Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Sakra, na Miror's Edge by mal niekto spraviť plnú podporu, to musí byť pecka vidieť to pri hraní v reálnej mierke *4*

    http://youtu.be/pVdZh03ju6U
  • conflig
    Všechno je to o zvyku. Kdysi dávno, když byla vynalezena myš lidi říkali, že je to nesmyl šudlit s něčím po stole a zkoordinovat to z kurzorem na monitoru.. a ejhle!
    • Nemůže prosím tě srovnávat MYŠ a OCULUS!

      Člověk, který to testuje několik let, tak vydrží už 45 minut, pak se mu udělá blbě. Tam to není o zvyku, prostě mozek to nebere... Prostě se s tím budete muset smířit, že to fungovat nemůže, anebo ne, a pak můžete hrát pár minut, jít se vyblejt, sežrat pár ibalginů na bolest hlavy a po pár hodinách se vydat do virtuálního světa znovu. Úplně mě mrazí, když na to pomyslím. Tohle si může koupit jemom blázen.
      • walltar
        Tak to byl člověk, který trpěl silnou kinetózou ... když už používáš těch 45min jako nějaký ukazatel, tak uveď celý kus infa ...

        Pokud vím, tak se mluvilo o vylepšení starý vs nový devkit ... ve starém byl tenhle člověk schopný vydržet 2minuty a potom to musel sundat. V novém vydrží 45minut. Na fórech sou lidi, kteří zvládnou pár hodin devkitu 1 (toho co tenhle člověk zvládnul 2 minuty).

        Navíc to není člověk co to interně testuje roky ... je to Brendan Iribe CEO společnosti co vyrábí OR. Dřív dělal pro Gakai a Scaleform ...
      • Prominte ale nemate pravdu , oculus dev kit mam , obcas na to mjeste neco zaparim ale rozhodne jsem z toho nemel nikdy nevolnost nebo bolest hlavy , obcas zacnou bolet oci, ale pozoruju to az po cca 2 hodinach pareni v kuse, staci jit na cigaro a muze se dal jet. On ten dev kit ale na hrani zatim moc neni :)

        Pritelkyne a par dalsich znamych si to zkouselo taky, a krom jednoho cloveka z asi 15ti byli vsichni ok , tomu jednomu se delalo spatne z horsky drahy.
        • Tak to pěkně kecáš, jde vidět, že OCULUS nemáš... Podívej se na internet, všeichni, co to měli zapůjčené na recenze, tak všem bylo blbě. Nemluvím o bolesti očích, to nikdo ani nezmiňuje. Tady o nesnesitelnou belost hlavy a pocity na zvracení.
          • nemusim koukat na internet kdyz mi tu lezi na stole , zadna bolest hlavy ani zvraceni... ale evidentne se nema cenu dohadovat , ja vychazim z osobni zkusenosti a ze zkusenosti mejch znamejch co to meli na hlave , ty vychazis z videi na youtube ...
            • Milý Péťo, asi málo čteš a nebo jen weby v češtině, případně zahraniční s google překladačem. A nesnaš se pořád mluvit za všechny, když ti je po ostatních hovínko, ju ...
            • Jack1947
              "kecal " Ten porad jenom kecá. *4*
            • Žádnou osobní zkušenost nemáš. Z toho, co si napsal, jde vidět, že si žádný OCULUS nezkusil.

              Já jsem informace zjistil z dalších herních webu, které měly zapůjčený OCULUS na recenze. Nenašel jsem nikoho, komu by bylo dobře. Všem bylo tak špatně, že už to nikdo znovu nechtěl zkoušet. Najdeš to lehce na Googlu. Dokonce i tady na GAMES v jednom fightu, kde o tom mluvil Vávra, který to taky zkusil a bylo mu z toho blbě.
        • Jack1947
          Hehe, 2 hodiny to neni ani na pololvinu kampane nejnovejsiho COD *15* ( tedy jo polovinu) spatne by se mohlo delat i bez 3D a bolet oci hmm bolet oci by nemeli nikdy mozna slzet ale bolet a co bude dal nakej tumor v moztku ne ? za 9,5 a mene ne to bych fakticky nebral. Kazataerle ze to je vlastne BETA/ALPHA by se meli zamyslet opravdu vysledny produkt muze byt lepsi ? Fakt... moc tomu neverim tedy. *5*
          • Nechcou se mi pročítat všechny tvoje nesmysly, ale vzhledem k tomu, cos předvedl v těchto pár větách, tak musíš mít buď konzoli a nebo low-end PC a tak prskáš okolo sebe, protože ve skutečnosti závidíš, že ti to tvoje máma, nebo ty sám, nemůžeš pořídit *3*
            • OMG jakej anonym... to, že máš za nickem mailovou adresu z tebe nedělá "anonyma"? Mluvíš tady pořád cosi o nějakým zvracení a přitom finální produkt nikdo ještě nemá. A docela dost pochybuju o tom, že jsi vůbec zkusil i tu stávající verzi. Samozřejmě pokud blinkáš i ve vlaku, tak máš smůlu. Ale to není chyba OR, ale tvýho těla.
            • Jack1947
              Strasne zavidim ze se nepozrvracim pri hrani, nebude bolet hlaba btw reakce na post nademnou kdyby nekomu unikla pointa *3* . Nesouvisi s tim nic , je to muj nazor... jo a konzoli mam cece a brzo lowend pc taky takze ses vyjimecne trefil mil ANONYME.
    • Přesně. Ale takový je už osud revolučních technologií. Nejdříve většina tvrdí, jaká to bude blbost, pak to zkouší a tvrdí, jaká je to blbost. Lidi, co si na to už zvykli naopak už říkají, že je to fajn. No a nakonec si to pořídí i zbytek a za několik let si říkají, že "je to přece samozřejmost a jaktože to nebylo vymyšleno už dříve (mě by to hned napadlo....) blabla".
  • Teď jsme testovali ten první Oculus v práci (halflife2). Normálně mám silný žaludek, ale z tohohle je mi blbě po pár minutách. Stejná zkušenost u ostatních lidí v kanclu...

    Jinak pohyb tělo hlava je tam vyřešenej dobře. Hlavou ovládáš hlavu, tělo klasicky. Takže fajn. Ale mít to na hlavě víc jak 20 minut je podle mně nemožný. Jinak u 3D filmů žádnej problém. Tady je zádrhel v tom, že se tělo hýbe ale mozek nemá o tom nemá info...
    • Zkuste nejaky hricky z riftenabled.com ktere jsou primo delane na oculus , je to uplne jinej zazitek. Pac jsem lekavej jak svin tak mi minule stacila chvilka v alone in the rift a mohl jsem jit menit katata :)

      Nebo si zkuste outeru , proletet se ve stihacce s oculusem je fakt zazitek :)
    • No já bych se z toho asi hodně poblil, jak to tak různě čtu. Už jenom čtení v autě mi dělá obrovské problémy a ve vlaku se můžu do notebooku dívat jen pár desítek minut.
  • ruthan
    Nejulezitejsi na cele vec je podpora her a to jak snadno se na to hra "portuje" a to zatim vypada, jako pribeh s velmi smutnym koncem.

    Pokud bude podpora takova, ze budeme mit Doom3 BFG + Half-Life 2 a k tomu jeste nekolik velkych her a vedle toho jen nejake Oculus only blbustky, tak nas ceka ten samy pribeh co s Kinectem. Tedy mnoho povyku pro nic.
    • walltar
      No tak portovat hru na to není problém ... funguje na tom hromada her. Problém je nativní portování. Velké množství her nemá možnost hýbat hlavou a tělem zvlášť, jako například Arma. Takže zavedení nativní podpory by se rovnalo hodně velké změně celé hry.

      Pro mě třeba je důležitější podpora u nových her, než něco na rychle navařené na starý engine, aby to jakž takž fungovalo. Protože celá hra se musí dělat s OR na mysli. Od proporcí modelů, po rychlost postav na všem záleží aby si ulehčil s problémama, které lidi mají.

      Star Citizen bude mít nativní podporu OR, Elite bude mít nativní podporu OR ... a to sou pro mě tituly, které mě zajímají tento rok. Jinak moc žánrů, kde by se dal OR použít nehraju.
      • Jak že nie Arma? Arma je jedna mála FPS, ktoré podporujú TrackIR, tzn. otáčanie i nakláňanie, nech mi nikto netvrdí, že sa to nedá upraviť na OR?
        • Aha, ja som to asi blbo pochopil *4*
  • Na tohle se velmi těším a to ne jen z videoherního hlediska. Představte si, jak např. tvoříte složité molekulární látky, nebo v matematice zobrazování prostorových útvarů a jejich vlastností. Tento přístroj umožní průlet takovými strukturami a náhled naprosto z jiné perspektivy, takové více reálné perspektivy.
    Nebo řešení dvou obrazovek- co si takhle zobrazit pro každé oko jiný obraz? Nebo porovnávání obrazů (překryvy). Atd., co koho jen napadne!
    Cena? Pro každé oko k dispozici 1080p? Za kolik koupíte 2x 1080p OLED? I kdyby to bylo za 20 000, tak to beru!
    • 20,000 za něco z čeho ti bude tak špatně, že se po půl hodině po bliješ a další dvě hodiny tě bude nesnesitelně bolet hlava, tak to děkuji nechci. Všichni, co to zkoušeli, bylo blbě. Dokonce se k tomu vyjadřoval nějaký doktor, že s tím nic dělat nejde.

      Tak si užij takovou zábavu a hl. měj u židle kýbl...
      • A co třeba http://www.alza.cz/search.htm?exps=Oculus *3*
      • GlaDOS
        Co takto místo nepodložených mýtů doložit nějaká fakta? A nejlépe z obou stran barikád.
        • walltar
          Fakta? V diskuzi na Games? *1*
      • Divný, že zrovan 20 tisíc, když před nějakou dobu dokonce sami řekli že to bude tak max cenově kolem 10 tisíc. ( Chtějí dát cenu konzole/brýlí za co nejnižší cenu a účtovat si jako na konzole procenta na hrách)
    • Tilwaen
      Zobrazení diametrálně odlišného obrazu pro každé oko nezní jako super nápad *2*
      • Gonzi
        JJ, autor si plete člověka s chameleonem - lidský mozek zpracovává vždy jen jeden ucelený obraz.
        • A nebo ty podceňuješ své schopnosti. Mimochodem to bylo dáno jako příklad využití, ne něco, co bude default... prostě kdo se bude chtít takto dívat, bude mít tuto možnost. Ale asi se tu všichni omezují jenom na stereoskopické hry co?
  • tonnymontana
    Super newska, tak nejak jsem stim pocital ale hlavni co me zajimalo zda bude zachovana cena. Jsem rad ze maji rozum a spocitali si dostupnost=zisk, rozsireni=zisk. Ja se moc tesim a kdyby to bylo uz tento rok tak se vubec nezlobm:) jinak k tomu ovladani, proc klavesnici? uz k tomu existuji podlozky kde misto drzeni klaves chodite a do ruky si date maketu zbrane ala Wii. zadnej problem , zadna klavesnice,mys,gamepad:)
  • Paulcz
    http://www.youtube.com/watch?v=yrsYMI4y66Q - tohle je zajímavější :)
    • walltar
      To by bylo zajímavé, kdyby se to propojilo s OR ... minimálně to snímání rukou.
  • Dost se tu řeší klávesnice, nejvíce problém s prvním nahmatáním... Asi nebudu sám, když řeknu, že celou klávesnici mám zmapovanou a automaticky, i poslepu přikládám prsty na WASD. Od tuď není problém si najít M, prst tam jde automaticky. A u různých simulátorů bývá gamepad nebo joystick. (když nepočítám farm atd, který ovšem hrát s OR není třeba...)
  • - o oled se vedelo
    - IR je prekvapeni.. spise neprijemne.. co kdyz budou v mistnosti 2 rifty atd.. :(
    • mas siamsky dvojce?
    • - co když ti vypnou proud?
  • Sem si říkal jak se na tuhle technologii těším, ale teď mě napadlo jako se budou ovládat herní periférie jako volant, řadící páka nebo klávesnice když na to neuvidím.
    • yellec
      Vygoogli si Belkin Nostromo Speedpad. Všechno krom leteckých simů hraju na něm. Simuluje ti to stisky kláves na klávesnici, takže si každou hru nastavím podle sebe jak jsem zvyklej a dívat se na něj fakt nepotřebuju.
    • Myslím, že třeba spousta věcí by se dala ovládat hlasem. Nastavení hry, zadávání příkazů např. v Armě, inventář ap. Na pohyb, zaměřování, střelbu pak nějaký ovladač do ruky.
    • IIBANIIOcelot
      Jednoduchý...budeš vidět volant a páku přímo ve virtuálním světě a kamerka bude časem snímat i pohyb rukou :D Nebo si koupíš nějáký rukavice :D https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTIp3GyJZMO1JTES6s0Kp-SIfiO6GmrnsGER3BfDym2ZObFTGnWHQ :D
    • tak officielni doporuceni je hrajte na gamepadu.. takze uz ctvrt roku to trenuju.. a vite co? jsem byl vzdycky tvrdej odpurce hrani fps na gamepadu.. fakt to preskoleni bolelo a bolelo hodne.. a porad mam i po tech mesicich pocit, ze to je pomalejsi hektictejsi nepresnejsi, ale rozhodne to je lepsi nez na zacatku.. a taky ruce po celem dni tolik neboleji.. nejvetsi problem je kdyz hra jaksi ma vic ovladacich prvku nez muze ovladac pobrat :) kazdopadne ja jsem na rift ready...
      • Vidis, steam machine bude tlacit pc hry na gamepad a tohle taky. Ja jsem se zahajenim pouzivani gamepadu nemel velky problem po te, co jsem si zapamatoval, kde je jake tlacitko.
    • Ghost47
      Tohle mě taky napadlo, já bych to řešil kamerkou na těch brýlích (stačí to, co se dává do mobilů, velikost pár milimetrů). Pak by šlo buď na klávesovou zkratku, nebo při sklonění hlavy o víc než x stupňů pustit obraz ze hry průhledný a pod to namixovat obraz z kamerky (počítám, že to bude mít profily jako TrackIR, takže zapínat/vypínat a nastavovat by to šlo pro každou hru zvlášť podle potřeby).
      • Aby to masove uspelo, tak neco takoveho bude potreba. Spousta lidi si mysli, ze se pri hrani na klavesnici nediva, ale OR je dost rychle vyvede z omylu, protoze periferni videni, ktere clovek ani nemusi vnimat pomaha hodne. Proc jinak by se delaly klavesnice s podsvicenim tlacitek, staci hrat ve tme a uz je to pro spoustu lidi nekomfortni
    • A tou řadící pákou myslím třeba i tu základnu s čudlíkama u Logitechů. Samotnou páka asi trefím. I když bez toho periferního vidění bych se nedivil kdyby si člověk do ní nechtíc drknul
    • Nevim no...jasně že vím kde je ASWD a čudlíky kolem, ale když zavřu oči tak na poprvé tam ruce položím jen z těží ( natož zmáčknout třeba M a vrátit se zpět aniž bych hodil periférně očko kde tu pazouru mam ) a když to bude hra co bude vyžadovat víc ovládacích prvků jako třeba letecké simulátory nebo něco jako Arma tak si ani neumím představit periferii která by to řešila.
      • To je ale tvůj problém, že máš malou představivost *3*
        • omg, dal jsem reagovat na "venoida" ...
          • Tilwaen
            Vždyť na něj také reaguješ *4*
            • Mně se to zdálo jen nějaký divný :)
      • Tilwaen
        Od toho jsou na většině klávesnic malé hrbolky na tlačítkách F a J, podle kterých se máš zorientovat.
      • Keyz
        Tak nebudeš mačkat M ale dáš si to někam blízko WSAD. Výhoda klávesnice. Lze to lehce předělat. Pak budeš vědět, že máš vše v určitém okruhu.
        • Pořád to nechápeš. Když máš na simulátoru na všechny klávesy namapované nějaké funkce, dokonce třeba pětinásobně, tak ti to těžko pomůže.
          Nehledě na to, že i u jednoduché střílečky s pár klávesami, je budeš horko těžko hledat, když sundáš ruku z klávesnice.
          • Ale tohle bude platit jen ze začátku. Podle toho co PL naznačoval, tak se vše bude ovládat přímo ve 3D. Což zřejmě znamená, že dostaneš rukavice na ruce, který přenesou pohyb ruky a prstů do 3D scény a tam budeš všechny ty tvoje funkce zapínat, vypínat atd. přímo v kokpitu, přístrojové desce ...
    • walltar
      Ty sleduješ volant při hraní, nebo řadící páku?

      Klávesnice taky nebude problém ... při hraní se na klávesnici snad nedívá nikdo, jediný problém budou mít někteří při psaní, ale aspoň budou mít důvod se naučit psaní všema 10 bez dívání se na klávesnici.
      • Keyz
        Tj ale kdo bude hrát simulátor spisovatele?

        U MP bojů by to měl řešit mikrofon. V ideálním případě. I když jsem viděl jak na public serveru hodně šílenců to rušilo a pouštěli tam různé komické zvuky. *15*
    • Tak volant, gamepad či joystick nebudou problém...možná jen trochu. S klávesnicí už to asi taková sranda nebude, ale OR si přímo říká o herní periferie ;-)
      • Keyz
        Jak jsme psal. Myš je vyřešená. Pohyb vidíš ve hře. A nerad bych se vzdával klávesnice ve prospěch další hovadské periférie. To opravu nejste schopni nahmatat v noci WSAD, CRT, SHIFT, MEZERNÍK, Q,E,R,F,YX,C apod? To někdo hraje, tak, že kouká co mačká?

        Borci znají i kde dané čudlík přesně jsou :)
        • C-BEAM
          niekomu to môže robiť problém. Podľa mňa ideálne a lacné riešenie by bolo vsadiť do prednej steny oculusu malú webkamerku a pri stlačení nejakej klávesy by sa obraz z kamerky premietol v oculuse, takže by si sa mohol rozhliadnuť okolo alebo pozrieť na klávesnicu s oculusom na ksichte.

          a bolo by dobré keby v hrách podporujúcich oculus bola softwarovo vyriešená akcelerácie pri pohybe, aby pri stlačení kláves awsd postava neakcelerovala okamžite z 0 na plnú rýchlosť keďže s OR je na to mozog citlivý.
        • Jsou hry, kde potřebuješ celou klávesnici. Třeba Arma.
          • A navíc ji potřebuješ ovládat rychle. A hráči Army budou určtitě jedni z těch, mezi kterými Oculus Rift najde své zákazníky. Track-IR už tam je taky.
        • Nepsala jsem že to nepůjde, jen bude s klávesnicí největší problém. Nezapomeň, že neuvidíš ani stul:-D O co mi šlo především. Když si koupím OR na hraní třeba letadel, tak mě jde asi o zážitek, tzn mám i joystick s plyn. pákou, či u aut volant. Na hraní FPS mi OR stejně sedí nejmíň.
    • Keyz
      Zcela logicky poslepu. :)

      Míření uvidíš na té obrazovce a pohybovat myší lze i poslepu. A základní čudlíky taky nahmatáš poslepu. Tedy na konzolovém ovladači určitě když jich tam je pár a na klávesnici taky když již hraješ nějaký pátek.

      Řidič taky poslepu najde kde je volat páka a pedály :)
      • budes mit i na rukach ty samy IR diody a uvidis je ve hre

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit