Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Bože to je nádhera *smrk* já se už bál že se pokračování nedožiji. Ten kdo psal tenhle článek psal opravdu ze znalostí a musím konstatovat že pro nás pamětníky je oživení zrovna téhle serie opravdu zpruhou...
  • "Navzdory tomu, že Grimrocku nesahá Legacy po stránce grafického zpracování ani po kolena"

    No podle screenshotů bych to tipnul spíš obráceně. Legacy vypadá fakt pěkně. Co konkrétně je na grafice špatného, že to vypadá hůř než Grimrock?
    • No grimrock se blyštěl jak psí kulky.Možná tedy M&M není zrovna technologický výkřik do tmy , ale především exteriéry ji graficky posouvají daleko před schyzofrenni Grimrock ..
    • vidim to stejne jako ty - navic Grimrock snad ani nema exteriery
  • Jsem velký fanda M&M 6,7 a 8, dohrál jsem každý z těchto dílů několikrát. Proto jsem hodně zklamaný, že desátý díl nebude vycházet z herních principů těchto tří dílů. Pohyb po čvercích v exteriérech mi připadá v dnešní době jako naprostý nesmysl a špatné rozhodnutí. Na dílech 6,7a 8 se mi právě líbilo, že si můžu vybrat buď tahový boj nebo realtime boj, podle obtížnosti a počtu nepřátel. Létání a reltime boj luky s velkým počtem slabších nepřátel měl své neopakovatelné kouzlo a dynamiku. Samozřejmě jsem si desátý díl objednal, a teď na něj čekám opravdu s velkými obavami, jestli mě bude bavit. Grimrock mě nezaujal a hraní jsem zabali hodně brzy. Přál bych si, aby ještě jednou vyšel M&M, který by byl na stejných herních principech a se stejným herním rozhraním jako 7. díl, pouze s vylepšenou grafikou podle dnešních možností. Doufám, že mě něco na desátém díle zaujme a že mně ho přesto bude bavit hrát.
    • no vidíš, a já sem z toho pohybu po čtvercích zase maximálně nadšenej - bez ironie - já takhle prohopsal spoustu her v 90. a chybí mi to, EoB 1,2,3, wizardry 7, Lands of lore (!!!!) a podobný... Tohle je hra - když uvedu svůj oblíbenej příměr - za kterou to TPB prostě nenapíšu. Ale chápu, pokud se ti nelíbil ani Grimrock...

      PS: řikal sem si že sem něco opomněl, a hle:

      Dungeon Master 1
      Dungeon Master 2

      Dávam 1024 otčenášů při pomyšlení že sem naně málem zapomněl :D
      • Mas to skoro komplet, pokud tedy pridas serie Realms of Arkania, serie Ishar a zrejme bych sem zaradil i spickove Betrayal at Krondor a Return to Krondor.
      • Stejně sem zapomněl na Stonekeep > 50 sebemrskačskejch ran holí a ulehnout do soli to vyřeší...
    • každý to má holt jinak :) někdo se těší, že to bude konečně tak, jako v dílech 1-5, další by chtěl 6-8. uspokojit nelze všechny :) Grimrock tě nebavil konkrétně proč? (netvrdím, že to byl majsrtštyk, ale dohrál jsem ho s chutí).
      • 6,7,8 boli oblubenejsie a maju omnoho viac fanusikov tak nechapem preco sa vybrali smerom mensieho zarobku
        • fallanga
          Mají více fanoušků, protože díly předtím byly na DOS 6-8 byly inovace, měly lepší grafiku a příběhově byly ustálenější. Devátý díl byl většinou odvrhován jelikož měl špatnou grafiku.
    • naprostý souhlas, vidím to úplně stejně.
  • Este ozivit seriu Wizardry a budem stastny ako blcha :)
    • Thorar
      Jak vlastně dopadlo to Wizardy Online? Měl jste někdo odvahu to vyzkoušet?
      • nehratelný, peklo to je
      • Wizardry online je tragedie, doporucuju ani nezkouset. Vzali si z te hry snad jen nazev. Po hodince nechci rict hrani spise davani sance a zkousky trpelivosti jsem tu hru rovnou smazal. Pritom Wizardry 7 a 8 jsem mel fakt rad.
      • U mě špatenka.
    • fallanga
      Nezapomeň na Ultimu *3*
      • u tý Ultimy, pokud myslíš Underworld, tak tam si remakem nejsem jistej, podle mě by to bylo moc easy... část obtížnosti plynula i z toho, že v 320*200 a malym oknu a dohledem 10m se tam hur orientovalo, v HD atd by to asi vzalo za svý a stejnej level design by ted asi neprošel, nevím..

        Každopádně Ultima Underworld 1 je prazáklad všech TES a podobnejch věcí, prakticky všechny nový nápady, co byly v UU1 poprvé využity, se dodnes užívaj a všichni sou naně zvyklý a ani o nich neuvažujou. Když sem to dohrál, poprvé, asi před 3 lety, tak to celý pro mě bylo jako jeden několika denní orgasmus.

        RPG hráč co nedohrál Ultimu underworld pro mě není RPG hráč.
        • fallanga
          Ne, myslím udělat pokračování původní Ultimy.
          • aha, ta mě dost minula, chyba... jakej díl je podle tebe nejlepší z nich, co bys mi doporučil zkusit? Já zkusil ten poslední myslím, a nic moc, nebyl sem schopnej 5 minut sejít po schodech, bo sem musel bejt na pixel přesně vyštelovanej, když se mi to konečně povedlo, vyřešil sem věci v přízemí a chtěl po tech schodech vyjít ven, bylo to na dalších 5 min a to sem nerozdejchal .)
            • v podstatě všechny díly čtverkou počínaje :) Ale nejlepší bude asi Ultima 7.
            • fallanga
              Ptáš se nepravého, já osobně hrál pouze Ultimu Online. Ty původní díly jdou mimo mne. Ale jelikož se Jon Van Caneghem (výrobce původních MaM a zakladatel New World Computing) inspiroval touto sérií a sérií Wizardry, tak jsem si na to vzpomněl.
  • Moc se těším, VII byla nejvíc :)
    • presne a pokracovani slo v jejich slepejich, take mne desi ze tohle ma bejt vic jako prvni dily....
      • fallanga
        Ono je to možná i lepší, protože takováhle hra za poslední dobu nevyšla a navíc v dílech VI+ se strašně dalo využívat toho pohybu. Monstra sis tam mohl nalákat kam si chtěl a těch bugů co ulehčovaly boj bylo mnoho. Proto se mi zamlouvá návrat ke kořenům, protože bugy co se objevovaly v dílech VI+ tak zde nebudou díky těm čtverečkům.
        • maros.goc
          Lenze tu mame rok 2014 a vyvojari su v pripade 3D pohybu asi tak 1 milion krat skúsenejší ako vtedy tak urcite by sa neopakovali podobne bugy, kazdy kto si mysli opak je smiesny
          • Smesny jsi ty, podivej se na Skyrim, tam je to jeste horsi - zaseknout o nejblizsi skalu a ustrilet jsi tam mohl uplne cokoliv.
          • fallanga
            Aha, a co hry jak CoD, Skyrim, BF, atd... tam nejsou bugy?
        • Tak mas moznost hrat tu hru normalne alebo ako ty vyuzivat bugy a tym si uplne znicit hru.
          • fallanga
            Já je nevyužíval, ale problém byl, že tam byly. Je to stejné jako s dnešními hrami. Uvidíš levitující postavu a najednou začneš nadávat na to, že tam jsou bugy, ale ty si té postavy nemusíš všímat.
  • hmm... tak začátek v Sorpigalu říkáte? Když jsem V říjnu rozehrál první Might and Magic, tak jsem se ocitnul právě v Sorpigal a hned jsem si vzpomnlě na New Sorpigal v šestce :) Tak oni se vrátli až ke kořenům! :) (mimochodem první dil hraju už skoro 3 měsíce a jsem teprve cca ve 3/4 hry - hra obsahuej totiž přes 50 lokací 16x16).
    • fallanga
      Začal jsem hrát první díl, po Vánocích a nejsem ani v té polovině. Ale chtěl bych projít všechny díly, předtím než si zahraji tento.
      • No a líbí? Já jsem úplně nadšenej. Neuvěřitelně tuhá hra, fůra náznaků, hintů rozesetých po celém "světě". Mapuju to celé sám v Excelu a jedu bez návodu. Malá herní nirvána :)
        • fallanga
          Líbí se mi to více než MaM VI. Ale abych se přiznal, tak jedu s manuálem a s mapami. Já zase tak moc hard core hráč nejsem, takže dělat to celé sám by bylo nad moje síly. Ale hra je skvělá a už se těším až si zahraji zbytek série.
          • Dlouhodobě celou sérii (i když jsem třeba 3.díl kdysi dohrál a šestku taky).
            • fallanga
              Tak to máme společný cíl. Jen já k tomu přidám i HoMaM a Dark Mesiah of Might and Magic. I když HoMaM jsem kdysi hrál všechny a třetí díl hraji ještě pořád, tak jsem nikdy nehrál kampaň a teď bych to chtěl napravit.
          • Chápu. I když to mapování je velká zábava :) A co říkáš na možnost sejvovat jen na 5 místech v celé hře? :) To dodává správný napětí, co?
            • fallanga
              Tak daleko zatím nejsem, mám pouze lvl 8. Ale těším se na další dungeony. Jinak ty chceš projít celou sérii nebo jen pár dílů?
            • Ja mam občas i 5 tisíc XP za jeden souboj (draci). Ale zrovan podzemí pod Sorpigalem je takové ukázkové, výcvikové. V jiných dungeonech bude fůra pastí, hádanek, tajných průchodů a někdy i cenných předmětů (včetně questových). Neboj :)
            • fallanga
              Ano, je to takové, že si nemůžu říct, že projdu celý dungeon jen tak. Musím se rozmýšlet co zvládnu projít a co ne. Momentálně expím v sorpigalském dungeonu, kde za hodinu nazbírám třeba 2000 xp. Ale co se mi v této hře nelíbí (asi jako jediné) tak je to, že nemám žádnou motivaci za procházení dungeonů. Není na konci žádný poklad nebo něco v tom stylu. A ještě bych vytkl to, že tam není udáno jak jsou zbraně silné. Vždy porovnávám cenu a díky tomu zjišťuji jak jsou na tom zbraně. Sice to nezní jako velký zádrhel, ale je to hodně otravné.
  • Já začal jako Richmond hrát MM I v září a týden po novém roce jsem jej zdárně dokončil. Zmapoval jsem si to celé sám v Excelu. Super hra, jeden z nej MM dílů.
  • Trosku me desi ten navrat az ke korenum serie. Dily 1-5 pro me byly nehratelne uz pred deseti lety. Bohate by stacil navrat k 6-9. Ale nechme se prekvapit.
    • Díly 3, 4 a 5 jsou to nejlepší co v MM sérii je. MM6 byla sice fajn, ale některé věci šly kapku do extrému a ten 3D výhled nebyl taky úplně krásný. MM6, 7, 8 mně bavily hodně, ale nikdy nepřekonaly MM 3, 4 a 5
      • Taky bych rekl, ze MM3-5 byl vrchol serie.
    • Vsichni to porad prirovnavaji ke 4-5 dilu.Za sebe muzu rict,ze si pripadam jako bych hral MM6. Beta me opravdu bavila. Co me naopak vadi,je nepochopitelny pohyb po ctvercich.
      • fallanga
        Co všichni máte proti pohybu po čtverečcích? Vždyť hra s takovým systémem už hodně dlouho nevyšla a tohle by mohla býti revoluce v RPG hrách. Co mě spíše vadí, je to, že se to odehrává v Ashanu a že to nemá možnosti příběhových voleb, ale jelikož to neměly ani minulé díly, tak to hodlám akceptovat.
        • Krok zpátky je revoluce? Aha *7* když jsem se dozvěděl že se dělají 10tky tak můj výraz vypadal takhle *14* když jsem to zažil na vlastní kůži tak můj výraz vypadal takto *10* nevím kolik je tobě a kolik z toho dělá nostalgie, mě je 28 a éra gridbased dungeonů měla svoje kouzlo v 80tých a na začátku 90tých let páč nic lepšího nebylo takže si buď mladší a z nějakého prapodivného důvodu fanda extrémního oldschoolu a nepřítel všeho pokrokového a nebo potřebuješ sundat nostalgické růžové brýle
          • krokovací dungeon byl krokovací proto, že to vycházelo z PnP RPG, kdy každý krok sezaznamenal do mapy a prozkoumala se každá stěna. Jinak klidně mohly dungeony od roku 1991 vypadat jako Ultima Underworld. Ta měla zase jinak postavený systém a sázela na zpracování dokonalé jeskyně se stoupáními, mosty, roklemi ap od. Což by v krokáči projevit nešlo. Přesto i po UU vyšly Lands of Lore, Wizardry 7, Dungeon Master 2, Stonekeep, Anvil o Dawn a další krokovací dungeony, přitom mohly být zpracovávány už třeba jako Ravenloft se scollingem. Krokovací dungeon neí krok zpět, to je prostě systém. A pro mně byl 6. díl MM z počátku obrovským zklamáním, že byl scrollovací a navíc oproti MM4 graficky hnusný a musel sjem si velmi dlouho zvykat, než jsem tomu přišel na chuť a i když se mi jako hra líbil, výtky ke grafickému zpracování a přechodu na scrolling tomu vyčítám stále.
            • (k)ámen!
          • nostalgicke bryle uz tu dlouho nebyly...uff
        • Co asi. Je to otravne,neprehledne a spatne se orientuje a vubec se na to diva. Tahove hry jsou fajn,ale ne z 3D person pohledu. Mozna v dungeonech se to da prezit,ale venku vynikaji vsechny vady tohodle systemu. A btw. Tahovych her zase tak malo nevychazi. Ale krokovacich her (nastesti) ano. Neplet si ty dva pojmy
          • Krokování je právě to nejpřehlednější co může být, víš kde stojíš, víš co prohledáváš. Scrolling do dungeonu přinesl takovou zvláštní věc. Člověk to proběhává a kolem prakticky nic až na vyjímky není. Odpadlo poctivé prohledávání každého kroku. Není v podstat rozdíl, jestli krokuješ uvnitř nebo venku, žádný problém se neodhaluje, protože žádný není:-)
            • Tushan
              wizardry 8 sice miluju ale ten free pohyb taky znamená že věčně musíš mít za prdelou zed jinak tě umláti kdejaká havět a to jaksi taky není dobře. člověkmísto aby prohledával a zkoumal prostředí místo toho běhá kolem zdí aby ho nahodou nesejmulo hejno mravencu. free pohyb prostě musí byt pořádně udělanej a zrovna wizardry 8 není žadnej super příklad a MaM 6-8 zase trpělo kvuli AI protože tam šli dělat pěkne prasarny (lozit na nepřístupná místa, případně kouzla Jump, Fly a podobne)
            • maros.goc
              Scrolling prisiel hlavne pre to ze vtedajšie PC nedokazali rozbehat plne 3D prostredie... Bradleymu to nastastie došlo a priniesol wizardry 8 a wizards&warriors s free roam pohybom a kamerou a vsetky predchádzajúce hry strcili do vacku...
          • fallanga
            A to, že v MM6 byly bugy a chyby zapříčiněné volným pohybem ti nevadí? Navíc se na to kouká dobře, je to přehledné a jen tak na okraj, tohle není tahová hra. Tohle je krokovací dungeon.
            • fallanga
              Já ty bugy nevyužíval, ale ony tam byly a to stačí. Když v moderních hrách uvidíš levitující postavu, buglé prostředí, atd.... tak si taky řekneš, že to mohli vývojáři domakat.
            • Ale ty tve 'bugy' (ktere nize sam popisujes) jsi vubec nemusel vyuzivat . Ja jsem celou hru dohral poctive. Proc bych si ji proboha dobrovolne kazil,kdyz se jim v pohode slo vyhnout?
    • Asi tak, jako skalní fanoušek se nechám překvapit... bohužel je tu vždy možnost že z toho vznikne Grimmrock 2.0 ...
      • Janun
        No hrůůůza, Grimrock byl totiž strašnej propadák... *7*
        • Nerekl bych vyslovene propadak, bylo prijemne si zahrat zase nejaky dungeon, ale obsahove byl faky chudej oproti starym dungeonum.
          • já vím, ironii je těžký z textu pochopit... ten koment na kterej reaguješ ale není ten případ, sry :)
  • fallanga
    Snad na to bude čeština.
    • Keyz
      http://store.steampowered.com/app/238750

      Rozhraní česky. Co to znamená nevím, nikdy jsem to neřešil. Divný, že titulky jsou anglicky a rozhraní česky. Asi to bude česky.
      • fallanga
        To se dozvíme již za 6 dní *1*
        • Keyz
          Možná bude menu česky a titulky anglicky a mluvit to bude francouzsky *1*
          • fallanga
            Bože, ještě tam hodit deníček zapsaný čínsky a je to dokonalé *1*
    • je tam cestina *3*
      • fallanga
        Jelikož to dělá Ubi, tak jsem s tím počítal, ale člověk nikdy neví.
  • mozna to znit hloupe, ale me by se zamlouvalo, aby dungeony byly krokovaci po ctvercich a exteriery s volnym pohybem :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit