Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • No, ja jsem například nikdy nepochopil proč se konzole vůbec začly vyrábět, jako jo, PSP je kapesní, to chápu, Wii je pohybove, to taky chapu, proste vychytavky, ale k čemu jsou ku*va ty PS3 a Xbox, když nabízejí to samé co PC a dokonce ještě o něco míň?? a taky je ironie jak vseci konzolovi hraci rikaji jak jsou PC hraci hrubi, neslusni a arogantni, kdyz jediny kdo tohle dela jsou prave konzolovi hraci. Videli jste nekdy kdyz se bavi, nebo rovnou hrajou PC hraci?? a hned po tom konzolovi hraci? ja teda jo, a reknu vam neni se o cem hadat, ta spodina jsou konzolisti (nechtel jsem nikoho urazet ale takhle to proste je)
  • finchcz
    "...Upozorňuje na to, že PC verze nabídne podporu ovládání myší a klávesnicí..." tomu rikam ficura, u PC verze...
  • http://www.youtube.com/watch?v=YIBx0PoSqSg neco malo o dead space 3
    • Zajímavý, díky
  • eeeee
    Navic podle techto informaci http://ps3.novinky.org/view.php?cisloclanku=2013010080 by to nakonec mohla byt i docela zabavna hra.
    • Však je, moc jsem ani nepřemýšlel a rovnou trojku předobjednal, dvojku mám dokonce dvakrát při startu jsem koupil pro PC a půl roku na to pro PSTriple kvůli Extractionu a Severed. Níže dotyční ale nejsou žádný špinavci a mají právo na nesouhlas se podobou a směrem jaký série nabrala.
  • zx_spektrum
    "...pro některé hráče je pro kvalitu zážitku určující ... možnost si ... všechno nastavit, nebo ... vytáhnout všechno na max ..."

    Těm pár ukřičeným desítkám lidí s GTX690 co nemají nic na práci, tak celý den obíhaj Internety?

    Vždyť co je za problém, je několik konzolově exkluzivních her které by mi na PC stačily s čístým základem v podobě ovládání myší a klávesnicí (včetně možností měnit senzitivitu a přemapovat klávesy)...
  • Já nějak moc nechápu, proč se vývojáři pořád těm pár desítkám tisíc hráčů, kteří si to koupí na PC omlouvají. Můžou být vůbec rádi, že nějaká verze hry je, protože miliony jejich kolegů-socek-pirátů hru ukradne a ti si na nic rozhodně stěžovat nemůžou.
    • Takže podle tebe si nemůže PC hráč vůbec na nic stěžovat a vlastně musí být vývojářům zavázán, že vůbec svoje dílko na PC vydají. To, že je to neoptimalizovaný paskvil, kde je největší úspěch vývojářů přidání podpory myši a klávesnice, přece nic neznamená, měl bych vývojářům líbat ruce a házet jim peníze pod nohy (zrovna nemluvím o případu série Dead Space, mám oba díly na PC a nemůžu s nimi být víc spokojený). Že by bylo pirátění problém PC a ne konzolí, to mi nechává úsměv na tváři. Konzole jsou více určené pro netechnické publikum, co zapne a hraje, pro ně je jednodušší si hru koupit než řešit flashování konzole a stahování her, že by to bylo tím, jak jsou konzolisté morální oproti hráčům na PC, to bych se zasmál. Naproti tomu na PC mám mnohem větší možnost si hru nejdříve stáhnout a vcelku bezpracně vyzkoušet a podle toho přemýšlet o koupi. Když pak zjistím, že je to onen paskvil, který mě odrazuje a nemám vůbec chuť ho hrát, proč bych měl za to vývojářům platit, je to jako bych si zahrál demo, od kterých se upustilo. To vede k celkově mnohem menším prodejům a to vede zase k vyrábění jen takových paskvilů dál, protože pro ty malé prodeje se přece nevyplatí víc se o to starat... Je to začarovaný kruh. Věřím, že normální PC hráč si rád zaplatí za kvalitní výrobek. Že bude na PC vždycky větší podíl pirátství je dáno samotným charakterem a otevřeností této platformy.
      • Stezovat si muzou, ale kdyz si nesmyslne porad stezuji na to same, a prtom si za to mohou sami, tak je to otravne. Si vem, jak dlouho bys chtel kazdodene poslouchat romskou komunitu si stezovat na to, ze se ma spatne, protoze ta hnusna vlada nechce nic delat pro lidi a dava jim male davky? PC hrac si prave malo zaplati i za kvalitni vyrobek. A nejde primarne o piratstvi, primarne jde jednoduse o ten fakt, ze se na pc hry proste spatne prodavaji, prestoze jsou podle pc hracu nejlepsi a nejlevnejsi a vubec nejvyhodnejsi. To ze se na tom zasadni merou podili piratstvi je vec druha. Kdyby pc platforma generovala trojnasobne prijmy nez konzolovy trh, tak by ji nebylo na prekazku ani 99% piratstvi.
        • PC hráči zaplatí málo i za kvalitní výrobek?? Pro EA byly v roce 2012 PC hry větší seller než PS3, Activisionu zase v jiném časovém úseku dělaly 70%... společnosti mají z platforem zisky podle toho, co na ně nabízejí a jak do nich investují. Když vydavatel PC sektor podfinancuje, tak má z platformy kulové.

          Málo prodávají?? Vždyť vlastně vůbec nevíš jak se PC hry v porovnání s konzolovými prodávají, protože nemáš žádná celková čísla. V těch pár případech, kdy se to u konkrétního titulu hry přesně ví, protože to vydavatel/vývojář zveřejnil, se dá najít stejně případů kdy se PC verze prodávali více než konzolové a naopak.

          A ještě něco, to, že se nějaké PC-only značce daří v minulosti vždycky znamenalo její multiplatformizaci, což je cíl všech developerů, kteří nemakají na zakázku. Taková série pak přestala být PC-centristická TES a Unreal například, to jsou série, kdy se PC verze staly "obětmi vlastního úspěchu" Na Xbox byl Morrowind tak bezvýznamný, že ani neměl sběratelskou edici, přesto už nebylo v Oblivionu pro PC ani upravené HUD. K čemu bylo, že se Unrealy vždy prodávaly více na PC? Opakovalo se to i v případě UTIII, které prodalo na PC víc než Xbox a PS verze dohromady, přesto hra skončila jako "konzolový port" s pomalým tempem. Nemyslím si ale, že "konzole kazí PC", vývojáři jsou prostě leniví a vydavatelé vůči sobě štědří a trhu co nejvíce spořiví, nic nového. Tedy PC specifické prvky si zachovávají spíš méně prodávané hry, které oslovují menší publikum a čím větší má hra úspěch, tím více jí hrozí, že "zkonzolovatí" a to dávám do úvozovek, protože taková hra ve skutečnosti nevychází vstříc ani jedné z platforem.
          • eeeee
            Ano, tahle zprava probehla medii, ovsem jako kuriozita, nikoli obecny trend a bylo by dobre se podivat, co za tim stoji. Za prve se jedna o prijem za jedno ctvrtleti. Za druhe rozdil je tesny, 3 %. Za treti ty cisla nic neznamenaji, pokud zaroven neznas naklady na jednotlive platformy. Ale da se predpokladat, ze do pc byly daleko vyssi, protoze na ps3 dela ea levne porty z xbox her (asi vis, ze vetsina multiplatformnich titulu je optimalizovana na xbox a bezi na xboxu lepe, nez na ps3), kdezto za vysledky pc platformy prislusneho ctvrtleti stal velmi nakladny sotor. Potvrzuje to fakt, ze vysoky prijem z pc platformy byl zduvodnen rostoucim prijmem z mikrotransakci (ea je proto pridava do dead space, demagogicky bychom mohli pridat, ze kvuli pc platforme a tak pc nici hry) a predplatneho. Dele je potreba vzit v uvahu ze proti pc stoji koncepcne konzole jako celek, nikoli kazda platforma zvlast. Prijmy z nintendo sytemu nebyly uvedeny, ale uz prijem xbox+ps3 je pro ea za toto ctvrtleti vyssi o 102 % proti pc. A to si dovolim predpokladat, ze slo o mimoradne priznive ctvrtleti pro pc, protoze sotor zazaril jen kratce a to pri mimoradnych nakladech. Kdybychom porovnali prijmy ciste z multiplatformnich produktu, dopadlo byto pro pc platformu vyrazne hure. Dale to jen potvrzuje ma slova, ze problem pc platformy je predevsim v piratstvi. Pokud se podari vytvorit produkt oddolny piratstvi, coz mmo ze sve podstaty jsou, stava se i pc herni platformou ekonomicky srovnatelnou s ekonomicky nejslabsi konzoli (bohuzel pri vyssich nakladech na vytvareni portu skrz zasadni odlisnosti a pozadavky hracu). V podstate to ale ospravšdlnuje postoj EA, ze vsem platformam nadeli zhruba to same, coz se pc hracum stejne nelibi.
            Spatne jsem se vyjadril, másto malo prodavaji jsem mel uvest malo vydelavaji. Na pocet kusu se mozna diky velkym slevam v digitalni distribuci prodavaji hodne, ale prijmy to celkove nese nizke a tim se vydavatele netaji. Proto jednoduse pc vyvojari prechazeli a prechazi na kínzole. Nehledej za tim zadnou kínspiraci, to je jednoduse dusledek ekonomickeho tlaku. A bude hur, protoze novym trendem je odchazeni vyvojaru z konzoli na mobilni platformu a vytvareni jednodussich levnych her. Nova generace konzoli pravdepodobne ztrati svou vedouci ulohu v hernim prumyslu. Samozrejme, opet zalezi predevsim na hracich, kde a za co budou nejvice ochotni platit, herni prumysl se tomu prizpusobi.
            • eeeee
              Diky za inteligentni odpoved, takovych tu dostavam malo.
              a) pokud se bavime o cene portu, tak urcite, odlisna arch. ps3 je proslavena. Na druhou stranu pc hraci nechteji obycejny port, chteji nove textury, ovladani, dx 11 a dalsi a s tim uz bude prace jako s portem na ps3. Ja ale porovnaval neco jineho, naklady EA na ps3 = porty, naklady na pc = porty a meganakladny sotor.
              b) Takhle velke cenove rozdily nejsou typicke, ale jinak mas pravdu, ze na konzolovych cenach se promitaji poplatky, ktere se na pc neplati. O tom jaky maji prijem vydavatele z jedne kopie vydavatele mlci, takze to tajemstvi je. Urcite to nelze pausalizovat a jiny prijem bude mit ten samy vydavatel z retailove verze a jiny z digitalni, at ze steamu, originu nebo psn, mozna tam budou mnozstevni slevy a tak dale. Pro EA urcite bude nejvyhodnejsi origin, tam se nemusi s nikym delit, ale zase ma naklady se samotnym originem. Takze to urcite neni tak jednoduche rict a ani vydavatel bez kvalitni ekonomicke analyzy to nebude vedet presne a urcite se s temito obchodnimi daty nikomu nebude chlubit.
              c) Na tom se neshodneme, konzole predstavuji jeden druh zabavy, konzole jiny, je-li tech konzoli jedna nebo tri je bezpredmetne. Na pc se take nerozlisuje, pro kterou grafickou kartu ta hra je, ac se nekterymi technologiemi typu cuda od sebe dost odlisuji. Takze ja ten trh vidim rozdeleny na pc, konzole, handheldy a mobilni platformu (tablety, mobily - a uz opet neresim, zda iOS, android nebo neco jineho).
              d) Recese ma asi taky vliv, ale hlavni a dlouhodoby problem podle me je neustale narustajici naklady na vyvoj her, aniz by rostla cena her nebo se zvysoval pocet hracu. Driv nebo pozdeji se musi dosahnout na strop, kdy uz naklady proste dal rust nemohou. Na pc platforme se tak uz stalo, na konzolich k tomu podle me dojde u nove generace. Omezenim her pak uz nebude omezeni technologicke, ale ekonomicke. Samozrejme provazene snahou zhodnotit hry vice pridavnymi alternativnimi zpusoby jako jsou mikrotransakce, dlc, online passy a dale, aby nemusela rust zakladni cena hry a take zpristupnovani her co nejsirsimu okruhu hracu. Tedy to, co se deje uz dnes, ale jeste intenzivneji. S tim ze hardcore hraci nikam nemizi nesouhlasim. Dochazi ke generacni obmene hracu a ti mladsi jsou dle me hardcorovosti penetrovani tim mene, cim vic hrani masovati. Mobilni platformy jsou domenou spise mladsich hracu, kteri si na kvalitu moc nepotrpi a nejen ve hrach.
            • part TWO

              Jsou tu lidi, kteří kupují jen novinky za plnou cenu a pak ti, kteří to kombinují a pak tací, kteří kupují jen ve slevách. Digitální distribuce na PC takhle podchytí všechny a ždímne je. Na konzolích se tenhle model prosadí naplno až v příští generaci, teď jde většina zisku od spořílků bazarům. PS+ je sice super, ale ne všem se líbí mít hry na omezenou dobu a každý trochu přemýšlivý člověk se zamyslí, co se stane s jeho digitálním obsahem z PSN a XLive, třeba za 20 000, až přijde nová generace, což k utrácení také příliš nestimuluje. Já osobně se taky strachuji, hlavně v případě mého Xbox účtu, protože vím, jak dopadl první Xbox...podpora ukončena v roce 2005, MS slíbil, že všechny Xbox hry půjdou hrát na 360, ale nezemulovali ani půlku a vykašlali se na všechno. Můj první Xbox je mrtvý a já mám doma kopičku nehratelných her. *9* Co se PS4 týče, 13 let PS3 určitě podporováno nebude a na zpětnou kompatibilita vzhledem k honbě za co nejnižšími náklady asi taky můžeme zapomenout.

              d) Současná ekonomická drahým hrám nepřeje a běžní Američané už nemají na to, kupovat 4 hry za 60 USD měsíčně, to ale naštěstí neznamená, že budou dobrovolně přecházet na mobily, alespoň ne do doby, dokud ty nenabídnou všestranně srovnatelný herní zážitek co velké konzoly a PC a ta doba je ještě relativně daleko. Hardcore hráči nikam nezmizeli a milovníci hříček z iOsu a Facebooku mají daleko k zákazníkům Sony, Microsoftu nebo Valve, jsou to kazuálové, kteří masově nakupovali Wii, když to bylo v módě. Souhlasím, že se herní průmysl bude muset tak jako vždycky přizpůsobit.
            • Vidím, že jsi vzal odpověď poctivě, takže ani já na tobě šetřit textem nebudu. *3*

              a) PC verze je jednoznačně NEJLEVNĚJŠÍ, proč to říkám? Mám to potvrzené od dvou vývojářů ze dvou českých studií, které dělají velké hry na PC a konzole. Stačí pár tweaků v devkitu a máš odfláklý port, stačí pár lidí a uplácáš to do hratelné a hlavně prodejné podoby, na co si naopak stěžovali bylo právě PS3, které jim dalo zabrat, zabralo jim více času a tedy i peněz a jak jistě víš, tak to nejsou zdaleka jediní vývojáři, kteří si na náročnost tvorby PS3 portu ztěžovali, takových studií byly desítky.

              b) Čistý vývar z PC verze je pak vyšší než z konzolové a to díky absenci licenčních poplatků pro Sony a MS, což mi opět potvrdili, ale to není žádné tajemství. Konzolovka tedy může stát 1399 a PC verze 899, ale z té konzolovky získá vydavatel ještě o něco méně než z té PC verze.

              c) PC sice koncepčně stojí proti konzolím, ale to i jednotlivé konzole proti sobě. Proto dávat dohromady konkurenci nedává smysl. Základní ekonomické pravidlo se má skutečně tak, že pokud něco stojí méně, prodá se toho více, což se zároveň nevylučuje s tím, že titul může za delší časový úsek dorovnat nebo předehnat zisky z obou konzolí. Nevšiml jsem si, že by si nějací vydavatelé stěžovali na slevy (snad kromě EA, která povídá spoustu věcí), místo toho se každý stará o to, aby měl na PC svůj digitálně-distribuční kanál, protože PC hry vydělávají dlouhodobě. A dají se tak zpeněžit i léta staré plečky, které by jsou jinak doménou abandonware scény.
  • Mr.Lolendo
    Jestli to to bude vypadat a hrát se jako dvojka tak jsem naprosto spokojen.
  • Tak nějak kašlu na to, že to nebude extra grafický zázrak. Hlavně ale aby nároky na systém obpovídaly té konzolové kvalitě. *9*
    • Já jsem hrál PS3 demíčko a už se těším na to, až si při launchi do Game zajdu pro fullku PC verze. PC demíčko by btw. mělo být později, což je od minula pokrok, protože to nebylo žádné. *4*
      • PC demo by bodlo.
  • dybowicz.r
    Možná se pletu ,ale wireless XBOX gamepad na PC stojí 800kč. Prostě jsme to připojil dlouhým HDMI k TV do obýváku a hraju takovéhle porty jakoby na konzoli ... lepší než to asi řešit :(
  • walltar
    Tak, ale je to taky boj proti pirátství .... já už tuhle hru nebudu ani stahovat. *6*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit