Přejít na výpis diskuzí
				
					
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Sedm her, které se chytře inspirovaly knižní předlohou
						
							4.11.2017 | Ladislav Loukota
						
					
					
						 45 příspěvků
					
				- 
            
                	
	
			
		
			
			
		
		
		
			
	Pravdu díš, 2035 zběžně popisuje, co se odehrálo v Last Light a často na to odkazuje. :) - 
            
                	
	Taky mě udivuje, že není zmíněno LOTRO, protože to je hra která opravdu čerpá z knih a pouze jí nevykrádá pro "přitažlivější svět", o to víc je zarážející, že hlavní obrázek je z Assasin Creed: Mordor Edition, která je zasazená do LOTR světa jen proto, aby byla přitažlivější, nic proti hře, určitě je dobrá, ale s Pánem prstenů má společnýho asi tolik, jako párky z kosteleckých uzenin s masem
 - 
            
                	
	To sice autor říká, ale přesto 2035 dost navazuje na události, které se dějí v Last Light.
 - 
            
                	
	Ačkoliv souhlasím, že Metra 203... zde chybí, tak nesouhlasím, že by se drželo knižní předlohy. V knize Arťom zastřelí snad jen toho nacistického důstojníka ve hře jich je o "trochu" víc. (Což chápu, nechtěl bych, aby z výborné hry byl jen interaktivní film). V knize jsou tunely většinou prázdné (vlaky rozebrané) a ve hře je tam všude plno mrtvol, vlaky v podstatě všude mimo stanice. V knize se za dne nesmí vyjít na povrch, ve hře tam Arťom vychází v podstatě pořád.
 - 
            
                	
	ješte American McGee´s Alice, Discworld nebo výborná rts War of the World podle H.G. Wellse
 - 
            
                	
	opet mimo jako vzdy
 - 
            
                	
	jojo, on Feist tu hru tuším sám napsal. Feště jsem si vzpomněl na Shannaru - adventura celkem věrná stejnojmenné knižní předloze, teď běží i seriál Shannara, ale ten jsem neviděl.
 - 
            
                	
	
	Podpisujem ten Betrayal at Krondor. Pre mna jedno z najlepsich spracovani knizneho sveta do hry. Specificke aj tym ze Feist neskuor tento herny pribeh pouzil ako zaklad pre knihu Betrayal at Krondor vramci serie Odkaz Trhlinove Valky.
 - 
            
                	
	Last Light nefunguje jako výplň mezi knihami, je to zcela alternativní příběhová linie.
 - 
            
                	
	
	svet warcraftu vznikol podstatne skorej ako knihy. prvy warcraft bol vydany v roku 1994 a prva kniha 2001. do vydania WoW bolo vonku 5 knih z 24. nehovoriac o dalsich formatoch ktore sa nazbierali za tie roky. WoW kazdopadne nieje podla knih, knihy rozsiruju warcraft ako taky.
 - 
            
                	
	
	Nejlépe se inspiroval Lord of the Rings Online. Neskutečně přesný a obrovský svět, kde je spousta detailů z knih (a pouze z knih). *14*
 - 
            
                	
	taky wowko je podle knih
 - 
            
                	
	
	Hlavně od druhého dílu herní Metro funguje jako doplňující příběh, autor předlohy s tvůrci her spolupracuje a tudíž Last Light vyplnilo události mezi první a třetí knihou (druhá kniha se netýkala Artyoma), nové Metro pak má navazovat na třetí knihu. *4*
 - 
            
                	
	Bioshock - město Rapture bylo vytvořeno podle fantasmagorických dystopií té psychopatky Ayn Randové
Betrayl at Krondor - podle Trhlinových válek Raymonda E. Feista
Metro 2033 - podle Glukhovského - 
            
                	
	Zase takový šlágr to nebyl. Adaptace sice dobrá, ale po technické stránce to byla strašná hra a zejména notně zastaralá už když vyšla.
 - 
            
                	
	
	Mlha se zabývá úplně totožnou událostí jako HL, jenže ne z pohledu přímých "viníků", ale z pohledu obyč. lidí. Ale taky slyším poprvé, že by se tím tvůrci inspirovali.
 - 
            
                	
	
	Ještě bych přidal hru Godfather (2006) inspirována knihou Kmotr od M. Puzo.
 - 
            
                	
	
	Tak podobnost Mlhy a HL je pro mě tedy novinka.
 - 
            
                	
	Opomněly se Conanovské hry podle R.E.Howarda,, hororové hry podle H.P.Lovecrafta a samozřejmě Glukhovského Metro 2033
 - 
            
                	
	Těch spojení je tam víc, hlavně ve jménech postav. A vzhledem k tomu, že nadpis hlásá "chytře se inspirovaly", bych neviděl problém v tom, že to není přímo adaptace. Je fakt, že to, jak Bioshock s Atlasem pracuje, je na poměry herního světa dost unikátní a sofistikovaný :)