Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Já nevím, že se všichni tak diví. Od začátku byla tahle hra ohlášená jako FPS. Pořád se o ni mluvilo jako o FPS a nakonec vyšla jako FPS. A teď jsou najednou všichni překvapení, že je to FPS. "Je to lineární.... Vždyť se tam furt jenom střílí.... Málo dialogů....". Ano je to překvapivé, ale představte si, že tahle hra je FPS. A ten, kdo se podívá na všechny hry od ID Software, tak zjistí, že vždycky vydávali jenom lineární FPS. Co řeknete, až vyjde nový Need for Speed? "Ach jo, zase auta"....?
    • Hanzales
      No a já momentálně instaluji a i když jsem věděl, že to má kolem 20GB mně ty 3 DVD v krabičce překvapily :) no jo no 8/16/24... po noční bez spánku už to tak nepálí :/
      Očekával jsem FPS, instaluji FPS a o hře už mám docela představu ze sledování asi 30 min gameplay. No a když se to tak vezme, začínal jsem Wolfensteinem a v očekávání, že dostanu to co od všech předešlých Id počinů to může ještě v mnoha ohledech překvapit. Taky už se těším i na těch "pár" co-op map, takhle si při večeru zastřílet s kumpánem :) Btw takový Q2/Q4/D3 taky neměly nějak extra převratný příběh. Vždy to stavělo na akci a uvedení nového engine. A akce šla Id vždycky dobře. Nikde jinde než ve hrách od ID, nebo hrách na jejich engine postavených (HL1) se nedá tak krásně kličkovat s brokárnou, třeba :) ...kurňa to to trvá....
      EDIT: všude je převážně v záporech a ohlasech kritizovaná technická stránka hry a tady to ať už ID, nebo NV/AMD nezvládli. Pokud je to O.K. i po patchi zatím netuším, ale s novýma driverama obou stájí to podle mně pofičí všem allright. Je to Fail, ale mnohdy to tu hru zbytečně sráží v celkovém dojmu, myslím.
    • Jenze o rage se tvrdilo, ze to bude od id konecne neco jineho, ze to bude inovativni, ze to bude mit napriklad otevreny svet. A ted se ukazuje, ze to nema ani dobry leve design a je to prolezle radou chyb, ktere by od id nikdo necekal.
      • Prakticky to same co Doom3, ve sve dobe uz designem takrka zastarala hra, ktera se Half-life nemohla rovnat (s radou zbytecnych chyb). A dnes Rage podle vseho zase designem nestaci na soucasny hry, ktery uz jsou proste dal. ID zkratka zaspava dobu...
        • Jenomze Doom 3 byl ve svy dobe alespon malou technickou revoluci, to se o Rage v dnesni dobe rict neda ani nahodou
          • ale da...graficky je to nabusena hra, ano ma technicke chyby, ale je to uplne novy engine a prvni hra v nem...az se to trosku rozsiri, vyladi drivery tak vsichni budou kulit oci...hlavne treba na moji prumerne sestave to jede naprosto plynule, takze je tam porad obrovska rezerva pro vyvojare, kteri muzou bez obav pritlacit na pilu
            • Tenhle engine se pravděpodobně nerozšíří mimo vrata Zenimaxu, v horším případě zůstane jen u id (Bethesda jej použít nemůže, protože id tech 5 neumí streamovat otevřený svět).
    • Krásně použití sarkazmu ! *3*
      • Děkují vám všem. Budete mít možnost mě vidět příští týden v Divadle na zábradlí, jinak sledujte moje internetové stránky www.coze|fps|to|snad|neni|pravda.cz
    • smejki
      Jo, taky tu mám dojem, že Starcraft je málo závodní a Need for Speed je málo strategie *1*
  • [1] No, tak jsem si zase našel chvilku a do Rage se ponořil trochu víc. Kdo říká, že je to nějakej klon Borderlands, je krátkozrakej trouba. První věc, který si u Rage všimnete, je jak rychle a plynule hra běží. To je zkrátka super. Celkovej vizuální zážitek je úžasnej. Pokud stojíte venku, učaruje vás nádherně vymodelovaná krajina. Ruční práce je opravdu poznat. Neméně dobře jsou na tom interiéry. Ve spoustě dnešních her to vypadá tak, že si autoři udělali seznam věcí, co se v daný lokaci asi tak mají nacházet, a nějak je tam naplácali. V Rage když procházím osídlenou garáží, vypadá to, jako by tam skutečně žili lidi, není to žádnej generickej chaos. Grafika jako taková je suprová. Možná na konzolích odradí horší textury a zuby, to se ale počítače netýká. AA je překvapivě nenáročný a textury jsou mnohem lepší. Pár z konzolí se jich dostalo i do PC verze, ale jako celek jsou dobrý. Rozlišení se dá měnit ručně, návody na internetu jsou. Nastavení obrazu se po prvním patchi trochu zlepšilo, ale stále to není ono. V ini souboru jde nastavit prakticky vše, AA, AF, stíny, rozlišení textur, velikost cache v MB... Doskakování textur se mi taky podařilo prakticky eliminovat. Sem tam nějaká doskočí, ale to dávám za vinu především archaický grafice s úzkou sběrnicí a DDR2 pamětmi. Stylizace je jinak dospělá, drsná a špinavá, nepatrně řízlá komiksem - přesně to, co tu chybělo, žádný omalovánky.

    Kapitola sama pro sebe je chování protivníků. AI je na dobrý úrovni, za 8 hodin jsem nenarazil na jedinej kiks či omyl. Co je ale naprosto unikátní je způsob, jakým se humanoidi pohybují. Teď opominu akrobatickej klan Duchů, kteří hojně využívají prostředí ke kličkování a ztěžují vám střílení, stejně tak zatraceně živý mutanty. Ale i obyčejnej bandita se chová jako bytost z masa a kostí. Rádi se kryjí a tupě vám nenabíhají do rány, to je celkem samozřejmost, ale způsob, jak se u toho hýbou... Vyběhne z krytu a vy do něj začnete pálit. Zavrávorá, jak se snaží rychle otočit a do krytu se trmácí, div že u toho nespadne, ještě vyvažuje rukama jak se snaží sprintovat, co mu síly stačí - zkrátka přirozeně panicky prchá před kulkami do nejbližšího krytu. Žádná robotická animace, jaká je v dnešních hrách s krycími systémy běžná - všichni naprosto stejně a přesně zalehnou. V kombinaci se skvěle navrženými interiéry to dává přestřelkám neskutečnej náboj a šťávu. Tohle tady dřív opravdu nebylo, velký plus pro id.
    • No nevím, ale jako krátkozraký trouba mi připadáš spíše ty. Celý ten koncept hry totiž jakoby z oka vypadl hře Borderlands, ať už jde o používání aut, systém úkolů, neustálé generování nepřátel, styl grafiky (ikdyž v Rage není animovaná), nepřátelé (Rage - mutanti, banditi, vojáci Authority vs. mutanti, banditi, vojáci Crimson Lance - Borderlands), styl navržení map a dalších lokací (dovnitř, na konec a pak stejnou cestou ven). Je tu samozřejmě i pár věcí, kterými se hry liší, ale celkově jako koncept jsou si tyto hry více než podobné.
      Ale já netvrdím, že je to špatně. BL jsem miloval a Rage se mi i přes těch pár nedostatků, hlavně co se tyče funkčnosti hry, líbí. Také máš pravdu v tom, že exteriéry v některých částech i přes nepříliš oslnivou grafiku dokáží vcelku uchvátit. Ale já osobně si na grafiku až tak nepotrpím, takže tolik neřeším.
      Chování protívníků ale rozhodně není kapitola sama pro sebe, AI se pohybuje ve stále stejných vzorcích, takže Duchové, mutanti a další havěť ti znepříjemní situaci tak maximálně početem, nikoli inteligencí. Např. když stojíš před vrakem auta a za autem proti tobě běží mutant, pokaždé leze přes auto naprosto stejně, žádný random systém v obíhání překážek atd....banditi, ti kolikrát prostě jen zůstavají zakempení za překážkou a občas vykouknou, vylezou jedině tehdy, když vylezeš ty a tím je donutíš trochu k pohybu. Jinak žádný zázrak. To jak se u toho hýbou nesouvisí s jejich umělou inteligencí.
      S absencí příběhu se dokážu smířit a se spoustou dalších věcí s tebou jinak vcelku souhlasím a hru rozhodně také užívám.
      • Borderlands je rychle ubastlená hra na licencovaným enginu s mizernou optimalizací. Práce začly až po ohlášení Rage, odtud ta krátkozrakost. Ten je naproti tomu výsledek několikaletýho vývoje a je to na něm zatraceně vidět. Bohužel to spousta lidí slepě popírá vzhledem k opravdu trestuhodnýmu stavu, v jakým PC verzi vypustili. Mimo to Rage vypadá vážně hezky a neběžet na 60 fps, asi by některým lidem došlo, o čem mluvím. AI je opravdu v pohodě. Líbilo se mi např., že v přítomnosti nějakýho toho badass hajzlíka se ostatní chovali o poznání odvážněji. O stejným vzorci chování pro nepřátele nevím. Mutanti ve stokách nabíhali odlišně a banditů se mi najednou tolik nikdy nesešlo - naštěstí. Takže asi tolik k dovysvětlení.
    • Erien
      Reakce na "První věc, který si u Rage všimnete, je jak rychle a plynule hra běží."

      To je když máš hodně štěstí, když ho máš míň hru zapneš, ale má asi tak jedno fps. Když ho nemáš vůbec hru ani nezapneš. Na většině karet ATI to nejede na některých GeForce se to seká. Bohužel John Carmack nedávno prohlásil, že PC už není hlavní herní platforma. To se to Pan Carmack hezky odvděčil platformě, která ho udělala slavným.
      • Tak jasný, že se bavím o případě, pokud nenarazíš na problém. Já měl naštěstí kliku, kromě doskakujícíh textur, což jsem poměrně rychle vyřešil. Nepopírám, že stav v jakým to vypustili je průser, a pořádnej. Ale hra jako taková je špičková. Co mě zaráží nejvíc je fakt, že jsem za celou dobu hraní (18 hodin) nenarazil na jedinej bug, zádrel nebo kiks. Takhle hladce jsem už žádnou hrou zatraceně dlouho neproplul. Takovejch much a detailů, co museli vyladit, a tohohle že si "nevšimli"? Pěkně se na to vykáleli a zasloužili by pár facek. Přesto před iD musím smeknout. Hru jako takovou udělali opravdu znamenitou. Možná ne absolutně průlomovou, ale znamenitou bez debat.
        • Surikatko, neměl bys k dispozici cfg nebo tipy jak zamezit doskakování textur? Mě to jinak jede solidně i na mé plečce (9600gt) na wxp, ale to doskakování je oser. Ozkoušel jsem různé úpravy a mám téměř stoprošlapající cfg které to stáhlo z několika vteřin asi tak na půl. ale dost to ruší...
      • Jo, tak přesně to mě napadlo když jsem četl co Carmack prohlásil o platformě PC.
    • Venkovní prostředí? Ta hra bohužel nemá ani skybox, takže ty obrázky místo pohybujících se mraků to bohužel zabíjí. Čili v tomhle ohledu rage přejíždí i staříčkej Assassins Creed 1
      • Ty mraky, který se ti nelíběj, to byla první věc, která mě upoutala po prvním spuštění hry. Tak krásný nebe jsem ve hře ještě neviděl.
        • jsi nehrál oblivion nebo co:)?
      • Máš pravdu, nebyli schopní to vytvořit. Bioshock Infinite si to doufám dá jako nic:).. AC jedna i dvě jsou dobrý hry, jednička se mi líbila víc, byla jaksi "věrnější". Fakt mě nebavilo lítat na rogalu po renesanční Itálii, to je naprostá zhovadilost. I tak docela dobrá hra, nejlíp se ovšem hraje asi Brotherhood.

        Stojim si ovšem za tim co sem řekl prvně. Bez skyboxu ani ránu.
      • Myslim, že ne, Time. Stařičkej Assasins Creed, co běží na stejný konfiguraci na polovině fps, opravdu líp nevypadá. Ty mraky jsou skvělý, dávaj scéně hloubku a šťávu. Tak hezký jsem ve hře ještě neviděl a pro obyčejnej obrázek se nejspíš rozhodli z prostýho důvodu - jinak podobnýho efektu nebyli schopný dosáhnout. Ostatně ani nikdo jinej, z toho co jsme zatím viděli. Pokud je pro tebe klíčová featura, že jsou mraky realtime renderovány a tudíž se hýbou, pak je tu prostá rada. Rage nehraj a vrať se k nesnesitelně stereotipnímu AC 1. Nebo radši ke dvojce, která už za něco stála.
    • [2] Co se ale starším hráčům může líbit je fakt, že Rage je víceméně oldschoolovka. Jistě, je tu jakási forma autohealu a ba co dokonce víc, v těle máte ukryt defibrilátor. Jenže na vyšší obtížnost umírat budete a ne nijak zřídka. A defibrilátoru značnou dobu trvá, než se nabije k znovupoužití. Na nejvyšší obtížnost zapomeňte na rambostyl, nepřátelé taky vydrží hezkejch pár ran. Nicméně hra běží na poměrně starých mechanismech. Zkrátka zamiř - vystřel a pokud jsi pomalej, zhebneš. Žádnej sofistikovanej systém krytí, žádná bůhví jaká interakce s prostředím a podobný "vychytávky", žádný omezení na zbraně, který dnes frčej a munice můžete nýst pěknou kopu... Jestli je to pro vás mínus, budiž, ale mně tenhle způsob hraní sednul stejně dobře, jako např. v třetím Doomovi. Rage je mnohem víc ze starý školy než chudák Duke v DNF.

      Inventář a menu mi nepřehledný ani kostrbatý nepřišly. Na PC je to v pohodě. Klasicky pod tabulátorem inventář se 4 záložkami. Nevidím v tom problém a zas tak často ho navštěvovat nebudete. Hudba nijak zvlášť nevyčnívá, ale svoji úlohu plní na jedničku. Stejně tak si nemůžu ztěžovat, že z Rage neudělali kompletní sandbox. Je pravda, že mi vadí, jak je v některejch i uzavřenejch lokacích omezen pohyb. Zkrátka neviditelná zeď je na hodně místech, kde by bejt ještě ani nemusela. Člověk se chce jít podívat tam na ten kaňon, jen tak, a nemůže. To mě mrzí jako ostatní. Že je ale jinak Rage lineární mi nevadí. Sandbox je teď možná v kurzu, ale zas se to s ním nemusí přehánět. Přesto Rage není CoD! Mimo jiný za 8 hodin pouze 2 cutscény a obě hned na začátku *2* Děj jako takovej jsem zatím ve hře nenašel a vlastně proč ho tam taky hledat. Je to projednou příjemná změna, že po otevření poklopu Archy nezjistíte, že se na vás a všechno ostatní žene nějaká strašná katastrofa, který je nutný udělat přítrž, a jako na potvoru jste ta jediná osoba, co s tím může něco udělat. Chtěli jste originální příběh? Rage prakticky žádnej nemá - to je svým způsobem originální *1* Za těch 8 hodin ale měly mise nějakou logiku a jakous takous návaznost. Zkrátka velmi dobře ztvárnily to, jak by to asi tak vypadalo, kdybyste se probudily po pádu meteoritu v Arše a vylezly ven. Epic story by to pravděpodobně nebyl a v Rage taky není.

      Vlastně se ani moc nedivím, že Rage tolik lidí nedokázal zaujmout a hodnotěj ho jako nudnou hru. Není to ani epic, ani drama a způsobem hraní se to vůbec nepodobá dnešnímu mainstreamu. A víte co? Je to vaše škoda *5*
      • Ty bys měl psát recenze chlape. Plně s tebou souhlasím ve všem. Pro mě je to po dlouhý době zase jednou svěží hra.
  • God-of-War
    Dohráno na ps3 na nightmare za 14 hodin a něco málo minut a to sem neprošel celou mapu a neprolezl všechny tunely... naprostá spokojenost s hrou a mohu jenom tiše doufat v další díl... jediné mínus je doskakování textur, bohužel i na ps3
    • to je divne me na xku vse bezi na 100%, zeby byla rage prvni hra ktera konecne narazila na strop konzoli naplno ?
      • God-of-War
        u xboxu je to prej tim, že se instalujou všechny dvdčka, tak to prej běhá v pohodě
  • S recenziou v podstate suhlasim, až na to vysledne čislo, ja by som dal určite 9.
    Konečne hra, ktora ma chytila za gule a pri ktorej som ochotny prebdieť do rana, čo sa tohto roku nepodarilo žiadnej inej, proste nechajte si sofistikovane dristy, tato hra bavi a HOTOVO.
    • Konečně někdo o kterém můžu říct: Jo, tak tenhle má pravdu =)
  • hmm, aspoň že to má atmosféru kterou miluju ... prostě jsem miloval atmosféru borderlands, postapokalyptická poušt plná skagů a psycho skřítků, v nádherný grafice, nostalgicky vzpomínám na ty nádherné chvíle při hrání ještě teď... dál fallout (new vegas), též po apokalypse, zamořeno radiací, pěkná atmosféra a ustřelování hlav a končetin ( *1* )... seriál FireFly jsem viděl celý, prožíval jsem chvíle epična při sledování, absolutně nádherná atmosféra, western + sci-fi..dál jsem naučený ze série Stalker, snad nejlepší hra (trilogie her) co jsem hrál, mám také velmi pěkné vzpomínky na hraní...clear sky jsem dohrál 3x a vždy se u určitých pasáží bojím, i když vím co přijde, např. kontroléři v podzemí...nebo za svitu baterky jdu v noci za deště zamořenou zónou a přede mnou vyskočí 2 snorkové, baterka hází stíny a jejich těla provrtávají kulky z mého ak74u, každý výstřel osvětluje zášleh hlavně... (dost té lyriky).. No a RAGE tohle vše spojuje, kéž by měl víc RPG prvků ...
  • Cekal jsem od ID po technicky strance vic, ale co naplat. Grafika je celkem pekna, jen kdyby textury nebyly tak zoufale rozmazany - predevsim blizsich objektu, veci z dalky vypadaji ok
  • Hele a co něco k AI ? To co jsem hrál tak mi připadalo velice slušné... Možná by stálo něco doplnit neboť je třeba zajímavější než v takových Borderlands
    • jindra.veliky
      jj umela intelegence se povedla a ja porad vidim jak ti banditi a mutanti meni svoje ukryty a schovavaji se nebo je dobry a to semi fakt stalo kdyz jsem se jednou schoval banditovy ktery me chtel dostat tou zapalenou basebolvou palkou za sloup a on me nevidel a bezel proste dal a zazdi se pak zastavil a pohlizel se po me a pritom furt rval a pak kdyz sem se ukazal tak na me hned vybehl zpatky. husty
      • V tomhle je právě ta hra úžasná... Všechny ty animace... např když se bandité zmateně stahují a teď maj problémy běžet nebo nevědí kam dřív... Authority vojak ze štítem, který kryje ostatní... Mutanti, který vám jen tak nenaběhnou do rány...
  • Stejně to většina zmrdů co to tady kritizuje má stažený.
  • Felczar
    O minihrách v recenzi ani slovo, přitom jich je tam jak nasr*no. *3*
    • Core
      Četl jsem, četl... Karban, týpek trefující se nožem mezi prsty. Mě osobně víc potěšily easter eggy v podobě ukrytých levelů z Wolfensteina, Dooma či prvního Quake. Paráda!
  • Panove a damy, hraju hry skoro 20 let a muzu Vam rict, ze Rage konecne znamena pokrok v grafice ve hrach. Jak vytvarna, tak technicka stranka je uchvatna.
    • S tou technickou strankou to myslis jako opravdu vazne? Hra, ktera ma pri lehce blizsim pohledu zejmena v interierech textury jak hry z prelomu let 99/2000? At se na me nikdo nezlobi, tohle je flusanec do tvare PC hracu jak .... (nechci bejt sprostej).

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit