Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Veskoslav

    Skrouhněte si rozpočet na marketing. Většina velkých AAA a kvalitních AAA her se zaplatí do 3 měsíců od vydání. Počet hráčů je tak 10x větší než třeba v roce 2000. 60 % nákupů se navíc realizuje pouze digitálně, takže jim odpadla distribuce a s ní spojené náklady. Tohle je prostě jenom další řev s tím, že by chtěl zdražit, aby se ještě více nažrala různá CEO a na ně napojení lidé...K tomu i stroje, na kterých se to vyvíjí stojí zlomek toho, co kdysi. Jediné, co podražilo je cena nájmů, energií a lidské práce. Ale to je na dlouho to rozebrat. Prostě další ufňukanec, co chce místo 20 mega odměn, 30 mega:)

  • dworkin

    To je jak když si telefonní operátoři vzdycky stěžují, že tohle chystané opatření je zaručeně položí... a ono je samozřejmě nepoloží, akorát sníží nechutně vysoké zisky na pořád ještě nechutně vysoké zisky. Jestli se z vyvoje AAA her stanou o něco méně výhodné investice, mi fakt žíly netrhá. Vyvíjet se samozřejmě budou dál, o to nemám vůbec žádnej strach.

  • CZ_Travis

    No je to jen názor, ne dogma. Ferda sice naříká, jak je drahý vývoj a že se ceny nezměnily, ale zcela opomněl množství prodaných kusů, který U AAA her ( pokud to tvurci nebo chamtivý management neposere) vygeneruje zisk. 

  • unicz

    No s tou cenou to nebylo úplně přesně. 60 je za základní verzi. Ale ony premium, season, bla bla umí stát i kilo. Plus exkluzivity.

    A hry s miriadou DLC jdou pak do stovek (ale to není asi moc přidat konzol) a často to jsou navíc technologické vykopávky na více jak deset let starém engine/API. Zlatý důl bez extra investic do vývoje.

  • JohnnyLegend

    Opravdu AAA hry v pravem slova smyslu s budgetem jak hollywoodsky filmy dela jen hrstka studii. Rockstar, CD projekt, Bethesda, Activision a studia dotovana Sony jako Naughty Dog (mozna jeste Ubisoft a EA, ale rozpocet jejich recyklovanejch her bude asi o dost mensi nez dekadu dlouhej vyvoj jinych her). Neni se cemu divit, ze pan breci. Ale bez AAA exkluzivit by PS nebyl tam kde je a prodejni cisla TLOU2 jen za prvni tejden trhaji rekordy. To same u Rockstaru, GTAcko vydelalo miliardu dolaru za par tejdnu, RDR2 nemel k miliarde za stejnou dobu daleko. Kde je problem?

    A i kdyby AAA hry nevychazely, porad by vznikaly pecky jako Dead Cells, Hotline Miami a AA tituly jako Hellboade nebo Kingdom Come. Ja jsem v klidu.

  • Jack1947

    Pokud se nastaví dobře mikrotransakce nevidím důvod aby byli AAA hry... snad nikdo nechce aby je nahradili INDIE... sra.. ndy to by fakt bylo příliš!

    • Jak vypadá dobře nastavená mikrotransakce? :-D

      Snad všichni víme, jak ty hry pak vypadají :-D

      • dobře nastavené jsou ty, které do hry vůbec nedají

        • Jack1947

          Taky možnost 🙂

    • ale fuj. Mikrotransakce nech mobilním "hříčkám" nebo Free2Pay, ale jakmile za hru platím a ještě má DLC, tak už ve hře žádný "store" nemá co dělat, respektive mi tím vydavatel naznačuje, že se neštítí žádné příležitosti mne pěkně podojit.

      • Jack1947

        Nojo ale to je minulost bohužel. NA DLC se taky dost nadávalo a koukalo skrz prsty a lidi si zvykli mikro prdy at tam jsou ale at neotravují člověka co o ně vůbec nestojí.

        • Tam je to něco jiného. Není DLC jako DLC. Dneska se to používá i pro datadisky/expansion packy, které jsou ok, ale pak se za to maskují i chujoviny typu DLC k Tropicu - jedna mapa, jeden strom a jeden obleček pro el presidenta.

    • Jack1947

      Jinak více linaárních her, je to sice nostalgické ale proč ne otevřené světy člověku dohroady nic nedají je to jen iluze že je to furt co dělat a ubijí to zbytečně hratelnost = Cpe se to všude možně.

  • Cvicme_v_rytme

    Podle mě tak trochu bláboly. Tyhle prohlášení jsou stále dokola. Navíc dá jako příklad RDR2 nebo GOW? Hry, které si na sebe vydělaly? Navíc u GOW je to reklama pro PS, takže to má i další rovinu. AAA model udržitelný je, ale samozřejmě všeho s mírou. Je jasné, že nejde tvořit jen samé AAA věci a občas je potřeba to proložit i méně riskantním projektem. Však to samé dělají filmy. Některé vydělají balík, jiné se ani nezaplatí, ale vlastně se dotují z těch úspěšných věcí. Vždyť herní průmysl je to samé. Když se někde někdo spálí, dělá menší věc za méně peněz, kde nepotřebuje tak vysokou prodejnost. Holt je potřeba zodpovědnost. A stejně jako si trh najde místo pro 30hodinovou hru, úspěch může mít i kvalitní 15hodinová.

  • U AAA her vidím velký problém v kreativitě a originalitě. S obrovským rozpočtem sází na "jistotu" a bojí se velkých změn - respektive přidávání nových věcí - ubrat staré je běžná praxe a ještě na tom ušetří. Nicméně vzrový případ jak na AAA hry ne mi přijde Ubisoft, využil jsem možnost Uplay+ trialu a vyzkoušel pár jejich nových her (nějak jsem se těm seriím roky vyhýbal). Prvních pár hodin super, ale pak člověk zjistí, že ty jejich open-worldy jsou obrovské, ale prázdné - respektive plné otazníčků a stovek různých sběratelských ptákovin, které spíš otravují než že bych měl nutkání je sebrat všechny (proč vůbec???). Nicméně pak jsem zkusil jinou hru a připadal jsem si, že jsem pustil omylem zase tu první. Až na pár detailů jsou ty hry prakticky všechny stejné. Dron, sokol. Vyškrábat se na vyhlídku. Pobít kemp a takhle ještě pár set krát.

    • JohnnyLegend

      Ja myslim, ze pan ze Sony spis narazi na PS exkluzivitky, jako je ted TLOU2 nebo GoW. Ohromne dlouhej vyvoj, obrovsky rozpocet.

      Ubisoft do toho taky urcite cpe hodne penez a patri to do kategorie AAA, ale jak sam rikas, ma nekolik znacek a chrli kazdym rokem novej dil v horsim pripade, jednou za dva roky v tom lepsim. Ubisoft dela herni ekvivalent Rychle a Zbesile a Avengeru, studia pod kridlama Sony jsou spis jako Tarantino nebo Scorsese a jejich vydana hra je vetsi udalost.

  • cNNk

    Hry mozna stoji stejne jako pred 25 lety, ale pred 25 lety se jedny hry neprodali i desitky milionu.

    • No jenže ono i dnes se v těch cifrách prodávají spíš výjimky ne? A předem to nemáš zaručené nikdy, takže dělat vysokorozpočtovou AAA hru po 7 let je risk jako prase, pokud nejsi hodně známé studio jako ND, R* nebo CD project.

  • LadaVanBar

    Ja osobne bych se zkraceni herni doby u nekterych titulu nezlobil, jak clovek starne tak uz nema na vsechno cas 😉

     Navic u nekterych titulu je herni doba umele natazena grindem a nebo repetitivnima questama, vubec by mi nevadilo kdybych misto 80+ hodin dostal jen 30-40, ale nabitych smysluplnym gameplayem, klidne zaplatim celou cenu.

    Stejny problem ted resim u restu v RPGckach, mam v bucketlistu pathfinder, divinity dvojku a pillars of eternity 2, rozehranou mam divinity 1 a BG1 v planu BG2 jako refresh pred BG3. Navic do toho vychazej dalsi a dalsi zajimave hry, jako FF VII, TLOU2 atd. kde na to ma clovek brat cas? A to jsem s tezkym srdcem odstavil strategie, ktery my braly taky more casu (civ6, FM2020 atd). Do toho outside aktivity 😀 Uz aby bylo povolene klonovani, jinak se to vsechno neda stihat 😀

    • JohnnyLegend

      Resim stejny problem. Proste uz vynechavam sto hodinova RPGcka. Vyjimku udelam az u Cyberpunku. Ty sis ale ukouznul poradne sousto. Dohrat BG1 a 2 pred trojkou plus kupa tech dalsich her. Ja jedu Divinity 2 a Pillars 1 a Divinity 2 je dlouha a narocna hra s dlouhejma soubojema.

      • unicz

        Mám to úplně stejně.

        Navíc kdo má pronikat do principů hry. Celý den řeším "architekturu SW" s u některých her si připadám, jako bych byl furt v práci 🙂

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit