Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • tak zaspekuluj, kdo a za kolik by koupil cast podilu od bakaly a jak by se dostal do rukou tech dvou


    totalni nesmysl

  • Cvicme_v_rytme

    Pokud jsi Bakala, tak to beru. V opačném případě je to od tebe taky jen spekulace ;)

  • Začínáš mě bavit... celkem rozumný popis situace. Ještě se ti jednou omluvím, že jsem tě zbytečně hejtil. Palec nahoru a díky, rozhodně zajímavý komentář.

  • neexistovala

  • Cvicme_v_rytme

    Kdybys četl diskuzi pozorně, tak jako první věc jsem se vyjadřoval k onomu "souhlasu", kdy jsem napsal, že jiná možnost zřejmě ani nebyla. Vidíš, jak se krásně shodneme? Potom se rozvinula diskuze do další roviny, kde se spekuluje. Samozřejmě že když uzavírali tu dohodu s Bakalou, jde ve své podstatě o to, jaká ta dohoda byla. Tam teoretická možnost zachování nezávislosti být zachována mohla, tedy i to, že se vše odkoupí. Netvrdím, že to tak bylo, ale že zde ta možnost existovala. Tím by pak existovala i varianta odkupu podílu od Bakaly.

    Úplně na začátku jsem se ovšem vyjadřoval ke Klímovu tvrzení, jak s tím všichni jakože souhlasili, a poukazoval jsem na to, že to mohli patrně maximálně tak odkývnout Bakalovi pro dobrý pocit, ale to je tak všechno. Není to hezké, když se takhle někdo v diskuzi shodne? To spíš ty sis ale pak vybájil další věci a nedokážeš brát problematiku jako celek. Chytat se samostatných vět bez kontextu je takové divné.

  • to sis vybajil stejne jako to, ze meli jinou moznost

  • Cvicme_v_rytme

    Jsem rád, že se mnou souhlasíš.

  • neni tam, co cist


    kdo by jim pomohl? ten by chtel taky nejmin 51%

    k cemu by jim to bylo, vymenit bakalu za nekoho jinyho? to se de facto stalo

    bakala se 29% urcite zustavat nechtel, proto to strelil cely

    i kdyby do toho sel, porad by mel vavra a klima jen 30%, kde  by vzali tech dalsich 21%? kdo by jim to daroval? pochybuju, ze realne disponujou vic jak par miliony


    fantasmagorie

  • Cvicme_v_rytme

    Viz to, co jsem psal předtím. Zkus si to přečíst pozorně celé znovu a možná to i pochopíš.

  • vubec nechapu, kam na to chodis


    bakala nejsi ty, aby se vzdal 21% a prisel o vetsinu jen pro neci krasny oci, proc by to proboha delal, totalni utopie


    pokud byl nejakej zisk, tak z toho bral taky tech 70%, cim ho meli jako vyplatit? vubec to nedava smysl ta tvoje fantasmagorie

  • Cvicme_v_rytme

    Vše záleží na tom, jaká mezi nima byla dohoda. Hra se prodává dost dobře na to, aby Bakalovu investici splatili a měli i slušnou sumu na to, aby si od Bakaly odkoupily 21% podíl ve firmě s tím, že Bakala bude vydělávat i na druhém díle. Bakalovi by se i v tomto případě investice královsky vyplatila a víc než jednou zaplatila.

    Samozřejmě dlouhý vývoj a zabugovanost to dost zkomplikovaly, stejně jako nepřipravenost okamžitě v plné síle najet na druhý díl, což by jim v boji za nezávislost dost pomohlo. Takto by museli řešit znovu shánění vydavatele/zafinancování druhého dílu, ale samozřejmě už byli v pozici, kdy to bylo jednodušší. A imho ten nový vydavatel/investor by mohl pomoct s odkoupením Bakalova podílu.

    Ale jak jsem psal hned na začátku, klidně se mohli upsat ďáblu a o žádném jejich souhlasu s prodejem není řeč. Prostě se naskytla možnost dopředu zkasírovat investici, tak do toho Bakala šel a jim v podstatě nezbývalo nic jiného, než souhlasit. Ano, v tomto případě nemůže být o odkoupení řeč, protože Bakala jel na maximální zisk v co nejkratším čase. Pro studio je to určitě jednodušší řešení, protože teď mají ten druhý díl zafinancovaný. Jen přišli o tu nezávislost. Ale tak to je daň za to, že ten projekt nedokázali rozumně ukočírovat.

  • a cim by ho asi tak vyplatili? pobavils

  • Mart9

    Mně by fakt zajímalo, čím to může být, že já jsem na PS4 hrál od dne vydání a žádný bug mě v hraní neomezoval. Jediný problém před některým z prvních patchů byl, že se nedalo vylézt po žebříku v hospodě v Úžicích, ale tam jsem přišel na to, že stačí koukat rovnoběžně s podlahou a postava z žebříku nespadne. A pak tedy přiskakování textur při rychlé jízdě na koni.

  • Cvicme_v_rytme

    Pak mi ještě přišlo komický, jak Klíma vlastně vítá příchod THQ v tom, že přijde někdo se zkušenostmi. Jako by to byli nějací amatéři. Klíma má za sebou jako Executive Producer vývoj Operation Flashpoint 2, Dan měl taky už z vývoje bohaté zkušenosti a v týmu nebyl jediný. Moc dobře věděli, jaké je čekají problémy a co by se mělo dělat, aby ty problémy nenastaly. Nejsou to nezkušení lidé. Jestli potřebují rady někoho dalšího, kdo jim má pomoct něco urychlit, tak jistě, přínos to bude, ale pak to znamená, že u nich něco nefunguje tak jak má.

    A to že si najímají na testování DLC brigádníky za 125,- na hodinu je vcelku smutné. Neřeším tu sumu, ale to, že v tomhle vidí vůbec přínos.

  • Cvicme_v_rytme

    Jak bych si to představoval? Tak nějak normálně. Bakala tam měl nějakou investici a záleží jen na tom, jaká tam byla dohoda. Buď tam nějaký jiný prostor byl, nebo se od začátku vědělo, že to Bakala střelí. Byla tu tedy možnost, že to od Bakaly odkoupí oni sami, samozřejmě s tučným ziskem.

    Aby mohli fungovat do budoucna samostatně, bylo potřeba splnit několik bodů. Udělat kvalitní hru, která se dobře prodává, aby se zaplatil vývoj a aby se i vydělalo dost peněz na vývoj dalšího dílu. Podstatné ale bylo, že měli ten druhý díl udělat rychle, což není nic nemožného. Mají upravený engine, mají základní tooly, dva roky na vytvoření dalšího obsahu je dostatečná doba. Prostě aby rychle generovali další zisk.

    Zde došlo zjevně k několika průšvihům. Vývoj KC trval moc dlouho, tedy se prodražil. A zdá se, že nedokážou udělat z nějakého důvodu druhý díl rychle, takže to je finanční nejistota do budoucna. V tomto smyslu se samozřejmě odkoupení jeví jako dobré řešení, ale vždy zde bylo i řešení oné nezávislosti, tedy že najdou vydavatele, co do toho zainvestuje, ale studio bude pořád jejich.

    Je tedy jedno, že se tím Bakala zabývat nechtěl. Vždy zde byla možnost, že Bakalu vyplatí sami. To, co se stalo teď, je celkem rychlá zkratka k penězům. Pro ně tedy určitě zajímavé řešení, protože jakoby nemusí čekat na dokončení KC2. Oni jsou vyplacení, Bakala je vyplacenej, nic dramatického se neděje a na vývoj druhého dílu je to super řešení kvůli té finanční stabilitě. Neberu to negativně, jen Klíma v rozhovoru samozřejmě bude prezentovat teď vše jako pozitivní změnu, protože prostě PR, a možná negativa se neřeší nebo zveličují.

  • risa2000

    A jak by sis představoval tu dlouhodobou perspektivní budoucnost studia, bez jeho prodeje, když z rozhovoru snad jasně vyplynulo (ani člověk nemusel poslouchat mezi řádky), že jediný většinový vlastník (Bakala) se tím dlouhodobě zabývat nechtěl?

    Moje poznámka nebyla navíc k tomu, jestli to prodat nebo ne, ale k tvému tvrzení, že to prodali pro prachy, nebo proto, že neměli jinou možnost. Podle mne to klidně mohli prodat i proto, že to pro ně bylo fakt nejperspektivnější řešení, a to jsem se pokusil vysvětlit.

    Nemusíš s tím souhlasit a já to beru. Neberu ale tvoje předkládání svých domněnek jako faktů.

  • Cvicme_v_rytme

    Snad je zřejmé, že jsem rozhovor viděl, ale zjevně neumíš poslouchat i mezi řádky.

    Jasně že teď budou tvrdit, že s prodejem všichni souhlasili, a není důvod to rozporovat. Jde ale o to, že menšinoví podílníci ve finále souhlasili, protože jim nic jinýho nezbývalo a ani jiná možnost nebyla. Jinými slovy naskytla se možnost prodat, což zřejmě Bakalovi vyhovovalo, co asi ti s menším podílem mohli dělat? Jasně že ve finále budou souhlasit, protože jiná varianta nebyla a prachy jsou za to slušný, takže ano, souhlasil by nakonec každý a je zbytečné teď tvrdit, že si to třeba někdo z nich představoval trochu jinak.

    To, že Bakala svou neznalostí mohl něčemu uškodit, jsou jen kecy. Jasně, chtěli po něm třeba najednou spoustu peněz navíc a to může být problém a je potřeba to vysvětlit. Stejný problém ale ve finále budou řešit s THQ. To je ten moment, kdy může někdo přijít a říct, ať z finálního produktu vyříznou tohle a tohle a tohle, aby se to tolik neprodloužilo. Může to mít i negativní dopady. Klíma v tomhle směru u toho rozhovoru mlžil, aby to prezentoval jako čistě pozitivní změnu, ale ve finále jsou to jen PR řeči. Když dojde na lámání chleba a současné vedení bude mít problém to ukočírovat, zasáhne někdo shůry a třeba i tak, že se to někomu nebude líbit.

    Jediná dobrá motivace to prodat byla získat prachy plus silné zázemí. Žádné jiné výhody to nemá. Pak už jsou to jen nevýhody, protože ztrácí moc nad svým studiem. Teď jsou na pár let krytí a můžou v klidu dělat na druhém díle, protože ano, THQ chce, aby pokračovali v tom, co dělají. Dost ale záleží, jak ten vývoj dopadne a jak se bude dařit THQ. Na pár let ta změna nijak negativní být nemusí a zřejmě ani nebude, za pár let to může být ale pro studio konečná, když se něco nebude dařit. Vávra a Klíma jsou každopádně za vodou a šli cestou nejmenšího odporu. Tvrdá práce se jim vyplatila. Z krátkodobého hlediska proč ne. Z dlouhodobýho hlediska se z WS stalo něco, co úplně ideální není a co v delším horizontu určitě dost ovlivní fluktuaci zaměstnanců.

  • risa2000

    V rozhovoru zaznělo, že prodej studia byl na základě společného souhlasného rozhodnutí všech tří spoluvlastníků. Tedy i Martina Klímy a Dana Vávry. A jeden z důvodů, proč to tak bylo Martin i v rozhovoru zmínil. Bakala neměl chuť dlouhodobě rozvíjet videoherní firmu a nebyl to člověk z oboru (stejně jako Martin Frývaldský), ale Martin i Dan byli s každým rozhodnutím závislí na tom, jestli se jim podaří to rozhodnutí (např. odložit vydání) Bakalovi vysvětlit, aby jim třeba svou neznalostí (a tím, že byl většinový vlastník) neuškodil.

    V předchozí konfiguraci byli sice Dan a Martin spoluvlastníci, ale z titulu svých podílů měli stejnou páku na zásadní rozhodnutí, jako teď u THQ, tedy jen svoji schopnost své rozhodnutí interně "prodat". Teď budou (aspoň doufají) jednat s vlastníkem, který má znalosti a zkušenosti z oboru. Tohle podle mne mohla být sama o sobě dost dobrá motivace to prodat, bez ohledu na to, kolik na tom vydělají jako spoluvlastníci.

  • Duncan66

    Ta hra je naopak graficky zazrak. Kdo mel moznost hrat s HD packem, to je proste mazec. Tak jemne textur postav jsem jeste v zadne jine hre nevidel.

  • Cvicme_v_rytme

    Kickstarter už je pasé. Opravdu si myslíš, že budou teď například něco podepisovat a posílat backerům? WH už žádné věcné odměny řešit nebude. A ano, prošlo jim to.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit