• Zrovna tuhle hru taky hraju:). A ty nelogicky hadanky beru jako quick time eventy:). Resim pripad, prijde QTE hadanka, sice nelogicka v deji, ale budme radi za to. V dnesnich adventurach premysleni, reseni ukolu schazi uplne (Life is Strange, Ethan Carter) a aspon v tomhle Sherlock nikdy nezklame:).

V testamentu je tech nelogicnosti opravdu hodne, hlavne dal v pribehu, zbytecne se nad tim rozcilovat, ne? Je o atmosferu, hadanky, dedukce...:D
  • Spíš si říkám kdo vymejšlel ty hádanky. U první jsem tápal, ale dobrá realizovat by šla žádných nesrovnalostí jsem si nevšiml. Taky proč žádné příliš přesné detaily tam neřešili. Kdyby takhle udělali celou hru tak by to i šlo, ale hned druhá hádanka u biskupa a pos*at logiku celku. Tomu říkám šlápnout sakra vedle. Ta snaha se stopama bot byla naprosto vedle a nelogická. Zajímavý, že je to již druhý díl sherlocka u kterého jsem hádanku hned ze začátku hry neshledal logicky řešitelnou
  • našel někdo VŠECHNY medaile??? Pár mi jich chybí
  • Mám ten samý problém. Na určitém místě to vypne. Prosím o stejnou radu. Díky
  • Ahoj, hra mi v jednom místě vždy spadne, zkoušela jsem to několikrát a vždy to samé Takže dál se nedostanu. Mohli byste mi poradit jestli se s tím dá něco dělat, případně kde jste hru stáhli pokud s ní nemáte problémy? Děkuji
    Ještě musím říct, že mě hodně překvapují problémy ostatních recenzentů s ovládáním a zasekáváním postav. Marně přemýšlím, jestli jsem se s tím já při své hře setkal (kombinoval jsem postupně všechny tři pohledy, nejčastěji jsem však přeci jenom hrál z pohledu třetí osoby) a na žádný takovýto problém si nevzpomínám. Leda, že by mě ta hra tak pohltila, že bych si toho nevšiml *5* S čím jsem si naopak vůbec neporozuměl bylo ovládání hry gamepadem. S tím jsem bojoval asi půl hodiny, ale nepříliš úspěšně...
    Hrál jsem německou verzi (aniž bych rozumněl jedinému slovu), anglickou i českou. Čeština je podle mě na velice slušné úrovni, postavy hovoří jazykem odpovídající jejich společenské úrovni, kvalita použitého výraziva také. Jen jsou tam občas do očí bijíci překlepy, ale celkový dojem z hraní to určitě nezkazí, jen se nad tím člověk pousměje.
  • RakeW
    Pěkné shrnutí, nechci být příliš jizlivý, ale asi i lepší než hlavní článek :).

Hrál si originál, nebo českou verzi? Na Sektoru tu lokalizaci dost seprali. Prám se jen čistě ze zvědavosti, stejně si musím koupit X360 verzi (£25 za novou hru, nekupte to!), takže je mi špatná lokalizace putna.
    Knihu od Garcii jsem bohužel nečetl, takže nemohu soudit. Ukrajinci ale o žádné takovéto inspiraci nehovořili a co se mi podařilo najít na internetu anotace ke knížce, tak to nevypadá, že by byl podle ní postavený celý příběh.
    Nemůžu bouhužel moc soudit v porovnání s předchozím dílem, protože jsem ho nehrál. Jedná se o první počin, kde si příběh napsali Frogwares ve větší míře sami a musím říct, že právě jeho kvalita je jednou z hlavních hybných sil celé hry. Parádně propracovaný, oproti předchozím dílům temnější, s několika příběhovými zvraty (a dvěma celkem zásadními), celou dobu krásně plyne a nemá moc hluchých míst. Hodně se pracuje i s psychlogií postav a je hodně zvláštní sledovat, jak se nerozlučná dvojice Holmes + Watson začíná rozpadat a i sám hráč neví, na čí stranu se má přiklonit. Celý příběh je navíc popisován z pohledu Watsona, takže nevíme, jaké byly Holmesovy činy v době, kdy byly obě postavy rozděleny.

Celkově kvalitnímu vyznění hry nahrávají i kvalitně propracované puzzly, které se skládají vpodstatě ze dvou základních druhů - dedukční (tzn. ty, kde máme k dispozici různé poznámky a předměty a na základě nich musíme přijít na správný výsledek) a mechanické (kde musíme najít princip bez větších pomůcek). Speciální odnoží jsou pak dedukční schémata, kde hráč dává dohromady průběh konkrétního případu. Jenom občas dostává na frak logika umístění takového puzzlu (např. když si duchovní otec schovává milostné dopisy pod podlahou v modlitebně u kardinála a má je schované v krabičce s mechanickým puzzlem (a to ještě klasickým šachovým s koněm)), ale jinak tam vážnější problém nevidím a spousta puzzlů naopak pěkně do příběhu zapadá. Hodně mi vadil systém nápovědy právě u puzzlů, respektive tlačítko, které se u puzzlu po pár minutách objeví a umožní puzzle přeskočit (automaticky se vyřeší, aniž by hráč viděl, jak). Je škoda, že takhle jednoduché přeskočení je jednoduše dostupné.

Oproti všem předchozím dílům série je zde největší pokrok v grafice. Hodně zajímavým prvkem je možnost pohledů, ze kterého se dá hra hrát. Zde jsou tři - klasické point'n'click, z pohledu třetí osoby a z pohledu očí. Každý z těchto pohledů má své plusy a mínusy (u pohledu z první a třetí osoby je to například viditelné označování aktivních předmětů, takzvaná "Holmesova intuice", což je jasná úlitba konzolím). Osobně jsem to hrál nejradši z pohledu třetí osoby, protože klávesnicí člověk jednoduše ovládá pohyb postavy a myší si natáčí kameru tak, jak zrovna potřebuje. Zdůraznil bych i exteriéry ve Whitechapelu, je to po hodně dlouhé době, co jsem si v adventuře nepřipadal jako někde mezi kulisama, ale v ulicích to fakt žilo. Tu se procházely místní paničky, tu zkrachovalý řezník přibíjí na výlohu bednění, tam pobíhají holubi, jinde se baví dva žebráci...

Celkově shrnuto, je to zatím s přehledem nejlepší Sherlockovka, kterou jsem kdy hrál. Velice pěkná grafika, slušný spád bez větších záseků a hlavně špičkově propracovaný příběh a atmosféra. Hodnotím to minimálně o jeden level výš, než nedávno (pod dojmem rozhovoru s Cecilem) dohraný Broken Sword 4.
  • Vitekb
    Já se díval, ale doufal jsem, že by to tam třeba z nějakého důvodu mohlo v popisu chybět. Některé jiné díly tam češtinu mají, tak jsem si třeba říkal, proč by tento ne.
  • jabbo126
    "Je to podle knihy Závěť Sherlocka Holmese od Boba Garcii. A případně jestli nevíte kolik inspirace si to s té knihy bere." žeby? Trošičku nechápačka tvého dotazu na dotaz ... který je uplně jasdně zřejmí ... nebo ti tam tak šíleně chybí ten otazník? ??
  • EuroSamurai
    Musim ochránit Clementine! "žbluňk"
  • "stará grafika" a "stylizace" je velký rozdíl. stará je prostě technický šmejd, kdežto stylizace je záměrná úprava - např. karikaturizace taky není chyba proporcí ale záměr :P
  • 13_11
    Futurionovi a ostatním: jste takhle prudérní i naživo? Měli byste se víc smát!
  • No jistě. Ty jsi nás vlastně jen zkoušel. Ale jdi ty brepto. Jsi hlupák, co ani nezná význam slov, která používá. Je mi tě líto.
  • FeebeEWN
    stačí se podívat na stránky steamu... o češtině tam nic nepíšou
  • Díky :-)
  • Cosi
    Já jsem za recenze v kterých se vyskytují i pocity a osobní názory recenzenta rád. Bazírovat na detailních popisech slova zastaralá grafika se hodí na specializovaná fora. Abych byl objektivní, musím uznat, že když se napíše, že je grafika zastaralá, mohlo by se popsat v jakém směru. Bohužel, dlouhé a podrobné recenze se na Games moc nepraktikují.
  • Keyz
    Bylo by dobré,kdyby se recenze tolik neopírali recenze o pocity a bylo tam vice faktů.Když se zde napíše,že hra má zastaralou grafiku tak sakra proč?I kdyby to bylo vysvětleno tak bych byl rád kdyby se měřilo stejně každé hře i "stylizovaným" super hrám.
    A to není u vkusu.To jsou hodnoty které lze porovnat čísly,zkušenostmi a pak to napsat srozumitelně.
    Kdyby vše bylo o vkusu a tak by nemohla vzniknou žádný uznávaná encyklopedie protože by se ani nikdy nesnažil to napsat objektivně.Naházel by tam vše podlé svého vkusu a nijak by to dál neřešil.
    Přece lze lehce porovnat rozlišení textur když se podívám Optikou v borderlands 2 na xicht anebo plakát a pak když se podívám na to samé v jiné hře.To sice neřeší zastaralost ale jako příklad to stačí.
    - Když je něco zastaralé,tak co je pak nezastaralé?Lepší engine?Lepší mimika?Většinou se porovnává,tak že se podívá do své třídí (zde adventura) a vidím jak vypadali.Mohu pak říci "No,je to sice zastaralé vzhledem k možnostem které jsou,ale mezi adventurami to je to lepší" Stejně jako auto co má velkou spotřebu nepotěší ale mezi náklaďáky to tak strašné není že?.
    Co je pohledné?Vyřešil bych to jako například v Top Gearu.Taky se hádají co je pohledné auto a neshodnou se,neuznají své argumenty.Když dojde na FAKTA tak se také neshodou jestli jsou důležitá,ale uznají je pak to nějak porovnají a mají závěr.