Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Hnacím motorem je vždy mozek inovátora, nikoliv platforma. Jak PS3, tak X360 mají spoustu her, které na PC nejsou a je to velká škoda. Pro mě je každý díl Gran Turismo posvátným důvodem proč koupit playstation a žádné GTR, Live For Speed nebo rFactor na tom nedokážou nic změnit. Nemají ten pocit autentičnosti a fotorealistickou grafiku, ačkoliv pracují s o řád silnějšími grafickými kartami. Nemají ten počet všech možných aut od parního kočáru z roku 1889 až po nejnovější závodní stroje. Nemají ten počet tratí. A hlavně nemají ten pomalý, bolestný a tak uspokojující prostup napříč hrou, který v GT trvá měsíce a roky.. A PC jim v tom pranic nepomůže.
  • Uplně jednoduchý na konzoli si nikdy nezahraju takovou pecku jako System Shock 2,Bioshocka sem nehrál.Kdo nehrál SS2 neví co to znamená spojení dokonalá komplexní počítačová hra.Mam známí co maj konzole a k čemu ho používaj?Jak chytač prachu...:P
    • Aha. A proto dělali System Shock 2 na Dreamcast... ;-)
      • tak jsem zhlédl nějaký videa a haha....no prostě a jen haha
    • Pokud je to pokus o bláznivý komentář tak vedeš. System Shock 2 je dost stará hra tak nechápu proč tu s ní argumentuješ od té doby toho vyšlo už mnoho. Stejně tak bych ti mohl říct že nejlepší hra je Half life 2. Nechápu proč sem píšeš co jsi nehrál jako kdyby to k něčemu bylo. No a ty tvoji známí tim jsi to hezky zakončil. Takže tak jednoduchý to zase nebude špunte.
      • myslim to zcela vážně,herní scéna jak na PC na konzole směřuje k úpadku,prostě mě v posledních letech žádná hra nedokáže připoutat déle jak na den...smutné.Jinak originálky jsem si na PC kupoval ale fakt jen hry,které mě zaujali,představa že si kupuju každou pitomost na konzoli o který po 2 hodinách zjistim že je to pouze rychlokvaška,to by mě dost drtilo...
      • Má pravdu. System shock 2 stejně jako další hry od Warrena Spectora (jako třeba Thief série) měli vše co dobrá hra může mít. Právem si vybojovali tehdy mocných a nedostupných 9/10 které měli jen ty nejlepší hry. Dnes toto dostane každý druhá hra a to nenabízí ani z poloviny to co nabízely výše zmíněné legendy. Byly to hry u kterých člověk strávil mnoho hodin času a mohl je hrát pokaždé jinak... to se dnes už bohužel vůbec nevidí. Konzole vedou k jednoduchosti. Snaží se sice o filmové stvárnění příběhů, ale to mě nestačí. Hraji hry od začátku 90tých let a za tu dobu jsem toho dohrál spoustu ale nynější zjednodušování a konzolová atmosféra se mi nelíbí.
        • Jak můžeš problémy herního světa svádět na konzole??????? Co to je za kravinu kterou se tu někteří ohání. Konzole je pouze spotřebič který nic nepřikazuje světu. To lidé dělají hry a tak jak chtějí ty hry vypadají. Podle toho co hráči chtějí a co je zajímá se dělají hry. Zjednodušování se netýká konzolí ale lidí kteří ty hry hrají. Tohle je dost zásadní rozdíl který někteří z vás nechápou. Napsat že za všechno můžou konzole je dost jednoduchý a naivní. Tímhle tedy nereaguji jen na tebe ale celkově na všechny diskutující. Stejně tak i hodnocení her nelze svádět na konzole. Jde tu pouze o peníze a většina firem vynakládá velké peníze na kladná hodnocení a z toho se odvíjí i recenze ostatních novinářů.
          • Pod to bych se podepsal. Náplň dnešních her určuje trh a ne konzole jako takové. Problém totiž není v tom, že kozole mají aktuálně větší podíl na trhu. Problém v obecně v komercializaci hraní - ještě před 10 nebo 15 lety to byla zábava pro specifický trh. Dnes je z toho masová zábava a hry se díky tomu přizpůsobují mainstreamu.
  • YIDEREK: zapomel jsi dodat tolik "stupidnich komentaru", ktere jsou vzdy a vsude pokud se nejaky takovy clanek objevi. Ser Hashut tu psal, ze hrani zacalo na konzolich - co je to za blbost? Asi nezazil eru Commodore 64, ZX Spectra a nasledne Amigy apod. Uz tam byly hry, o kterych se krabickam od napr tenkrat Nintenda (nehlede na ty kraviny od sikmookych z trznice - cerne krabicky s Pongem) mohlo jen zdat. Sem zvedavej, jak dlouho se tu budete jeste hadat, nez to tu nekdo rozumnej zablokuje a bude klid.
    • Checht. O tom, že jsou konzole starší než osobní počítače, se nemůže hádat nikdo, kdo má aspoň trošku přehled o historii IT... což ty zjevně nebudeš :-).
    • Pong byl takova konzole ne?
    • Mluvíš o stupidních komentářích a neumíš si na interentu najít alespoň základní fakta? A pak kdo je tady za toho stupidního. Myslíš, že virtuální zábava začala 8-bitovými domácími počítači? Těmi začala ve východní evropě a proto tady má počítačové hraní takovou tradici. Konzole jsou u nás bohužel v porovnání s počítači relativní novinka (příšli jsme zhruba o 15 let jejich vývoje) a infiltrují celkem pomalu. Já jsem začínal v osmibitové éře a do příchodu PS1 jsem znal jediného majitele herní konzole. Díky této podivné deformaci trhu jsou u nás konzole obětí virtuální xenofobie - konzole jsou "neznámý" vetřelec. Kdy už se s nimi konečně naučíte žít lidi?
    • Mněl by to hlídat nějakej admin a mněl by to mazat. Protože fakt jsou to některé stupidní komentáře. (Nekoukejte na chyby *1* )
      • No jasně cenzura ta by fakt pomohla každý má právo napsat svůj názor k čemu by pak tady ta diskuze byla? Které komentáře se ti tak moc nelíbí?
  • Je to možné tolik komentářů ?
  • Já nevím. Mám takový pocit, že někteří diskutující si neuvědomují, že hraní začalo na herních konzolích. Domácí počítače se přidaly až v době, kdy už za sebou měly konzole nějaký ten pátek a rozhodně to konzole neodrovnalo. PC přineslo mnohem sofistikovanější hry, o kterých se "pravěkým" konzolím mohlo jen zdát. Ve zlatých dobách PC herní scény byly komerčně úspěšné i velmi odvážné projekty, na kerých pracovaly relativně malé skupiny talentovaných nadšenců. Jenže doba se mění a náklady na současné AAA tituly jsou astronomické. Na experimenty není na vrcholu místo a jde se cestou vylepšování úspěšných schémat. No a bohužel největší peníze jsou v mainstreamu, který nechce číst dvousetstránkový manuál nebo řešit kompatibilitu herního železa. PC herní scéna nikdy neumře, ale svůj zlatý věk má za sebou.

    Jako příklad si vezměte Crysis. Ve své době to byla matra všech PC nadšenců. Podívejte se na tu úžasnou grafiku - o té si můžou nechat herní konzole jen zdát. Bohužel si to většina hráčů stáhla jako warez, protože kvůli hw náročnosti Crysis museli šetřit na nové železo a na originálku tak nějak nezbylo. A výsledek? Další pokračování už se musí dělat primárně na konzole, protože jedině tak se vývoj zaplatí. Epic se pokusili udělat opravdu hodně poctivý port GoW1 na PC. Nechtěli to odfláknout a opravdu si s tím pohráli. Výsledek? GoW2 už se PC verze nedočkalo, protože se nezaplatí ani ta konverze.
    • LOL, sorry ale to co za tupoty trepes? Nebudem sa k prvemu odstavcu vyjadrovat, ale:
      "Jako příklad si vezměte Crysis. Ve své době to byla matra všech PC nadšenců. Podívejte se na tu úžasnou grafiku" matra vsetkych PC nadsencov? Mozno tak nadsencov grafiky, to je jedine co si kto na tej hre pamata. A grafika je pre deti, spravny hrac si uzije dobru hru aj so zlou grafikou.

      "Bohužel si to většina hráčů stáhla jako warez, protože kvůli hw náročnosti Crysis museli šetřit na nové železo a na originálku tak nějak nezbylo." - takze ludia si hry nekupuju kvoli tomu ze vyhodia 25k na komp a uz nemaju 1k na hru hej? Zaujimave.

      "A výsledek? Další pokračování už se musí dělat primárně na konzole, protože jedině tak se vývoj zaplatí." - A vysledok si si vymyslel. Crysis 2 sa vyraba stale primarne na PC, len sa snazili upravit engine tak aby bol zvladnutelni aj na konzole. Samozrejme preto aby zarobili viac penazi, ale PC je pre nich stale hlavnou platformou. A to si mozes pozriet v akom kolvek rozhovore. Nie si vymyslat a domyslat tupoty.

      "Epic se pokusili udělat opravdu hodně poctivý port GoW1 na PC. Nechtěli to odfláknout a opravdu si s tím pohráli. Výsledek? GoW2 už se PC verze nedočkalo, protože se nezaplatí ani ta konverze. " - Nebolo to nahodou exkluzivitou, ktoru si podmienil Microsoft? Dost vela ludi na Epic nadavalo, ze im neurobia pokracovanie na PC (ja mam napr originalku doma) a vyjadrenia boli prave o exkluzivite.

      Takze, nieco z toho co si napisal mas aj overene, nastudovane, alebo len pises co ta napadne a beres to tak ze co povies to je pravda?
      • 1- Crysis bylo spíš technologické demo než pořádná hra, ale ve své době bylo opravdu jedním z "trumfů" PC fans, kterým v diskuzi došly argumenty.

        2- Když začal steam testovat herní železo, tak to byla opravdu úžasná statistika. Moderní HW mělo jen pár procent lidí. Jde o jedinou reálnou statistiku, podle které má drtivá většina hráčů několik let staré železo. Že by masochisti? Spíš hráči, kteří horko těžko našetří akorát tak na ten upgrade. A to nemluvím o většině místním puberťáků, kteří musí čekat, až jim jednou za pár let přinese nové železo ježíšek.

        3- Crysis2 je stále primárně PC projekt, ale protože se v Cryteku nudili, tak pro něj napsali úplně nový CryENGINE3 kompatibilní s konzolemi? A i když jim jde hlavně o PC, tak se výrazně snížily HW nároky? Je to tím, že je engine psaný na míru konzolím, nebo soucitem s tou spoustou lidí se starým železem? A přoč je beta jen na Xboxu, když má podle tebe jít primárně o PC projekt? Crytek na PC určitě úplně nezanevřel, ale přístupem ke Crysis2 dokázali, že jestli se nedá něco ignorovat, tak jsou to konzole *3*

        4- Já jsem četl vyjádření Epicu, ve kterém dvojku odpískali přímo s odkazem na pirátství.

        5- Zůstneme u věcné diskuze, co ty na to?
      • A co ty? Máš "ověřené, nastudované" to, že Crysis 2 je primárně na PC? Dost o tom totiž pochybuji.
        Nemůžu nereagovat, když něčí příspěvek vypadá naoko "inteligentně", ale klidně v něm vydává dohady za pravdu.
    • Konverzi GoW jsem si zrovna poctive koupil a ze bych nad tim hykal blahem to teda ani nahodou. Nemluve o tom ze ve sve dobe mi to tenkrat porad padalo a zlobilo to.

      Rekl bych ze to je jeden z nejvic precenovanych titulu co znam.
      • Já jsem si to také koupil a upřímně nechápu jak mohl Cliffy u něčeho takového na PC čekat nejmíň mego za první měsíc :D Je to typická 7/10 hra.

        A pro Storma. Myslíš TEN GoW3?? Hrál jsem demo a skutečně nic moc kamaráde, to se mi řada playstationových her líbila víc, po těch slibech to žádný hukot není.
        • Na PC se od toho opravdu nedalo moc čekat. Byl z toho parádní Epic Fail *1*
          • Jistě ale to díky bohatému výběru na PC v té době a úzkému portfoliu na X360 sestávajícího z cca. 20ceti her. Když sis tehdy koupil Xbox a chtěl si aby se ti za ty prachy předvedl, nic jiného než koupě GeoW ti nezbývala. *3*
    • cimz samozrejme nezatracuju PC (naopak me mrzi ze uz ho tak malo pouzivam) a doomovku si vzdycky zahraju s mysi nez s gamepadem (najdou se i magori co hrajou doomovky na PC s xbox gamepadem!!!), ale proste doba je takova, ze PC mam spis k tomu abych si na ebay či amazonu objednal konzolovou hru a nemusel pro ni chodit do kramu :)
      • Mě nemusí mrzet nic a dá se říct, že koupě konzole ze mě udělala ještě horlivějšího PC hráče, takže toho pro konzoli kupuju oproti PCčku naprosté minimum a po většinu času se mi na ni jen práší.
        Kvedlat páčkama mě moc nebaví a ležet u hraní už vůbec ne. Proto mám ps3 zapojený do monitora. A kdybych se přeci chtěl rozvalit, vezmu gamepad a plugnu PC bednu do televize.

        Každopádně nedá se obecně říct co je lepší, na obou platformách vedle hromady balastu vznikají slušné počiny, i když pro mě osobně je toho dobrého na PC x-násobně víc. Protože počítače i konzole existují současně a lidi hrajou na tom, co jim nejvíc vyhovuje a nic nestrádá dokazuje, že kecy o tom co zanikne a co přetrvá jsou směšné.
        • Čímž chci taky říct, že Ser Hašutovy řeči o nezaplacených konverzích nejsou nic jiného než laciná demagogie.
          Dneska si nejvíc škodí ti vydavatelé, kteří hru nevydají na všechno co to jde Pc/ps3/xbox. Ať už to udělají primárně na počítač a konvertují na konzole nebo z konzolí udělají pc port. Pokud nemají za úkol udělat exkluzivitu, nebo se nejedná o nějaký obskurní žánr, pro úzkou skupinu hráčů, tak je vylučování určité platformy z vydavatelského plánu iracionální. Pochopit se to dá, jen když jde o nějaké malé studio, které nemá na portování kapacity.
          • Vyplatí se jen laciné konverze, ve kterých se nikdo nenamáhá s pořádnou implementací myši nebo vyvážením hratelnosti (myš je přesnější a stejná úroveň má na PC úplně jinou hratelnost). Konverze GoW byla poctivá a prostě se nevyplatila. Konverze se obecně vyplatí u FPS, což je stejně primárně PC formát. U klasických konzolovek se s tím nikdo namáhat nebude.
            • Ser Hashut máš můj souhlas, navíc seš diskutér, který se umí přít. Ale stejně konverze Gearsů se vyplatila, ale ne dost. Taky si vem jaký byl v té době výběr her na 360 a jaký na PC. Experimenty na PC vznikají dál, akorát už to nejsou AAA hry, ale na konzolích se raději drží osvědčených schémat jaks psal. Takže ty experimenty jsou tam taky u malých her.
            • je pravda ze hodne koverzi na PC je po hw strance odflaknuto, viz treba gta4, ktery neumi vyuzit dualni grafickou kartu (aspon to neumelo do vydani patche), nebo saboteur kterej byl na nekterejch systemech naprosto nehratelnej. na konzoli ma clovek aspon zaruku ze je vsechno vyladeny, i kdyz musi u novejsich kousku trpet horsi detaily. multiplatformovky vetsinou delaj na xboxu a podle toho to vypada - nejslabsi hardware z cely trojice pc, ps3, xbox... oproti tomu takovej god of war3, exkluzivne na ps3, je vizualne to nejlepsi co sem za dlouhou dobu videl, protoze autori se mohli soustredit jen na jednu konzoli a vyzdimali z ni co slo. gow3 je skutecna pastva pro oci.
    • ten prvni odstavec je docela trefnej. v letech 1989-1995 mely konzole jednoznacne navrch. krasny, napadity, zabavny a user friendly hry na tehdejsich 8-bitech a 16-bitech, kterejm pomaly PC s 1mb RAM, EGA grafikou, DOSem a rozpixelovanejma paskvilama nesahaly ani po kotniky. staci porovnat tehdejsi 2D plosinovky, napr. Duke Nukum vs Contra nebo Hocus Pocus vs Super Mario ci Sonic, pozdeji treba Donkey Cong Country. Advent PC prisel as s 3D - Doom, Duke3D, Blood, Quake...

      Dneska, po 20 letech pařanství, u me popravde prevlada pohodlnost a davam prednost tomu rozvalit se na gauci s gamepadem v ruce, strcit placku do PS3 a hrat. Obzvlast po celodenni praci u PC. Planuju si zahrat stary fallouty a predstava, ze budu zas muset sedet u PC, me uprimne desi.
      • co ti brani lehnout si do gauce a hrat na pc ? :)
  • jak tak koukam tak zaslepeni fanatici se najdou na obou taborech a ty jejich argumentace,nekdy nevim, jestli se mam smat nebo brecet :-D.Nicmene pridam svuj skromny pohled na vec.O konci Pc jako herni platformy jsme slyseli uz v dobach kdy melo vyjit PS2,PS3,xbox,xbox360 a hle hry na pc vychazi stale.Kdyz se celkove podivate na to ,jake hry vychazi ,tak pokud nejste zabedneni fanboyove co si doma lesti jen tu svou masinku ,tak si nejspis vsimnou ,ze dnesni trend jsou multiplatformove hry a nebyt MS a Sony ,ktere si u par her zaplati exklusivitu ,tak by multiplatformove hry byly skoro vsechny,protoze je to vetsinou nejvyhodnejsi reseni.Nemyslim si ,ze by PC jako herni platforma mela skoncit,jak nekteri uz roky prorokuji,porad jsou hry ,ktere na konzole proste vhodne nejsou jako MMORPG,strategie,simulatory a hry malych nezavislych tymu a amaterska scena.Navic hrani na pc dost mozna hodne podrzi a mozna ,uz i v soucasnosti drzi digitalni distribuce ,jako je Steam apod ,coz je dost mozna budoucnost herni distribuce.Jasny vetsina herni distribuce je v soucasnosti na konzolich,to asi kazdej nezaujatej clovek vidi,ale porad se na pc najdou takovi jako blizzard,valve apod ,kteri jsou primarne pc vyvojari i kdyz pokukuji i po rozsireni nekterych her na konzole.Hlavni pozornost je proste na konzolich a s tim nikdo nic neudela,at se mu to nelibi sebe vic a v nejblizsi dobe to tak nejspis i zustane,pc herni scena tady bude existovat i nadele a nemyslim si ,ze by se mela nejak vyrazne menit k horsimu,naopak mi prijde ,ze nekteri vyvojari se k pc naopak zacinaji vracet.Co se kvalit her tyce,to zalezi na vkusu kazdeho jednotlivce,osobne souhlasim s nazorem ,ze obecne se da rict ze hry na konzole jsou jednodussiho razeni,arkadovitejsi a mene do hloubky propracovane,ale to je z velke casti asi dano ovladanim i cilovou skupinou hracu.Tim nechcu rict ,ze to automaticky znamena hrosi hry,kazdemu vyhovuje neco jineho a podle me se kvalitni hry najdou na vsech platformach a hlavne vetsina velkych her dneska jsou multiplatformni takze je to celkem jedno.Osobne mam jak PC tak xbox,srdci blize mi je PC,ale i na xboxu jsou hry ,ktere muzu oznacit za srdcovky.Co se stagnace technologicke stranky her tyce,tak urcite graficky vyvoj her je v soucasnosti v utlumu,vyrobci grafickych karet taktez a jak moc za to muzou konzole a jak moc za to muze krize,tezko rict.Faktem je,ze soucasna generace konzoli byla hodne dotovana ze strany vyrobcu a mam takovej pocit ,ze sem nekde cetl ,ze se jeste porad nezaplatili,coz v pripade microsoftu asi zadna tragedie nebude,nicmene do dalsi generace se ocividne nehrnou a u sony uz to bude asi horsi,protoze je to mensi spolecnost a neda se rict ,ze by se ostatnim divizim sony nejak extra darilo aby ztratovost PS3 byla zanedbatelnou polozkou ,takze ta se do PS4 hnat take nebude.Ostatne o tom svedci kinect a move ,kterym se snazi protahnout zivotnost konzole.Fakzem je ,ze dokud neprijde nova generace konzoli tak graficka uroven her se nikam posouvat nebude ,protoze vetsina her se dela na vsechny 3 hlavni platformy(wii nepocitam), tudiz kvuli PC vyvojari do vyvoje nebudou investovat ,pac by se jim to nevyplatilo.Kazdopadne jde videt na soucasne situaci,jak cim dal nakladnejsi herni prumysl je,kdyz soucasna generace konzoli se zatim za zadny komercni uspech z pohledu vyrobcu pokladat neda,tak jsu zvedav jak to bude s tou pristi a kdy se ji vlastne dockame.Abych to shrnul,PC rozhodne nevypada na to ,ze by bylo ve smrtelnych krecich a pokud si nekdo tvrdi opak tak je s prominutim zaslepenej zabednenec ,hlavni zajem je samozrejme na konzolich,o tom zadna ,ale PC urcite minimalne v nejblizsich letech bude s konzolovou scenou koexistovat.Tot muj skromny nazor,peace and love (fan)boys and girls :-)
    • Hezky názor, ale kdo to má číst, ty lamo? To je hrozný, v půlce textu jsem to vzdal, třeba odstavce ti nic neříkaj?
      • je pravda ze wall of text sa nikomu citat nechce (ja som to sice docital), ale to mu mozes povedat aj normalne. nemusis hned reagovat ako penis ty penis
        • A co bylo na me reakci tak nenormalního ty sexistické Slovačisko? Copak jeho/její přezdívka není Lamička?? *1*
  • Mám kombo PC&PS3, uznávám že PS3 je dobrá hračka, ale PC to nesahá ani po konektor síťovýho kabelu...
    Po dohrání 6 fpsek na Playstationu (Killzone 2, Resistance 1, Resistance 2 a další) nemůžu říct, že bych se za své peníze špatně pobavil, leč bohužel žádná z těch her u mě nedosáhla kvalit exkluzivních PC stříleček jako je Half-life 2, Stalker, Crysis, nebo Cryostasis. Nemyslím, teď vzhled konzolových her, o ten mi jde až v poslední řadě. Konzolový hry často nedosahují ani kvalit mnohých multiformátovek, kde se konzolovkám dělají jen úlitby co do ovládání a grafiky, jako třeba Metro 2033. Konzolovkám prostě chybí potřebná hloubka, variabilita prostředí a gamepadové ovládání se nedá označit jinak než za naprosto debilní. A to mám za sebou cca. 80 hod multiplayeru na PSN, kdy jsem si nevedl vůbec špatně.

    PS3 je moje první a taky poslední konzole. Jedu teď Armu 2 a prokládám ji hezky rpgčkem Risenem a MountˇnˇBlade a moc dobře vím, kde jsem doma. Že tenhle můj comment debatu neuklidní, to je mi jasný, to ale ani nebyl záměr.
    PC a hry na něj tu bude vždycky, konzole jen do té doby, dokud si jejich zřizovatelé budou domnívat, že jejich provozování má budoucnost.
    • Hm hezký a stejně tak bych ti i já mohl vyjmenovat hry a bylo by to úplně obráceně proti tomu co jsi psal. Jinak k tomu co jsi napsal na konec. Konzole tu budou taky pořád protože vždy o ně bude zájem. Pokud to nevíš tak herní PC a konzole tu jsou skoro stejnou dobu a že už to je nějaký pátek.
    • amen
  • Bez emocí. Konzole jsou v podstatě mor kvalitních her co jen silně brzdí vývoj. Vždy když je hra dělaná primárně pro konzole zaplatí za to v podobě silně zjednodušené hratelnosti, špatnou grafikou, děsným ovládáním nebo v nejhorším případě vším tím dohromady. Možná se najdou kvalitní kousky i pro konzole, ale ty jde spočítat na prstech jedné ruky. 9 z 10 dnešních konzolo her jsou nehratelné kýče. A pokud zde někdo vytahuje prodeje....ale no tak, víme kdo ta čísla zvedá. Naprostá většina jsou tupá hlavně severoamerická děcka, kterým systém krabičky do televizoru a mačkání dvou tlačítek mentálně vyhovuje, PC je pro ně prostě moc složité. Pokud se někdo k této skupině dobrovolně přihlašuje ač je to možná většina...no prosím. Proti gustu opravdu žádný dišputát. Ale něco nelichotivého to o momentální main populaci Země napovídá.
    • Souhlasím jak s myšlenkou názoru "XMANa" tak částečně i s "YNROKOPem". Hlavním důvodem toho, že herní průmysl se nachází tam, kde se nachází je BYZNYS. Od toho se odvíjí další a další malé důvody, které tady vesměs již všichni zmínili.

      Trochu mi to připomíná situaci s letadlem Concord, motorem "Wankle" anebo s Raketoplánem, či cestami na Měsíc. ANO - pokrok technologií a navazujících prvků by stále mohl pokračovat tempem jako doposud. Problémem jsou peníze a skutečnost, že pokud by se dala předsnost pokroku, jistí lidé by nevydělali tolik jako v nynějším "stagnujícím" stavu.
    • Pokaždé když vidím podobný příspěvek tak se musím smát. Už pár let jsem "konzolista", s rychlým vývojem HW na PC scéně jsem prostě finančně neudržel krok a tak jsem přesedlal na jinou platformu. Od zakoupení už investuji jen do her a naprostá spokojenost.
      Postupem času PC ukazuje svou hrubou HW sílu, to mu nikdo nebere, ale napsat, že konzole brzdí vývoj je pěkná kravina. Vývoj brzdí tak maximálně TRH a pár vyvolených co rozhodují o tom kolik peněz si jaký produkt zaslouží. Ještě před pár lety se vydavatelé nebáli investovat do vývojářů, kteří se snažili nejít s proudem, ale přinášet inovace. Problém nastal v tom, že naprostá většina těchto projektů z finančního hlediska propadla a do dalších pokusů už prostě nikdo investovat nebude. Z těchto důvodů dnešní trh směřuje k mainstreamu, nemusí se vám (nám) to líbit, ale je to tak. Kdyby se originální (revoluční) hry dokázaly zaplatit tak nebude docházet k takové recyklaci nápadů ze zaběhnutých sérií jako se tomu děje dnes. Hry jsou dělané pro masy, právě ty do průmyslu pumpují peníze, ne těch pár set tisíc nostalgiků co vzpomíná na dávné časy a jak bylo všechno hardcore.
      Konzole dokonce nebrzdí ani technologickou stránku her, zde opět záleží čistě na trhu a na snaze přinést s co nejmenšími náklady maximální zisk. Nikdo nebude financovat tvorbu fotorealistických her pro pár vyvolených jedinců, když může vydělat na milionech uživatelů s ne tak výkonnými zařízením (skupina tvořená průměrným až slabším PC, ale i konzolemi). To je jediný důvod, proč stagnuje i grafická podoba dnešních her. Najde se pár projektů co se snaží jít jiným směrem, ale ne dost a většina nakonec propadne. Celkem jasným příkladem je přesun financí do her určený pro internetové prohlížeče. Ty se spokojí s primitivní grafikou, ale denně je hrají miliony lidí a přináší obrovské zisky. Tyto hry si přitom zahrajete už skoro na modernější kalkulačce (nadsázka).
      Když se podívám, jaké pecky ještě nedávno vznikaly třeba pro PS2, tak mi věta o nějakém brzdění vývoje přijde naprosto mimo. Každému vyhovuje něco jiného, měj ale na paměti, že za brzdění vývoje si můžeme tak maximálně my sami. My hráči totiž definujeme trh, pro který následně vývojáři tvoří.
      • Celkem i souhlasim.Co se tyce vyvoje tak neni podle me brzden vubec.Ty technologie jsou jen se proste do her diky konzolim nedavaji protoze by to neutahly.Ale to nevadi ! :)
        Prave diky konzolim mi vydrzi muj komp ktery jsem kupoval pred vice nez 2mi lety za 20k dalsi minimalne 1 rok :-) Tak nejak i odpada ten argument ze clovek musi kupovat Pc kazde 2 roky :)
    • Napadlo tě vůbec že někoho nebaví hrát na PC protože tam musí řešit plno jiných věcí než samotné hraní? A to nijak nesouvisí s věkem znám mnoho lidí kteří pracují s počítači. Ať už je to nějaký úředník nebo technik a to poslední co by chtěli je trávit na nich čas i doma. A že těch lidí po světě je dost. Ty keci o prodejích co jsi napsal jsou dost mimo vzhledem k tomu že v USA žije pouze zlomek hráčů z celkového počtu.
    • Ale prosím tě. Tak předně, v tzv. západní evropě konzole kralují stejně jako v USA. Pročpak je asi PC populární hlavně ve střední a východní? Myslím že nemusím ani odpovídat. *1*
      Jedna z očekávaných her je Zaklínač 2. I když nevyjde na konzole, možná později je zajímavé se podívat kde brali tvůrci inspiraci? Na konzolích. Heavy Rain, Batman:Arham Asylum, Mass Effect 2. Takže bud exkluzivka či hry dělané primárně na konzole. Je opět třeba něco dodávat.
      Tvůj příspěvek spíše vypovídá něco nelichotivého o tobě.
  • Tahle diskuze je kravina bavíte se tu o blbostech. Lidi hrají na tom na čem chtějí a na čem jim to vyhovuje. To jestli je hra kvalitní a zábavná nezáleží na grafice. Současné konzole splňují parametry pro kvalitní hry a budou je splňovat i ty další. Prodejní čísla mluví jasně co se lidem líbí a co chtějí a na čem chtějí hrát. Hádat se tu jestli se PC odebere do pozadí je k ničemu. O tom rozhodnou hráči co chtějí. A nějaký bulení dětí že se jim to nelíbí je směšný.
    • Pán všeho tvorstva promluvil kajte jinak najdete zatracení *10*
      • Pokud se chceš chovat jako blbec tak jsi na dobré cestě. Když nemáš co by jsi napsal k tématu tak radši nic nepiš.
      • kajte se
  • Naprostej souhlas, PC je stavebnice, je to primo vhodny pro novy veci, nove napady pro business. A vedi to vsichni. Proto se dotujou PC pro firmy. Vetsina Indie vyvojaru vyvaja na PC. Konzole je konzum ovladanej primarne SONY a MS. O Apple ani nemluvim. Taky vyvajame hru na PC. Verim v PC. Je to jedina dobra cesta kupredu.
    • No ono se ani na ničem jiném dost dobře tvořit nedá. I hry na konzole vznikají na PC propojeném se speciálním železem. Proto PC z herní scény nikdy nemůže zmizet. Znám klučinu, který se začal věnovat tvorbě modů a nakonec se dostal přímo do týmu pracujícího na dalším pokračování. To u konzole není možné. Bohužel pro počítačovou herní scénu je to zrádná platforma (kompatibilita je prevít) plná pirátů. Díky tomu se komerčně nejvýnosnější tituly přesunuly na konzole a nedostatek peněz se někde projevit musí. PC vývojáři si můžou (až na Blizzard) nechat o podmínkách konzolových vývojářu nechat leda tak zdát.
      • hvavně že jenom konzolé firmy krachují... o tom si nechávají zdát každou noc
        a s piratěnín di doprdele na xboxu se piratí ješte víc jak na Pc když vyjde nějaký AAA tytul většínou je už xboxová verze měsic před vydáním...bože vy ste všecí idioti nechápete že MS a spol. Platí autorů za to aby podporavali konzole (dřívěší vydání atd..) ale většina dál dělá Multi platform a to se vyplácí mnohem líp... pak se tu mimina co neumí nic jiného než se válet na guači dohadují že je to nejlepši styl hraní zamyslete se nad sebou( žádný modding, patche,...nic jednou hra vyjde z bugem který kazý hratelnost(ne li celou hru) tak tam je na furt... to je ta budoucnost hraní?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit