Přejít na výpis diskuzí
Risen 3: Titan Lords - dojmy z hraní PC verze
28.7.2014 | Vilém Koubek
91 příspěvků
-
zdá se, jakoby největší problém pro nové hry byl panický strach vývojářů udělat hru těžkou. dovolit jí zabít hráče, naštvat ho, zdeptat ho a přinutit vyvinout nějaké úsilí aby se dostal dál. což mi přijde smutné.
já sám jsem (přiznám se) už taky dost rozmazlený tou lehkou obtížností v současných hrách. onehdá jsem si nainstaloval první mafii a strašně jsem se divil, jak je to těžké a že pořád umírám. ale abych neodbíhal, v prvním a druhém Gothicu se mi líbilo, jak jsem byl vystrašený a jak jsem se neodvažoval zaplout hlouběji do lesa abych snad nepotkal nějakou příšeru co mě zabije (konkrétně šlo o skřetího psa haha). tenhle strach jsem v současné rpg scéně už nezažil.. *7* *4* -
-
Ten poslední odstavec- přesně. Nezapomenu jak jsem v noci plaval tim potokem ze starýho tábora do novýho a celou cestu jsem měl za zadkem číhače, podobnou atmosféru jsem zažil až u DS. Nebo když člověk zašel trochu hlouběji do lesa a potkal stínovou šelmu.
-
-
Když pominu věci co vyřešil CP nebo vypsal Tanbou tak mě osobně vadilo následující:
- slabý příběh a motivace hráče, protože 1. třetina hry byl v podstatě quest osvodobit Myranu od Orků
- osvobozování měst, to bylo dle mého hodně špatný. Řež jak blázen, většinou jsme to musel řešit pomocí bugů nebo metodou útok / úprk
- Nordmar a Varant mi přisli vzhledem ke svojí rozloze pusto prázdné
- oproti předchozím dílům jsou města / NPC málo "živé" (denní režim, lov, hospoda, m*čení na rohu)
- slabé audio jako např. déšť v interiérech a jeskyních a jakkoli považuju soundtrack za nádherný tak dát do hry na destíky hodin pouze jediný "combat music" mi přijde na hlavu a ke konci hry mi to fakt drásalo nervy *16*
- pak ještě glitche které nevyřešil ani CP což je třeba prolínání equipu hrdiny - zbroj, meč, štít luk. Nejhorší na tom je, že to má člověk na očích pořád, protože na nic jinýho než na záda hrdiny nečučí.
Určitě bych toho vymyslel víc, ale musím taky něco dělat *1* Ale i přes to co jsem napsal, jsem si hru náramně užil, ale je to škoda, protože potenciál tam byl neuvěřitelný... -
-
Díky moc oběma, takhle když to člověk vidí tak se s tím asi dá souhlasit, v tý době jsem to nevnímal, ale je fakt že i přes pěknou grafiku jsem u trojky strávil nejmíň času. Třeba souboje se skupinou nepřátel byli úsměvný, bugy se mi naštěstí vyhnuli. Ten CP vyzkouším. Nevim jestli to bylorozsáhlostí ale trojka postrádala správnou atmosféru předchozích dílů, až na Vagrant, ta poušť byla hrozně fajn.
-
-
Varant měl nádherný hudební podkres (Kai Rosenkranz se vyřádil do sytosti), melodii z Ishtaru is doteď občas pouštím jen tak k odpočinku:
https://www.youtube.com/watch?v=xXjJiLBz0wU -
Jinak Vám moc děkuju, jdu to opět nainstalovat *1* *14*
-
-
tez a hned potom si dam Risen jednicku...damn you guys
-
-
-
-
-
Co psa, tam tě rozsekalo prase. *1*
Dodnes si pamatuji ten moment čiré hrůzy když jsem v Gothic 2 narazil v jeskyni před městem Khorinis na skřeta, který mě oddělal asi na dvě rány. -
-
A pak ten moment hrůzy, kdy si člověk uvědomí, že se do toho tak zažral, že zapoměl ukládat hru každých 5 minut.... *1*
-
-
Zatímco v gothicu 3 ses bál na 50 levelu s nejlepším brněním abys nepotkal skupinky vlků nebo prasat po tom co si solo vyčistil celé město plné skřetů.... sad.
-
-
Musím říct, že co jsem nedávno Gothic 3 s komunitními záplatami dojel (konečně), je mi až líto toho, jak byl skvělý potenciál této hry promarněn. Pohrát si ještě s příběhovou linkou, která je v současné chvíli více než chudá, tak se z té hry stane výborné pokračování.
-
-
G3 jsme hral chvili po tom co vysel a prasata sli zabit v pohode jen to chtelo trochu sikovnosti. Nejaky bugy tam byli a spousta nepratel se chovala divne ale hrat to slo pomerne bez problemu.Nejvetsi problém v te době když to vyslo byla neunosna hardwarova narocnost, ostatne ta hra bezi blbe ještě dneska. taky byl problém s pribehem, ten se tak nejak rozpliznul a a pak uz ho clovek ani nevnimal.
hra byla vydana predcasne, ale vina byla i na strane výrobce, proste si vzali moc velke sousto, kdyby si vic drzeli při zemi a jeli dejme tomu ve slapejich dvojky udelali by lip. Ale obecne mam na G3 dobry vzpomínky a povazuju ho za fajn hru. -
Kozy, třetí díl byl vydaný před řádným dokončením na nátlak ze strany vydavatele (byla to společnost JoWood Entertainment) a podle toho taky vypadal:
- některé vlastnosti a bonusy vůbec nefungovaly (OrcSlayer)
- procento úkolů které vlivem nejrůznějších chyb nešlo splnit bylo neúnosně vysoké
- NPC postavy a potvory zabíhaly pod terén a opět se z něj vynořovaly
- soubojový systém vypadal jako solidní základ, na kterém by ale bylo potřeba ten "opravdový" systém teprve postavit
- vyváženost soupeřů a potvor byla vlivem nedokončené AI katastrofální - lidští a skřetí oponenti se povětšinou jenom kryli a nechali se usekat spamováním základního útoku, naopak divoká zvěř útočila jako nezastavitelný dieselagregátový robot a tak jeden zásah od např. divokého prasete znamenal na 99% smrt, protože to prase už hráče nepustilo ze stunlocku dokud nezemřel
Community Patch naštěstí drtivou většinu neduhů odstranil a dokonce se povedlo i některé featury přidat.
Gothic 3 bez CP bych osobně hodnotil 4/10 (produkt má technické nedodělky a jeho hraní je spíše za trest), Gothic 3 s CP bych osobně hodnotil 8/10 (engine fandové přepsat nedovedou, ale jejich trpělivá látací práce zachránila neuvěřitelně moc). -
Co je vlastně na tom třetím díle tak špatný? Vim že mě to dost bavilo a nějakejch negativ jsem si tam nevšiml, pravda, gothicu slušel víc ten uzavřenější svět v bariéře ale stejně. Spíš mi vadil ten datadisk, docela o ničem.
-
-
V originále ano, ale s tohle a tunu dalších problémů vyřešil community patch *3*
-
-
-
-
Preane s tym strachom v lesoch, to mas teda pravdu :-)
-
-
Já jsem byl dříve neskutečný zastánce Risen 1 i Risen 2, ale po delší době jsem hrál oba díly a nic moc...obzvláště s porovnáním se sérií Gothic...u R1 mě štvalo, že hra se postupem splošťovala, což pro mě bylo naprosto nepochopitelné, člověk už mohl hrát jen tu hlavní linii..dvojka si svou mainstream snahou odlákala své fanoušky, ale zároveň žádné nové pořádně nezískala...Titáni pro mě navíc nejsou ani zdaleka tak zajímaví a příběhově mě to tady příliš nechytlo...Gothic byl pro mě naopak po všech směrech zcela pohlcující a rozáhlejší zážitek...a do dneška to jsou právě hry ze série Gothic (Arcania tam pro mě nepatří), které hraji a na které vzpomínám *4*
K trojce jsem skeptický, návrat ke kořenům zní fajn, ale pořád to bude Risen a ne Gothic...jako bych měl pocit, že vývojáři přesně nevědí, kde byl ten duch, kouzlo a ty kořený série Gothic -
-
Nejprve jsi byl zastánce Risen 1 a 2, pak sis je zahrál a nic moc? Tomu nějak nerozumím... Já jsem dohrál všechny tři Gothicy, následně i oba Riseny a naopak jsem byl z Risenů nadšený, protože duch a kouzlo série zde zůstalo zachováno, ne že ne. Pořád to byl ten starý dobrý Gothic, jen na trochu jiné téma. Pirátské období bylo příjemnou změnou, i když jednou to bohatě stačilo a už bych se k němu nevracel. Nejlepší díl série byl pro mě Gothic 2.
-
-
Mluvi o tom kdyz si je zahral podruhe s odstupem.
-
-
tak tak *4*
-
-
To mě taky napadlo, jen mi tam nepasovalo, že bys sis těch věcí které vytýkáš Risenům všiml až při druhém hraní. Ne každá hra se na opakované hraní hodí a je fakt, že třeba Gothic 2 lákal projít znovu mnohem víc než Risen. Oba Riseny jsem si výborně užil - jednou, hrát znovu nevidím důvod. To už by mě taky asi nebavilo.
-
-
jsem o pár let starší a některé věci zkrátka při opakovaném hraní vnímáš víc a nebo mohou psobit jinak...já neříkám, že ty hry jsou špatné, jen to nedosahuje takových kvalit, kterou od Piraní očekávám (očekával :()
-
-
-
-
-
-
Gothicu a Gothicz.net jsem věnoval několik dlouhých a krásných let. Bohužel s přechodem na Risen v mých očích Piraně lehce klesly a s každým dalším dílem klesají níž a níž. Bojím se, že pokud radikálně nezmění klíč, podle kterého tvoří hry, a nezkusí něco originálního, nebude to za chvilku nikdo hrát :(
-
-
Sorry, ale R1 byla vyborna hra a dustojny pokracovatel Gothicku, 2ka je horsi ale za to muzou lide a jejich obliba kravin jako Pirati z karibiku a trend delat vsechno s piratskou tematikou.
-
-
NE! Nikdy! Proč! Proč jsem to četl *10* Určitě se plete a dělá si z nás srandu! *16* ...ach jo
-
-
musis to brat zatial s rezervou...aj na Risen 2 vsetci kydali aj ked dost nepravom...ja som dostal od neho co som cakal...nic viac nic menej
-
-
Nevim, ale dabing a herecke vykony nejsou to, co dela hru dobrou, on i stary Gothic nemel buhvijak genialni dabing, ale hral se vyborne. Lide maji dnes tendence prehanet a byt rozmazleni....
Dvojka Risenu byla nic moc, ale porad velmi dobra hra, co me stvalo, byl odklon od klasickeho dark fantasy k piratske tematice, strelne zbrane..., jsou lide pro ktere je toto osvezeni, pro me hovadina co do fantasy nepatri, mam fantasy rad a takove ty tendencni hipster redaktorske kecy o tom, jaka jsou klasicka Fantasy nuda - tak si hrajte jine hry nez fantasy, nebo nejaky japonsky uchylnosti...easy solution.
Porad verim ze R3 bude lepsi jak R2, alespon jako R1 -R1 byl povedeny nastupce G1 - pristupnejsi a mozna i hratelnejsi, G2 je proad kral, ale hra na urovni R1 je porad skvela hra. Snad to nebude tak zle. -
-
Gothic 1 měl dabing v horší kvalitě, no Gothic 2A měl dabing perfektní (jak anglický, tak německý) *4*
A mě na dabingu záleží dost... Bez polského dabingu by byl zážitek ze Zaklínače poloviční, proto doufám, že v AC: Unity bude francouzština (protože italština byla u ACII a AC:BH geniální) *4* -
Dabing byl např. v G3 dost atmosferický. Pokud tady bude novodobě podělaný pak je to jasné mínus pro celou hru.
-
-
znie to strašidelne pre mňa ako fanúšika série...inak prvý Risen bol fajnový návrat ku koreňom...konečne by som prijal origoš pokračovanie alebo remake Gothic 2....
-
dam tomu možna šanci, jen se mi nalibi to pastelove brneni a souboje taky vypadaji trocha hrecovite.
jinak na gothicu 2 se mi nejvic libila ta atmosfera evropskeho (nemeckeho) malomesta s typickou nemeckou architekturou. je škoda že tohle je pryč, ačkoliv me treba risen 1 bavil, tak se mi nelibilo zasazeni do mexikanskeho prostredí. tady taky koukam je to nejaka exotika. skratka ja bych radší starou dobrou evropu, s jeji architekturou a prirodou -
Zpátky ke kořenům a hned to poserou nějakym duchem co za vás všechno pobije a já se ptám prooooooč kur*a. *16*
A já se tak těšil. *13* -
-
Já sa ptám proč! *15*
-
Taky si rikam, ze tim duchem to podelali, ale vem si ze je to jen preview a dotycny to hral nejspis opravdu chvilku a ten duch muze byt jen na uvod, na seznameni s prostredim (nerikam, ze je to dobre), ale jeste je tu nadeje, ze ten duch po chvili treba zmizi a vsechno bude v pohode.
-
-
Podle toho, co autor napsal, tak dostal postavu zřejmě ne úplně na úvod hry a duchem vyčistil pováženíhodný kus mapy po celou dobu, co hrál... Máš ale pravdu, že je to jen preview a tento aspekt mohou ještě hodně změnit. Ty dialogy už by asi do data vydání změnit nestihli.
-
Snad *7*
-
-
duchovia neexistuju!
-
-
-
-
Tak snad to nebude tak hrozné jak to vypadá. Na Risen 3 jsem se možná těšil stejně jako na Zaklínače.
-
Gothic 1 a 2 jsem dojel až do konce, trojku zhruba do třičtvrtě, ale Risen 1 mi vydržel asi 8h no a Risen 2 sotva 2 hodiny. Nevím proč, ale už to prostě není ono a podle mě by Pyraňáci měli zkusit něco novýho...
-
-
Hrál jsi Risen 2 sotva 2 hodiny a už víš, že to není ono? Kam ses za ty necelé 2 hodiny dostal, kolik ses toho naučil? Nejsi ty náhodou ten samý týpek, co tu nedávno rozhlašoval jak stojí Dark Souls za h*vno a pak z něj vypadlo, že to hrál jen 4 hodiny?
EDIT: Teď se dívám a vidím, žes to byl opravdu ty... *2* -
-
Čtyři hodiny na posouzení zábavnosti hry stačí bohatě, nevím, proč mu to předhazuješ. Pokud mě hra nedokáže zaujmout ve čtyřech hodinách, pak ji nemá smysl dál hrát. Dvě hodiny jsou hraniční, ale nic hrozného.
-
-
Některé hry nejsou přístupné ihned od samého začátku. V Dark Souls se za 4 hodiny nestihneš ani pořádně naučit ovládání, nic neumíš, daleko se nedostaneš. Zábavnost se dostaví až postupem času, až pochopíš aspoň základní principy hry, zabiješ prvního bosse a hra se ti dostane do krve. Problém je v tom, že dnešní rozmazlení hráči chtějí všechno ihned po zapnutí hry. A když to nedostanou, tak přestanou hrát, chodí po fórech a fňukají, jak je ta hra špatná a jak strašně je nebavila.
-
-
Nebo je to možná tím, že třeba pracující člověk i s jinými záležitostmi než jen hraní, nemá čas strávit u hry 4 hodiny než ho začne bavit, takže potřebuje / vyhledává spíš hry, kde se něco děje od samého začátku. U rozmazlených 15ti letých harantů, které živí rodiče to chápu, u dospělého člověka se starostma už ne. A proto je tak skvělý, že her je spousta a každý si má z čeho vybírat.
-
-
To záleží na osobních prioritách. Někdo je pracovně vytížený a přesto svou trochu volného času stráví u TV sledováním podřadných seriálů a reklam. Jiný si zahraje nějakou plošinovku nebo solitaire a je spokojený...
Já jsem dospělý, mám spoustu starostí, a přesto jsem ochoten věnovat stovky hodin vzácného volného času hrám jako Dark Souls, pokud ten zážitek stojí za to. A nelituji toho ani trochu.
-
-
-
-
-