Přejít na výpis diskuzí
Řešení problému s bazarovým prodejem podle Davida Brabena
21.10.2010 | Aleš Smutný
35 příspěvků
-
Myslím, že kompromisní řešení by bylo udělat na výkup novinek dvouměsíční moratorium, aby se skutečně nové hry do které nainvestoval někdo mraky peněz mohly prodávat a ihned jim nekonkuroval bazar.
-
Nevidím jediný důvod, proč by vydavatel měl mít zisk z bazarového prodeje. Odkoupení hry do bazaru je zcela v režii prodejce, on s tím má náklady, on riskuje, že mu tam hra zůstane ležel. Kde se v tom nachází nějaká práce anebo risk vydavatele? Bráno do extrému, pokud bazar nevydělá, ale krachne, bude se snad i v tomto případě vydavatel chtít dělit o dluhy? Těžko...
-
Problem je jak na stranách vývojářů tak i na straně pirátsví a obchodu. Každý chce jen vydělávat a mít vše zadarmo. Vina je na obou stranách přibližně stejná. Dokud tohle lidi nepochopí nic se nezmění a budou se dohadovat o blbostech místo aby řešili problém.
Dokud hra bude dělána primárně pro zisk těžko pak může někdo chtít aby si ji koupil, když recenze a i dema moc neřeknou. A navíc už nějaký ten pátek se to hnulo a herní průmysl pojede hlavne na online play for free a pay for content. Dokud se i tenhle trh totálně nepřehltí nekvalitním brakem a kvalitní a zajímavé věci zůstanou bez povšimutí tupých mas.
Kde jsou ty doby kdy hra stála pres litr ale dala se najit opravdu kvalitni a kdyz si clověk připlatil mohl ziskat zberatelskou ktera pro fanouska obsahovala i hodnotny darek.
A když už tady někdo šaškaří s licencemi. Tak licence je podobná jako lístek. Už jste někdy zkoušeli prodávat použitý lístek? -
Brabene, az udeas konecne aspon remake Elite, tak to bude super. Za ten bych dal i dva litry a ani ho nechtel nikdy prodat. Protoze hra co vydrzi pres sto hodin, si to zaslouzi... Jenze ono nic... takze, diky aspon za egosoft... *9*
-
S pujčováním her se to má tak:
jsme 3 kamaradi a mezi sebou si pujčujeme, zbytek stáhneme.
avšak každý z nás průměrně jednu nebo dvě hry do roka koupi nebo ji dostane k hardware.
Ja dostal pujčenou Far cry, a dvojku sem koupil sám, stejne tak s Call of chuarez,
V praxi to znamená že pokud si hru nechci nechat kvuli multiplayru nebo datadiskum tak jsem z 1/3 pirát, ale snažím se. Třeba si představte i Machinarium po amnestii sem koupil, proč ne, ale tenhle chlap chce mit 100% ne jen 33%. Neříkám že by mi to nevadilo být v jeho kuži, ale tohle neni dobrý nápad. Řešení je multiplayer a bonusový obsah který (nejen pro prvního majitele) drží hru ještě nepustit ale držet se jí. Řešení by bylo linearní snižování cen, každý měsíc o část na určitou dobu (3roky).Uživatelu steamu by bylo jistě 3x vic kdyby se daly darovat použité hry a sem tam by jistě taky tihle lidi koupili na oplátku kamarádovi co jim dával svoje. Jinak by warezili a nemeli by k tomu ani vztah, mluvim tu o
efektu kartiček hokejistů, které se kupují vlastně jen proto že snimi jde kšeftíkovat. A že ta licence už pak nevydělává? ona taky nemá, puvodní majitel ji vyměnil za jinou, (ma na to svaté právo, je jeho)stejně jako kartičku, Jen mužou byt rádi že se kartičky nekopírují 1:5000000 za 10hodin, zadara, přes torrent/warez. -
... řekl bych, že pirát jsi akorát proto, že "se ti nechce platit". A ač si to nepřiznáš, jsi úplně stejný póvl jako např. obyčejný kapsář, který si tak taky "přivydělává".
-
Aha, takže po delší době, kdy si hry výhradně kupuju, mě zase svojí politikou začínáte tlačit k pirátění. Šikulové... *7*
-
Tak budeme rači pirátit atˇnezatěžujeme vývojářům havu *9*
-
CO třeba jít s cenou her rapidně dolu klidně až na 50% ? Pro mě je prostě lepší se složit na hru třeba ve 4 lidech.A co je bazar,to je jak kdyby sme se na hry s někym skladali,zahrajou si to 3 a cena se tak na konci dostance skoro na 1/3 ,neni to lepší než platit plnou raketu ? TKAže pro mě je jediny řešení a to zlevnit ,většina možností je pro mě nepřijetalny omezovaní
-
Taky by bylo dobrý třeba hrám nějak vymyslet zákaz pujčovaní na tom taky herní prumysl hrozně prodělává.
-
A pre toto som pirát....
-
... to David -Automobilky už s tím začínají, zákon o ekologické likvidaci mot. vozidla je přesně o tom. Nemáš právo svobodně rozhodnout o tom co provedeš se svým majetkem, jako u jiných výrobků (televize...), vozidlo musíš za vlasní peníze nechat zlikvidovat jako celek.
Auto (z větší části kov a plast) se jako odpad nedá srovnávat s mnohem nebezpečnějším elektro odpadem (těžké kovy), kterého každý s nás vyprodukuje- během životnosti jednoho auta (15, 20 i více let)
- Přesto nemáme zákony nutící nás preventivně prokazovat jak nakládáme např. s akumulátory, ale zákon o likvidaci aut, podaný s naprosto absurním, ale líbivým vysvětlením, že jde vlastně o ekologii a stahování šrotu z ulic. (problém vraků na ulicích je přece dávno vyřešen,-máš spz : musíš platit pojisktu atd..., -nemáš spz : nesmíš stát na veř. prostranství)
-Výsledek : majitel nesmí rozebrat své vozidlo na díly a následně rozprodat, nepodařilo by se mu ho pak odhlásit s evidence.
- Proč ? : pokus o likvidace trhu s použitými díly za který našim zákonodárcům "někdo" dobře zaplatil. -
ďakujem , uja google som použil , ale keď jedoducho nemáš ani poňatia kto to je , tak ti ani ujo google nepomôže :)
-
XindlCZ: přesně, díky, chtěl jsem Ferovi odpovědět v podobném duchu. Proč proboha by měl mít software nějaké výjimky, licenční smlouvy a extra legislativu vydupanou lobbisty, co netuší, jak se mění obchodní model a podmínky? Je to starý boj co probíhal už u knihtisku... Řeči o duševním vlastnictví apod. prosím nechme ve skříni, protože za vývojem automobilu/elektroniky/natočením filmu apod. je též psousta know how a prostředků a často řádově vyšší, než u her. Jenže automobilový průmysl na toto přišel v dobách, kdy počítače byly tak možná hodiny s kuličkama :D
-
A co takhle napsat jeho jmeno do googlu? Nic? Dobre :) Co si jeste pamatuju, tak David Braben byl v dobe osmibitovych pocitacu velice uznavanym vyvojarem, neco jako Sid Meier, Peter Molyneux, nebo John Carmack. Hlavne za svou hru Elite, coz byl velice komplexni (na tu dubu, i na dnesni vlastne) vesmirny simulator, kde jsi mohl hrat za jakou roli sis vybral, pirat, obchodnik, hledac pokladu, atd. Dneska uz tak znamy neni, protoze od dob Elite a pokracovani podobne uspesnou hru nevytvoril. (ale stale pracuje na Elite 4).
-
ano to je mi jasné, asi som natvrdlý ale stále mi to nič nehovorí :(
-
Outsider! Kde je?!?
-
V prvnim odstavci clanku se pise: David Braben, tvůrce legendárního Elite a řady dalších her, které produkuje jeho studio Frontier Developments.
-
prosím vás pekne môžete mi v krátkosti ozrejmiť kto je tento pán menom Davida Brabena ? lebo ja nemám ani poňatia totižto
-
Nebýt pirátstvý a bazarů tak už zvýšili cenu her na 2tis. za kus.