Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tohle platilo v době, kdy nebyla digitální distribuce. Autor potřeboval vydavatele, který by mu vylisoval tisícovky CD/DVD a produkt dodal do kamenných prodejen . Problém, stejně jako u knih a hudby byl v tom, že dobrých 90% ceny šlo vydavateli a ne autorovi. S nástupem digitální distribuce, se kterou začal prakticky Valve, se celý model změnil a ceny her mohly jít rapidně dolů. A samozřejmě dnes nepotřebujete vydavatele. Nebo přesněji řečeno. Autor je zároveň i vydavatelem. Nepotřebuje ani platformu Steam. Prostě dnes můžete díky digitální distribuci být samovydavatel.

    Viz: https://cs.wikipedia.org/wiki/Samovydavatel

  • ja_nic_nevim

    Chápete rozdíl mezi vydavatelem a autorem? 

  • KrPa

    ano, tak se vydelava na blbcich, napr. treba W3 reforge, anthem a jine perlicky

  • Jack1947

    Španělé zase elektroniku, protože nemají dan. Njn ale kdyby se tam člověk odstěhoval nadával by na jiné věci.

  • Jack1947

    Mít jednu pevnou cenu pro všechny země je dost na hlavu. Stejně jako by to měli být jen Eura to se nikomu nepodaří procpat že 30korun+- je to samé co koruna😛

  • Jack1947

    Přímo jsem na tom ve svém, příspěvku narážel. A jo oopravdu radši nějaký byt dražší ale spolehlivější SHOP než noname russian abych hru měl jako správný čecháček s nejmenší námahou a skoro zadaro 🙂

  • Ano, velmi oblíbená :))

  • existují i oficiální e-shopy jako humble bundle nebo bundle start (dnes fanatical) a další. Obchod s klíči nemusí být hned levota.

  • Jak u čeho. Některé hry mají regionální zámek. Tedy pokud je koupíte například přes ruskou VPN za ruskou měnu, tak už je navždy budete muset spouštět přes VPN, jinak vám to regionální zámek ani nedovolí pustit. A potom samozřejmě vývojáři takové klíče, když na ně přijdou, rádi deaktivují, protože se jedná o porušení jejich EULA.

  • Za mě je to logické a dobrý tah, který hlavně ochrání menší vývojáře před šedým trhem.

  • Tak šedý trh by stálo za to zrušit, protože ten přímo poškozuje vývojáře. Je to ve skutečnosti horší, než kdyby si někdo hru upirátil. Protože na šedém trhu jsou hry většinou kupovány pomocí kradených kreditních karet a následně prodávány za ony zajímavě nízké ceny. Problém pak nastává při reklamaci platby majitelem karty, kdy potom vývojář musí vrátit peníze nejen majiteli, ale také musí zaplatit všechny transakční poplatky. Pro malé vývojáře je šedý trh, regional pricing a podobné likvidační.

  • Proč myslíte, že velké firmy mají své vlastní klienty? Přece, aby nemuseli platit 30% provizi Valve. Takže když něco kupujete od UBI, EA, Bethesda,....

    Když si je koupíte v jejich obchodech (klientech), tak si je logicky kupujete přímo u výrobce.

  • Někteří vývojáři to řeší i tak, že na steamu nepodporují regionální ceny a třeba jednou za 3 měsíce upraví všechny ceny tak, aby podle kursu odpovídali například ceně v USD.

  • Myslí tím krabicovky bych řekl.

  • CRYPT

    Tak to jsi borec... Zajimalo by me, ktere hry sis koupil u toho vyrobce, kdyz dnes v naprosto drtive vetsine se hry kupuji jen pres tyto klienty

  • Coffin.Corner

    Vážně se chceš srovnávat s Argentinou třicet let se zmítající od jednoho státního bankrotu k druhému?

  • Hry na Steamu nenakupuji . Kupuji u výrobce a když musím tak dám klíč na steam . Za ty roky jsem si tam koupil abych nekecal třeba 3 hry . 

  • KrPa

    Predobjednavky, no to je jina liga...

  • Jo, třeba předobjednávka na Mafii Definitive Edition byla tuším bez slevy.

  • KrPa

    Uprime, on nekdo na steamu nakupuje snad mimo slevy? Vzdyt je to nejdrazsi herni shop!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit