Přejít na výpis diskuzí
PC verze Star Citizen nikdy nic neobětuje kvůli konzolím
18.11.2013 | Petr Poláček
220 příspěvků
-
co je špatne s xrebirth?
-
-
všechno :D
-
-
Tak jasně, jen ať posouvá hranice, to ale neznamená, že by se měl totálně vykašlat na optimalizaci. Protože jestli mi to nějak obstojně nepojede na mý HD7850, i3-3220 a 8 GB RAM, budu velmi, velmi rozhořčen.
-
-
fuuuuu, opravdová herní dream-machine, wow! :D Hochu prober se z té diskotéky :)
P.S.: sám mám doma ještě horší plečku než Ty, ale nemám potřebu být velmi, velmi rozhořčen ... protože mám prostě plečku a dokážu si to přiznat. -
No optimalizace neudělá zázraky. Uvědom si, že tohle vážně nebude port z konzolí a roberts se nemusíé ohlýžet na vydavatele, který by mu stál za zadkem a propočítával kolik lidí si to koupí. Oni už od začátku chcou využít Pc na maximum, takže asi bude potřeba hodně silné železo. Navíc ha výjde za minimálně rok a půl a to zase bude o generaci karet dál.
Navíc Roberts byl v minulosti přesně tímhle známý ... přidával do her věci, které prostě člověk nerozjel pokud neměl hodně zajímavou mašinu. A myslím, že i v téhle hře nám ukáže co high end PC v roce 2015 vlastně dokáže. -
-
Nemusi resit vydavatele, ale svy investory by resit jaksi mel. Muze k tomu sice pristoupit tak, ze zaplaceny to je, takze i kdyz neproda ani jedinej dalsi kus, je to OK, ale asi by svy investory moc nepotesil, kdyby ke svy investici rekneme $50 museli prihodit jeste $2k na to, aby to spustili.
Navic si uvedom, ze to vytvarej na soudobym HW prave ted, takze to na nem musi fungovat, a to slusne. Nehlede na to, ze technologicky se za poslednich dobre 8let nic zajimavyho v oblasti HW neudalo. CPU jsou ponekud (nic moc) vykonejsi, GPU sjou ponekud (nic moc) vybavenesjsi funkcema, maj mozna trochu sirsi sbernice, trochu vyssi taktovani ... ale zadnej zarak to teda neni.
Vem si, ze NV rada 8800 (to odpovida tem +- 8mi letum - tedy sme nekde v roce 2005-6) vs +- prvni 3D grafarny vubec - 3Dfx (sme nekde v roce 1996-7) a porovnej to. A ted si vem, ze grafarny rady 8800 stale bez problemu lze na gameseni pouzivat. Mozna nejnovejsi gamesky nerozjedes v maximalnim nastaveni, ale hrat se na tom vpohode da. Prave proto, ze vyvoj je prakticky nulovej. Do budoucna ocekavam spis vyvoj smerem "zpet ke korenum" a navrat k voxelum. Prave proto, ze to je technologie se kterou lze svet menit za pochodu (=> hrac nekde vyrobi diru = je tam dira). -
-
V tomhle se da souhlasit, pac ja disponuji 8800GT (2007 *15* ) to ze mam cpu x4/8gbram na tom nesejde... hlavni je ze muzu stale hrat nove hry, ano ve sztrednich/vysokych detajlech ale sakra muzu a pokud nejsem debilne omezen (COD:GHOST) zaparim si a celkem dobre a ve prijemnych fps. Jenze pokud to tak je a nekde se stala chyba pac clovek by cekal ze si tolik nezapari, pc scena tedy moc nepokrocila a az prave tahle hra by to mela "rozcisnout". *3*
-
-
Jo můk kámoš taky má 8800GT. A plánuje upgradovat až někdy s launchem Star Citizena. Myslím, že do té doby nebude mít problém. Jenom porty z next genu už si nezahraje.
-
-
Zahral by si vpohode, problem sou jen vsemozny umely omezeni. Vem si, ze to GTcko je vykonostne srovnatelny s aktualnima kartama kolem 3kKc, ktery spousta lidi v PC ma. Samo, "neumi" to nejnovejsi Dx, jenze to tyhle karty taky ne - respektive to "umej", ale nemaj na to vykon.
-
-
-
Za 8 let se ve vývoji nic nestalo? Proboha, kde jsi byl? V jeskyni?
A proboha víš, jak ta hra je vůbec financována? Tam není žádný veliký investor, tam jsou přímo hráči. Defacto už teď má X tisíc zákazníků+další určitě přibydou, když to bude kvalitní titul. A přijde mi, že si pleteš to, že nemusíme mít upgrade na pc s tím, že není vývoj. To je podstatný rozdíl. Jestliže více titulů bude mít větší nároky, tak se zase pojedou závody ve "zbrojení". Ale při současné generaci her to nebylo nutné. Když pc z roku 2009/2010 rozjedou hry na maximum. Tedy až na Crysis 3 a Metro: LL. -
-
Mimochode, gtx780 (a samo vse mezi tim) je lehce modifikovanej chip rady 8800. Zasadnejsi zmena ma nastat az s pristi generaci GPU, ale vi buh jak to bude, protoze se uz nekolikrat odlozila (ostatne puvodne to mela byt prave sedmickova rada).
Takze vylez ze svyho brlohu a rozhlidni se ... -
Jak vidno, ses uplne blbej, presne jak sem psal vejs ... kdo myslis ze ten vyvoj plati? Pambicek? platej ho nejaky lidi = investori. Oni dali svoje prachy, samo s nejakym rizikem, za to, ze dostanou nejakou hru, od ktery ocekavaj, ze bude nejak fungovat. Co myslis, co se ty hlavo vymazana stane, kdyz fungovat nebude? No z poheldu tech lidi nic, prijdou o svy $$$, z pohledu vyvojaru ... , mno ti budou dozivotne odepsani, protoze jim nikdo nikdy uz neposle ani cent.
Zadny zavody nebudou, protoze konzole. A protoze konzole je podprumerny PC, tak vsechny (=99%) tzv AAA tituly budou muset fungovat na podprumernym PC. Ale to si nekdo jako ty samozrejme neumi dat dokupy ... ze, protoze to bys musel aspon obcas pouzit aspon ctvtku mozku. Jedna hra trend nezvrati a pokud nepojede na beznym zeleze, tak to bude propadak. -
-
2Karel: blby pindy tu pises akorat ty. Investor je nekdo, kdo svoje penize investuje v ocekavani nejakyho zisku - bud financniho, nebo jineho, v tomto pripade "naturalniho". Uplne stejne muzu poslat prachy zemedelci, s tim, ze kdyz se urodi, posle mi pytel brambor a kdyz ne, tak mam proste smulu.
Takze si bez zopaknou materskou. -
No, ale investoři =/= "nejaky lidi" :-D. Zjisti si prosím tě, co to znamená investor a pak se tím oháněj, ano? :-) Zbytek toho texu jsou samozřejmě slušný pindy :).
-
-
Proc by se meli zabyvat vyvojem na starsi stroje, kdyz vyvijeji a hlavne primarne na vykonnejsi k cemu by pote bylo to nove zelezo k nicemu... a kdyz se to nekomu nelibi at si prd-... nebo jde ke konuolim pro nej pc neni srozumitelnejsi ted?
-
-
Ale on nemá žádný investory. Backer =/= investor.
Navíc řekl to už při začátku kampaně, že ta hra se bude snažit vyždímat z PC maximum. Já neříkám, že to na soudobém HW nepojede, jen prostě člověk bude muset oželet detaily. Si vem jak náročný je hangar module ... i po optimalizaci je to pořád jen jedna místnost s pár stojícíma loděma.
vem těch lodí 100, zapni fyziku, komunikaci mezi klienty, stelbu, damage model ...
Navíc chceme zase hrozně vypadající hru, jen proto, že na to nemáme kompy? Proč si teda stěžujem že konzolové hry vypadají jako shit, když si potom zároveň stěžujem, že nám dobře vypadající hra nejede na PC? Možná nemám pravdu a Chris nás překvapí, ale je to to co jsem z té kampaně pochytil. -
-
No jo, jenze to si nikdo s pomalym kompem nezapari takhle bylo mysleno.
-
Otazka je proc bysi s nejakou optimilizaci mel PC hrac v dnesni dobe lamat hlavu, mam na mysli ze kdyz opravdu aktivne hraje hry tak se pocita s tim ze by dane zelezo vlastnit mel. Hlavne kdyz si chce zahrat hru jako je tahle. (nefantazirovat jak pekne to pojede, kdyz to ani neni technicky mozne dneska udelat hru ktera pojede i na vicenez 5let starych kompech, nesmysl a proc bys se meli omezovat a vyvijet pro ty co proste novejsi komp nemaj, zaroven nechteji slevovat z detailu. At si poridi konzoli a hraji jine hry a ne hry na pc).
-
-
Optimalizace neznamená, že ta hra bude vypadat španě. Omtimalizace znamená, že mě AssAssCreed Black Flag (který už tak vypadá nic moc) pojede víc jak 15FPS na rok a půl staré mašině za 35K
-
Přečetl jsem to 3krát, ale stále nechápu, co jsi tím chtěl říct.
-
-
-
-
-
Tak ono jelikoz "nove" konzole vykonostne odpovidaji velmi (opravdu velmi) podprumernemu PC .... tak pokud nemas 10+let starej stroj, kterej v ty dobe byl tak prumer, tak pocitam ze ti to s nejakejma drobnejma omezenima asi pojede. Ostatne, predchudce vypadal fajn, jeste dneska to neni nic, co by clovek s odporem smaznul, a narocny to nijak zvlast nebylo.
Mezi nama, pokud muzu vizuelne soudit, tak trebas takovej rift (sem si nahodil abych testnul, kdyz je to uz taky f2p) je graficky pomerne narocnej (rozhodne radove vic, nez wowko). Mno ... mam HW na kterym to jede na uplne max nastaveni, ovsem kdyz to nastaveni stahnu na nejaky "by default", tak zadny zasadni rozdily viditelny nejsou. Je pritom samo vypnuty filtrovani, aa, ... a nejaky "uzasny graficky ficury", takze osobne to vnimam tak, ze vykon se dneska stejne vyuziva jen na nepodstatny hovadinky, proste proto, aby se nejak vyuzil.
Tak jako tak stejne vetsinou nakonec z rize praktickych duvodu vypnes travu/hvezdny pozadi/... protoze pak lip vidis kolem sebe. A to je dany prave tim, ze hra ve skutecnosti stejne viditelnost neresi, takze kdyz to nevypnes, ses na tom hur, nez enemaci, kteri to vyply maj. -
-
Vykon nextgen konzoli je nad prumernym vykonem pc. Viz statistiky Steamu, nebo vyjadrení EA, ktera se zameruje na mainstreamoveho hrace, ze nektere nove nextgen prvky zatim do pc her nebude implementovat, protoze byto pc neutahly (pro nechapave, ne vsechny pc, ale pc mainstreamovych hracu, kteri casto hraji napr. na noteboocich).
S neuzitecnym vyuzivani vykonu az plytvanim souhlasim. -
-
jj, prumerne vykony PC = za 12k vcetne monasu do kanclu. Taky na takovych mam steam, na nejaky ty skakacky a hopsacky dobry, proc ne.
Napis do valve, at vytahnou rekneme 10 nejprodavanejsich AAA titulu, a zjistej jaky zelezo maj jjejich kupci. To bude mit mozna nejakou vypovidajici hodnotu. Kazdej dko hraje ma totiz ve stroji minimalne neco na urovni gtx660, coz je o dost vetsi power, nez co bude v konzolich. Ono to taky prislusne papa, to by se ta konzole odparila.
-
-
Lítat s černým pozadím je dost nuda, nemyslíš? Právě prostředí a bitvy budou to, co bude na téhle hře skvělé. A když to osekáš, co z toho člověk bude mít.
-
-
budes mit z toho ty souboje, ve vesmiru je tma vyjdi nekdy ven
-
-
Blbější než jsme doufali:)
-
-
2vekoslav: zdravim te, blba jako ses ty fakt pohledat ... vis mile zlate detatko, sou tu lidi, kteri narozdil od tebe hrajou uz 30let.
Mimochodem, bavime se o tom, zda to pojede na beznym zeleze, ale to se svym slepicim mozkem samozrejme nemuzes chapat. Navic se bavime o hrani online her, coz toto rozhodne bude, a tam se detaily a ruzny kravoviny v naprosto vsech pripadech vypinaj. Samo, pokud nekdo hraje kravinu jako dota, kde honis panacu se 4ma dalsima podobne postizenejma ... tak tam stejne nic videt nemuzes, tak neni duvod neco vypinat. -
Vzdyt, ho nech hlavni je ze si naklika *15* .
-
Co sem šašku pleteš něco o online hraní? Vem si prášek, to prej pomáhá. Tady se doprdele nebavíme o hraní, ale o možnostech zobrazení. Ale jak Tě tak čtu, tak si evidentně mimo jako Joe. Mimoto mám za sebou více jak 8 let na herní scéně Čr. Od CS až po Quake Live.....Ale hrej si dál WoT, tam určitě hraje roli nastavení, Obzvlášť když pak tank splývá s barákem;)
P.S: Pouč mě, jak se tedy hraje. CS se už dávno nehraje s namalovanou tečkou na monitoru a při rozlišení 800*600;) Sc II taktéž ne, Dota 2 taktéž ne, GW II neznám nikoho, kdo by v PvP válkách snižoval detaily kvůli viditelnosti, spíše kvůli tomu, že stroj nezvládá. WoT je předimenzovaná sračka, to neberu jako nějaké relevantní. A Quake Live? Viděl jsi někdy nějaký zápas? *7* -
Blbej ses teda spis ty, kdyz zjevne nemas paru, jak se hraje 100% online games. Kazdej kdo to hraje vic nez hodinu mesicne, si povypina vsechno, co by mohlo poskytnout vyhodu protivnikovi. Nehraje to totiz proto, aby byl neustale mrtvej, protoze si nevsim, ze ta "hvezdicka" mezi milionem jinych byla enemacka lod.
Samo, pokud hraju pve, muzu se kochat ... ale pokud pudu hrat trebas wotko, tak prvni du vypnout travu, stromy ... a dalsi kravoviny, protoze ten tank potrebuju videt a protoze jim to napul nefunguje, a klidne to zobrazuje zamerovac i v pripade, ze je v ceste sutr/barak/... tak potrebuju videt, jestli strilet muzu nebo nemuzu (btw: uz opravili bug hlasenej uz v bete, ze se da strilet skrz horizont a ze kanony mirej o cca 5 stupnu jinam nez ukazuje zamerovac?).
-
-
-
-
-
No jako ironie fajné:) 7850 je nižší střední třída, i3 je nižší střední třída. Jenom těch 8 GB RAM je na dnešní dobu akorát. Tudíž na low/normal nejspíš ano.
-
-
Teda Veskoslave i přes to že tě doslova umínuskovali, tak jsem celý thread četl a musim uznat že si přinejmenším obdivuhodně vytrvalý. Ale protentokrát s tebou souhlasím.
Chlapci si tu neuvědomují fakt, že jejich nynější počítače jsou herní mainstream a všechno jim na tom šlape. Jenže to je hlavně z důvodu, že hrajou jen porty z konzolí.
Roberts od začátku tvrdí že vyvyjí pro PC a z PC se bude snažit vymáčknout maximum a pokud tohle některý backer nedokáže pochopit v souvislostech, je to jeho problém. Rozhodně nepočítám s tím, že StarCitizen v době jeho vydání poběží nějak rozumně na nynějším mainstreamovém gamer PC (bez pardónu nějaký ušmudlaný dvoujádro s nynější mainstreamovou grafikou HD7850/GTX660).
+ ti nedám, na to nehraju. Pokud se mi něco líbí/nelíbí tak raději reaguji komentářem. -
-
To mě umínuskoval jeden a v noci. Mínuskuje vš, napříč diskuzemi, to je v pohodě:)
Jako spíše si neuvědomují, že je doteď nic nenutilo vylepšit herní pc. Přece jenom Xbox a PS brzdili vývoj a tudíž nutnost mít lepší železo odpadla. Já doufám, že to více studií změní a zase se vývoj posune dál.
-
-
pls nevyjadruj se o vecech kterym absolutne nerozumís
-
-
A ty tomu jako rozumis? Vzdyt ma pravdu, 7850 nepatril mezi High Edn GPU ani v dobe vydani, natoz ted.
Na jednui stranu si plno pc hracu stezuje, ze konzole brzdi vyvoj a hry se vizualne poslednich par let prakticky nikam neposunuli a pak kdyz konecne prijde hra, ktera da zabrat i tomu nejvykonejsimu HW, tak breci, ze jejich nekolik let stare PC se nechyta.
Nekteri jedinci by si meli v hlave srovnat, co vlastne chteji. -
Prosím pouč mě hlupáku;)
-
-
-
-
mu to nejak udrelo na hlavu...27 mil. dolárov je rozpočet tých slabších AAA hier na konzoly...na PC to je v tejto dobe asi nejaká mantra alebo výnimočné pri tých predajoch a ziskoch PC gamingu...
-
-
Na hlavisku udrelo tobe, castku minimane zdvojnasob, protoze marketing zdarma, navic zcela zjevne nemaj nejmensi problem ziskat dalsi prachy. Pokud to uz chces srovnavat s beznyma codama a dalsima podobnym srajdama, tak tam dela marketing i vic nez polovinu nakladu.
-
Zabudas na fakt, ze 27 milionov dolarov je vyzbieranych od hracov. Nie je v tom ziaden vydavatel len fanusici. A v tom je Star Citizen unikatny.
A ako to uz bolo spominane tak ani AAA hry vatsinou nemaju takyto rozpocet. Peniaze sa dnes leju najviac do marketingu. A v konecnom dosledku je to aj vidiet :D -
-
Na to ze to vybral od hracu, je to uctyhodne a hlavne fakt ze hraci v nej maji duveru jinak jakakoli jina neprovarena znacka/vyvojar by natom tak dobre nebyl.
-
-
Treba vediet predavat :) Mal po ruke silne esa. Znacka ktora sa snazi naviazat na velmi popularne meno hier. Plus silne a popularne meno vyvojara. A hlavne pekne prezentacne videa a zaujimave odomykacie pridavky. A samozrejme netreba zabudat, ze na poli s podobnymi hrami je celkom sucho.
-
-
-
By sis měl něco zjistit o tom jak se financují hry. On těch 27milionů použije přímo na hru (myslím, že 80%), nemá rozpočet na marketing a věci kolem. Tím pádem má dneska rozpočet větší, než dost AAA titulů, které ze svého rozpočtu na hru jako takovou použijou přibližně 20%
-
Víš, že takové CoD Ghost vývoj stál pouhých 15 miliónů? Zbytek sežral marketing. Ale chápu, další trolí pako z importu ze Slovenska se snaží být vtipní. Mimochodem rozpočet SW ToR strčí všechny (kromě GTA) konzolové hry do kapsy se svým rozpočtem 200 miliónů;)
-
-
lol svym argumentem jen podporujes jeho tvrzeni
-
-
Joe, sraz jednoduchých lidí je dole v telefonní budce;)
-
-
-
-
"They thought I was dead. They said console was the future. Now they say that mobile and tablets are the future. But I say to you: the reports of my death have been greatly exaggerated. I am a PC game. And I am a space sim. My name is Star Citizen and I’m coming to blow you away."
*1* *5* -
ok dejme tomu, ze me ta hra zacina zajimat
-
-
Je mě to blbé, dělat si takhle reklamu, ale pokud by tě zaujala ještě víc tak zaskoč k nám na fórum a my už tam z tebe uděláme backera jak se sluší a partří. *1*
Star-citizen.cz -
-
no to se nebojim :) nejakou lodku si koupim, kdyz to funguje jako vstupenka do hry a stejne bych ji musel koupit, ale rozhodne nejsem ten typ cloveka, kdo by do toho nasazel stovky dolaru ;]
btw...kdyz koukam na ty lode na ofiko strankach, tak proc ten Advanced hunter za 75 ma tolik bonusu k balicku, zatim co i mnohem drazsi lode maji prd ? -
-
aha, oni to tam maji tak divne na tom webu, ze je potreba kliknout na tu spravnou verzi, jinak se to nezobrazi
-
-
Ono totiž některé lodě nemají v sobě obsaženou hru, ale jsou to jen lodě.
Třeba Advanced Hunter vs Avenger. Je to pro lidi, kteří už mají nějaký balíček se hrou, ale chtějí ještě víc lodí.
Jinak já doporučuju buď Digital Scout (30$ ale nemá alpha a beta přístup), nebo Digital Mercenary (40$ ale už je tam i přístup do alpha a beta verzí hry) ... obě dvě jsou levnější, než bude finální hra (60$).
-
-
-
dival jsem se k vam uz davno, ale porad si nejsem jisty jestli, je to hra pro nekoho kdo nenavidi pvp :) ovsem prave zdarma opravy lodi se mi moc libily, stranky mate moc pekne udelane se spoustou stylovych informaci. :) mysli ze kdo uvazuje vazne o hrani teto hry, prohloupi kdyz si nezjisti co nejvice dokud jsou akce.
-
-
Já bych řekl, že to nebude vůbec problém. Prostě se jen budeš držet v bezpečných zónách UEE a ostatních impérií. Je tam policie, která ti pomůže pokud na tebe někdo zaútočí a je to většina území hry. Navíc díky PvP slideru si můžeš nastavit to aby si při warp encounterech ani živého člověka nepotkal. (War encounter je při rychlém cestování z místa na místo). A jako poslední ve hře nebude ukazatel, který ti řekne "tohle je hráč" nebo "tohle je NPC" ... může se ti stát, že na tebe zaútočí hráč a vůbec si toho nevšimneš.
Jak řekl sám Roberts "Star Citizen není PvP hra" ... oni se zaměřují hondě na PvE, ale lidem zároveň dávají možnost si PvP užít. -
-
jo to zni lepe :)
urcite hru bych vyzkousel(idealne nejaka beta nebo trial)
poplatky za hrani byt nemaji, ne?
kdybych nenasel vazny duvod proti hratelnosti, tak je to jasna koupe :) -
-
Poplatky za hraní být nemají, ale trial a s největší pravděpodobností ani open beta nebude ... už teď budou mít asi 300K lidí, kteří jsou v betě. Ale bude demo SQ-42 (singeplayer kampaň)
-
-
Takže prosím jen ve zkratce, bude tedy možné hrát čistě PvE bez toho, aniž by mě to nějak omezoval co se týče možností navštívit různé lokace popř. v přístupu k některým druhům vybavení? Nebo toto ještě není úplně známo, jak to bude fungovat? Respektive bude tam nějaký singleplayer offline, kde budu mít dostupné naprosto vše, nebo budou i lokace, které budou fungovat pouze online?
-
-
Díky za odpovědi pánové.
-
Jo to co se napsalo nademnou platí.
Buď si dát slider na PVE a potkáš minimum hráčů (slider funguje jen v "hisecu")
Hrát na vlastním serveru, kde tě nikdo nemže napadnout
Hrát SQ-42 ... singleplayer kampaň -
Čistý singleplayer jako takový bude - pod názvem Squadron 42. Bude to přesně ten typ singleplayeru, jako byl Wing Commander. S prvkama z Freelancera/Privateera atd. SQ42 bude plnohnotná hra, která by měla ideálně sloužit k tomu, aby se člověk něco naučil, než půjde do "mmo části" Star Citizen :)
-
Jednoducha odpoved zni NE.
Slozitejsi se vali ruzne kolem - jednoduse v nekterych "bezpecnych" oblastech bude pro hrace velmi rizikove napadnout jineho hrace, ne sice nemozne, ale bude tim snizena pravdepodobnost. Zaroven kdyz si zvolis "pve", tak se ti jednoduse nektery veci budou generovat jako NPC only, pricemz pvp hraci se ve stejny situaci vygeneruje souboj s jinym hracem.
Ale pokud zavitas do sektoru plnyho piratu (hracu), tak mas proste smolika a soubojum s hraci se proste nevyhnes. Vcetne toho, ze trebas prijdes o lod, protoze se na dany sektor nevztahuje jeji pojisteni.
Jedinou alternativou by melo byt, ze si spustis vlastni server, a na nem si muzes hrat s par kamosema, se kterejma se dohodnes, ze na sebe nebudete utocit, nebo si tam muzes hrat sam.
-
-
-
-
-
-
tak toto znamena NEXT GEN
- nic neobjetujem kvuli konzolam.bodka -
-
Přesně tak konečně po letech uvidíme skutečný next gen
-
-
Tak ja Chrisovi želám, aby mu to s tou jeho "dream game" vyšlo a aby svojim prístupom a úspechom inšpiroval ďaľších vývojárov, lebo to, ako sa z AAA titulov postupne stávajú viac a viac casual záležitosť a bezduché mašiny na prachy, už fakt neni pekné...
-
-
Jenomže tvůrci velkých AAA her dělají hry takové, jak si ji žádají spotřebitelé. Produkce chce být zisková a je vidět, že se jim moc riskovat nechce.
S tím, jak se herní průmysl rozrostl, tak zaměření se na mainstream bylo, je a bude, si myslím, nevyhnutelné. A je úplně jedno na čem spotřebitelé hrají.
Smutné to je, ale hádám, že pak člověk více ocení těch pár výjimek. -
-
To je kravina. Vývojáři a tlak na ně ženou hry do více a více primitivnějších podob. Myslíš, že třeba ve Skyrimu hráči chtěli, aby questy pro Companions či Mages Guildu byly tak ubozé jednoduché a krátké a liniární? Jistě že ne. Ale finance si to přáli a tak se tak stalo.
Hráči si nepřejí jednoduché hry. Přejí si to ale vydavatelé, proto přesně takové hry jsou. -
-
to neni presne, vydavatele sice stoji za tim, ze jsou hry jednodussi, ale důvodem je prave snaha oslovit co nejvetsi mnozstvi hracu, a to vcetnetech, kteri doposud v hrani her tak nejak nezakotvili nebo je to moc nebavi. Zcela nepochybe existuje dostatecne mnozstvi hracu, kteri chteji, aby hra byla primitivnejsi, slozitejsi by proste nehrali. Bohuzel se s timhle trendem smirilo dost "narocnejsich" hracu, a tak nejak jim nevadi, ze mnohdy dostanou jen film drobne narusovany jednoduchou interakci s klavesnici a mysi, hlavne ze je to v FullHD a je k tomu nejaka forma socialni site.
-
-
Nikolivek, vydavatelum jde o jediny - vygenerovat neco dostatedne vyhypovanyho a co nejlevnejsiho, aby to vydelalo. Proto to dneska vypada tak, ze 50 - 80% naklady na hru jsou jen PR zvasty. A ze to funguje, se staci rozhlidnout i na tomhle webu. "recenze" typu "ono to sice nefunguje, ale oni to jiste spravi 9/10" ...
-
-
-
A ses si tim jistej? Oni totiz delaj predne miliony pokracovani mililontyho dilu, a pak vsude porad brecej, jak je "ti hnusni pirati" okradaj, a jak se jim neustale snizujou prijmy .... ono totiz kdyz nekomu prodas howno (doslova), tak si mozna prijde koupit jeste jedno, aby se presvedcil o tom, ze to fakt howno je, ale potreti uz si koupit neprijde.
Navic si uvedom neco, co si vydavatele jeksi stale nepripoustej - ze tu je cim dal vetsi skupina hracu 30+ ... a ti prevazne hrajou stary pecky, protoze je ty novy tzv "AAA" tituly vubec neoslovujou. A prave ti taky v docela velkym sponzorujou projekty na kickstarteru a jinde, prave proto, ze jim tam slibej hratelnost, a ne dvouhodinovej film. -
-
4 hodinovej, nekrivdi soucasny produkci *5*
-
-
-
Snad by jsi nechtel s packovacem v ruce rozvalenej na gauci hrat neco sloziteho.
-
-
Posledni odstavecek do kamene tesat ... podobnych slibu tu uz bylo...
Uvidime, jestli tentokrat nezustane jen u slibu. Kez by ...
BTW: Teda nevim jestli je zrovna dobry PR chlubit se investorum, ze sem si za jejich $$$ koupil 4k zobrazovadlo a dual SLI ... -
-
V tom odstavci o hardwaru Chris píše, že děkuje AMD a nVidii. Takže předpokládám že většinu z toho dodali oni. Ale i kdyby, ty peníze jsou jejich, takže si s nimi můžou dělat co chtějí. Zatím nic nedává najevo to, že by prostředkama plýtvali a nevyužívali je efektivně. Takže do tý doby ať si kupujou co chtěj :)
-
-
To se pletes, kdyz to vemes ciste "pravne", tak ty penize rozhodne "jejich" nejsou a roznodne si snima nemuzou delat "co chteji". Ty penize byly vybrany za nejakym ucelem. A nemyslim si, ze by se US pravo zrovna v tomhle nejaj zasadne lisilo od toho evropskyho.
-
-
"BTW: Teda nevim jestli je zrovna dobry PR chlubit se investorum, ze sem si za jejich $$$ koupil 4k zobrazovadlo a dual SLI ..."
Pořád lepší, než co blekotali tvůrci X. Prej musí koupit do kanclu výkonné stroje, aby viděli, co ta hra dělá na nejvyšší nastavení *1*
-
-
"... načež se pochlubil svou zbrusu novou PC sestavnou s párem grafických karet Titan v SLI režimu nebo 4K monitorem..." takže technologické minimum /v lepším případě optimalizační standard bychom měli .
A nebyl by to Chris Roberts , abychom jeho hry nekupovali do šuplíku jako tolikrát předtím .
Osobně mne neustálé a nemalé investice do HW v polovině devadesátých let štvaly a jsem rád , že se technologický vývoj zbrzdil . ( Gamedesign který tu dnes máme přesto zdaleka neodpovídá výkonu dnešních PC , a Frontier je tak už skoro dvacet let nepokořený ..) Rozhodně se nedá počítat s tím že bych na stará kolena kupoval každou HW novinku , spíš se vracím do stádia studentíka , který živoří na několik let starém HW a stačí mu to , protože nemá z čeho investovat a tak generačně poskakuje kupředu vlastním tempem udržitelného pokroku .
Jinak snaha Sony poskytnout devkit , který se pak "povaluje" v doupěti vývojového týmu .... No věřme zhruba to , že PC verze bude ultimátní v dobrém i tom horším slova smyslu . A konzole ? ..... No nechejte povalovat zrovna DEVkit u vývojářů *3* -
-
Nedavno jsem si v nejake ultra sleve koupil Assassin creed 1 ... ta hra vysla v roce 2007 a v roce 2013 je porad technologicky srovnatelna s podprumerem az prumerem. Hra stara 6 let !!! Ty jsi tomu mozna rad, ja teda nikoli. Zakrnene hry a zakrneni vyvojari.
-
-
Ale hra ma sluzit na nieco ine ako na posuvanie hardware.
-
-
HW ma slouzit k tomu aby posouval hry...HW mame, kde jsou ty hry ?
-
-
spatne premisa, hry neposouva hw, ale vyvojari a ti to nedelaji zadarmo, potrebuji to zaplatit
-
-
Je otazka, zda by to bylo vyhodnejsi, cena silove elektriny klesa, naklady stoupaji, pripadny zisk je beh na dlouhou trat, je to byznys kteremu nerozumi, vetsinu svych lidi by museli propustit. A jestlize si stezujes na stav herniho prumyslu, tak mu take nijak nepomuzes.
-
ne, ale muzu za nima zajit a rict jim, ze za dvojnasobek toho, co je stoji vyvoj pocitacove hry, jim u nas postavim slusnou elektrarnu vcetne chladici veze...
-
Ano, ano, vsichni inVestori a vyvojari na svete jsou blbi a plati mnohonasobne vic nez musi. Akorat ty, ktery to nikdy nedelal, vis jak na to. Ja myslim, ze kdyz pujdes do Rockstaru a reknes jim, ze vis jak maji delat hry, ktere budu lepsi, vic vydelaji a zaroven budou mnohonasobne levnejsi, tj usetris jim pres 130 M$ na kazdou hru typu GTA5, ze se stanes jejich bohem. Zarucuji ti, ze vsichni se o tebe budo pretahovat a rvat a nabizet ti odmeny radove v desitkach milionu dolaru, kdyz jim prozradis jak na to. Nevahej a pust se do toho.
Tim jsem chtel rict, ze jsi timto tvrzenim prave prekrocil hranici racionality. -
ano investor, ktery je zvykly na to, ze se hry delaji naprosto nehospodarne a tudiz pocita s rozpoctem mnohonasobne vetsim nez by bylo potreba, kdyby se jednalo o jine odvetvi...pak mu vyjde 100M na hru a 50M na reklamu a boji se, ze kdyz hra neuspeje tak konci a zadava podminky tak aby to byla sazka na jistotu, ikdyz to znamena delat prumerne hry
-
Vyvojare plati investor, casto vydavatel. A ten si specifikuje takove pozadavky, aby se mu jeho investice co nejlepe zurocila. Vetsinou pri tom zohlednuje dlouhodobou strategii. Vyvoj her je rizen ekonomicky. Kdo to podela, ten utrpi ztratu, po vice chybach zkrachuje jako THQ.
-
a vyvojare plati kdo...spolecnosti, ktere jsou uplne mimo - nevim jak jinak to proste nazvat, zvlast kdyz ctu prohlaseni nekterych jejich slavnych reditelu - a diky tomu je sitace takova jaka je = za horentni sumy se vyvijeji az na vyjimky zastarale hry pro masy z jejichz prodeje navic vyvojar dostane prd, protoze aby se ty smejdy prodaly, tak potrebuji reklamni kampan za desitky milionu
-
-
-
-
Nevidis to s dostatecnym nadhledem. Ty totiz mluvis o grafice resp. prezentacni strance hry a ta se ve skutecnosti vyviji rychle az kontraproduktivne. To proto, ze s tim rostou naklady na vyvoj her. Idéalni by bylo, kdyby se hry vyvijely za konstantnich nakladu. Protoze radove rostouci naklady znamenaji jedine, bud radove zdrazit hry (kdo bude ochoten platit 10 000+ Kc za hru?) nebo radove zvysit pocet hracu/kupujicich. Tedy treba ze 100 tisic na 1 milion. Realne slevy na steamu, piratstvi a spol hodnotu her naopak jeste snizuji. Takze pak je potreba prodejnost klidne i pres 2 az 3 miliony. A tomu se samozrejme musi prizpusobit gameplay her. A kdyz se podivas na vyvoj her dlouhodíbe, treba za 20 let, tak si porovnej treba hru system shock a crysis 3 nebo ufo a jeho remake xcom. Technologicky vyvoj neuveritelny, ale po strance hratelnosti je to jednoznacny upadek. Protoze dnes se vysokonakladove tituly musi delat pro siroke konzumni masy, jínak se nezaplati. Nebylo by radsi lepsi pozdrzet technologicky vyvoj tak, aby nerostly naklady a hry se spis vyvijeli po strance hratelnosti? Konzumni hrac rekne ne, tomu jde o tu grafiku, filmove pojeti, nikoli propracovanou komplexni hratelnost, naopak hleda jednoduchou zabavu. Co reknes ty?
-
-
Ja rikam, ze nesouhlasim s tim jak to popisujes. Ta snaha ,,vydelat za kazdou cenu vic a vic,, tady bude porad, dokud jsou vyvojarska studia pod tlakem akcionaru, kterym vubec nejde o nejake hry ale pouze o zisk. Je jedno jestli se naklady snizi nebo zvysi...proste delat nepropracovanou hru vyjde vzdy levneji, delat hru pro masy znamena vzdycky vydelat vic penez. 100x omilany Zaklinac ukazal, ze jde delat hry propracovane na vysoke technicke urovni, pro relativne omezenou skupinu hracu, drzet rozpocet v prijatelnych mezich a vydelat na tom. Jenze v EA by se nejspis ptali, proc jsme nevydelali 2x tolik a sefa CD projektu by vyhodili.
Vyvoj dnesnich her je predrazeny, prodejnost hry navic nezalezi na jeji kvalite, ale na reklame, ktera navic nehoraznym zpusobem navysuje rozpocet - viz. novy X - rebirth
Ano ja chci hru, ktera bude technologicky uplne jinde nez pred 6 lety. Vsadim se, ze i soucasne enginy by to dokazaly - viz. takove Metro. A neni duvod aby takova hra byla mene propracovana a jeji vyvoj stal tolik. -
-
Mas pravdu, ze jde v prvni rade o byznys, ale o ten byznys slo i v devadesatych letech (kdy doom treba stal 2500 Kc a prumerny plat myslim 8000 Kc, na dnesni pomery tedy vysel zhruba kolem 7000 Kc). A ty rostouci naklady jsou klicove pro to, jakžm smerem se herni prumysl vyviji, to nepodcenuj. Je to treba pricina toho, proc idSoftware, tedy top studio devadesatych let, se museli nechat koupit investorem. Kdyz chces technologicky pokrok bez ohledu na naklady, je to tvoje vec, ale mel by sis byt vedom vsech dusledku. Krome uvedeneho dusledku treba toho, ze vyvoj neni zadarmo a cim je rychlejsi, tim je i exponencialne drazsi. Ostatne, v dusledku toho pro pc hry uz davno prestal byt limitujici vykon hardware, dnes jsou pc hry limitovany ekonomicky. Spousta pc hracu to nechape, stezuji si na nevyuziti sveho hardware a netusi proc. Maximalne si plivnou na konzole, ze za to mohou ony a rozhodne se odmitaji zabyvat otazkou, proc se pc hry neprizpusobovaly konzolovym hram v devadesatych letech tak, jako ted.
-
-
Mysleno softwarovych projektu. Na GTA se podilelo kolem 1000 lidi, na AC pres 900 lidi, prace trvaly radu let. Zcestna predstava to neni. Na jak velkych projektech jsi se podilel.
Ke srovnani se Star Citizen. To je jak velky projekt? Kolik lidi na nem naplno pracuje, kolik jich zamestnava? Je jich aspon 100? -
Jestli si myslis, ze hry jako GTA5 jsou jedny z nejnarocnejsich a nejslozitejsich projektu, ktere lide realizuji, tak opravu tady nemame spolu o cem diskutovat, to je naprosto zcestna predstava.
Ostatne ta debata vznikla v topicu o Star Citizen, co jsem koukal na jejich stranky, tak dejme tomu vyberou celkem 40M$ coz je 5x min nez tebou uvadena castka pouzita na GTA5. Za rok uz bude patrne co SC dokaze a pokud se povede, tak to bude AAA+ hra za petinovou cenu toho, co ti ,,geniove,, z Rock Staru narvali do sveho projektu. Osobne si teda myslim, ze i 40M$ je zbytecne moc, ale dejme tomu, neni to uz uplne absurdni suma vzhledem k tomu, ze se jedna o MMO + singleplayer. -
Ani to neznamena, a zaroven je velmi nepravdepodobne, ze by treba naklady na GTA5 mohly byt nekolikanasobne levnejsi a pritom ta hra vysla vcas, byla minimalne stejne dobra a stejne dobre se prodavala. A jestli vis jak na to, jdi do toho. Ale ty to nevis, zijes jen z nejake naivni predstavy, ze by to mohl byt levnejsi, ale nikdo to neumi co dokonce to umi, ale kaslou na to.
Predstava, ze firmy dobrovolne plytvaji a maji nekolikanasobne vyssi naklady a pripravuji se vedome a dobrovolne o zisk stovek milionu dolaru je proste zcestna, odporuje elementarni logice. Tva laicka predstava je, ze by to mozna slo delat levneji, ale praxe je proste jina. Zkus si to a uvidis. Asi to netusis, ale hry jako je AC3 nebo GTA5 jsou jedny z nejnarocnejsich a nejslozitejsich projektu, ktere lide realizuji. A pritom to zvladaji relativne dobre a hlavne na cas. To je mimoradny vykon z hlediska organizace a rizeni prace. Efektivita prace se slozitosti projektu prudce klesa. Kdyz do projektu se 100 lidmi pridas dalsich 100 lidi, tak nasledna produktivita neni dvakrat vetsi, ale mnohem, mnohem nizsi, vetsinu te produktivity sezere narocnejsi rizeni a vysledkem je vyrazne nizsi efektivita na hlavu. (to znamena, ze rostou naklady na hlavu) Od urcite velikosti skupiny uz produktivita dokonce neroste a pridavani lidi nema zadny smysl, jen to snizuje efektivitu.
Proto s technologickou slozitosti her (a cim dal vetsim tymem, ktery se na nich podili) nevyhnutelne rostou naklady exponencialne, nelze se tomu vyhnout. Jestlize chces neustaly technologicky pokrok ve hrach, musis s timto faktem pocitat a hlavne, musis byt ochoten to financovat. A jestli tu narikas nad pomalym technologickym vyvojem a zaroven nad rostoucimi naklady a nechces to financovat, tak sorry. Neni ti pomoci.
Ja jsem ochotny akceptovat opusteni technologicke narocnosti, a vraceni se k technologicky jednodussim hram, ktere se obejdou bez hercu, daberu, filmu, drahych technologii, ktere bude schopna vytvorit radove desitka lidi, ale ktere na druhou stranu budou klast duraz na hratelnost a budou velmi kvalitne propracovane a inovativni v tomto smeru. -
To, ze to levneji udelat neumi neznamena, ze to udelat levneji nejde. A pokud jsi schopny akceptovat, ze vyvoj hry stoji treba 100+M$ = 2+mld korun, tak pro me to je naprosto absurdni nesmysl a firmy si takove plytvani muzou dovolit jen proto, protoze vi, ze jim to koupi 10M lidi.
-
S velikosti projektu roste neefektivita jeho realizace. To je jeden z dalsich dopadu rostouci technologicke slozitosti. A mylis se, konkurence je v herni prumyslu tvrda a jen malokdo ma neco jisteho. Ale prave proto pri tech obrich nakladech vyssi miru jistoty zajistuje prave jista konzervativnost. To neni vymluva, to je fakt. Vermi ze, kdyby slo GTA5 udelat za 20 M$, tak do nej Rockstar nikdy nenasype 200 M$, je to byznys, oni chteji vydelat, neplytvaji zbytecne, levneji to jednoduse neumi udelat.
Proto jak jsem uvedl, naklady na technologicky pokrocile hry jsou vysoke a jsou zasadni pro podobu herniho prumyslu. Zakladni fakta znas, ale prisuzujes jim spatny vyznam. -
znova opakuju, ze vyvoj her je nastaven brutalne neefektivne a velke firmy v podstate nejsou tlaceny do toho aby to zlepsily...lepereceno vyrovnavaji se s tim tak, ze delaji technologicky zastarale a jednoduche hry pro masy a oduvodnuji to stejne jako to delas ty - vymlouvaji se na financni nakladnost vyvoje
-
-
-
vytesat do kamena
-
-
-
-
Sony se jim klidně otevře.. Horší to bude s Mrkvosoftem.
-
-
Ty ses Sony zjevne taky dost otevrel a uz ti to leze na mozek *1*
-
Zasmál jsem se, že ty máš vytetovaný "sony fanboy" i na pr*eli ? *1*
-