Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • By mě zajímalo proč tyhle novodobí "experti", kterým ještě kape mlíko po držce, vůbec koukají na RetroGamesPlay?
    Člověk kterej má potřebu kritizovat grafiku u hry, která je 20 let stará, z doby kterou ani nepamatuje, je důvod, proč dnes vychází nezajímavé hry s naleštěnou grafikou, stereotypní hratelností a nulovou originalitou...
    Chybí mi doba kdy hry byli výsadou inteligentních lidí, se zájmem o elektrotechniku a programování a né těch dnešní rozmazlených fracků, který by potřebovali pár facek, protože rodiče neměli čas na výchovu...
    • neviem ci je vacsi troling reakcie deciek na diskusii, alebo retro gamesplay Daggerfallu bez Grygara
    • Ámen bratře... *4*
  • ucho
    tohle byla parádní věc. ta atmosféra byla skvělá, hlavně zimní prostředí (hudba + zvuky kroků ve sněhu). mělo to své kouzlo. jen teda některé ty dungeony byly brutální a naprosto psycho. no ty bugy v nich byly taky brutální.
    nad tou hrou jsem strávil tunu hodin, dost věcí tam bylo fakt dobře udělaných, ale teda přiznávám, že jsem hru nikdy nedohrál, přestože jsem do hry pronikl hodně a všechny věci jsem měl v malíku (silná postava, perfektní výzbroj, machr přes kouzla nezbytná pro přežití - bez teleportu se ty dungeony fakt nedaly :) )
    • To je názor a zkušenost přesně jako mám já.
      První díl TES - Arena jsem dohrál, ten pocit dokončení něčeho tak brutálního mě vrhlo s nadšením i do tohoto pokračování...ALE pak jsem se asi 10 hodin motal v jednom z těch posledních dungeonů před koncem, kde je něco jako neprostor...prostě void ...a tam jsem se totálně zazdil.
      Nevím jestli to byl nějaký bug, ale prostě jsem netušil co dál, pak mi odešel počítač, sice sejvy byly zálohované na disketě, ale už jsem se nějak nepřinutil pokračovat v marnosti hledání co dál :(

      Podobně jsem na tom i se zmíněným na konci videa ISHAR trilogií...jedničku mám dokončenou, ručně na čtverečkovaný papír nakreslené všechny mapy, ještě je mám stále schované jako poklad.
      Ale ve dvojce tuším že jsem se zabugoval sám...Ishar trpěl takovým druhem příběhových questů...že úkol zněl, "buď na místě ve 2AM" ...když jste na přesně určené místo nepřišli, už hra NIKDY nešla dohrát. Už si to nepamatuji přesně, ve kterém díle to bylo, jestli 2. nebo 3. díl ...jendička ještě byla "normální"
  • Ve sve dobe jedna z nejlepsich her, ktere se daly hrat. Zejmena vynikajici atmosfera, hudba, zvuk, propracovanost - no proste ty aspekty, ktere se dneska uz ve hrach delat neumi.
    • atmosféra? Kde? Ta rovina bez ničeho? Kdyby vyšlo něco takhle generického v současnosti, tak to bude dostávat trojky, jenom nostalgie tohle drží nad vodou.

      Opravdová TES započala s Morrowindem.
      • Tezko to pochopi nekdo, kdo v te dobe cucal cecky.
        • zaty
          Sice cecky často cucám i teď, ale v době, kdy DF vyšel jsem je po dlouhé době začal opět cucat (16 let), ale i jako milovník RPG musím říct, že ta hra byla odpad. Prvotní nadšení z obrovského světa, vystřídalo rozčarování z nudných generických questů a vlastně generického všeho.
          • člověče, mě z tebe je tak trapně, že se jsem se normálně zapotil ...
  • i586
    Můj nejoblíbenější TES. Skvělá atmosféra, totálně hardcore rozsáhlý dungeony, kde je výhra už jen to, že se dostanete ven. Nejpromakanější skill systém série, kde si můžete vylepšovat i vztahy s potvorama (language systém) až do tý míry, že na vás neútočí. Pocit z velikosti světa, který nemá konkurenci. Nejlepší crafting systém kouzel inspirovaný D&D.

    Škoda jen, že zrovna tenhle díl nikdo nemoduje (holt DOSovka), je tam bohužel, jak je zvykem u Bethesdích her, spousta děr, který by potřebovalo zalepit, popř. přidat nějaký obsah navíc, pak by to byla naprosto ultimátní TES hra.
    • Moduje.
      Daggerfall Unity.
    • ultimatni je minimalne rozlohou

      v ty dobe to byla extremni svoboda, no vlastne jeste dneska
  • Viem, že minimálne jeden z autorov bol Čech. Dá sa tam totiž nájsť niekoľko odkazov v češtine.
  • nej TES celé serie, doporučuji sledovat projekt Daggerfall Unity (DFU)
    • a ma to vubec smysl, napr. Skyblivion a Skywind vypadaji, ze jsou v nedohlednu a buhvi jestli dopadnou. A jak to dopadne asi s timto pocinem?
      • ten hlavní člověk (interkarma) je fakt HODNE schopnej, vyresil uz tolik problemu, na kterejch si ostatni vylámali zuby + je tam komunita, kde několik lidí je taky hodně na výši. Dále je to open source, tzn i kdyby se nato po letech vykašlal, tak to muze kdokoli prejmout po něm. Uz ted je to dal, nez jakejkoli remake daggerfallu. Dále je to neco jinyho nez skywind apod, kde sileny mnozstvi casu zabere jen vymodelovat tu krajinu. Tady uz je veskera krajina a veskery dungy ve stadiu - hotovo. + Ai hotovo atd. Ted delé na importu questu a jde to pekne. Pak uz v záasadě pujde hra dohrát za bojovníka. Dodelaj se kouzla a pujde to i za mága... je toho vic, psat to nebudu, stejne to uz nikdo cist nebude.
  • "Pixel v duši."

    -_-
  • jeste jak tam reolejnik komentoval to machani zbrani

    mam pocit, ze tam byly tri typy, blunt, slash a pierce

    a zbrane mely s nima ruznou ucinnost, kladivo melo nejlepsi blunt atp.
  • Me spis prijde, ze vetsina zdejsich fotriku, co to oslavujou jako nejakou modlu, tak spis meli tenkrat na hry cas a ted uz ne. Ono pracovat/manzelka/decko uz nedovoli dat 160h+ naky hre na mesic. Nebo to je fakt kvalitni prace, vztah ci rodina...

    Ale to je spis tim, ze vetsine jako dorostencum neprislo, ze bckovej pribeh je fakt beckovej a bugy nevadej, protoze neni nic lepsiho. Ted hry co vyjdou jsou stejny, jen pozadavky dnesnich fotriku jsou jiny.
    • Ale ono přeci nejde o to kolik té hře věnuješ času. Dá se pohodlně hrát třeba hodinku večer. Jde o to co ti ta hra nabídne.
      Třeba konkrétně TES, každý nový díl od Morrowindu, alespoň u mě, má takový ten wow efekt hrozně povrchní. Zpočátku je to úžasná grafika, ale pak si všimneš, aha, tak tady osekali schopnosti a dovednosti postavy až na dřeň. A tady, tohle jsem mohl dělat v předchozích dílech, ale teď už to prostě nejde. Questy jsou vlastně jen chytání značek na mapě. Co na tom, že vše je pěkně namluvené, když se jakýkoliv popis, nebo rozhovor smrskne do tří vět.
      • Ja teda za hodinu moc neodehraju, aspon ne tak, abych si to uzil jako driv. Driv jsem vedel, ze tomu dam vikend...
        Zkousel jsem moje srdcovky fallout 1,2 a uz to nebylo jako zamlada... z novych her pillars of eternity, tyranny a divinity original sin a zadna me nechytla jakotenkrad fallout, BG nebo neverwinter. Trochu zaklinac, ale to me po cca 20h taky pustilo.
        • Bodejť by tě chytaly starý hry, zahraj si něco aktuálního. Já si samozřejmě taky rád zavzpomínám u VGA her, ale je potřeba držet krok s dobou a hrát aktuální pecky, pokud za to stojí. Princip je pořád stejný, jako před 20 lety - hrát to nejlepší, co vychází.
  • Prislo mi docela vtipny jak Honza rika, ze kdyby si mel vybrat RPGcko z 90-tek, tak Daggerfall by to nejspis nebyl... no jo, ale tak proc ho vlastne rozehraval? :)
    • Proč rozehrával? – mno... jinak by každej pátek mohli hrát dokola pořát jednu a tu samou hru. *4*
    • jnsCZ
      Ono by jinak tohle video nejspíš nevzniklo ;)
    • ultímátní RPGčko z 90tek co vzít na pustý ostrov? Nejspíš Wizardry 7. Ale 90tky byla zlatá léta RPG žánru. Tenkrát RPGčka tvořila skupina lidí, co hrála stolní RPG, a tvořila ji pro skupinu nerdů, co měli přístup k hrám, takže ty hry byly promyšlenější, složitější, obtížnější a mnohem hlubší než většina dnešního šrotu typu MEA, Horizon zero dawn atd.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit