Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Levine jako jeden z velmi mála lidí chápe, jak udělat hru zajímavou, a nebojí se experimentovat. Proto jsou jeho hry takové, jaké jsou. Liz je ve hře ztvárněná jako ještě snad žádná jiná herní postava. Nemá chybu.
    • Shenkster
      Nemá ! ... proto jí miluju *14*
    • Malleth
      Nemůžu si pomoct ale nepřijde mi že by na Elizabeth bylo něco extra výjimečnýho.
      V podstatě je to nesmrtelnej, chodící invetář, kterej občas něco řekne, nebo ti něco hodí.
      Kdby to že nejde zranit bylo alepoň nějak vysvětlený (například že by vlezla do trhliny).
      Rozhodně sem neměl pocit že by to byla živoucí bytost.

      Zatím nejlíp udělanej companion byla podle mě Yorda v ICO. Musel si ji chránit a bál ses pokaždý, když ses od níc musel vzdálit. Vedl si ji za ruku a pomáhal ji do výšek
      Navíc mluvila jiným jazykem než ty, což přidalo tomu vztahu další rozměr.
      • Z logického hlediska ta postava vyjímečná není, opravdu chodící inventář a oživovací jednotka (díky tomu se hra dá dohrát prakticky jenom s melee :D).
        Pro "pocit" ze hry ale nějakým způsobem vyjímečná je. Bez ní by to byla jenom střílečka, ale autoři tady dost hrají na emoce. Eliz je uvěřitelná- chování, skvělý dabing (a všimněte si nereálně velkých očí). Snad poprvé po dlouhé době, co jsem ve hře šel k cíli ne jen proto, abych splnil "objective". Jak ji odnes ten pták a pak na ni experimentovali... takhle naštvaný jsem na záporné virtuální postavy ještě nebyl.*16*
        • Malleth
          Největší problém vidim v tom že s ní nemůžeš skoro vůbec interagovat když pominu několik momentů v příběhu kde musíš "press X to comfort" apod.
          Nemůžeš si sní promluvit a ani nějak zajímavějc využít tu její schopnost. Vždyť by se s těma tearama dali vymyslet skvělý a originální puzzly, který by trochu nabourali stereotyp z neustálýho, zběsilýho střílení.

          Její chování taky není úplně přirozený, ze začátku ztropí scénu, když někoho zabiješ ale pak už ignoruje když likviduješ zástupy nepřátel, řežeš je do krku a urážíš jim hlavy hákem.
          • No já teda nevím, ale když jsem nepřátele nějak hnusně masakroval, tak hláškovala skoro celou hru. A že nic neříká, neznamená, že je jí to fuk. Stačí se zastavit a podívat se na ni, jak stojí, jak se tváří, kolikrát přestává šmejdit a slídit všude možně...

            Určitě to není nejlepší virtuální postava všech dob (na Wheatleyho nikdo nemá *15*), ale do hry mi zapadla a vcelku mi na ní v průběhu hry záleželo. Navíc jsem ji nemusel hlídat a nijak komandovat - grrr resident evil 4 - kdy jsem byl mnohokrát rád, že jsem uhlídal sebe *2*
            • @Coffin.Corner@tiscali.cz *15* To víš, takový ženský už se dneska neroděj. *3*
            • Coffin.Corner
              Mno, častokrát jsem ji pozoroval a těch skriptů chování bylo jen několik, které se opakovaly neustále dokolečka. Roztomilé bylo třeba když si na záchodech zacpala nosík, absurdní zase, když v lehkém předklonu často, jakože něco zkoumala a jednou přitom strčila hlavu do rozpálené pece *4*
      • ICO jsem nehrál, takže soudit tak úplně nemůžu, ale z toho, jak to popisuješ, mám dojem, že Yorda je něco jako děcko, které musíš hlídat a opatrovávat, což v zásadě není špatně, ale je to prostě něco jiného. Trochu mi ten popis připomíná Eliku z pár let starého Prince of Persia. Tu sice člověk nemusel vodit za ručičku, ale svým způsobem mu na ní taky záleželo.

        Na Liz se mi líbí hlavně to, že to není postava, která by jen tupě postávala, ale naopak všechno zkoumá, pořád něco komentuje nebo se na něco ptá a nakonec i v boji se nějak uplatní. Bez posledně jmenovaného bych se možná obešel, ale na druhou stranu, proč ne.
  • GlaDOS
    Jen taková věc, co mě zaujala. Překvapivě docela často v diskuzích čtu, že BI je pořád v jádru tupá střílečka a že právě kvůli tomu si hra nezaslouží vysoká hodnocení. Že tam chybí hlubší ovlivňování příběhu, atd. Série Half Life nicméně taky nic podobného nemá a je často označována jako legendární herní série (u HL 2 legenádrní hra). Proč by tak tedy nemohl být označován i BI?
    • smejki
      To jsou takové elitářské hemzy. To má pár siláckých individuí pocit, že co není Planescape/Fallout/Arcanum/Mass Effect/whatever, to je šit. Hry se posuzují jaké jsou v rámci zvoleného konceptu, ne jaké by byly, kdyby byly bývaly bývávaly koncipovány úplně jinak. Jelikož Bioshock neaspiruje na to býti ani za půl nehtu RPGčkem, nemá takové hřímání smysl a jakékoliv šlapání po něm v tomhle směru je hloupé. Povzdech s vidinou Bioshocku jako RPGčka? To je jiná.

      Stejný případ je držkování na hack'n slash hry (Diablo), když se objevují vysoko v žebříčcích RPG her. Ano, je to primitivnější subžánr, pakárna, ale pořád je to tak, že jakmile do žebříčku vpustím širší pole konceptů, neposuzuji jejich vzájemnou nadřazenost, nýbrž míru jejich naplnění v tom kterém konkrétním díle.
    • Nemůžu mluvit za všechny a nevím, jestli by měl mít BI nižší hodnocení (ani mě to moc nezajímá), ale já osobně vidím rozdíl v tom, že se HL nesnaží tvářit jako něco, čím není. Ta akce je navíc v BI ještě mnohem absurdnější než v Half-Lifu (i když čistě mechanicky je možná lepší, než v HL).
      • Kozy
        Rozveď to, co myslíš tím " nesnaží tvářit jako něco, čím není"?
        • viz thread založený misho8723
    • janchor
      Mě zaráží to "tupá". V Infinite má akce svý jasně daný místo a tempo do ní až na výjimky skvěle graduje. O podobně strhujících přestřelkách se střílečkám doopravdy tupejm může jen zdát.
      • Coffin.Corner
        No já jsem střílecí pasáže spíš přetrpěl, než abych si jich užíval. Často to na mě bylo až příliš hektické a nemít Bioshock Ininite tak chytlavý příběh a prostředí, tak bych ho asi nedohrál.
  • misho8723
    Treba viac takýchto ľudí v hernom biznise.. sa mi napríklad strašne páči prezentoval a stále prezentuje svoje hry - u BioShock Infinite väčšinou venoval vytvoreniu mesta, Elizabeth, rôzne postoje ľudí a ich postavenie v spoločnosti, rôzne dimenzie, atď., a nie ako ostatný vývojári a ich klasické kecy "máme milión zbraní, ktoré vybuchujú, trhajú, vyhadzujú, strieľajú, masakrujú milión typov nepriateľov v najnovšom engine, ktorý používa DX15, HDAO, multimiliónpixely a ktorý má v sebe verne spracované ekosystémy v hre, kde keď nezaplatíte šľapke za sex, tak si po vás pôjde jej pasák, pričom kvôli reálnemu pocitu sme nasnímali pohyby reálneho pasáka, atď".. proste jeho rozhovory alebo prednášky viem si pozerať aj niekoľko hodín, zatiaľ čo mi stačí jedna veta niekoho od Activisionu alebo EA, aby som čo najrýchlejšie klikol na niečo zmysluplnejšie
    A aj napriek tomu, že Irrational Games sa vo svojich hrách zameriavajú na iné veci ako iný tvorcovia FPS hier, tak súbojový systém v BI je najlepší od HL2 - ešte nikdy sa mi nestalo aby som si dáky úsek v FPS hre zahral niekoľkokrát len preto, že ma proste baví súbojový systém.. preto mám v BI nahratých zatiaľ 17 hodín na prvý záťah a to v hre ešte nie som ani v polovici :)
    • Souhlasím, že je to zajímavější než prezentace Activisionu, bohužel jsou ale město, postavy, postoje lidí, příběh a spol. jen velmi pěkná kulisa pro hru, která se od her Activisionu a EA zas tak moc neliší, hlavní náplň hry jsou ty milióny zbraní, které vybuchují a masakrují. Levinovy prezentace mi tak přijdou sice zajímavější, ale méně upřímné, než ty Activisionovské. Je mi z toho dost smutno, mám (možná mylný) pocit, že by to studio ve skutečnosti chtělo udělat něco trochu jiného, ale "doba je zlá".
      • misho8723
        Chápem, ale ide o to, že aj keď robili FPS hru, tak sa hlavne zamerali na iné veci ako iný vývojári a to hlavne kvôli tomu, že sa chceli od nich odlíšiť, priniesť dačo nové.. a to sa podľa mňa im aj podarilo - ako v podstate už od System Shocku 2... čo je natom zlé, že je to FPS ? Nikto nevyčítal a ani nevyčíta Half-Life série že ide "len" o FPS.. ja si viem predstaviť napríklad BI aj ako RPG hru, ale to neznamená, že to idem vyčítať vývojárom.. chceli spraviť takú hru ako chceli a napríklad zase si neviem predstaviť BI ako hru bez zbraní a FPS aspektu.. a to, že majú tam zbrane, ktoré, áno, vybuchujú, strieľajú a masakrujú to je len dobre - preto je to pre mňa najlepší pocit zo strieľania v FPS hre od HL2.. však stále ide o FPS hru, tak sa samozrejme museli zamerať aj na tú "shooter" stránku.. inak by išlo o hru s perfektným príbehom ale s nezaujímavým gameplayom a to isto by som nechcel - nato napríklad podľa mňa doplatilo Metro 2033..
        Ide tu o to, že ostatní vývojári sa len chvália tými zbraňami, grafikou, a ďalšími podľa mňa nie až tak dôležitými zložkami, kde Irrational Games sa zamerali aj pri prezentovaní hry hlavne na postavy, Columbiu, Elizabeth, atmosféru, atď (pričom nezanedbali ani gameplay).. a to je to prečo sú tak odlišný a prečo ich ľudia milujú.. však Ken Levine od začiatku a aj celý tím hovorili, že ide o FPS hru, tak fakt nerozumiem prečo ľudia nadávajú nato, že je to FPS.. však v ktorej inej FPS hre som sa dostal ku svojej prvej zbrani až po 1-2 hodinách? V ktorej inej FPS hre je toľko času na odpočinok od "shooter" stránky? Vo väčšine FPS hier ide od začiatku do konca iba o strieľanie a nič iné človek počas hrania nerobí (toto platí aj pre BioShock 1 - s výmikom možno dvojice Big Daddy+Little Sister, ktorých mohol hráč nechať na pokoji)
        • No ale třeba ten SS2 byl někde jinde - téma, svět a hratelnost (která byla hodně odlišná než v BI, určitě bych SS2 nenazval dobrou střílečkou, střílení tam bylo zpracováno dost symbolicky i na svou dobu) do sebe perfektně zapadaly - jsi hacker, který se snaží přežít na vesmírné lodi a pokořit AI s božským komplexem. Bioshock Infinite se snaží vypadat jako dospělá hra o filozofii, lidských vztazích a všelijakých dalších věcech, které nebudu spoilovat, ve skutečnosti je ta hra o vystřílení stovek lidí a pojídání hotdogů z popelnic. Tímto problémem trpěl už i první Bioshock, v Infinite je to ještě víc do oči bijící. Je to dobrá a pěkná lineární střílečka, ke které je přilepen docela hezký sci-fi film.
          • Malleth
            Souhlas. Ten konflikt mezi tématem a náplní hry je evidentní. Osobně si myslim že to primárně neměla bejt FPS. Líp bych si to dokázal představit jako 3D akční adventuru s větším důrazem, na prozkoumávání, puzzly možná stealth a sem tam okořeněnou vkusnou akcí.
          • misho8723
            Ok, fajn.. no nič - asi sa nezhodneme, ale to je v pohode.. len jednu vec - skús mi pripomenúť koľko existuje vlastne nelineárnych FPS hier? Mňa napadne len STALKER séria, nič iné.. a BI by som podľa väčšiny FPS hier nazval najnelineárnejšia z lineárnych FPS hier :) (no BS1 bola viac otvorená a ak by sme SS 2 počítali ako len FPS)
            • Mně ani moc nejde o nelinearitu (i když všechny dřívější hry od Irrationalu byly míň lineární), ale o to, že je v té hře obrovský konflikt, který mi po celou dobu hraní hodně vadil. Jak to vyřešit ti neřeknu, to je extrémně složitá otázka, nelinearita by to sama o sobě asi těžko vyřešila.
      • přesně... ta hra není taková, jak se, alespoň pro mě, tvářila
  • Hra roku!
  • Jak už jsem psal v podcastu pracuje se na neoficial. češtině.
    Pracují na ní kluci fejfar a sfinx (možna znate z herních for a xzone).

    Trochu se perou s některými názvy, ale myslim že se stím poperou. *4*
    Zde ukázka.....jedná se o pre-alfu.
    http://www.youtube.com/watch?v=zDXUv33Hl8I
  • Jsem si tu empetrojku stahnul, ale bojim se spoileru.
    K Infinitu jsem se bohuzel jeste nedostal, tak si to nechci pokazit (uz takhle mi i opatrny procitani diskusi nadelilo par podpasovek)
    Poslouchal nekdo celej ten zaznam? Bojim se to nacpat do usi : )
    • ales.smutny
      Prakticky se nespoileruje. Jsou tam asi dvě nebo tři popisy scén z děje, který není na začátku a sem tam nějakej zvukovej záznam ze hry. Já to zatím nehrál a prakticky nic "navíc" nevím :) O konci rozhodně ani slovo :)
      • Diky.
        Vlastne si nechci zkazit ani ten zacatek, o kterym vsichni tak basni.
        Ono asi podobny povidani nakonec stejne bude zajimavejsi az po dohrani...
        Ted to teda spis odlozim, a budu doufat, ze se k BI dostanu jeste v tomto zivote : )
        • ales.smutny
          Pokud chceš být tabula rasa, tak to radši neposlouchej :)
  • Aby mi taky má práce úplně nezapadla, mrkněte na video s titulky. ;)
    http://www.youtube.com/watch?v=PnK1Duzu3zw
    • Chápu to tedy dobře, že původní obličej Elizabeth, který jsme mohli vidět v prvním gameplayi byl změněn na základě toho, že ta ruska udělala cosplay a vývojářům se tedy obličej té ruské slečny zdál ještě více vyjadřující jejich představu o Elizabeth, tudíž původní obličej Elizabeth zavrhli a naskenovali obličej té ruské slečny jako novou variantu až v průběhu vývoje?
      • misho8723
        Tá ruska prišla ako posledná - jej tvár použili až v konečnej fáze propagácie hry - TV reklama, obal hry, plagáty, atď... ale nie kvôli nej zmenili tvár Elizabeth
  • Nejsou už nějaké informace o DLC?
  • Nevím, s jakými fyziky konverzoval, ale cestování časem dozadu a nějaké časové brány jsou většinou fyziků považovány za úplný nesmysl.
    • To není tak úplně pravda, v čistě teoretické rovině fyziky není zcela vyloučeno (ale ani potvrzeno) cestování časem dozadu (ovšem jen po hranici vytvoření stroje času - cestovat časem před vytvoření stoje, který by mě teoreticky časem zpět poslal možné není ani teoreticky) . Také otevření a udržení červích děr je teoreticky možné za použití tzv. záporné energie - vzniká např. za pomocí tzv. Casimirova efektu. V praktické rovině a blízké (ostatně i vzdálené a asi i velmi vzdálené) budoucnosti je to zcela nedosažitelné.
    • A i kdyby, tak mi vždy přijde v příbězích tohoto typu vtipné, jak ta "kvantová fyzika" funguje čistě na úrovni jednotlivých postav a jejich akcí se zanedbáním motýlího efektu. Podle mě by to fungovalo mnohem líp, kdyby se tak explicitně na reálnou fyziku neodvolávali.
      • Ok, ještě než se někdo chytí... zkusím to napsat bez spoilerů - jo, v jednom důležitém místě v B:I mé výtky až tak neplatí, ale je to jenom jedno místo, kde se to hodilo.
  • Malleth
    Zrovna v BI hráč příběh jen sleduje a nevytváří.
    • To samozřejmě není pravda. Levin to určitě nemyslel stylem Mass Effect, že děláte rozhodnutí, která se promítnou do hry, ale že Booker s Elizabeth jsou hlavní příčinou veškerého dění. Všechno se odvíjí od jejich akcí a nejsou jenom pozorovateli, ale hlavními hybateli děje.
      • Malleth
        Postavy jsou hybateli děje i ve filmu nebo knize. Hry jsou právě výjimečný v tom že dějem může hejbat hráč.
        • To je už pak samozřejmě otázka osobního vkusu, mně je právě filmová narace nejbližší a Infinite, který velkou měrou využívá prvků fimového vyprávění, je proto u mě top hra za pěknou řádku let.
          • Malleth
            Já neříkám že je to špatná hra, nebo že by měla mít větvenej příběh, ale přijde mi divný že v rozhovoru zdůraznuje specifikum her, který ale ve svý hře záměrně potlačil.
            • Já taky neříkám, že by ji měl někdo stavět na piedestal jako vzor všem hrám, ale rozhodně se mi líbí, jak Levin uvažuje a jakým způsobem je hra vyprávěna. (Co si budu nalhávat, líbí se mi to extrémně)
        • Ale hráč může stále hýbat dějem jen tak, jak mu to autor dovolí. Je to jako bys měl knihu a k ní několik pokračování, které každé rozvíjí děj z prvního dílu nějak jinak. Tvou volbou je, po které knize šáhneš, ale autorem stále nejsi ty, ale někdo jiný. *3*
    • Příběhem myslíš těch 5% času, co nehraješ generickou střílečku?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit