inu zostavu spolocnikov - prave naopak, naramne som si ju uzil.
                  je mi ta vlastne luto ze ta taky detail ako ze tvoj custom charakter nieje papez Stefan co ho kazdy pozna z videnia odradza od skvelej hry. a to ze znova zopakujes co si uz napisal v inom text walle na tom nic nezmeni.
                  akceptujem tvoj nazor - stale ale tvrdim ze je divny.
                  howgh

                  • DaviTuk84

                    Reakce na příspěvek:

                    Jeden vo koze a druhej vo voze, takže fakt nemá cenu se s tebou vo něčem bavit ... ty sis to užil, mě to tam chybělo, ty akceptuješ můj názor, já akceptuju svůj :) ... tečka, finýto, odesláno bez zpáteční adresy!

                • Tenurri

                  Reakce na příspěvek:

                  Zeptám se, hrál jsi u BG3 Early Acces?

                  Neříkám, že se to děje vždy, ale ty postavy na tebe reagují podle rasy, nebo povolání. Možná ne tak odlišně, jak by sis představoval, ale hodně NPC mělo k mojí postavě jiný přístup, když jsem hrála jako Drow, nebo měli alespoň nějakou poznámku typu drow na denním světle, to se jen tak nevidí...a předpokládali, že moje postava bude zlá.
                  Stejně tak ti dialogové možnosti například barbara dokážou hodně změnit konverzaci.

            • Souhlas. To co popisuješ mě od DO2 odradilo. Ani jedna postava mi nebyla sympatická a pro vlastní nebyl příběh stavěn. 

  • Ak bude jedno dohratie trvať +100h tak sa obávam, že drvivá väčšina hráčov vyskúša jednu postavu. Otázne je, koľko ľudí hru vôbec dohrá...

    Zopár článkov tu už bolo o tom ako polovica hráčov hry ani nedohra, pri AC sérii dokonca cca 20-30%.

    Hru som kúpil 3 roky dozadu ale stovky hodín času nemám.

    • KrPa

      vazne porovnavas asasiny, akrcni adventury, s tahovym rpg BG3???

      • Porovnavam preto, lebo clanky o pocte dohrani v AC serii vieme realne najst. Vacsina ostatnych studii sa pochvali predajmi, ale uz nie poctom dohrati aspon zakladnej kampane, resp. pre marketing je lepsie spocitat vsetky hodiny stravene v hre a chvalit sa "milionmy".

        Napriek tomu, ak sa bavime o +100h nutnych na dohratie pribehu, tak porovnavanie s AC Valhallou vobec nieje mimo. V BG 3 su tahove suboje, nie cela hra. Ine aspekty neporovnavam.

    • Lidi kteří hrají a mají rádi CRPG a D&D mají poněkud lepší držení pozornosti než průměrný hráč AC 😀.

      Ano, bude spousta lidí, kteří ji nedohrají ani jednou...ale všichni, kdo jsi ji předobjednali, ji dohraji aspoň jednou. A většina z nás i víckrát 😎

      • zanek.s

        No. Vyzobat všechny otazníčky v Odyssey stálo hoooodně udržení pozornosti  😂

  • Torm

    Výhoda vlastní postavy (ještě není úplně jasné, jak to bude u Origin postav) je, že si v kempu budete moci postavu plně resetovat na lvl 1, vybrat si znovu nové povolání, skilly a všechny specializace. Takže člověk se nemusí bát, že by zvolil něco špatně. Když ho nebude bavit elf lučištník, tak může se resetovat na půlorka barbara a pak vyzkoušet elfa barda.

    Co mě trochu mrzí je, že se Larian rozhodl odebrat rasové bonusy do atributů. Všichni dostanou +2 a +1 do dvou různých statů, místo předem určených, že Štítový Trpaslík dostane +2 str +2 con atd. Na druhou stranu je super ta volnost, že si člověk může zvolit jakoukoliv variaci, co ho bude zajímavat. Škoda, že to dopadne tak, že většina lidí bude hrát za vanila human. Osobně jsem byl rozhodnutý hrát Dragonborn Paladin protože rasový bonus +2 str +1 char byla jasná volba, ale teď to můžu aplikovat na jakoukoliv rasu, takže možná taky skončím trapně u Human. Uvidíme.

    • Na to rozdělování bodů k atributům jsem zvědavý. Pokud jsem to dobře pochopil, tak to bude jako v Tasha's Cauldron of Everything. Tedy dostaneš totéž, co v základních pravidlech (tedy ten tvůj mountain dwarf: +2 Con, +2 Str, hill dwarf: +2 Con, +1 Wis a vanilkový člověk +1 ke všemu) a tyhle bonusy si buď můžeš nechat nebo libovolně přeházet jinam, pokud nepřekročíš 20. Tedy mountain dwarf rozděluje 4 body, hill dwarf 3 body a člověk 6 bodů. Rozdíly jsou dané zvláštními schopnostmi a množstvím proficiencies (člověk nemá žádné, proto rozděluje 6 bodů). Dávat +2 a +1 kamkoliv všem z tohoto důvodu nedává moc smysl, nebylo by to vyvážené.

      Ale je možné, že to udělají úplně jinak. Třeba v návrzích pro D&D One je i nějaká možnost přehazovat zvláštní schopnosti.

    • Derp_1337

      Nevím, jak moc to bude "výhodou", že můžeš svoji vlastní postavu resetovat, když žádná rasa nebude mít nějaké unikátní statistiky. Takže trpaslický paladin bude úplně stejný jako třeba elfí paladin. To už radši vezmu nějakou "origin" postavu a užiju si jednu zajímavou příběhovou linku navíc.


      "Škoda, že to dopadne tak, že většina lidí bude hrát za vanila human."

      Proč je to škoda??? Nemělo by ti být jedno, jak hrajou ostatní lidi? A já osobně se tomu přistupu nedivím a chápu to. Proč? Protože důležitou součástí RolePlay je sžití s postavou. A lidem se snadněji ztotožňuje s postavou, která je jim blízká.

      • Rasové zvláštní schopnosti (darkvision, fey ancestery, dwarven resilence, breath weapon...) tam budou. Jen nevím, jestli nepůjdou nějak přeházet. Pokud nepůjdou, trpaslický paladin nebude stejný jako elfský paladin a pokud půjdou, při resetu si to budeš moct přizpůsobit taky stejně jako atributy a povolání. Prostě to bude úplně jiná postava.

        Nicméně nejsem fanda takových výměn. A ano, radši si minimálně na první hru vezmu předpřipravenou postavu, protože bude ve světě lépe zakotvená.

        • DaviTuk84

          Já si myslím, že to to přehazovaní zkazí stejně jako ta měńavčí maska v D02 (mimochodem po prvních dvou hrách hraji zásadně bez ní) 

          Jako hraju trpaslíka, typoše pívobřich a fousiska a sprostá mluva žejotentonoc ... ale najednou jsem zjisil, že tamhle jsou elfiska a dělal nějacý to do země zasazenstvo mrtvol svýho kámoša ... a tak se změním na elfa a vyžeru nejvíc expů. Sice vo elfím životě, nebo obecně kultuře, vím úplný kulový! Sice to ruší RP jak prase ... ale jde z toho mít bonus co se dá vyžrat, tak mi to tam hra dá a já se z trpaslíka v cupu letu přeměním na elfa, abych měl elfí výhody!

          Sice by mě asi mnohem víc bavilo jít hru čistě jako trpaslík a holt ten bonus oželet ... a pak při druhém hraní se z něho radovat jako elf! Ale ne hra mi dovolí se maskovat a vyžrat to do mrtě ...

          Takže si myslím, že ta maska dost zkazila hru a bohužel se domnívám, že tohle přehazování/restartování a hlavně generování bonusu podle sebe bude dost tragický! 

          Vemte si jak to bylo v BG třeba,kde každá postava musela zastávat nějaký post a jaká to byla sranda!

          A už třeba jen PE nebo první DO kde šlo restartovávat skilli a tak.

          Jo sice sem figter celejch 15 levelů, co neumí do 5.ti počítat, ale rozštípu dub na třísky levačkou ... ale ted dojdu do města, přehodím si skilli, nakoupím si všechno jako mistr obchodník, pak prokecnu všchny NPC s charizmou kterou by mi záviděl Will Šejkspírů, ještě si skočím odpastit tu truhlu s griftem Indiány Jonase a pak se vrátím ke svému dvojručnímu kyji o váze nepřenosné kovadliny, jen proto, že se můžu ve městě přehazovat a jdu zase štípat dubiska!

          Tyhle ty přehazovačky a resetovačky hry prostě totálně zabíjejí! :(

          • Derp_1337

            Jo, přesně. Resetování postavy a skillů jsou velkým nepřítelem vůči ztotožnění s postavou v rámci role play.

            Občas se taky načapám při dělání něčeho, co bych normálně asi neudělal, jenom protože daná činnost mi přinese více XP pro postavu.

  • Inquisitor

     Znovuhratelnost tady bude obrovská. Variací je opravdu hodně.

  • PPoe

    Nejvíc na celém článku mě zaujalo to, že Šárka je proti vanilce. Že by pistácie, Šárko?;-) 


    Ale jinak k tématu, tohle mi nikdy moc nevadilo, když je to rozhodování přehledné a intuitivní. Co mi vadí je na sílu vymyšlené nové reálie, jen aby byl ten svět nějak odlišný od ostatních. Jasně, povolání kouzelník, bojovník, zloděj je klišé. Ale vím okamžitě co si pod tím představit a jaký bude herní styl. Vždycky mě ale odrazuje, když musím nejdřív studovat co asi bude Glaive, Cipher a podobně.. Ucit se nová pravidla, jen abych poznal co je dobré a co ne. Jak je krásný, když hra zvládne od prvního kontaktu to, že člověk může vytvořit postavu a hrát bez hodinových studií jaké vlastnosti a hodnoty co znamenají a jak si tedy tu postavu navolit. 

    Už v recenzi na BG2 tehdy někdo zmínil, jak je to krásný, když "narodili jste se do nového světa s moudrostí starců".

  • v předchozích DnD hrách jsem rád hrával klerika, přišlo mi že je to dobrý kompromis mezi válečníkem a kouzelníkem, a healing se vždycky hodí. DnD 5 pravidla ale vůbec neznám. Osobně paralýzou moc netrpím, prostě něco zvolím a hraju

    • 5e je vlastně 3.5 kde není tolik matematiky a je jednodušší tvorba postavy 😀. 


      Ale po vykuchané 4e je feel postav v 5e dost podobný jako ve 3.5...takže klerik je pořád heals on wheels v plechu se slušným crowd control 🤣

  • Nechci paralýzu.

    Vytvořím si postavu, která mě instinktivně zaujme, která mi prostě sedne.

    Věřím, že hra bude dobrá, ať zvolím kohokoli. Že skoro všechny postavy budou kvůli všem těm variantám jiné a tudíž všechny jinak zábavné.

    Nebudu řešit, jaká mohla být situace, kdybych měl jinou postavu. Tohle je moje postava, můj příběh. Příště možná bude jiný. Nikdy neodhalím vše. To je v pořádku.

    (Já osobně raději hraji za nějaké lidštější postavy, které jsou prodlouženou verzí mě samotného v cizím fantasy světě, a se kterými se tedy dokáži lépe ztotožnit. Nehraji tedy moc často za démonické zplozence. Asi se pustím do hry s nějakým malým, usedlým hobitem, který se bude muset poprat s tím divokým, nebezpečným dobrodružstvím, do kterého spadl.)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit