Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Veskoslav

    Skrouhněte si rozpočet na marketing. Většina velkých AAA a kvalitních AAA her se zaplatí do 3 měsíců od vydání. Počet hráčů je tak 10x větší než třeba v roce 2000. 60 % nákupů se navíc realizuje pouze digitálně, takže jim odpadla distribuce a s ní spojené náklady. Tohle je prostě jenom další řev s tím, že by chtěl zdražit, aby se ještě více nažrala různá CEO a na ně napojení lidé...K tomu i stroje, na kterých se to vyvíjí stojí zlomek toho, co kdysi. Jediné, co podražilo je cena nájmů, energií a lidské práce. Ale to je na dlouho to rozebrat. Prostě další ufňukanec, co chce místo 20 mega odměn, 30 mega:)

  • dworkin

    To je jak když si telefonní operátoři vzdycky stěžují, že tohle chystané opatření je zaručeně položí... a ono je samozřejmě nepoloží, akorát sníží nechutně vysoké zisky na pořád ještě nechutně vysoké zisky. Jestli se z vyvoje AAA her stanou o něco méně výhodné investice, mi fakt žíly netrhá. Vyvíjet se samozřejmě budou dál, o to nemám vůbec žádnej strach.

  • CZ_Travis

    No je to jen názor, ne dogma. Ferda sice naříká, jak je drahý vývoj a že se ceny nezměnily, ale zcela opomněl množství prodaných kusů, který U AAA her ( pokud to tvurci nebo chamtivý management neposere) vygeneruje zisk. 

  • unicz

    No s tou cenou to nebylo úplně přesně. 60 je za základní verzi. Ale ony premium, season, bla bla umí stát i kilo. Plus exkluzivity.

    A hry s miriadou DLC jdou pak do stovek (ale to není asi moc přidat konzol) a často to jsou navíc technologické vykopávky na více jak deset let starém engine/API. Zlatý důl bez extra investic do vývoje.

  • Jack1947

    Pokud se nastaví dobře mikrotransakce nevidím důvod aby byli AAA hry... snad nikdo nechce aby je nahradili INDIE... sra.. ndy to by fakt bylo příliš!

    • Jak vypadá dobře nastavená mikrotransakce? :-D

      Snad všichni víme, jak ty hry pak vypadají :-D

      • dobře nastavené jsou ty, které do hry vůbec nedají

        • Jack1947

          Taky možnost 🙂

    • ale fuj. Mikrotransakce nech mobilním "hříčkám" nebo Free2Pay, ale jakmile za hru platím a ještě má DLC, tak už ve hře žádný "store" nemá co dělat, respektive mi tím vydavatel naznačuje, že se neštítí žádné příležitosti mne pěkně podojit.

      • Jack1947

        Nojo ale to je minulost bohužel. NA DLC se taky dost nadávalo a koukalo skrz prsty a lidi si zvykli mikro prdy at tam jsou ale at neotravují člověka co o ně vůbec nestojí.

        • Tam je to něco jiného. Není DLC jako DLC. Dneska se to používá i pro datadisky/expansion packy, které jsou ok, ale pak se za to maskují i chujoviny typu DLC k Tropicu - jedna mapa, jeden strom a jeden obleček pro el presidenta.

    • Jack1947

      Jinak více linaárních her, je to sice nostalgické ale proč ne otevřené světy člověku dohroady nic nedají je to jen iluze že je to furt co dělat a ubijí to zbytečně hratelnost = Cpe se to všude možně.

  • Cvicme_v_rytme

    Podle mě tak trochu bláboly. Tyhle prohlášení jsou stále dokola. Navíc dá jako příklad RDR2 nebo GOW? Hry, které si na sebe vydělaly? Navíc u GOW je to reklama pro PS, takže to má i další rovinu. AAA model udržitelný je, ale samozřejmě všeho s mírou. Je jasné, že nejde tvořit jen samé AAA věci a občas je potřeba to proložit i méně riskantním projektem. Však to samé dělají filmy. Některé vydělají balík, jiné se ani nezaplatí, ale vlastně se dotují z těch úspěšných věcí. Vždyť herní průmysl je to samé. Když se někde někdo spálí, dělá menší věc za méně peněz, kde nepotřebuje tak vysokou prodejnost. Holt je potřeba zodpovědnost. A stejně jako si trh najde místo pro 30hodinovou hru, úspěch může mít i kvalitní 15hodinová.

  • U AAA her vidím velký problém v kreativitě a originalitě. S obrovským rozpočtem sází na "jistotu" a bojí se velkých změn - respektive přidávání nových věcí - ubrat staré je běžná praxe a ještě na tom ušetří. Nicméně vzrový případ jak na AAA hry ne mi přijde Ubisoft, využil jsem možnost Uplay+ trialu a vyzkoušel pár jejich nových her (nějak jsem se těm seriím roky vyhýbal). Prvních pár hodin super, ale pak člověk zjistí, že ty jejich open-worldy jsou obrovské, ale prázdné - respektive plné otazníčků a stovek různých sběratelských ptákovin, které spíš otravují než že bych měl nutkání je sebrat všechny (proč vůbec???). Nicméně pak jsem zkusil jinou hru a připadal jsem si, že jsem pustil omylem zase tu první. Až na pár detailů jsou ty hry prakticky všechny stejné. Dron, sokol. Vyškrábat se na vyhlídku. Pobít kemp a takhle ještě pár set krát.

  • cNNk

    Hry mozna stoji stejne jako pred 25 lety, ale pred 25 lety se jedny hry neprodali i desitky milionu.

    • No jenže ono i dnes se v těch cifrách prodávají spíš výjimky ne? A předem to nemáš zaručené nikdy, takže dělat vysokorozpočtovou AAA hru po 7 let je risk jako prase, pokud nejsi hodně známé studio jako ND, R* nebo CD project.

  • LadaVanBar

    Ja osobne bych se zkraceni herni doby u nekterych titulu nezlobil, jak clovek starne tak uz nema na vsechno cas 😉

     Navic u nekterych titulu je herni doba umele natazena grindem a nebo repetitivnima questama, vubec by mi nevadilo kdybych misto 80+ hodin dostal jen 30-40, ale nabitych smysluplnym gameplayem, klidne zaplatim celou cenu.

    Stejny problem ted resim u restu v RPGckach, mam v bucketlistu pathfinder, divinity dvojku a pillars of eternity 2, rozehranou mam divinity 1 a BG1 v planu BG2 jako refresh pred BG3. Navic do toho vychazej dalsi a dalsi zajimave hry, jako FF VII, TLOU2 atd. kde na to ma clovek brat cas? A to jsem s tezkym srdcem odstavil strategie, ktery my braly taky more casu (civ6, FM2020 atd). Do toho outside aktivity 😀 Uz aby bylo povolene klonovani, jinak se to vsechno neda stihat 😀

  • KrPa

    kdyz nebude vice nez 50% penez zrat marketing, tak si nemaji co stezovat!

    • A ty si myslíš že ten marketing si ty prachy bere jen tak protože chce? Bez marketingu neprodas, jinak by na to prachy nevyhazovali.

      • KrPa

        kdyz si uz vzbudovali znacku a jmeno predchozimi tituly? nebo proste prodavaji smejd a vydelavaji jen penize predprodejem??

      • dobrá hrá prodá, kor dneska, kdy máš tunu youtuberů a hromadu distribučních kanálů. Průměrná AAA hra musí mít za sebou obrovský PR team, aby správně živili hype.

        • Ty youtubeři ale hru hrajou jen proto, že je známá (z marketingu) a tedy se spousta lidí zvědavě podívá, či přímo vyhledá tu hru.

          • mrkni třeba na shapez.io

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit