Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ty jo, tohle mě úplně minulo a přitom jsem na didáči propařil co se dalo. Díky za tip.

  • unicz

    Bloodwych na Didaktik M.

  • unicz

    Bloodwych na Didaktik M.

  • unicz

    Bloodwych na Didaktik M.

  • skaven

    no, nech spravia, ci o to bude zaujem

    Proste o BG zaujem stale je, asi nebudu tie postavy take zabudnutelne, ako si tvrdil

  • Derp_1337

    Nechapu, co tenhle argument má společného s kartičkami z MTG. Wizzards of the Coast můžou jako inspiraci pro kartičky brát odkudkoliv.

    To prostě nic objektivního neřekne. Kdyby se rozhodli udělat v roce 2023 edici kartiček z DA:O , tak by to jako dle tvého argumentu znamenalo, že DA:O je jako lepší než BG ???

  • skaven

    sorry, ze este sa v tom vrtam, ale ukaz mi nieco podobne z DA:O za 2022

    Mincs

  • Derp_1337

    Vidíš, teď když jsi to zmínil, tak jsem si Imoen hned vybavil. Ale když jsem se snažil sám vzpomenout, tak jsem si ji nemohl vybavit její jméno.

    A Sarevoka si spíš pamatuji jako záporáka z jedničky. Do party jsem se snažil nepřibírat lidi s Evil alignment.

  • 0011

    Uvedením jejího celého jména = zapamatoval sis jí. A nekecej že si nevzpomeneš na Imoen, kterou potkáš hned na začátku obou dílů a jejíž hledání je dost podstatná část hlavního příběhu 2. dílu a i když ji nepřibereš do party, tak se setkání s ní nelze vyhnout a už vůbec nekecej že si nevzpomeneš na Sarevoka, kterého můžeš najmout v ToB.

  • Derp_1337

    Hmm, hezká tabulka s cliché u her od Bioware.

    Škoda, že je to dost stará tabulka a nejsou tam uvedené i novější díly (z hlavy mě napadá třeba DA:Inquisition, které by tam taky nádherně zapadlo).

  • Derp_1337

    "uvedením jejiho celého jména..."

    To není moc pádný argument, když Morrigan, Leliana a Alistair jsou taky celá jména. Ty postavy neměly příjmení.

    Jinak samozřejmě Viconia byla super. Ale kromě ní a Korgana si fakt na nikoho jiného nepamatuji. Takže matematicky soudím 3 je více než 2 😇

  • Jen pro zajímavost skrze ty 8 bity, co jsi hrál a na čem?

  • unicz

    Zajímavé. Docela se zajímám o fyziku apod. a nezaznamenal jsem za posledních 20 let nějaké změny v čase. Furt 60s, 24h, 7d.... 🤨🙂

  • unicz

    No... Já hrál RPG už na 8bit apod. a RPG to byla krokovací a 3D. Izometrická přišla později. Takže pokud klasika, tak 3D z vlastního pohledu? 🤨🙂 Ve velkém to pak takto pokračovalo i na PC, EOB, Wizardy, DM, M&M....

  • No, "pogooglil" jsem a musím Vám částečně dát za pravdu. cRPG může znamenat classical RPG nebo computer RPG....názory se různí. V případě classic RPG bych se přikláněl spíše k názoru že by měly být zahrnuté izometrické RPGčka, zatímco v případě že by se mělo jednat o computer tak není co dodat k Vaší verzi 👀

  • Kdyby jen ME1. Příběhovou kostru mají společnou prakticky všechna bioware RPG z jejich zlatého období, od Balduru až po ME3.

    Jedou totiž dle scénáře kdy se střídájí tunelovité příběhem řízené pasáže s obdobími, kdy má hráč určitou volnost průzkumu prostředí a rozhodování:

    úvod->obodbí průzkumu a volnosti -> příběhová krize/zvrat - období průzkumu a volnosti 2 - krize2 a tah na závěr...

    viz.: https://external-preview.redd.it/kfXvpiqPcxpA0iFDYeukaS_JAELfMcSP1QBtgT0ewK8.png?auto=webp&s=959366fa156d565781dcb903b76a26592f75e6b6

    A pokud se podíváš na hry od Piranha Bytes, tak všechny od Gothic 1 po Elex 2 jsou vystavěny na obdobné příběhové kostře.

  • Co se zde nezmínilo, a mě na RPG hrách celkově i na CRPG zajímá a baví, je design a různorodost nepřátel. V tom Dragon Age Origin hodně selhává. U Dragon Age Origin jsou nepřátelé, až na draky, průměrný až podprůměrný a hodně podobný. Naopak v tomhle u mě vítězí Baldrus Gate 2. První tři hry jsem nehrál, ale odhaduji, že tam bude design nepřátel a jejich různorodost taky výborný. Proto mám daleko radši Icewind Dále 1 a Divinity: Original Sin 1 než Dragon Age Origin. Myslím, že jste to kdysi zmiňovali v Neoretru, že Dragon Age Origin má stejnou příběhovou kostru jako Mass Effect 1.

  • A jestli mi někdo hodlá vyčítat, že se má přeci jednat o FANTASY RPG, tak ať si redakce zajístí, že má stejný název článku na hlavní stránce i v článku. Protože na hlavní straně je název "Žebříček: 22 nejlepších klasických RPG dneška".

  • Článek dobrý, ale autoři zapomněli na z tahových RPG na Shadowrun Trilogii, což docela zamrzí, protože cyberpunkových RPG aby pohledal.

    A ten výčet rozhodně není úplný. Tenhle článek by se spíš měl jmenovat RPG s izometrickým pohledem.

    Protože, pokud se od toho odvrátíme, zjístíme je že tu spousta dalších RPG z jiného úhlu pohledu: Wizardry 8, Ultima 9, Might and Magic (doporučuji díly IV.-VIII.), Legend of Grimrock, Gothic I.-III., Albion, Betrayal at Krondor, Dex, Drakensangy, Fallout I.,II. a Tactics...

  • unicz

    Pak se článek měl jmenovat "old school RPG", očividně se jmenované tituly odvolávají na principy z p&p RPG.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit