Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • zhruba 700? to si si odkial vycucal take sproste cislo? si si povedal 240*3 alebo co akoze? Nie je to ani zdaleka tolko. A pokial viem vo svedsku je 70% zdanenie. cize z 240 milionov ti ostane 72 milionov. A z toho este musis zaplatit vyvojarov, je ich tam okolo 20-25 ak si dobre pamatam, ak len zoberieme priemerny plat co je okolo 4000 usd mesacne, tak to mas 1.2 miliona na platy za rok. Plus kupil nove velke priestory pre studio, vybavenie pre novych zamestnancov atd.
    Ked to vsetko zratas tak ti z tych 240 milionov nezostane ani stvrtina. Co je pre jedneho cloveka stale obrovska suma penazi, ale len mago by zobral tretinu z nej a dal to len tak na nejaky projekt, ABY MU HRACI NENADAVALI
  • 13_11
    To je všechno moc hezké, ale pokud jsem se to učil správně, tak příčina předchází důsledku, a Notch prostě trefil trend a za to ho lidi náležitě odměnili. Já teď pro změnu nechci řešit, kde on sám na Minecraft bral inspiraci (jako že to taky někomu ukradl), ale byl to on, kdo dal hráčům mocné nástroje takřka neomezené tvorby. To se snad počítá, ne? Je spousta schopných tvůrců, která Minecraft napodobuje a vytváří si tak vlastní hry. Ti tvoji „fanoušci“ přece taky můžou, co jim brání? Každý může na Minecraftu vydělat, když je schopný a ví jak.
  • 13_11: Cely ten povyk kolem Minecraftu neni zpusoben pouze Notchovym pricinenim a umem (nechci resit jakoukoli uroven toho, protoze zas na takove programatorske vysi minecraft neni), mnoho veci, ktere ucinili Minecraft popularnim jsou vytvoreny fanousky (kteri nic nedostali). Notch by za to mohl byt komunite vdecny (a tim nemyslim to, ze na strankach napise dekuji, protoze to je vsem stejne u zadnice).
  • 13_11
    Tak jsem to psal – nechal si zaplatit za své mimořádné schopnosti. Proto je zcestné tvrdit „tak by mohl udělat něco i pro ně“.
  • On pro nikoho nic nedelal, za vsechny si nechal zaplatit. Chapu, je to byznys, ale prosim, nedelejme z Notche cloveka, co TAK STRASNE mysli na hrace.
  • Ferdis2
    To že Psychonauti sa nakoniec zaplatili som si nevycucal z prsta, ale sú to slová Tima Schafera.
    Je ale zrejmé, že spolu s Advent Rising už od začiatku nenaplnili komerčné očakávania vydavatela, a odvtedy sa Majesco venuje len casual titulom.
    Svojim príspevkom som sa snažil naznačiť, že by v prípade financovania Psychonauts 2 Notch o svoje doláre neprišiel. Podla jeho hurá prístupu z minulého roka som mal pocit, že podielať sa na svojej vytúženej hre (i za cenu malého, prípadne žiadneho zisku) by pre neho mohla byť dostatočná satisfakcia. Ale asi som sa mýlil...
  • Erien
    Podstatný je ale start, první dny kdy hra stojí nejvíc peněz. To že se do roku 2012 prodalo 400 tisíc kusů je hezké, ale za jakou cenu. To samé steam, kolik lidí to tam koupilo za plnou cenu a kolik ve slevě 75% například.
  • Ferdis2
    to Tod:
    nejako netuším čo má charita spoločné s investíciou... *7*
    Zmyslom charity je pomoc niekomu, bez nároku na kompenzáciu.
    V tomto prípade by zachránil tých neštastníkov, ktorí by si bez P2 hodili mašlu... *1*
  • Notch to má hlavně v hlavě srovnaný: "Nyní, z ničeho nic, jsem díky tomu, jak funguje moderní společnost, vydělal hromadu peněz," vysvětluje.
  • jo wrazit 13mil no komercni hry to je charita jak stehno! jesteze ten Notch to ma v hlave v poradku a investuje to jinde!
  • Škoda že se této hře nedostalo uznání (stejný případ jako Beyond Good & Evil) Vynikající hry.
  • Black_Hand
    a tak to ma byt :). backeri drzi nepsane NDA zatim 100%. docela bych ocekaval ze tak pristi, mozna popristi mesic s tim vyjdou trochu vic na svetlo sveta. odpovidalo by to poslednim zpravam o tom jak maji nastaveny rozpocet. a pak jeste tak dva mesice a melo by to byt venku. pokud se v tomto smeru nic nezmenilo zhruba od prosince.
  • Ferdis2
    Len tak na okraj, rozpočet povodných Psychonautov bol podľa Schafera 13 milliónov $ a fámy o totálnom prepadáku tejto hry sú nepravdivé.
    Len v kamenných obchodoch sa predalo do roku 2012 400.000 kusov, takže hra sa nakoniec zaplatila i keď vydavateľ Majesco mal samozrejme o predajoch iné predstavy...
    A do týchto čísel nie sú zarátané tržby z digitálnej distribúcie (Steam,GOG), na ktorých sa rýchle spozná kvalita hry - dobrý titul sa tam predáva stále...
    Takže podľa môjho skromného názoru, by na Psychonauts 2 Notch rozhodne neprerobil aj pri 18 miliónovom rozpočte. V roku 2005, keď Psychonauti vyšli, išlo o neznáme IP so slabou propagáciou od Majesca a dnes sa pokračovanie tejto hry pravidelne umiestňuje na prvých miestach vytúžených sequelov.
    Je to samozrejme Notchova vec, kde dá svoje ťažko zarobené doláre, ale takýmto prístupom, vačšinu herných fanúšikov iba naserie...
  • Ferdis2
    No v staršom rozhovore sa vyjadril, že mieni venovať časť zisku z Minecraftu práve na charitu, takže by to mal v zásade za jedno....
  • KronosDeret
    To se to keca, ale Notche tak nejak chapu. Prachy jsou moc a kdyz si predstavim, co by se dalo delat s 13 milionama, tak me napadne hodne veci pred hrama :)
  • *2* Jsem výjimka a stále čekám ....
  • 13_11
    Neudělal pro ně právě Minecraft? Rád bych připomněl, že Notch není žádná charita, ale velice schopný programátor/designér.
  • Je to dost peněz. Ale vzhledem k tomu, že za minulý rok vydělal okolo 240 milionů (předešlé roky nepočítám) tak to není až tak vysoká suma. Všechny ty peníze by se mu asi nevrátily, ale lidé by to kupovali už jen kvůli tomu že je pod tím podepsán "tvůrce minecraftu". A i kdyby se mu vrátily ty miliony jenom tři, tak pořád přišel "jen" o patnáct milionů ze zhruba 700. A to si myslím je malá cena za uskutečnění svého snu.
  • 13_11
    Do krámu si skoč sem (GOG) a pak sem (Spiderweb Software) a splní se ti sen. Vše práce takřka jednoho člověka, což je neuvěřitelný.

    Poptávka po starých hrách (ostatně po čemkoliv) bude vždycky – otázkou je, kdo ty věci bude nabízet?
  • V koutku mysli mi vrta myslenka, ze vse co ma, ma od hracu, tak by mohl udelat neco i pro ne. Co si budeme nalhavat, pomer vydelek/prace na Minecraftu je pro Notche velmi priznivy.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit