Přejít na výpis diskuzí

Source 2 engine je zcela zdarma, ale hra musí vyjít na Steamu

6.3.2015 13:03
Adam Homola 68 příspěvků

Enginy, všude kolem nás jsou poslední dobou enginy. Jejich výrobci se předhánějí v nabídkách a skoro by vám už urvali ruce, jen aby vám mohli nabídnout zrovna ten jejich. Ideálně zadarmo. CryEngine 3, Unreal Engine 4 i Unity 5 jsou buď "zadarmo", nebo s tak nízkými měsíčními poplatky, že to...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • xDDDDDDD ten háček je to co právě chci takže publikovat na Steamu to je muj sen :D *14* *14* *14* *14* *14*
  • To by si nejdřív to tlustý prase Gejbn musel chytnout společně s celym tim svým slavnym stýmem, sórsem a Valvíčkem za koule do průvanu. Pak bych to jako omluvu za vysraní se na číslo "3" bral....
  • Nevidím ten rozdíl mezi skutečným a neskutečným zdarma, vždyť to je z principu to stejné akorát to nebudu platit přímo za engine ale budou si účtovat provize za prodeje na steamu...
  • Aniz bych vedel kdo to psal, bylo mi to v pulce clanku jasny... Zas zcestny
  • Princ.Jablon
    Valve poslední dobou docela jede...Source 2 zadarmo a "háček" v podobě nutnosti prodeje na steamu není háček ale spíše reklama zdarma
    • Pokud ji nechces vydat gratis. V opacnym pripade jde 1/3 Valve.
  • Dobrá správa! Už sa len naučiť aj s niečim iným ako RPG makerom *1*
  • Demonstrace engine nic? Dle jednoho obrázku to nevypadá nikterak slavně. Epic nebo Crytek hraje daleko vyšší ligu. ( alespoň dle zmíněného obrázku )
    • XXDarthVaderXX
      *15* *15*
    • Jack1947
      Nakonec si usoudil že si to radši ani neměl psát, nechtěl ses snad tady zavděčit. Nebo ano?
    • Dle obrázku... Ty si ko*ot..
      • Nevšim sem si. Že by to bylo video? Úroveň tvé konverzace je opravdu na vysokoškolské úrovni.
        • XXDarthVaderXX
          By ses hodně divil, jak "slušně" mluví pár titulovaných lidí. A vole je slušné slovo :-)
        • morokura
          A tvoje dedukce na základě jednoho obrázku je na úrovni aztéckých proroků.
          • Díky
        • GlaDOS
          No on to je obrázek, ale gg ti jen chtěl sdělit, že hodnotit engine podle obrázku je blbost. Hodně je důležité také to, jak se s enginem dělá. Proč je asi Unity tak populární?
          • Nevím proč?
            Proto jsem taky napsal podle obrázku. Protože nic jiného tu není a o engine samotném nikdo nic neví. Když už někdo ohlašuje nějakou tu novinku tak prostě čekáš prezentaci. Epic se vytáhl se svým infiltrátor demem či elementál demo a Valve? 1 usmolenej obrázek nevalné kvality, který se nikterak neliší od her bežících na jejich stárnoucím engine a to už je pěkná řádka let a čas si vybírá svou daň.
  • No sprava je to dobra, otazne je co vlastne bude Source 2 obsahovat (respektive ktore casti budu naozaj free a v zdrojakoch) a ako bude konkurencie schopny voci ostatnym enginom z hladiska funkcii a moznosti. Predsa len prakticky vsetky dnesne eingny pouzivaju rozne kniznice a frameworky licencovane od kde koho a to ze Valve vyda svoj Source 2 free este neznamena z povedzme to iste spravy aj FMOD ak ho pouivaju na audio alebo nejaka ina kniznica.
    Co sa tyka Epicu a strachu o jeho buducnost ked UE4 uz nebude mat tolko licencii a teda Epic tak tucny prijem, o to by som sa az tak nebal. Evidente aj v Epicu nad tym premyslaju a spolupraca s Weta a ukazuje ze sa chcu presadit aj vo filmovom premysle a nedivil by som sa keby to casom islo aj do stavebnictva, strojarstva na rozne vizualizacie a podobne. To skor Crytek to ma viac nahnute.
    Docela by ma zaujimalo ale co tieto spolocnosti ocakavaju od tohto rozdavania technologii. Velke herne studia uz maju nejake vlastne enginy tie to terz riesit nebudu a pre male indie studio je hociktory z tychto enginov moc velky a komplexny a zdaleka nesetri naklady.Staci sa pozriet na Vavru s Warhorse. Zacinali tusim s okolo 30timi ludmi a milionovou investiciou, teraz maju cez 70 ludi a niekolko milionov sa do nich napumpovalo. Stale sa to nazyva indie studio ale este par rokov do zadu by boli vecsi ako ID Soft alebo hocijake iny stredne velky team.
  • Pokud Source 2 nebude komplet předělaný i s toolama tak si to nikdo jen tak nevybere, jedině snad pokud se potvrdí že Source 2 je kompatibilní se Source čili portace starších her coby možnost.

    Unity není lepší volba pro nikoho pokud tu máme UE4.
    • Uz jen 30+% royalty jsou duvod proc si ho nikdo nevybere.... tohle je absurdni, steam je nejvetsi bruska na vyvojare.... v tomhle se epic s 5% opravdu hrave schova.
    • No to velmi zalezi. Pre maleho indie vyvojara, kickstarteristu alebo aj stredne velky team je Unity stale lepsia volba z viacerych dovodov. A momentalne jeden z hlavnych je Asset store a kopec ukazok. Celkovo rychle workflow. To je ostatne problem vsetkych dnesnych modernych enginov. V casoch HL1, Q2, Vam stacilo nakreslit texturu 128x256 alebo 256x256 pixelov a bolo. K tomu par polygonovy model a level tiez nemal viac ako 10-20k polygonov.Vyprodukovat hru v slusnej kvalite zvladol aj relativne maly team. Dneska na tychto enginoch? No way.Ak nemate dost grafikov na assety tak bud to bude vyzerat zle alebo nakupite standardne assety a bude to zasa vyzerat genericky.
      • Unity má svoje problémy a oproti UE4 ztrácí, ale o tom se hádat nebudu :)
      • ty nové enginy ti umožní dělat věci jednodušejc, navíc velká spousta her na Unity běží právě na zakoupených assetech z marketu lol :D
        • To nieje uplne pravda. Niektore veci sa zjednodusili. Napriklad v UE4 Blueprint visual scripting je super vec ale je to skor na mensie veci takze ak chce developer robit vlastne AI a podobne veci tak sa kodovaniu aj tak nevyhne. Ale co sa tyka samotnej grafiky, tak to sa naopak dost ztazilo. Unity si vecsina hracov spaja s Indie scenou a tie aj pouzivaju nakupene assety. Zopar velkych hier ktore bezia na Unity rozhodne niesu cele postavene na nakupenych assetoch. Tak isto pri dnesnom posune k realistickej grafike je narocnejsie udrzat takuto uroven a paradoxne si to hraci skor vsimnu a su kritickejsi. Pokial v HL1,UT alebo hocijakej podobnej FPSke boli nejake textury uletene tak to vecsinou hraci brali v pohode. Jednak to bolo scifi alebo umelecke stvarnenie a kazdy tak nejak bral ze technologia tam este nieje. Lenze posun k realizmu v poslednych rokoch ako aj masirka od vyvojarov naucila hracov vyzadovat ten realizmus. Tak isto vdaka uncanny valley si hrac podvedome skor vsimne nejaku nedokonalost v realistickom stvarneni levelu ako ked je to hned na prvy pohlad zjednodusene stvarnenie (toto sa ta odrbat prave ak sa zvoli nejaky art styl). A bude horsie. Vo VR je este viac vidiet detaily textur, respektive ze steny niesu tvorene materialmy ale su to len mapovane textury a v niektorych pripadoch len shaderove efekty. Cim viac sa blizime k realizmu tym viac to clovek vedome alebo podvedome vnima.
      • Textúry sa väčšinou odfotia a len upravia (pokiaľ nejde o normal alebo specular map) ... Viac polygonovy model sa robí pohodlnejšie keďže netreba až tak rozmýšľať kde musím šetriť na detailoch a kde nie a hlavne za pomoci týchto enginov už ide import modelov jednoducho a veľa iných vecí zjednodušujú tiež a samozrejme že malý team nebude vyvíjať nové gta :D
        • Pardon ale to ste na omyle. Textura sa mozno da len "odfotit" aj ked skoro vzdy je potrebna uprava (tiling, artefakty atd.) ale to nieje material. Prave vsetky tieto enginy pouzivaju materialy, treba im teda nastavit ich vlastnosti - nasvietenie , odrazy, difuznu zlozku, spekularnu a dalsie. Tak isto ako texturu, normalmapu atd. A mozu byt aj dalsie parametre, hustota materialu, prieraznost atd. Rozhodne to nieje ze cvaknem zrkadlovkov, supnem fotku ako texturu do enginu a mam super stenu napriklad.
          Hi res modely sa robili aj pred tym ale stale treba model vycistit, spravit UV mapping. Tak isto optimalizovat model pretoze enginy spracovavaju meshe rozne a hlavne s roznym vykonom. A budget na velkost modelov je aj dnes, akurat je vecsi. Nehovoriac o animaciach. Koncom 90tych rokov boli rucne animovane modely viac menej v pohode. Dnes ak to nema montion capture tak sa tu uz prska ze ako divne ten panak chodi.
          Ano, maly team nebude vyvyjat nove gta, len na to aby spravil plosinovku im staci Unity alebo rovno si rovno spichnut nieco vlastne, ako trapit sa mesiac s pochopenim UE4/Cryenginu a potom vytvorenim a nastavenim kvalitnych assetov aby to vyzeralo aspon ako tak dobre.
          Preco je Bethesda taka uspesna s modovanim svojich hier od fanusikov? Ich Construction kit je fakt jednoduchy a aj zaciatocnik tam je schopny hned nieco spachat. Ale to je dan za silu a univerzalnost UE4/Cryenginu a dalsich.
          • Materiál a všetko čo ostatne nemá nič s nastavením textúry ale priamo modelu a pokiaľ človek vie čo robí tak všetko tam spomenuté je otázka chvíľky. Uv mapy su asi jediná otravná vec ale nerobí sa v hi res lebo hi res character sa vytvára kvôli bakenutiu detailov čo sa aplikuje na textúru čo už tiež nie je zdĺhavé a ešte tu existujú programy ako substance designer ktorý umožňuje upravovať textúry presne a ľahko a nie je drahý ani... S ostatným súhlasim ale myslel som si že sa bavíme od začiatku o unity a u4 ktoré všetko zlahčuju... Cryengine hlavne nemá poriadnu dokumentáciu a myslím že je zjavne že source pôjde cestou zjednodušenia
  • 30%?! tvle dobrej nářez.
    • A kolik myslite, ze zbyde vydavateli z ceny retailove hry, kdyz odecte naklady na lisovani,baleni,logistiku, a marzi distributora a retail prodejce? Tech 30% je vcelku rozumny dil, kdyz uvazime, co vsechno Steam poskytuje a jake moznosti vydavateli a vyvojarum nabizi.
      • no za ciste digitalni distribuci dost rachota tam by sluselo ta k 5% max! Ale nevim treba je v te cene propagace na steamu pro prvni mesice prodeje....
        • Jenze ona to neni jen distribuce. Steam poskytuje tvurcum velice rozsahly backend. Mrkni se na steamworks, co vsechno to vyvojarum poskytuje.
          A jak jsem rikal, 30 % neni tak moc, jak to na prvni pohled vypada. V retailovem prodeji se k vydavateli tech 70% z koncove castky mozna ani nedostane a je s tim celkem hromada srani.
      • lisovani, baleni?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit