Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Ono i ve mnohem starších enginech jde dosáhnout velmi dobré grafiky. Základ je kvalitní 3d model a textury. Na to je podle mě ideální metoda fotogrammetrie. A proto se do toho asi nikomu moc nechce. Zabere to neuvěřitelně mnoho času a práce.

  • Spades

    Sorry, sem tam napsal strasnou botu.

    Melo to byt ze zalezi na pozici, ale NE na rotaci.

    Myslenka je takova, ze jak prechazis mezi mistnostma, tak se zahazujou ty stare a loadujou nove, cili musi se nacist cela mistnost, protoze pri nacitani s aktualnim zpusobem nacitani dat to nedokazes do RAM nasypat tak rychle, abys to mohl loadovat s rotaci.

    Ta novinka na PS a v tom UE je v tom, ze dokazou prave sypat z SSD do RAM tak rychle, ze muzou zahazovat pri rotaci, cili dokazou drzet v pameti jen to co je pred tebou.

    V principu je to kombinace vic veci. Rychle SSD, chip na rychlou dekompresi dat z disku a SW podpora pro to rychle streamovani. Proto to aktualne jde videt jen na konzolich, protoze na PC jsou ty SSD dost rychle na to aby to dalo moc drahe.

    V pristich letech na PC vyjdou samozrejme rychlejsi SSD a jakmile to bude standard, tak se zacnou objevovat i multiplatformni tituly, ktere toto umi. (Nebo realneji, se zacnou objevovat zaroven s tema na konzolich, protoze prvni rok dva toto na konzolich stejne nebude.)

    Duvod proc sme to celou dobu delali tim mene optimalnim zpusobe je prave to, ze konzolove HDD toto nedavali a PC i se svyma rychlima SSD proste museli pouzivat ty pomalejsi zpusoby nacitani dat. To se ted meni.

  • Femt0

    "Stejně jako dnes nemají herní PC RAM se 176GB/s jako PS4 a přeci zvládnou mlutiplatformní hru rozjet mnohem lépe."


    Protože konzole mají omezenou kapacitu RAM. Rychlost je k prdu, když se ti nevejdou data do paměti, proto se bude to samé s postupem času opakovat i u PS5. 16GB sdílený(!) paměti nebude u next gen her stačit (Star Citizen chce optimálně 32GB - RAM, NE VRAM), stejně jako u předchozí generace. Stačí se podívat, jak vypadá vymaxovaný RDR2 na PC. PS4 hry mají už roky sníženou kvalitu textur a dohled oproti PC verzím. 

  • Femt0

    "Vím co je OCS a popsal sem ti to. Loaduje to podle POHYBU, nebo podle ROTACE, cili nedokaze to tak rychle loadovat veci jak ten system v UE5."


    Tenhle výrok absolutně nedává smysl. Jak jinak by se to asi mělo IDEÁLNĚ dočítat, když ne podle tvýho pohybu a rotace? Ona je ještě nějaká jiná "lepší" možnost? A co kua znamená "nedokáže to tak rychle"? Jak rychle? Máš to někde změřený, máš konkrétní data, nebo jen papouškuješ PR? Ty děláš, jak kdyby to byla nějaká revoluce. Prostě konzole má SSD a najednou je to jakože gamechanger, přitom PC má rychlý SSD už několik let včetně her, který ho využívaj. Na čem si asi myslíš, že ten UE5 vyvíjeli? Na PS4? Lol...

  • danny_the_hound

    Veď Unity je tiež profesionálny engine, presne ako Unreal. Akurát Unity nemá takú benevolentnú licenciu. Takže tí "poloamatéri" asi skôr siahnu práve po UE a tým pádom im ten engine práveže umožní ľahšie produkovať tie "chytľavejšie produkty".

  • Veny

    K čemu když je stav herního průmyslu skoro takový, že polomamatéři na Unity vytvoří chytlavější produkt, než profíci na Frostbite. Neříkam že grafická stránka nehraje roli, ale to hlavní co dělá hru kvalitním produktem mají vývojáři už teď. Pokud to dokáží zkombinovat, pak jen dobře. Pokud ne... k čemu pak nějaká revoluce v enginech...

  • Spades

    Ja taky nerikam ze potrebujes nutne to SSD z PS5, ale aspon nejake SSD.

    Aktualne jsou hry delane na rychlost HDD, protoze to vyzaduji hry na konzole. Nyni bude pomalejsi clanek sice PC, ale tam uz je SSD docela standardni vybaveni, kdezto na aktualnich konzolich to skoro nikdo nema.

    Takze se muze pouzit aspon nejake SATA3 SSD jako minspec + NVME PCIe 3.0 jako doporucene.

    Tak ci tak by to melo vyrazne pomoct pri loadovani a streamovani veci, aby to nebylo tak okate jako dnes, kdy vidis prepinat LoDy.

  • frank.horigan


    V první řadě rozhodně nepotřebuješ 4k :) To je bohapustý fakt. 

    A to mega hyper rychlé SSD je prostě součástí strategie, kterou svolili při stavbě PS5, ale na PC to budou muset zohlednit. Nikdy nebudou mít všechny herní počítače disk s 5500MB/s. 

    Stejně jako dnes nemají herní PC RAM se 176GB/s jako PS4 a přeci zvládnou mlutiplatformní hru rozjet mnohem lépe. 

    Mají to rozdělené, RAM je pomalá, VRAM je velmi rychlá. Je to prostě trochu jinak než u konzole. 

    SSD s 5500MB/s není dogma, je to jedna z cest. 

  • Spades

    Vím co je OCS a popsal sem ti to. Loaduje to podle POHYBU, nebo podle ROTACE, cili nedokaze to tak rychle loadovat veci jak ten system v UE5, navic to loaduje klasicke old chool modely a ne ty s micropolygonama.

    Ad frank.horigan Aha aha, a na 4k 60FPS vlastne nepotrebujes dobrou grafiku, to je taky marketingovy kec, muzes vlastne hrac Halo 5 na PS1, protoze nepotrebujes xbox one.

    Co to je za debilni argument? Proste bez SSD to pojede nahovno, muzou normalne dat do minimalnich pozadavku SSD a kdo ho mit nebude, tak se mu to bude nehorazne sekat a bude mit popin.

  • Mozna to bude tim, ze ta postava jako takova asi Qixel Megascan neni, hehe. Ale materialy obleceni vypadaly fajne ;)

  • x_ander

    Fakt je, že to prostředí vypadá opravdu fotorealisticky. Ale jak se píše v článku - otázkou je, zda to takto bude vypadat i ve hrách, kde se budou muset řešit i další věci, které ten výkon budou potřebovat jinde.

    Nicméně co se týká té postavy, tak vypadá sice taky pěkně, ale tam žádný skok oproti současným hrám a enginům nevidím.

  • je to onlinovka, nikdy nebude hotovy

  • frank.horigan

    Rozhodně to není tak, že něco POTŘEBUJEŠ, takovou mluvu většinou používají marketingová oddělení - aby nahnaly ovce do obchodu. V tomto případě marketing Sony. 


    Rychlé SSD je samo něco, s čím mohou počítat, ale pokud se PS5  hra bude portovat na PC, počítat s tím nemůžeš. Takže buď to bude trhat, nebo máš NVMe disk, který je skoro tak rychlý (pozor o pouhé rychlosti přenosu dat to není) jako V PS5.


    Nebo máš víc RAM, kde ty ty data předstreamuješ v mnohohem větším množství. 😉 


  • uher

    Očekávám od toho (překvapivě) hotovou hru.

  • Femt0

    Očividně nemáš ponětí, o čem mluvíš. Vygoogluj si Object Container Streaming, tj. technologie, kterou používá SC. Veškeré objekty kolem tebe se DYNAMICKY loadují/unloadují podle tvého pohybu, takže nic nového pod sluncem...

  • 0011

    Dokud to nevyjde má to pro mě stejnou cenu jako techdemo UE5 s jediným rozdílem že SC bych si mohl zahrát a rozjet ho na slušné detaily ale nehodlám tak učinit. Stejně jako nehodlám hrát bannerlord dokud je v early acess, ale u něj mám jistotu že vyjde, 99% jistotu že vyjde dřív než SC a vůbec bych se nedivil kdyby vyšel třetí mount & Blade a star citizen pořád nikde. To že vypadá čím dál tím líp je mi putna když je ve vývoji 8 let a pořád není ani náznak toho že by se hra měla posunout z alfy nebo že by zveřejnili datum vydání singlu, aby mezitím nezemřel Mark Hamill sešlostí věkem. Není problém ve hře problém je v Robertsovi ale tentokrát nad ním není nikdo kdo by ho donutil projekt dokončit, takže argument až hra vyjde bude zastaralá bych řešil v okamžiku jestli vůbec někdy vyjde.

  • Spades

    Ta hra potrebuje SSD, protoze potrebuje rychle streamovat data do pameti misto loadingu, to neznamena, ze to odloaduje veci, na ktere se nedivas (za kamerou), odloaduje to az v momente kdy se treba zavrou dvere. V tom je ten obrovsky rozdil.

    Tady napriklad muzes pockat na loading, nez se otevrou dvere (jako mass effect vytahy), ale u otaceni bys mel viditelny pop in.

    V tom novem zpusobu muzes streamovat veci i pri otaceni, ale potrebujes jeste rychlejsi SSD.

  • Spades

    Pointa je, ze to co tady ukazuje je moznost prestat pouzivat ty triky v nekterych ohledech, takze je to uplne neco jineho nez to co pouziva star citizen.

    Pointa je, ze dobre vypadajici hry ted muze vydavat i mensi studio, ktere nema prostredky na to, aby delali tak optimalizovane assety.

  • Femt0

    Argument "až to vyjde, tak to bude zastaralý" nikdy nefungoval a dokonce sis ho sám vyvrátil tím příkladem s RT, což je kouzlo vývoje na PC. S posunem v hardwaru můžeš grafiku plynule upgradovat (nakonec originální 3D modely se vždy dělají v lepší kvalitě, než ve hře). Lidi tenhle nesmysl opakují už několik let a jediný co se stalo je to, že hra vypadá každý rok líp. Každopádně SC vyžaduje pro plynulý chod SSD, takže to není o tricích, jak tu tvrdí Spades. Ta hra prostě (logicky) je náročná, využívá až 32GB RAM, takže přeji hodně štěstí u nextgenu s 16GB sdílené paměti. I když předpokládám, že tam asi hra takovýho rozsahu ani nebude, určitě ne onlinovka...

  • Femt0

    Irelevantní argument. Kompletnost herního obsahu nevyvrací schopnosti toho enginu a fakt, že alpha verze hry je veřejně dostupná a jde hrát.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit