Přejít na výpis diskuzí

Polovina PC hráčů čeká s nákupem hry na první slevu, zjistil průzkum v USA

10.9.2014 15:43
Petr Poláček 155 příspěvků

Existují průzkumy, které odhalí navenek málo zjevné trendy, nebo vyvrátí letité mýty. V červnu tohoto roku uspořádaný průzkum NPD v USA však mezi takové nepatří, což neznamená, že je k ničemu. Naopak stvrzuje hypotézu, kterou lze vyvodit na základě pozorování vlastního nákupního chování. Jen si odpovězte...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Co je na slevách špatného ? No nic ! Mám už starší sestavu, takže někdy se bojím jestli to půjde, ale když to pak je ve slevě, tak si to koupím a risknu to, maximálně dám tak dvě sta padesát korun. To mne pak případně zamrzí méně, něž kdybych za to dal tisícovku. Někdy popravdě to ani za tu slevu nestojí, naposledy mne takhle znechutily Bordenlands 2 a NFS Most Wanted, kde je ve hře vidět kolik toho musíte koupit aby to bylo komplet, protože to co máte je vlastně takové demíčko, ovšem rozhodně ne zdarma. Kup si balík aut tuhle a DLCéčko tuhle. Naposledy mne opravdu rozladil už zmíněný Total War:Rome 2 Emperor Edition. Měl jsem za to že za sedm set dostanu původní hru, plus DLCéčka, zvláště když předchozí vydání bylo asi za čtyři sta páďo. Hm, smůla. DLCcéčka tam nejsou. Ani jedno. Takže špatná koupě.... teda v poměru cena výkon, hra je už asi v naprostém pořádku a běží rozhodně lépe nežli Šogun 2: Pád samurajů.
  • Ja slev vyuzivam hodne a souhlasim, ze je to devalvace hodnoty her, ktera s sebou musi nest devalvaci rozsahu nebo kvality, protoze naklady na vyvoj her stoupaji.

    Na druhou stranu, prodej hry pro dnesni vydavatele neni jediny prijem a pouzivaji i dalsi formy monetizace her.

    Za sebe pak mohu rict, ze se mi libi spise mensi hry, takze na tech velkych mi nesejde a ani nejsem nijak zvlast narocny na provedeni, podstatna je pro me hratelnost. Takze moje top hry z letosniho roku jsou Toukiden, CounterSpy a nejvic se mi libi Demon Gaze, ktery ma pritom nejjednodussi provedeni.

    Takze jestli tyhle abnormalni slevy polozi herni prumysl velkych her a bude akcentovat tyhle male, ja nejsem proti. Ale priznivci velkych her by se nad sebou meli zamyslet.
  • michaliuz18
    to dáva zmysel, kto by si uz kupoval tie predrazene hry , ked stoja vacsinou za ho**no , vdaka bohu za steam a zlavy . Ja som ale klasik a preferujem radsej krabicovky ktore sa mi budu pripominat na poličke, ale to je troska drahsia zalezitost ako nejaka 90% zlava na steame :)
    Stale lepsie ako hlupaci co si hry predobjednavaju naslepo a potom placu a banuju aku blbost kupili . Radsej to nehraj a bud pirát , až potom kupuj v akcii
  • Problém je i v tom, že po vydání často je digitální verze (Steam) dražší než krabicová (Xzone) stačí se podívat na nového Zaklínače. A tady je něco opravdu špatně. Pokud vydavatel nemusí platit obal, cd, atd, proč je hra dražší ? A pak tedy buď hru koupím jinde v krabici protože je levnější a nebo si počkám až bude v akci na Steamu.
    • Na jedné menší přednášce od člověka co do toho vidí, tak říkal, že důvod je, že si kamenní prodejci vymohli, že když hra vyjde tak digitální distribuce musí hru prodávat s minimálně doporučenou cenou (např. 50 dolarů), ale obyčejní obchodníci si můžou nastavit cenu jakou chcou (např. 40 dolarů)
      • Tomu bych docela i věřil.
    • ucho
      špatně je jen to, že se neoritentuješ. digitální verze zaklínače stojí 32 eur, což je asi o stovku méně než na xzone... a vůbec nejde o obal, cd a podobně, ale o to, že digitální obchody mají taky svou marži (kolem 20 %).
      • Špatné je, že ty máš problém se čtením. V závorce zmiňují Steam (59,99) dnes s 22 % slevou. Na Xzone stojí 999,- Kč. Marži kolem 30 % mají všichni i kamenné prodejny. Jak by asi zaplatili nájem a zaměstnance.
        • ucho
          Když zavítáš do vod neoficiálních přeprodejců klíčů, tak klíč na Steam pořídíš za 798,- (patrně to v jiném regionu prodávají krapet levněji...). Kamenné obchody existují díky prodejům Diabla 3, jinak nechápu, kdo tam může něco nakupovat (obzvlášť v předraženém xzone). Je celkem záhada, že se ještě nějaký kamenný obchody uživí.
      • Většinou to bývá 30 %. Apple a Google mají 30 %. Valve si myslím nechává taky 30 %. Jako rozhodně 30 % není málo, to je skoro třetina ceny!
    • palver
      Problém krabicových verzí je, že bez steamu (Uplay, Rockstar Soc. Club) se hra stejně nespustí... a instalace už je dneska pohodlnější z netu, než z média. Takže proč zabírat prostor...

      Na druhou stranu, kdyby dělal GOG krabicovky, to by byla jinná *1*
  • Vysolit 60€ a pak dělat týdny či měsíce ( BF4) beta testera po tom vážně netoužím. Měl sem v plánu předobjednat si FC4. Ve chvíli kdy vyšlo najevo že PC verzi dělá UBI Kyjev sem usoudil že takové riziko podstoupit nehodlám. Hru kupuji v momentě kdy sem přesvědčený že mě bude přinášet zábavu místo toho aby prudila. Zda to je v launchi, za měsíc či po půl roce je pouze v rukách tvůrců a vydavatele. *6*
    • Mam stejny nazor. Marketing jiz dnes dokaze prodat sliby toho ze neco slibi. Priklad Star Citizen - nikdo to nehral ale slibu o tom jak hracum nekdo neco slibi jsou tuny. Bezne hry maji dalko dopredu naplanovany den spusteni, perfektne s hypem a masazi. V den den je pak hromada stiznosti na forech na nefunkcnost a neodladenost. Nasledovany prohlasenimi o uzasnem startu a nadsenych fanouscich. Pravda je ze hry se dnes dostavaji z bety tak pul roku az rok po vydani. Neboli v dobe slevy. Chudaci kteri koupi "early acces" - coz je eufemismus pro alfa verzi.
  • palver
    Jednoduché - vydavatelé mě odnaučili kupovat hry v předprodeji, nebo nové (bugy, dlouhé záplatování, dlc...). Teď už hry kupuju až když jsou v "complete" edici.

    ... takže nepatřím k té polovině, která kupuje po první slevě. Jsem v té polovině, co kupuje až po pořádné slevě. *15*

    Např. u Total War Rome II čekám buď na komplet, nebo na 80% slevu - co bude dřív. Spíš bych tipnul těch 80% *5*
    • Rome 2 je typicky priklad proc nekupovat hned. Uzasna serie ktera sve majitele loni v zari vytocila do bela. Absolutni odpad. Smutny recenze tady na tiscali nema cenu moc rozebirat, lepe je AngryJoe review na you tube. Dnes uz je to jakz, takz zabavne. Koncem roku uz se pomalu dostanou k tomu co slibovali na den vydani. Sleva urco bude, letos.
    • 80..to sa nacakas ked je to relativne nova hra
      • ucho
        na Humble Store už měla 67% - 18,33€
  • RazorProduction
    Hra ktera dostane celosvetove 7/10 nebo 6/10 nemuze cekat zeji hrac kupi za 45eu... *7*
  • To samé platí u všeho na světě a co má být ? auta,elektronika,filmy,hudba,knihy,oblečení,bydlení ,sice každý má nějaký moudrý řeči ale kdo si koupí třeba nějakou kolekci podzim,zima 2014 armani kalhoty nebo další značky vždy se u všeho čeká až klesne cena, Kapitalismus, jaký to chtěli takový to mají . Jestli se jim to nelíbí tak at to nedělají. Taky bych chtěl mít 100 tisíc měsíčně ale kdybych tohle řekl šéfovy tak by mně vysmál prostě jejích motto : katastrofa se děje protože nevydělávám tolik kolik bych chtěl :) a kdo jo
    • Inquisitor
      Ona je ta cena taky na začátek přemrštěná, aby mohli jít níž a v podstatě dostat co chtějí.
  • Ja si trebars kupim s radostou hru, az je pozaplatana, nech si nekazim zazitok.
  • Mortuus
    Pořád ale platí, že hra se musí co nejvíc prodávat hlavně při startu. To že si jí někdo koupí za rok za dolar je už každýmu šumák. Pak se člověk diví, že studia krachujou a plno nadějnejch her se nedočká pokračování. To je jen názor laika samozřejmě, ale příjde mi to logický. *1*
    • nikdo nikomu nebrani to neprodavat ve slevach, klidne to muzou roky drzet za plnou cenu, jen by toho asi prodali o hodne mene.,..tenhle model si vymysleli vydavatele, ne hraci, kteri mohou system ovlivnit jen volbou svou penezenkou....
    • Když budou hry stát stabilně 1000,- tak si jich holt za rok koupím šest, když budou hry jako dnes ve slevách za 200, tak si jich koupím třeba 5x tolik (z ekonomického hlediska, dnes už stejně nemám dost času na to, abych stíhal všechno hrát).

      Studia se tomu přizpůsobí, holt predikují možné výdělky a podle toho naplánují náklady. Zkrachovat může studio i v případě, že se novinky za litr prodají statisíce až miliony kusů, stačí mamutí rozpočet jako v případě Kingdom of Amalur. A vydělávat se dá i u her za dolar (mobilní hry), ale studio s tím musí od začátku počítat a přizpůsobit tomu vývoj (prodat mrak kusů s minimálními náklady). Počítám-li s cenou třicet dolarů za kus a drtivá většina lidí není ochotna dát více než pět, tak mám problém. Jenomže pokud neslevím, možná by se neprodávala vůbec. Není to tak jednoznačné.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit