Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tam je to něco jiného. Není DLC jako DLC. Dneska se to používá i pro datadisky/expansion packy, které jsou ok, ale pak se za to maskují i chujoviny typu DLC k Tropicu - jedna mapa, jeden strom a jeden obleček pro el presidenta.

  • Jack1947

    Nojo ale to je minulost bohužel. NA DLC se taky dost nadávalo a koukalo skrz prsty a lidi si zvykli mikro prdy at tam jsou ale at neotravují člověka co o ně vůbec nestojí.

  • Jack1947

    Taky možnost 🙂

  • KrPa

    kdyz si uz vzbudovali znacku a jmeno predchozimi tituly? nebo proste prodavaji smejd a vydelavaji jen penize predprodejem??

  • Veskoslav

    Skrouhněte si rozpočet na marketing. Většina velkých AAA a kvalitních AAA her se zaplatí do 3 měsíců od vydání. Počet hráčů je tak 10x větší než třeba v roce 2000. 60 % nákupů se navíc realizuje pouze digitálně, takže jim odpadla distribuce a s ní spojené náklady. Tohle je prostě jenom další řev s tím, že by chtěl zdražit, aby se ještě více nažrala různá CEO a na ně napojení lidé...K tomu i stroje, na kterých se to vyvíjí stojí zlomek toho, co kdysi. Jediné, co podražilo je cena nájmů, energií a lidské práce. Ale to je na dlouho to rozebrat. Prostě další ufňukanec, co chce místo 20 mega odměn, 30 mega:)

  • dworkin

    To je jak když si telefonní operátoři vzdycky stěžují, že tohle chystané opatření je zaručeně položí... a ono je samozřejmě nepoloží, akorát sníží nechutně vysoké zisky na pořád ještě nechutně vysoké zisky. Jestli se z vyvoje AAA her stanou o něco méně výhodné investice, mi fakt žíly netrhá. Vyvíjet se samozřejmě budou dál, o to nemám vůbec žádnej strach.

  • dobře nastavené jsou ty, které do hry vůbec nedají

  • mrkni třeba na shapez.io

  • Ty youtubeři ale hru hrajou jen proto, že je známá (z marketingu) a tedy se spousta lidí zvědavě podívá, či přímo vyhledá tu hru.

  • No jenže ono i dnes se v těch cifrách prodávají spíš výjimky ne? A předem to nemáš zaručené nikdy, takže dělat vysokorozpočtovou AAA hru po 7 let je risk jako prase, pokud nejsi hodně známé studio jako ND, R* nebo CD project.

  • Jak vypadá dobře nastavená mikrotransakce? :-D

    Snad všichni víme, jak ty hry pak vypadají :-D

  • CZ_Travis

    No je to jen názor, ne dogma. Ferda sice naříká, jak je drahý vývoj a že se ceny nezměnily, ale zcela opomněl množství prodaných kusů, který U AAA her ( pokud to tvurci nebo chamtivý management neposere) vygeneruje zisk. 

  • unicz

    Ale to jsou opravdu jen plky Praha Sonyho.

    Vůbec nezohledňuje, že dnes se hra dělá o dost snáze, je plno nástrojů, které dělají to, co jsi před tím musel otrocky tvořit, studia jsou často u daného vydavatele a sdílení technologie, atd.

    Bylo by hloupé, aby hry zdražovaly jen proto, že se to čeká. Něco jako u knih.

  • unicz

    No s tou cenou to nebylo úplně přesně. 60 je za základní verzi. Ale ony premium, season, bla bla umí stát i kilo. Plus exkluzivity.

    A hry s miriadou DLC jdou pak do stovek (ale to není asi moc přidat konzol) a často to jsou navíc technologické vykopávky na více jak deset let starém engine/API. Zlatý důl bez extra investic do vývoje.

  • ale fuj. Mikrotransakce nech mobilním "hříčkám" nebo Free2Pay, ale jakmile za hru platím a ještě má DLC, tak už ve hře žádný "store" nemá co dělat, respektive mi tím vydavatel naznačuje, že se neštítí žádné příležitosti mne pěkně podojit.

  • Jack1947

    Jinak více linaárních her, je to sice nostalgické ale proč ne otevřené světy člověku dohroady nic nedají je to jen iluze že je to furt co dělat a ubijí to zbytečně hratelnost = Cpe se to všude možně.

  • Jack1947

    Pokud se nastaví dobře mikrotransakce nevidím důvod aby byli AAA hry... snad nikdo nechce aby je nahradili INDIE... sra.. ndy to by fakt bylo příliš!

  • Cvicme_v_rytme

    Podle mě tak trochu bláboly. Tyhle prohlášení jsou stále dokola. Navíc dá jako příklad RDR2 nebo GOW? Hry, které si na sebe vydělaly? Navíc u GOW je to reklama pro PS, takže to má i další rovinu. AAA model udržitelný je, ale samozřejmě všeho s mírou. Je jasné, že nejde tvořit jen samé AAA věci a občas je potřeba to proložit i méně riskantním projektem. Však to samé dělají filmy. Některé vydělají balík, jiné se ani nezaplatí, ale vlastně se dotují z těch úspěšných věcí. Vždyť herní průmysl je to samé. Když se někde někdo spálí, dělá menší věc za méně peněz, kde nepotřebuje tak vysokou prodejnost. Holt je potřeba zodpovědnost. A stejně jako si trh najde místo pro 30hodinovou hru, úspěch může mít i kvalitní 15hodinová.

  • Ai byla super třeba u Far Cry 1, tam se mi líbilo, že žoldáci pobýhali docela věrohodně a i když to nemělo žádny stealth systém, tak mi přišlo, že přesně neví kde jste a opravdu vás věrohodně hledají podle toho odkud jdou výstřely. Nicméně od 3, kdy už mají Stealth systém je Ai tragická. Pokud sundáte žoldáka headshotem, tak o vás nikdo neví, ale pokud ho zraníte nebo střelíte vedle, tak okmažitě všichni v táboře vědí kde jste a běží na vás... jenže Ai neprodáte na pěkných promo screenshotech a trailerech :( je to trochu jak současná šlechtěná rajčata ze supermarketu. Jsou pěkně červená, velká, vypadají hezky, ale když se zakousnete, chuť žádná.

  • U AAA her vidím velký problém v kreativitě a originalitě. S obrovským rozpočtem sází na "jistotu" a bojí se velkých změn - respektive přidávání nových věcí - ubrat staré je běžná praxe a ještě na tom ušetří. Nicméně vzrový případ jak na AAA hry ne mi přijde Ubisoft, využil jsem možnost Uplay+ trialu a vyzkoušel pár jejich nových her (nějak jsem se těm seriím roky vyhýbal). Prvních pár hodin super, ale pak člověk zjistí, že ty jejich open-worldy jsou obrovské, ale prázdné - respektive plné otazníčků a stovek různých sběratelských ptákovin, které spíš otravují než že bych měl nutkání je sebrat všechny (proč vůbec???). Nicméně pak jsem zkusil jinou hru a připadal jsem si, že jsem pustil omylem zase tu první. Až na pár detailů jsou ty hry prakticky všechny stejné. Dron, sokol. Vyškrábat se na vyhlídku. Pobít kemp a takhle ještě pár set krát.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit