Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Keyz
    Zajímavé,že se zde mluví o "staré" grafice a je to mínus a jinde se mluví o "stylizaci" a je to plus.
    Přitom jinde jsou často textury kolikrát hnusnější a mají menší rozlišení než zde.
    • "stará grafika" a "stylizace" je velký rozdíl. stará je prostě technický šmejd, kdežto stylizace je záměrná úprava - např. karikaturizace taky není chyba proporcí ale záměr :P
    • 13_11
      „Dobrý kuchař, který se vyzná a nejí vnitřnosti, protože mu prostě nechutnají, taky dokáže poznat, zda jsou uvařený tak, jak mají, jestli to je prostě OK.“
      To je nesmysl. Dobrý kuchař se vyjadřuje pouze k tomu, čemu rozumí, tedy co jemu samotnému chutná, co sám jí. Kuchař, který vaří vnitřnosti, ale jídlo neochutná, poněvadž by se z něho pozvracel, to jídlo nemá vůbec vařit. Co mi nechutná, to nevařím, ne?

      Jinak Keyzi, nějak nechytám, o co tady jde? Chceš, aby každý recenzent hodnotil podle jednou daného mustru? Pak ale nadhoď, jak by sis zdejší recenze představoval? Buďte konkrétní, čtenáři.
      • Keyz
        Bylo by dobré,kdyby se recenze tolik neopírali recenze o pocity a bylo tam vice faktů.Když se zde napíše,že hra má zastaralou grafiku tak sakra proč?I kdyby to bylo vysvětleno tak bych byl rád kdyby se měřilo stejně každé hře i "stylizovaným" super hrám.
        A to není u vkusu.To jsou hodnoty které lze porovnat čísly,zkušenostmi a pak to napsat srozumitelně.
        Kdyby vše bylo o vkusu a tak by nemohla vzniknou žádný uznávaná encyklopedie protože by se ani nikdy nesnažil to napsat objektivně.Naházel by tam vše podlé svého vkusu a nijak by to dál neřešil.
        Přece lze lehce porovnat rozlišení textur když se podívám Optikou v borderlands 2 na xicht anebo plakát a pak když se podívám na to samé v jiné hře.To sice neřeší zastaralost ale jako příklad to stačí.
        - Když je něco zastaralé,tak co je pak nezastaralé?Lepší engine?Lepší mimika?Většinou se porovnává,tak že se podívá do své třídí (zde adventura) a vidím jak vypadali.Mohu pak říci "No,je to sice zastaralé vzhledem k možnostem které jsou,ale mezi adventurami to je to lepší" Stejně jako auto co má velkou spotřebu nepotěší ale mezi náklaďáky to tak strašné není že?.
        Co je pohledné?Vyřešil bych to jako například v Top Gearu.Taky se hádají co je pohledné auto a neshodnou se,neuznají své argumenty.Když dojde na FAKTA tak se také neshodou jestli jsou důležitá,ale uznají je pak to nějak porovnají a mají závěr.
        • Cosi
          Já jsem za recenze v kterých se vyskytují i pocity a osobní názory recenzenta rád. Bazírovat na detailních popisech slova zastaralá grafika se hodí na specializovaná fora. Abych byl objektivní, musím uznat, že když se napíše, že je grafika zastaralá, mohlo by se popsat v jakém směru. Bohužel, dlouhé a podrobné recenze se na Games moc nepraktikují.
    • ...protože rozlišení textur je samozřejmě rozhodující výtvarný faktor, že *7* *7* *7*
      • Keyz
        Když vychvaluješ výtvarný faktor ve hře kde je "stará" grafika tak je potřeba to také započítat jako zde.
        Vypadá,dost blbě když u hry která se inspiruje reálnnou předlohy se vesele kritizuje zastaralost (je to pravda,není to nejlepší) a jinde se vychvaluje stylizace umění atd....
        Pak sepodíváš na xicht který krom mrknutí neumí nic a plakáty jsou tak hnusném,že nevíš co tam je.Hlavně,že to je stylizované.To je přeci lepší než "realistická" grafika.
        Zde je to minus proč to není jinde?Je pouze "kreslená,komixová a jinak zabarvená" grafika snad něco jiného?
        • janchor
          Narážíš na Dishonored, viď? Inu, ty tam vidíš "xichty, který krom mrknutí..", mně naopak třeba obličeje přišly fascinující (http://www.smashthestate.eu/2012/10/14-duvodu-proc-hrat-dishonored.html). Pak se podívám na Sherlocka a vidím spíš klasický herní renderovaný prkna, jakkoli udělal Testament rozhodně krok dopředu. Mínus je grafika jako celek, zastaralost z ní může a nemusí trčet. Pro tebe trčí z Dishonored, pro mě tam trčí především ty kouzelně křivý komíny a vůbec město, který jako by vypadlo z nějaký Gaimanovský variace na Londýn, kde si každý druhý zastavení říká o fotku screenshot. Na "započítávání zastaralosti" v tu chvíli nemám ani pomyšlení.

          Nicméně kdyby Dishonored recenzovala Lucie, třeba by mu něco takovýho vytkla - vkus je bytostně individuální záležitost. Zkus prosím přemýšlet v širším kontextu.
          • Keyz
            Já myslel Borderlands 2 *4* Měl jsem to napsat.

            Vkus ano,ale pohled odborníka který něco hodnotí by se snad neměl řídit pouze vkusem.
            Dobrý kuchař,který se vyzná a nejí vnitřnosti protože mu prostě nechutnají taky dokáže poznat zda jsou uvařeny tak jak mají jestli to je prostě OK.Sice to nebude moc komentovat,ale nenechá se unést vkusem.Tedy neřekne to nežeru vypadá to hnusně atd.

            U grafiky by to mělo být jednoduché.Přece vím jak hry vypadli, co použili za engine,mohu to dohledat.Pak lze říci jestli to co je zde použito nemohlo být lepší a zda to lepší bylo použito jinde a jak to pak vypadalo.Prostě zda opravdu ten průměr v dané sekci je prostě pokročilejší.
            Když se zde hodnotí,že to je zastaralé tak proč se nehodnotí jinde?Copak komixová grafika nemůže být zastaralá?Nemohou se tam používat textury s malým rozlišením které pak vypadají hnusně?
            • janchor
              Příměr s kuchařem ti hapruje v tom, že jak má chutnat nějaký jídlo a jak "má" vypadat nějaký dílo jsou dvě velmi odlišný koncepce. Existuje vcelku jasnej konsenzus, co je uvařená brambora, ale co je "pohledná" adventura? Tam už se subjektivním měřítkům nemáš šanci vyhnout. Na každej pád nemusí zastaralost sama o sobě vadit, když ji vyvažujou / umenšujou jiný (nejenom výtvarný) hodnoty. U Sherlocka tomu tak, dle autorky, zřejmě není.
  • ucho
    No pěkně odfláknutá recenze po obsahové stránce. Navíc předpokládá znalost předchozího dílu (či dílů), protože je tam několik narážek. Já třeba předchozí díl ještě nehrál, takže to srovnání je mi tak trochu k ničemu. Nebo pro pochopení recenze této hry musím přečíst recenze her předchozích a doufat, že tam budou zmiňované detaily popsány? Z recenze jsem se nedozvěděl ani to, jakým způsobem se hra ovládá (což je u adventury celkem zásadní) a ze screenshotů to patrné není. Až po chvíli googlení jsem zjistil, že jsou tři různé kamery a je možné hrát z prvního pohledu, z pohledu třetí osoby a pak klasicky klikáním. Tedy tak jsem to pochopil, ale nejsem si jistý, zda to hráč ovlivní a tohle si recenzent nechává pro sebe. Hrál jsem jen Awakened a pokud se nepletu, ten byl jen z prvního pohledu. ty starší díly byly myslím klikačky. Každopádně obšírnější popis mi tady chybí. Chápu, že chcete mít recenze stručné, protože lidé zřejmě nebaví číst nic dlouhého, ale po přečtení recenze mám nijaký pocit. Nic na způsob "jo, tohle se mi bude líbit" nebo "ne, tohle se mi nebude líbit".
    • ucho
      No ale budu konkrétní:
      "Velká škoda, že technologicky už hra kulhá"
      - jak už technologicky kulhá? předtím nekulkhala? nebo je tím myšleno, že je technologicky zastaralá?
      "hru navrch trápí několik technických problémů, plynoucích ze zastaralosti technologie"
      - o jaké technické problémy jde? jaké přesně zastaralé technologie se týkají? dál se mluví jen o neposunutí grafiky a problém s ovládáním, a ovládání snad není technologický problém, to je věc, která by se měla dát opravit...
      "a již dobře známá dedukční schémata" - já žádná dedukční schémata neznám, co když bych si chtěl jako prvního sherlocka zahrát tohoto sherlocka?

      nechci se nikoho dotknout, neřeším hodnocení, 7 je hezké číslo, ale jakožto neznalý předchozího dílu v recenzi trochu plavu a ocenil bych víc informací... co se týče grafiky, ta mi osobně nevadí, tedy moc neřeším, že je jí vytýkán stále stejný vzhled. grafika mi vyhovovala už i u Awakened a tady mi přijde tak jako tak lepší :)
      • Kukněte na dnes vydané videopreview, odkaz je na konci recenze. Na řadu z vašich otázek odpoví. Recenze by podle mne neměly zacházet do přehnaných technických detailů, jejich cílem je v podstatě jen vytvořit jakousi globální představu o celkové kvalitě hry. Alespoň tedy mne samotného nebaví číst recenze, kde se přes pět odstavečků rozebírá v detailu rozhraní nebo vlastnosti enginu.
        • ucho
          Tak video skvělé, přesně tohle jsem čekal od recenze, tedy že tyhle věci se zde o hře dozvím. Bez té zmínky o pohledu/ovládání a osvětlení dedukčních schémat mi přijde recenze nekompletní. Video mě naplno uspokojilo :)
          • Díky :-)
        • ucho
          Mrknu. Tak uznávám, že pročítat sáhodlouhý popis enginu je zbytečné, ale on ten jeden odstaveček o dvou, třech řádcích, by nikomu neublížil. A jak jsem psal, způsob pohledu je u adventury celkem zásadní věc. Tedy jestli se to dá hrát z pohledu vlastních očí... Na tom není nic technického. Když se recenzuje nějaká závodní hra, většinou se tam zmiňuje, z jakého pohledu se dá to auto řídit. A zde to bohužel z žádných screenshotů poznat není. Awakened se hrál z pohledu vlastních očí a snad všechny zdejší screenshoty jsou pouze z klikacích scén...
          Co se týče globální představy o celkové kvalitě, to je z verdiktu celkem jasné. Je to ve všem lepší, než předchozí díl. Jelikož jsem ale předchozí díl nehrál...
  • PLuto.petr
    Nemůžu bouhužel moc soudit v porovnání s předchozím dílem, protože jsem ho nehrál. Jedná se o první počin, kde si příběh napsali Frogwares ve větší míře sami a musím říct, že právě jeho kvalita je jednou z hlavních hybných sil celé hry. Parádně propracovaný, oproti předchozím dílům temnější, s několika příběhovými zvraty (a dvěma celkem zásadními), celou dobu krásně plyne a nemá moc hluchých míst. Hodně se pracuje i s psychlogií postav a je hodně zvláštní sledovat, jak se nerozlučná dvojice Holmes + Watson začíná rozpadat a i sám hráč neví, na čí stranu se má přiklonit. Celý příběh je navíc popisován z pohledu Watsona, takže nevíme, jaké byly Holmesovy činy v době, kdy byly obě postavy rozděleny.

    Celkově kvalitnímu vyznění hry nahrávají i kvalitně propracované puzzly, které se skládají vpodstatě ze dvou základních druhů - dedukční (tzn. ty, kde máme k dispozici různé poznámky a předměty a na základě nich musíme přijít na správný výsledek) a mechanické (kde musíme najít princip bez větších pomůcek). Speciální odnoží jsou pak dedukční schémata, kde hráč dává dohromady průběh konkrétního případu. Jenom občas dostává na frak logika umístění takového puzzlu (např. když si duchovní otec schovává milostné dopisy pod podlahou v modlitebně u kardinála a má je schované v krabičce s mechanickým puzzlem (a to ještě klasickým šachovým s koněm)), ale jinak tam vážnější problém nevidím a spousta puzzlů naopak pěkně do příběhu zapadá. Hodně mi vadil systém nápovědy právě u puzzlů, respektive tlačítko, které se u puzzlu po pár minutách objeví a umožní puzzle přeskočit (automaticky se vyřeší, aniž by hráč viděl, jak). Je škoda, že takhle jednoduché přeskočení je jednoduše dostupné.

    Oproti všem předchozím dílům série je zde největší pokrok v grafice. Hodně zajímavým prvkem je možnost pohledů, ze kterého se dá hra hrát. Zde jsou tři - klasické point'n'click, z pohledu třetí osoby a z pohledu očí. Každý z těchto pohledů má své plusy a mínusy (u pohledu z první a třetí osoby je to například viditelné označování aktivních předmětů, takzvaná "Holmesova intuice", což je jasná úlitba konzolím). Osobně jsem to hrál nejradši z pohledu třetí osoby, protože klávesnicí člověk jednoduše ovládá pohyb postavy a myší si natáčí kameru tak, jak zrovna potřebuje. Zdůraznil bych i exteriéry ve Whitechapelu, je to po hodně dlouhé době, co jsem si v adventuře nepřipadal jako někde mezi kulisama, ale v ulicích to fakt žilo. Tu se procházely místní paničky, tu zkrachovalý řezník přibíjí na výlohu bednění, tam pobíhají holubi, jinde se baví dva žebráci...

    Celkově shrnuto, je to zatím s přehledem nejlepší Sherlockovka, kterou jsem kdy hrál. Velice pěkná grafika, slušný spád bez větších záseků a hlavně špičkově propracovaný příběh a atmosféra. Hodnotím to minimálně o jeden level výš, než nedávno (pod dojmem rozhovoru s Cecilem) dohraný Broken Sword 4.
    • RakeW
      Pěkné shrnutí, nechci být příliš jizlivý, ale asi i lepší než hlavní článek :).

      Hrál si originál, nebo českou verzi? Na Sektoru tu lokalizaci dost seprali. Prám se jen čistě ze zvědavosti, stejně si musím koupit X360 verzi (£25 za novou hru, nekupte to!), takže je mi špatná lokalizace putna.
      • PLuto.petr
        Ještě musím říct, že mě hodně překvapují problémy ostatních recenzentů s ovládáním a zasekáváním postav. Marně přemýšlím, jestli jsem se s tím já při své hře setkal (kombinoval jsem postupně všechny tři pohledy, nejčastěji jsem však přeci jenom hrál z pohledu třetí osoby) a na žádný takovýto problém si nevzpomínám. Leda, že by mě ta hra tak pohltila, že bych si toho nevšiml *5* S čím jsem si naopak vůbec neporozuměl bylo ovládání hry gamepadem. S tím jsem bojoval asi půl hodiny, ale nepříliš úspěšně...
      • PLuto.petr
        Hrál jsem německou verzi (aniž bych rozumněl jedinému slovu), anglickou i českou. Čeština je podle mě na velice slušné úrovni, postavy hovoří jazykem odpovídající jejich společenské úrovni, kvalita použitého výraziva také. Jen jsou tam občas do očí bijíci překlepy, ale celkový dojem z hraní to určitě nezkazí, jen se nad tím člověk pousměje.
  • misho8723
    Recenzia v pohode, len nesúhlasím s názorom na grafiku.. od minulého dielu sa grafika posunula o dosť veľký krok, však stačí kliknúť na odkaz na Sherlock Holmes vs. Jack the Ripper a porovnať, a človek vidí na prvý pohľad, že grafika sa fakt zlepšila - či postavy alebo prostredie.. jedine len mimika občas hapruje, ale inak spokojnosť s grafikou a hra je jedna z najkrajších adventúr na trhu
  • Robotron3
    Sherlock Holmes samo super, ale mě uplně uhranul ten novej Britskej moderní Holmes seriál. To je snad ještě lepší než originál. Uplně úžasný. Na to adventku by taky chtělo :)
  • Vitekb
    Na Steamu to česky není?
    • FeebeEWN
      stačí se podívat na stránky steamu... o češtině tam nic nepíšou
      • Vitekb
        Já se díval, ale doufal jsem, že by to tam třeba z nějakého důvodu mohlo v popisu chybět. Některé jiné díly tam češtinu mají, tak jsem si třeba říkal, proč by tento ne.
  • Dotaz na recenzenta.

    Je to podle knihy Závěť Sherlocka Holmese od Boba Garcii. A případně jestli nevíte kolik inspirace si to s té knihy bere. Děkuji

    Jinak ta kniha SH je jedna z nejlepších, která byla napsaná někým jiným než Doylem.
    • PLuto.petr
      Knihu od Garcii jsem bohužel nečetl, takže nemohu soudit. Ukrajinci ale o žádné takovéto inspiraci nehovořili a co se mi podařilo najít na internetu anotace ke knížce, tak to nevypadá, že by byl podle ní postavený celý příběh.
    • A kde je dotaz? O_o
      • jabbo126
        "Je to podle knihy Závěť Sherlocka Holmese od Boba Garcii. A případně jestli nevíte kolik inspirace si to s té knihy bere." žeby? Trošičku nechápačka tvého dotazu na dotaz ... který je uplně jasdně zřejmí ... nebo ti tam tak šíleně chybí ten otazník? ??
  • Ahoj, hra mi v jednom místě vždy spadne, zkoušela jsem to několikrát a vždy to samé Takže dál se nedostanu. Mohli byste mi poradit jestli se s tím dá něco dělat, případně kde jste hru stáhli pokud s ní nemáte problémy? Děkuji
    • Mám ten samý problém. Na určitém místě to vypne. Prosím o stejnou radu. Díky
  • našel někdo VŠECHNY medaile??? Pár mi jich chybí
  • Spíš si říkám kdo vymejšlel ty hádanky. U první jsem tápal, ale dobrá realizovat by šla žádných nesrovnalostí jsem si nevšiml. Taky proč žádné příliš přesné detaily tam neřešili. Kdyby takhle udělali celou hru tak by to i šlo, ale hned druhá hádanka u biskupa a pos*at logiku celku. Tomu říkám šlápnout sakra vedle. Ta snaha se stopama bot byla naprosto vedle a nelogická. Zajímavý, že je to již druhý díl sherlocka u kterého jsem hádanku hned ze začátku hry neshledal logicky řešitelnou
    • Zrovna tuhle hru taky hraju:). A ty nelogicky hadanky beru jako quick time eventy:). Resim pripad, prijde QTE hadanka, sice nelogicka v deji, ale budme radi za to. V dnesnich adventurach premysleni, reseni ukolu schazi uplne (Life is Strange, Ethan Carter) a aspon v tomhle Sherlock nikdy nezklame:).

      V testamentu je tech nelogicnosti opravdu hodne, hlavne dal v pribehu, zbytecne se nad tim rozcilovat, ne? Je o atmosferu, hadanky, dedukce...:D

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit