Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • A oba díly BG jsou podle 2. edice, kde kouzelník neobleče nic (kromě róby a vychytávek typu bladesinger armour). To je jen technická poznámka pro uklidnění leštění metálů.
  • Mno..u stolu jsem to nikdy nehral aktivne ale par sezeni ,,dracaku,, jsem se zucastnil.
    Ale ten pocit o kterem mluvis znam, pri hrani tehle her jsem si porad pripadal ze na me nekdo sezhora dozira a rika mi co smim a nesmim, to je pravda:)
    mluvit nekde verejne o tom ze se mi DaD nelibi je jak hon na carodejnice, jeste ze mame moderni dobu a uz se neupaluje..horel bych jak Jan Hus:)
  • no, je videt ze jsi BG moc nenahral

    ale lidem jako ty (aka stiznost na kazdou blbost kazde 2 vteriny) byla ve stolni hre vzdycky hrozna radost delat dungeon mastera *1*
  • dalsi vec co jsem DaD her nemohl rozdychat je omezenej pecet levelu co clovek mohl udelat, prisne svazanej ze zkusenostnim stropem stolnich pravidel. Kolik slo u BG..20? U pozdejsich her 40 nebo 50? nepamatuju se presne. Tohle je ukazkovej priklad proc to nemam rad. Nikdy mi neprislo ze kdyz udelam 20 levelu ze se postava nejak zasadne rozvine a muzu si to moderovat podle svyho, pac na to proste neni prostor.
  • jasne ze vsude po svete maji lidi stejny knizky , jen v jinym jazyce...nebo myslis ze pana prstenu mame jen u nas v cechah?
    jasne ze ve vsech dilech TES jsou psane informace ke konkretnimu deji co hrajes..jsou skoro v kazdem dungeonu, v podobe dopisu, zapise, deniku atd..jen je najit..ale to bys to nesmel hrat jako CoD zejo?:)
  • Thorleif_cz
    Asi to vyznělo špatně, ale já tím nechtěl říct, že je to tak, protože stejně je to v předloze. Já tím chtěl říct, že povolání jsou přesně a jasně diferenciovaný z logickýho důvodu a z tohodle rozčlenění úloh v rámci družiny vychází vlastně všechny taktický možnosti a principy.

    Tohle rozčlenění úloh jednotlivých povolání a jejich vzájemný doplňování v rámci družiny v jeden funkční celek je dle mého ten největší klad pravidel ADnD a plyne z něj nejvíc zábavy. Samozřejmě, někdo to může vidět jinak. Podle mě je to ale nenaplnění tužeb pramenících z powergamingu. Zloděj v celoplátu, co se pohybuje neslyšně stínama, drsňácky backstabuje draky a když se mu to hodí, tak si stoupne do chumlu slabších nepřátel v bezpečí ochraný svý kovový schránky...

    Omlouvám se, ale tomuhle nerozumím.
    Edit: Rozhodně tím nechci říct, že lidma hrajícíma tímhle stylem opovrhuju, nebo že se jim vysmívám. Jen to jednoduše ze svý pozice vidím jinak. A moderní systémy, který se podbízí tomuto stylu hraní mi osobně nesedí...
  • o tom co vlastne je casual gamer by se dalo uspesne pochybovat, pokud jsem to ja tak potes panbuh teda, a melo by se z vyznamem te definice neco delat:)
    Ale jeste k tomu DaD, ja chapu ze treba souboje jsou tam hodne takticke a clovek u nich musi premyslet ale to musel treba u Wizardry 8 taky a presto mo tato hra prisla min omezena nez hry podle DaD(ToEE jsem nehral) , i kdyz taky obsahuje omezeni v podobe ,,ten muze tohle a ten jen tamto,, . Cele to je v tom ze W8 ma zabavnej vyvoj postav kde si clovek sam urcuje do nejmensiho detailu jaka ta postava bude a tohle me zadna hra podle pravidel DaD nikdy neumoznila. Je to jen muj nazor a nikomu neberu to ze BG a dalsi ma rad, ale me ten prevedenej system od stolu vadi. Vim ze hry po BG uz to meli lepsi, hral jsem je, ale porad to nebylo podle mojeho gusta. Hral jsem taky hodne japonskejch RPG kde systemy vyvoje postav jsou tak flexibilni, komplexni a slozity ( nekdy az prasteny), a holt mam o rozvoji postav jiny predstavy, a ver ze nejsem sam.
  • a kde jinde zacit jako prvni hledat slaboduche jedince nez u fandu Applu, ze ano? *1*
  • Viktor_H
    Ach jo, reaguji na tohle: "o tech nejlepsich systemech bych radsi pomlcel, hry podle pravidel DaD jsou silene omezene prakticky ve vsem protoze je svazuji pravidla neceho co neni urceno pro pocitacovou hru. " - Omezená pravidla? Omezená pravidla má Skyrim, dokonce i původní Fallout a rozhodně je má omezená třeba Arcanum, jež dodnes platí za jednou z nejvolnějších her. Volnost =/= neomezenost z hlediska pravidel. Volnost, kterou má na mysli autor, je zlomek celku volnosti v rámci potenciálu herních mechanik (jestli je pro někoho ekvivalentem volnosti to, že si může obléct těžkou zbroj, komplexní RPG systémy by měl raději nechat být). Všechny zmíněné hry mají pravidla ve srovnání s DnD primitivní, nevychataná a nevybalancovaná, pročež jsou právě třeba v taktických možnostech naprosto omezená. Tím chci jednoduše říci, že i když ho nikdo neomezuje v nošení zbroje, beztak je škála jeho možností v boji ve srovnání s DnD až směšně omezená. A Temple of Elemntal Evil je toho důkazem. Říkat tak o pravidlech DnD , že jsou jako CELEK omezená (a to autor explicitně prohlásil), je prostě nesmysl, případně výrok osoby, která nevidí v herních mechanikách dál než k nošení zbroje...

    Ale v pohodě, pro takové jsou tu casual RPGéčka. Jen se mi trochu vaří krev, když si očividný casual gamer začne brát do huby něco, o čem ví evidentně prd a o čem moc nepřemýšlel.
  • Viktor_H
    Fuj!
  • To sice jo ... ale tohle se par bloudum proda ... za $$$.
  • husty, takze okolo 200 hodin ultimatniho RPG orgasmu, to clovek jen tak nekde nenajde
  • ad posledny odstavec : slo o helmy :)

    ad predposledny odstavec: toto presne riesili povolania v ad&d, kazdy dokaze nieco, a spolu udelaji vse :) mne sa nepacilo nikdy na Arene, ze som mohol vediet vsetko, to je chobotina ...ale proti gustu ziaden disputat, pravda
  • Mně to při posledním hraní vyšlo na 68h BG1+ToSC a 98h BG2+ToB, ale připomínám že už jsem měl celou sérii asi 5x dohranou takže jsem věděl co a jak. Kdybych to hrál poprvé tak to zřejmě pude přes 200.
  • Ale vzdyt o tom to je. Co spatneho na tom rict, ze nemam rad clovece, ze bych mel radeji hru, kde muzu chodit zkratkou? Navic dvojnasob v okamziku, kdy se jedna o pocitacovou hru – tedy kdyz mam hraci plan, kam by se zkratky snadno daly nakreslit a hra mohla fungovat. Ze to tak je v predloze take neni uplne pevny argument, vzhledem k tomu, ze drivejsi tituly ani sama BG nebyly takrka stoprocentni predelavkou (a do TOEE tusim ji ani zadny titul nebyl).

    BG je hra nekdy z roku 1998, to nejsou zadne drevni doby her na hrdiny. Na pocitaci i v papirove podobe. Takze "ze by nikoho nenapadlo, aby mag nosil zbroj" je poznamka celkem mimo, vzhledem k tomu, ze v te dobe uz se par let na obrazovkach mohli Hammerfellem prohanet obrneni kouzlici supermanove a na stolech uz davno chrastily kostky urcujici, kolik nepratel na predmesti Seattlu zapali myslenkou kouzelnik jednou rukou pilotujici vznasedlo a druhou strilici z raketometu. Fantasy a rpg nejsou jen Forgotten Realms a BG.

    Jinak ani multi- a dualclass neumoznovaly v brneni kouzlit, jen ho nosit.
  • Ale vzdyt to vubec nic nemeni na tom, co jsem napsal. TOEE muze byt pro nekoho paradni hra, ale a zaroven je to jedna ku jedne predelavka papirovych pravidel do pocitacove hry.

    Proto je minimalne zvlastni a asi ne uplne vhodne ji pouzit jako odpoved nekomu, komu se _nelibi_ svazovani pocitacovych her do papirovych pravidel.

    Vyrok ve stylu "nerad hraju sporty, kde je potreba hodne vystroje a nestaci jen micuda a louka" prece neni kontrovan vyrokem "tvuj nazor je zvast, protoze hokej je zabava."
  • Tushan
    v IW 2 coz jsou pravidla myslím 3.5 muže kouzelník nosit jakoukoliv zbroj ale snizuje se mu sance na uspesne kouzlení a muzes si 3x dat talent co snizuje postih az o 15%
    víš prd a chtěl bys metál
  • ja dneska travim venku cely den, napred jsem si sel do pekarny pro koblihy k snidani a ted jsem s notebookem venku na terase :D
  • Viktor_H
    Tady je hezky, slunce svítí a ptáci vesele cvrlikají... Samozřejmě na to koukám z okna, co by taky nerd jako já dělal venku...
  • neviem ako v cechach, ale tu je odporucanie ist von dost za trest *1*
    10stupnov a dazd a vietor

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit