Přejít na výpis diskuzí
Medieval Engineers předvádí na destrukci hradů fungování fyziky
2.2.2015 | Aleš Smutný
36 příspěvků
-
.. a k tomu jim dopomáhej bůh amen .
-
Jop to bude vypadat velmi podobne jako robocraft => navrsis hromadu kameni kolem, aby to co nejvic vydrzelo, ale k obyvatelnymu hradu to bude mit hodne daleko.
Specielne v pripade, ze bude mozny ten vysledek odstrelovat z libovolnyho uhlu. Hrady se prave proto aby to neslo stavely na kopcich. Byt nektery na nevhodne zvolenych. Treba Karlstejn je vlastne z obranyho hlediska naprosta silenost, vsude kolem sou vyssi kopce ze kterych se da odstrelovat. I kdyz v dobe vystavby si asi neco takovyho nikdo nedokazal ani predstavit. Presto oblehani prezil. -
To asi budeš zklamanej... Maximálně se o to pokusí někdo z modderů...
-
Marek Rosa sice říká, že pro SE i ME má samostatné týmy. Byl bych radši kdyby tým SE dál dělal na SE a tým ME by místo toho pracoval na planetách. Vždyť stačí jen do ME kopnout sci-fi textury a propojit s SE.
Takhle to zatím vypadá, že se snaží oslovit co největší hráčskou komunitu. Na druhou stranu jim třeba raketově vzroustou příjmy a řádně je využijí na dodělání obou titulů. :) -
Guma neni zjednoduseni fyziky, guma je vadne nastavena fyzika. I na tom videu je videt, ze je to o fyzice kosticek. Jenze oni resi jen tlak/zatizeni hmotou, zjevne neresi tah = pevnost zdiva. A to je proc se to rozpada tak blbe. Defakto pokud nepotrebujes resit otresy, muzes barak postavit nasucho. Bude uplne vpohode drzet vlastni vahou. Malta se pak pouziva prave kvuli tomu, aby to zdivo neco vydrzelo i v tahu/smyku.
Zakladni vypocet je pomerne trivialni a zvladne ho s prstem v nose kalkulacka. Jediny co musis spravne nadefinovat, jsou konstatny = kolik to asi tak ma vydrzet. A to plati prave i o chovani tech padajicich casti, kdyz nekolikatunovy bloky chovaj jako gumidek, tak mas neco zcela spatne. Lecjaky demo predvadejici fyziku vypada lip.
Navic se v tomhle pripade nebavime o nicem, co musis spocitat behem milisekund, mas na to pomerne dost casu. Vem si, ze rekneme zamiris katapultem, a od toho okaziku, nez nabijes a vystrelis to muze trvat (v zavislosti na nastaveni) klidne desitky sekund (v realu by to byly spis desitky minut). Ale ty uz vis (nebo muzes vedet), co vystrel zasahne, takze uz muzes pocitat, co a jak ma spadnout.
Me osobne pak vazne nezajima, jak to bude vypadat a jestli to bude mit uber stiny, uber vyhlazovani a jiny kravince. Mimochodem, kdyz sem jeste chodil na fora wotka, resilo se, proc nemaj tanky funkcni (=terenu se prizpusobujici) podvozky. Oni pindali, ze to nejde, tak jim tam nekdo postnul video zcela funkcniho podvozku, ktery zbouchnul v nejakym softu za odpoledne. Stacilo tomu nastavit spravne kolizni model. -
No tak jestli to bude o tom, že se vám bude protivník snažit zničit hrad, tak se trochu bojím, že se dostaneme ke kameným kostkám místo ke hradům..
-
IMHO vytvoriť 100% fyzikálny herný engine nie je ani náhodou v možnostiach súčasného HW. Buď môžeš mať skripty, kedy sa ti to bude rúcať stále rovnako a značne obmedzene, alebo musíš fyziku zjednodušovať (guma).
-
Rosa - mega expert na vse...
-
Kdyz chci za neco prachy, tak bych asi mel predvist, jak si to predstavuju a ne predvadet demicko, kterych se da (a lepsich) sosnout tisice.
-
Spocitat se to da uplne vpohode, idealni uloha pro GPU, jenze on se lip prodava nalestenej vzhled nez funkcnost. Samo "spocitat" - neni realny delat skutecnej fyzikalni vypocet, ale i ten osizenej muze velmi dobre ve hre fungovat.
Vem si trebas libovolnej soft na modelovani - rekneme blender. Do nej nejakej plugin, trebas na ohen nebo vodu ... a pak si nechej vyrenderovat jedinej statickej obrazek. Pripadne se podivej na nekterej z filmecku http://archive.blender.org/features-gallery/movies/ a pocti si, jak dlouho a na cem se to renederovalo. -
Hmm ... ideove rekneme zajimavy, ale uz v tyhle fazi vidim to, co je videt u spousty jinych games - papirova/gumova fyzika. Rozpada se to, ale nikoli realisticky. Navic ucinnost ty kameny koule spis odpovida tristivotrhavy munici velky raze.
Doporucuju (tvurcum predevsim) navstivit zcela libovolnou zriceninu a prohlidnout si, jakym zpusobem je konstruovana zed a z toho dovodit zpusob jak se rozpada. Stredoveky zdi hradu se stavely jako sendvic. Tedy postavily se obe strany (poskladany/castecne opracovany) a vnitrek se vyplnil vpodstate jen "bordelem" - tedy mix sutru, pisku, treba i hliny a vapna. Ono to zatvrdlo, ale mechanicky to znamenalo, ze v okamziku kdy byla narusena ta vnejsi skorapka, to uz nic nevydrzelo.
Odstrelovani praky pak bylo zpusobily znicit hradebni ochozy, strechy, ... ale pokud jde o vlastni zdivo, to bylo pomerne hodne odolny. Navic hra alespon zatim nebere v potaz uhel dopadu. Opet, staci se podivat na libovolny hrad, potencielnimu utoku vystavene casti jsou staveny jako ostruha.
+ se zda, ze tvurci maji velmi nadsazenou predstavu o pevnosti vazeb zdiva, protoze aby upadl vrsek veze a zustal pohromade ... pripadne aby sebou most vzal polovinu hradu ... -
Přesně tak. Bohužel to zatim vypadá na cosi jako dost jednoduchý PhysX demo s editorem. No on to možná nebude PhysX, ale nějakej jinej kolizní/destrukční engine, nicméně moc práce si s tim zatmi moc nedali :/. Čekal bych zohlednění toho co píšeš plus překlady/dřevěný trámy apod.
Tohle tak jak to zatim je se vůbec neliší od volně stažitelnejch dem na PhysX :/. Ale třeba ještě plánujou před sebou hodně dlouhou cestu a tohle všechno vymakají. -
Ne, v tý době se ho ještě ptali "Proč tak smutně" ?
-
Tak jestli se budu půl dne sráát s hradem a pak přijde maník se třema koulema a udělá mi z toho hromadu bordelu, tak mě to asi dlouho bavit nebude *1*
-
Minimálně dalších 5-7 let žádnou změnu nečekej, protože to je plánovaný životní cyklus úžasných next-gen konzolí, které jsou rády, když rozběhnou novou hru na fullHD ve 30 fps a někde musí i přidávat filmové pruhy.
Počítat tam pokročilejší fyziku? Neblázní, vždyť by ty krabičky spáchaly rituální sebevraždu. *3* -
Demostracne prehnany asi. *1*
Tak vynorilo se uz tolik ukazek a demicek kde funguje pekne fyzika vseho moznyho. Udelat a vypocist to evidentne lze. Problemem je, ze v kontextu cele hry to zere asi moc vykonu. Obavam se, ze budeme jeste dlouho cumet jenom na ukazky, a nebo prilis specificke mensi hry jaka je tato. Pokud se nestane zazrak a neprijde nejaka revoluce v skokovem zvyseni vykonu. Uz dlouho to tak ale nevypada. *7* -
1/ navzdy to bude alfa - viz keen software
2/ za predpokladu ze tam bude update kterej to tam da, coz nebude
3/ za predpokladu ze tam nakej katapult vubec nekdy bude -
no extra realistické mi to nepřipadá a ten rotující strom v 1:01 ?? mhh . Tímhle videem se chtěli pochlubit ??
-
Ve videu jsou určitě použita nerealistická fyzikální nastavení z důvodu předvedení, co to umí.
-
A nebo že člověk střílí koule z ničeho *1* a karty tim ničí.