Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • nechte to na volném trhu. Po čem bude poptávka, to se bude dělat. Když teď na pár let převáží samé krátké hry, tak za pár let zas někdo udělá nějaký open-world a pořádně na tom vydělá (viz WItcher 3). AAA hry stejně většinou nehraju, až na výjimky.

  • cNNk

    Hry mozna stoji stejne jako pred 25 lety, ale pred 25 lety se jedny hry neprodali i desitky milionu.

    • No jenže ono i dnes se v těch cifrách prodávají spíš výjimky ne? A předem to nemáš zaručené nikdy, takže dělat vysokorozpočtovou AAA hru po 7 let je risk jako prase, pokud nejsi hodně známé studio jako ND, R* nebo CD project.

  • U AAA her vidím velký problém v kreativitě a originalitě. S obrovským rozpočtem sází na "jistotu" a bojí se velkých změn - respektive přidávání nových věcí - ubrat staré je běžná praxe a ještě na tom ušetří. Nicméně vzrový případ jak na AAA hry ne mi přijde Ubisoft, využil jsem možnost Uplay+ trialu a vyzkoušel pár jejich nových her (nějak jsem se těm seriím roky vyhýbal). Prvních pár hodin super, ale pak člověk zjistí, že ty jejich open-worldy jsou obrovské, ale prázdné - respektive plné otazníčků a stovek různých sběratelských ptákovin, které spíš otravují než že bych měl nutkání je sebrat všechny (proč vůbec???). Nicméně pak jsem zkusil jinou hru a připadal jsem si, že jsem pustil omylem zase tu první. Až na pár detailů jsou ty hry prakticky všechny stejné. Dron, sokol. Vyškrábat se na vyhlídku. Pobít kemp a takhle ještě pár set krát.

  • KrPa

    kdyz nebude vice nez 50% penez zrat marketing, tak si nemaji co stezovat!

    • A ty si myslíš že ten marketing si ty prachy bere jen tak protože chce? Bez marketingu neprodas, jinak by na to prachy nevyhazovali.

      • KrPa

        kdyz si uz vzbudovali znacku a jmeno predchozimi tituly? nebo proste prodavaji smejd a vydelavaji jen penize predprodejem??

      • dobrá hrá prodá, kor dneska, kdy máš tunu youtuberů a hromadu distribučních kanálů. Průměrná AAA hra musí mít za sebou obrovský PR team, aby správně živili hype.

        • Ty youtubeři ale hru hrajou jen proto, že je známá (z marketingu) a tedy se spousta lidí zvědavě podívá, či přímo vyhledá tu hru.

          • mrkni třeba na shapez.io

  • Veskoslav

    Skrouhněte si rozpočet na marketing. Většina velkých AAA a kvalitních AAA her se zaplatí do 3 měsíců od vydání. Počet hráčů je tak 10x větší než třeba v roce 2000. 60 % nákupů se navíc realizuje pouze digitálně, takže jim odpadla distribuce a s ní spojené náklady. Tohle je prostě jenom další řev s tím, že by chtěl zdražit, aby se ještě více nažrala různá CEO a na ně napojení lidé...K tomu i stroje, na kterých se to vyvíjí stojí zlomek toho, co kdysi. Jediné, co podražilo je cena nájmů, energií a lidské práce. Ale to je na dlouho to rozebrat. Prostě další ufňukanec, co chce místo 20 mega odměn, 30 mega:)

  • LadaVanBar

    Ja osobne bych se zkraceni herni doby u nekterych titulu nezlobil, jak clovek starne tak uz nema na vsechno cas 😉

     Navic u nekterych titulu je herni doba umele natazena grindem a nebo repetitivnima questama, vubec by mi nevadilo kdybych misto 80+ hodin dostal jen 30-40, ale nabitych smysluplnym gameplayem, klidne zaplatim celou cenu.

    Stejny problem ted resim u restu v RPGckach, mam v bucketlistu pathfinder, divinity dvojku a pillars of eternity 2, rozehranou mam divinity 1 a BG1 v planu BG2 jako refresh pred BG3. Navic do toho vychazej dalsi a dalsi zajimave hry, jako FF VII, TLOU2 atd. kde na to ma clovek brat cas? A to jsem s tezkym srdcem odstavil strategie, ktery my braly taky more casu (civ6, FM2020 atd). Do toho outside aktivity 😀 Uz aby bylo povolene klonovani, jinak se to vsechno neda stihat 😀

  • Cvicme_v_rytme

    Podle mě tak trochu bláboly. Tyhle prohlášení jsou stále dokola. Navíc dá jako příklad RDR2 nebo GOW? Hry, které si na sebe vydělaly? Navíc u GOW je to reklama pro PS, takže to má i další rovinu. AAA model udržitelný je, ale samozřejmě všeho s mírou. Je jasné, že nejde tvořit jen samé AAA věci a občas je potřeba to proložit i méně riskantním projektem. Však to samé dělají filmy. Některé vydělají balík, jiné se ani nezaplatí, ale vlastně se dotují z těch úspěšných věcí. Vždyť herní průmysl je to samé. Když se někde někdo spálí, dělá menší věc za méně peněz, kde nepotřebuje tak vysokou prodejnost. Holt je potřeba zodpovědnost. A stejně jako si trh najde místo pro 30hodinovou hru, úspěch může mít i kvalitní 15hodinová.

  • A je to tu zas. Takové články jsem četl už před vydáním generace PS3/X360...



    • No a když se podíváš na store na seznam "last releases" (aby to byl prostě aktuální výběr bez nějakého filtru na jen kvalitní hry) na storech PS5/X1, tak kolik z nich by bez problémů frčelo i na X360/PS3? Prostě už teď je to tak, že snad víc než polovina her se po technické stránce moc neposouvá. A těch studií, co si můžou dovolit plně využít nový HW je (a bude) míň a míň. I když jsou samozřejmě nevíc vidět.

      • posouvalo se to, že na pořádnej openworld nebyla ram a procesor, takže ten pokrok tam byl. PS5 ale hrozí že bude jen lepší grafika - respektive, stejná grafika, ale 4k/60Hz - což není zas tak zlé. A pravda, zajímavější než ta grafika, je to SSD a hra bez loadingu, což je hmatatelný zážitek a nejen pocit z lepších pixelů.

  • Jack1947

    Pokud se nastaví dobře mikrotransakce nevidím důvod aby byli AAA hry... snad nikdo nechce aby je nahradili INDIE... sra.. ndy to by fakt bylo příliš!

    • Jak vypadá dobře nastavená mikrotransakce? :-D

      Snad všichni víme, jak ty hry pak vypadají :-D

      • dobře nastavené jsou ty, které do hry vůbec nedají

        • Jack1947

          Taky možnost 🙂

    • ale fuj. Mikrotransakce nech mobilním "hříčkám" nebo Free2Pay, ale jakmile za hru platím a ještě má DLC, tak už ve hře žádný "store" nemá co dělat, respektive mi tím vydavatel naznačuje, že se neštítí žádné příležitosti mne pěkně podojit.

      • Jack1947

        Nojo ale to je minulost bohužel. NA DLC se taky dost nadávalo a koukalo skrz prsty a lidi si zvykli mikro prdy at tam jsou ale at neotravují člověka co o ně vůbec nestojí.

        • Tam je to něco jiného. Není DLC jako DLC. Dneska se to používá i pro datadisky/expansion packy, které jsou ok, ale pak se za to maskují i chujoviny typu DLC k Tropicu - jedna mapa, jeden strom a jeden obleček pro el presidenta.

    • Jack1947

      Jinak více linaárních her, je to sice nostalgické ale proč ne otevřené světy člověku dohroady nic nedají je to jen iluze že je to furt co dělat a ubijí to zbytečně hratelnost = Cpe se to všude možně.

  • To samé říkal Vávra před rokem tuším, že i PS4 nevyužívají naplno a že modelovat lepší grafiku bude stát více peněz.

    Zřejmě bude muset nastoupit nějaké to, že lepší grafiku budou dělat učící se AI.

    • Presne tak bych to videl. S pomoci AI a rychlejsiho HW, ktery zvladne inteligentni generatory pro vyrobu obsahu, se cena na vyvoj stabilizuje. Casem bude mozne vyrabet i velke hry za zlomek casu ci ceny. Vyvojari o sve penize neprijdou. Probehne par vln, kdy nekteri zkrachuji, jini vstoupi na vysluni, ale obecne se toho prilis nezmeni. Indove napriklad ted objevili zpusob jak fyziku ve hre muze odhadovat neuralni sit. Zrychleni obrovske, dopad na vzhled minimalni. Neuralky dnes umi generovat obliceje a fotky krajin. Za pet nebo deset let budou schopny generovat 3D a zabydlovat svety. Nepochybuju o tom. Tim se z dnesnich AAA her, co do velikosti a kvality prostredi stane prumer. A zasadni zde opet bude pribeh a hratelnost.

    • victor

      Až Vávroviuvěřitelnou středověkou vesnici poskládá z free asssetů AI ...pak rád otočí ;)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit