Přejít na výpis diskuzí

SCII: Heart of the Swarm vás chce líp vycvičit na multiplayer

18.12.2012 13:50
Adam Homola 64 příspěvků

Není pochyb o tom, že StarCraft, stejně jako například Counter-Strike a podobné hry, jsou pro některé hráče až děsivé a nepřístupné. Ano, můžete si v CSku střílet na hloupé boty nebo si ve StarCraftu II proběhnout na easy béčkový příběh. U obou her je ale naprosto klíčový multiplayer, díky kterému se...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • me na starcraftu krome hratelnosti vadi i zastarala grafika, jedntoky jsou jen par pixelu, aby to jakože zamaskovali tak je tam takové to okénko, kde je ta jednotka v lepší grafice. Treba krajina a textury jsou ok. Vrchol všeho jsou pak prelinajici se modely když naspamujete víc jednotek. Tohle se dalo tolerovat pred 10 lety ale ne dnes.
    • Asharak
      tjn, chtělo by to propracované charaktery, scale 1:5, animace úst, objevování se krajiny na tancích atp., prskající zerky, sliny z úst a tak. +100 internetů! Pak real textury, 30-60fps to bohatě stačí že :) A hlavně CryEngine 3. Nejlépe kdyby to nebylo ani od Blizzardu.
      A taky změnit mechaniku hry s přidáním kolize a zviditelněním zakrytých objektů. why not
      • argument extremem, to jsem nečekal protože je to dost trapny
        • Asharak
          Tak mi popiš tvoji představu o grafice RTS strategie od Blizzardu, s důrazem na hratelnost, i na slabších PC a pod., + proč by měli měnit funkční systém a co je na těch low graphic jednotkách tak low? Neříkám že by nebylo špatné zkusit zapnout kolizi... ale třea k tomu mají důvod. Vyčíat to jako fail je extrem.
          • jasne ze je duvod prece naspamovat 20 battlecruiseru bez kolize se neda udelat. ja s malopolygonovou grafikou nemam problem, fantazie mam dost, treba waarcraft 3 se mi líbí i dnes. Spíš se mi nelíbí dizajn tech jednotek. Slo to udelat i jinak a líp. Navíc koukni jak vypada dawn of war 2.
            • Ok, ale to neznamená, že když se ti nelíbí že je nějak nekvalitní. Mě se právě líbí že blizzard má svůj styl a atmosféru, a liší se dost od ostatních her. Hlavně u SC2 se mi líbí takové malé, ale "nabušené" jednotky, např budovy - masivní vzhled, přitom jednoduché. No nevím, dkyž se ti líbí W3 proč né tohle, atmosféru to má podobnou (graficky) myslím. + srovnej si třeba staré jednotky se stávajícíma (alpha jednotky) nebo nové Warhoundy, jejich "tenký" design prostě nesedí do masivního stylu SC2. Pokud mit edy rozumíš :)
              No jinak BCčka... nevím, taky se mi to nelíbí , dal bych limity třeba na větší jednotky a tak něco no. ALe prostě je to zase originální pro mě, jak se nahromadí "pod sebou" :) Navíc je to u leteckých že.
              Okay... :| přesvědčil si mě, měli to omezit třeba na 3 překrytí a pak vedle, nebyl by to extrém a vypadalo by to líp + by bylo zas o něco těžší zabít jednotky pod leteckýma, páč by si jich neviděl. Ale vem si, že kdyby se 10 BC nepřekrylo, vyhral bys proto, že by ti nikdo nezabil ty low hp jednotky pod nimi.
  • Nj dokud to uplne neprekopaji a neudelaji "sluggish" mod pro normalni lidi, tak si budou stezovat a nehrat to porad. Single si rad zahraju, ale snazit se hrat multak u ktereho jak clovek neda pres 200 kliku za minutu, tak nema sanci cokoliv uhrat fakt nemusim. Multak sc je hra pro klavirni virtuozy - neda se rozumne stihat stavet kvanta jednotek, budov, resit utoky a kdovi co vsechno zaroven. A pul roku trenovat hru abych si trochu zahral na multak opravdu nehodlam.
    Kdyz jsem videl znameho jak to hral stylem nastavim 2 grupy jednotek a poslu pres attack move kliknutim na minimapu do utoku a mezitim resil dalsi staveni a ani se nedival na boj, tak mi doslo ze tuhle hru uz vubec nema cenu zkouset hrat na multi.
    V takovem pripade je ta hra opravdu pro profigaming a normalni smrtelnik jen muze cumet na profiky jak vali, ale amateri nemaji sebemensi sanci.
    • S tym APM vobec nesuhlasim - som diamantovy zerg, teda patrim medzi 20% najlepsich hracov tejto hry, a moje apm je zhruba okolo 35-40
    • flivon
      Sorry, ale tohle je fakt blbost. Da se hrat i normalnim stylem. Pokud dokazes hrat proti hard pc, dokazes jet prvni mista v bronzu. Staci jen pochopit, jak hra funguje, co mas a nemas delat. Jaky jednotky jsou proti jakejm dobry a prijmout, ze musis prizpusobit svuj styl hre a ne si myslet, ze si budes delat svoji "genialni" strategii a kdyz to nevyjde, nadavat na hru, jak je blba. Tohle vzdycky pisu lidem, ktery to moc nejde: jed si skirmish proti pc a az porazis harda nebo alespon normal, tak pak teprve jdi do jry proti lidem. Krom toho dost pomuze mrknout na nejaky komentovany zaznamy z her (napr Husky starcraft) ktery Ti daj pomerne dost. Neprijde mi, ze by napr CoH bylo o tolik lehci. Spis je tam min hracu a sance ze narazis na fakt dobry je mensi. Krom toho Ti novej system dava vetsinou jako spolu/proti nekoho podobnyho, max o ligu vys/niz.
    • hra ti predhazuje zhruba stejne hrače, treba pokud si v bronze leage budeš se setkavat se slabšími s hruba stejnym skillem jako ty a hra bude pomalejší. ale jinak maš pravdu
  • flivon
    Tak jak to tu čtu, tak nějak nechápu. Je pravda, že hraju strategie už dlouho. Ale na Stara mám cca 10 hodin týdně a nedělá mi problém být první ve stříbrné nebo zlaté lize (hodně rozhoduje nový systém přidělování protihráčů a spoluhráčů) 1v1 nehraju, je to těžší a hlavně hraju rád ve více lidech (to přiznávám). Nepřijde mi, že bych byl nějaký borec, ale nevím, co tu kdo píše, jak je to těžké. Mě to přijde poměrně snadné na pochopení a lepší hráči mají většinou spíše natrénováno, než že by uměli něco navíc....
  • Single mě skutečně zabavil, ale speciálně multplayer je neuvěřitelně rychlý a je těžké se ho naučit. Obyčejně v multiplayerových hrách dosahuji velmi dobrých výsledků do 10 hodin, tady v podstatě nemáte šanci narazit na stejně kvalitního hráče, systém vám prostě předhazuje no míle lepší protivníky. Pokud to dokáží změnit fajn.
  • Asharak
    Okay, to zní skvěle. Je pravda že po dohrání/vyzkoušení těch 9ti scénářů o posílání a rozdělování jednotek, těžbě atp. mě tam chybělo alespoň 10 dalších. Snad to bude rozumné.
    A samotné scénáře, třeba klidně i orozdělené na oficiální a neoficiální pro arcade, kde by byly nascriptované buildy a obtížnosti podle času by mohlo být něco úžasného, např. pro prozkoumání buildů.

    Ikdyž, hlavně stejně doufám v další dobrou, zábavnou, a znovuhratelnou kampaň *5*
  • Ellendway
    Jsem rád, že konečně přišli na to, že je potřeba vyučit i trochu nováčky. Zkouším to v betě a docela pohoda.
  • yuri.sidius
    Ten nápad se mi líbí, aspoň bude hra proti AI zábavnější, nejsem moc kompetetivní hráč a multiplayer moc nemusím, ale ta hra jako taková mě baví takže uvítám jakékoliv vylepšení pro single hráče. A to se mi právě na SC2 líbí, každej si tam může najít to svoje.
    • Dag0
      plus jeste muzes hrat mapy vytvoreny hracemi, ktery ti zmeni gameplay stejne jako to bylo u war3. btw nevite nekdo jestli uz vysla ta "jakoby" dota do sc2??
      • Veskoslav
        Blizzard Dota? Ta není pro Sc, ta běží jenom na enginu, bude to samostatná hra. Všichni hrdinové z W3, Diabla a Sc.
        • Dag0
          http://games.tiscali.cz/preview/blizzard-dota-bude-zdarma-jen-castecne-a-zjednodusi-hru-57393

          posledni co se o Blizz Dota napsalo tady na Games a nemyslim ze modifikace znamena samostatan hra :)
  • faktem je že multiplayer v sc je poradne ťežky, rekl bych až moc. Zvladat boj na vice frontach včetne micra, k tomu pruzkum, spravu zakladny a zdroju je naročné. nadprumerne inteligentne lidi to možna baví, AI to taky zvládá, ale pro normalne lidi to není.
    ja si počkam na coh 2, relic se neboji experimentovat a zkoušet nove veci.
    • Asharak
      Nadprůměrně inteligentní lidi, samozřejmě... vše co ti stačí je soustředění, trocha rozumu, nějaké ty reakce a gramotnost a můžeš být v Goldu, třeba... pokud teda tu hru pochopíš. Soustředění je prostě nejůležitější věc u všeho, pokud nechceš být podprůměr.
    • Souhlas, opravdu jsem se do toho multiplayeru chtěl dostat ale nakonec jsem zjistil ze na to proste nemám, prostě nedokážu myslet tak konstuktivně, dopředu, a rychle reagovat na to co vidím. V kampani je z dobrého důvodu hned několik obtížností. Na Heart of the Swarm se těším, ale MP se raději vyhnu :)
      • Dag0
        proste sachy v realnym case.

        a nikdo te nenuti hrat zapasy proti neznamejm lidem, pokud mas na battle.netu nekoho ve friendech tak muzete hrat proti sobe
    • Veskoslav
      Až moc? Je tak akorát, průměrný hráč má svou silver a bronze, lepší mají Gold a pak výšše a výšše. Někdo musí být v těch nižších ligách. A ndprůměrné IQ ti je naprosto k ničemu, je to jenom o schopnostech daného člověka, to s IQ nemá nic společného.
    • abych nezapomel ješte se učit ruzne druhy jednotek, každa je na neco a každa ma svuj counter, vyložene se šprtat buildordery a otevrení, to je prešlap ktery muže bavit jen naprosto zaslepené fanoušky Blizzardu. Lol.
      Ted se to snaží zoufale zaplatat ale to se jim nikdy nepodari možna v pristim dilu ale na to jsou moc priposr... protože se boji prijit o svoje zisky. *1*
      • XorxoxTalarius
        Sice Blizzard nemusim a Starcraft je pro mne cista copy & paste zalezitost, ale tohle mas v kazde strategii ;)
        • Naštěstí se dneska vývojáři s obyčejným copy&paste nemají šanci prosadit, protože kdo by hrál ubohou kopii, když tu je skvělý originál. Natož aby to bylo oblíbené po patnácti letech či v kompetitivní scéně. Je to hnusná kopie, jako všechno co má kulatý hrany je hnusná kopie iPhone!

          /sarcasm off
          • XorxoxTalarius
            Hmmm :) Takze Starcraft neni kopie Warhammeru 40K? Stejne jako Warcraft neni kopie Warhammeru?
            • smejki
              tak já ti ten odkaz vopravim: link
            • JohnyTheZik
              Jelikoz tu panuji dost zkreslene predstavy o tom, kdo koho zkopiroval apod., tak bych doporucil si precist celej tenhle clanek, jsou to moc pekne a predevsim objektivne shrnuty vsechny fakta o vsech tech moznejch scifarnach, odkad si mohl a nemusel Sc vzit priklad (rozhodne si to precti, nez budes rikat, jaky jsou v Blizzardu jen sprosty kopirky) -> http://www.gamereplays.org/starcraft2/portals.php?show=page&name=how_warhammer40k_inspired_starcraft&st=0

              (jen bacha na to, ze games.cz prida do URL 2 stredniky, ktery je nutno pro funkcnost odkazu smazat :) )
            • Veskoslav
              Možná v počátcích, ale teď už rozhodně ne a jedná se zcela o jiné druhy RTS a i typy jednotek jsou jiné:)
      • Moc nechápu kam tím míříš? Starcraft vždycky byl je a bude kompetetivní strategie, takže stěžovat si na fakt, že musíš umět build ordery, openingy a countery jednotek abys tu hru hrál na nějáké úrovni je asi tak stejně nesmyslné jako stěžovat si, že se musíš naučit v basketu různé rozehrání atd.
        Tenhle ten typ her tě buď baví protože jsi soutěživý nebo nebaví ... ale to není Blizzardí chyba
    • Aby jsi byl v SC2 nadprůměrný hráč, rozhodně nepotřebuješ nadprůměrnou inteligenci :))
      Pokud se tím nechceš živit tak stačí jen trénink, trénink, trénink a trochu nadání.
  • njn MP se musi poradne betataestovat pridali tam pouhe 2 jednotky! za kazdou rasu a ted se to musi nejmin rok vyladovat *1* jesteze tam nedali 4. to rasu to by datadisk vysel nekdy v roce 2050
    • Asharak
      To je 6 jednotek, jen kdyby si věděl co dělají a pouvažoval jak asi zasáhnou do stovek různých buildů teďka... dejme tomu desítek na nižších ligách. No pro tebe určitě nepředstavitelná věc že :)
    • Ve chvíli, kdy se v té hře točí stovky tisíc dolarů je pro všechny strany nejlepší aby hra byla co nejvíc vybalancovaná... a toho se u takto komplexní hry nedá dosáhnout ničím jiným než masivním multiplayer beta testem!
      • tak tak stovky tisic dolaru se v tom toci, ale jen pro Activision-Blizzard ne pro betatestry co nedostanou ani halir ale jiste maj super pocit jaky nejsou borci vyvoleny, ze dostali klic do bety *1* tomu rikam mega ovce. Kazdopadne 99% prace na MP datadisku udelaji hraci co za to nic nedostanou....
        • Veskoslav
          To není pravda:) Proč lhát tak okatě? Za nahlášení a popis chyby (podrobný v angličtině a přesné místo, kde je) dostáváš Blizzard peníze a za ty si pak můžeš kupovat jejich produkty.
  • mne to pride zbytocne je tam rank ktory v scII vypoveda viac o vasich skusenostiach nez rank v lol alebo cs go kedze sa hra 1v1. Cize budete mat stale low elo pokial sa nezlepsite a nezacnete valcovat oponentov vo svojej kategorii. zaklady hry sa clovek nauci aj v kampani ostatne sa vypiluje v mp aj ked clovek prehra 30x v rade
    • Nj, u SC je problém v tom, že je na tu hru nabalených spoustu dementů, kteří nejsou ochotni pro své zlepšení nic moc udělat, ale přesto prskají že sou pořád v Bronzu protože ... ( dosaď si cokoliv jen né jejich vlastní lemplovatost ). A Blizzard se logicky snaží vyjít vstříc právě té velké mase špatných a průměrných hráčů. Začalo to tím, že zrušili ukazatel proher v multiplayeru pro všechny mimo master ligy a pokračuje to těmahle nesmyslnýma tutorialama. Pointa je v tom, že dokud se Bronzák nepřenese přes svou ujetou filosofii ve stylu "Já hraju dobře, ostatní to hrajou dementně a proto prohrávám", tak mu sebelepší tutorial nepomůže.
      • jestli ti chybý ukazatel proher představ si tam 50% +-1% protože právě to tam měl/má KAŽDÝ díky systému přiřazování soupeřů imho je to tam zcela ZBYTEČNÉ a ikdyž mne takový údaj nijak nevadí tak jestli se najdou chdáčci jedinci které to deprimuje tak ať to tam klidně neni je to maximálně úsměvné, ale o nic tím nikdo nepřijde!
        • Mně tam nechybí :) já ho tam mám. Mně jde spíš o princip, jakože jak chce být člověk motivovaný když neví jak na tom je...a ano 50/50 to máš když jsi nastálo v lize, kde patříš... Ale jak potom zjitíš že se zlepšuješ ? Např. Když víš, že vyhráváš 2:1 tak můžeš čekat promote do vyšší ligy každou chvíli, ale takhle si to musíš jak **** dopočítávat, popřípadě pouze odhadovat

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit