Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Jak to tu tak čtu, většina lidí myslí celý dny jen na SC a každý týden navíc je tnutí do živýho. Osobně jsem optimista. Myslím, že se do konce roku dočkáme slušné hratelnosti. Že final finalovič nebude za 4 roky od začátku vývoje, to bylo myslím zřejmé. Vychází tuna pěkných titulů, taky máme knížky a kino. Mě osobně je jedno jestli SC bude letos nebo až za tři roky. Mě baví sledovat i ten vývoj. Je tam tuna zajímavostí. Samozřejmě se těším, ale nevisím na tom. Za CIG vidím ohomné množství dobře odvedené práce. Neflákají to a mají jedinečnou možnost hru vymazlit jak podle sebe, tak i podle představ komunity. Vývoj SC vlastně nikdy doopravdy neskončí, protože stále bude co měnit, přidávat, vylepšovat. Na SC mě vlastně nejvíc lákaly tři věci. Existence "fyzických" lodí, s interiérem. Možnost přistávat do velkých lodí a procházet se po nich. A možnost proletět atmosférou planet a kdekoliv přistát. Dále jsem očekával vše co nabízí třeba vesmír X. No a to se v podstatě naplňuje + další věci navíc, o kterých jsem ani neuvažoval. Za mě spokojenost.
    • Pěkně napsané.
      Souhlasím s tím X Universem. Já si dlouho přál, aby vyšla hra, kde lze lítat v libovolných lodích a zároveň si člověk mohl budovat "vlastní" impérium podobně jak v X, ale s tím, že lodě a obecně vesmír bude simulován více komplexně. A zatím to vypadá nadějně, ikdyž to nebude "skoro budovatelská" strategie jak v X, ale myšlenka, že pokud člověk nebude chtít bojovat, tak nemusí mě celkem láká a zatím to vypdá, že to snad bude i celkem zábava.

      Další bonus je SQ-42. Spousta lidí i tu říka, že je to zbytečné a měli se na to vykašlat a zaměřit se jen na MMO. Já osobně se na to těším jak malej. Vzpomínám si na pecky jako byly Freespace 1 a 2 ale hlavně StarLancer. Hrozně se mi líbilo jejich příběhové zpracování (ikdyž striktně lineární), kdy jsem byl "jen" jeden z pilotů na bitevní lodi a více mě štvalo to, že mi sejmuli kolegu než to, že jsem nesplnil nějaký secondary objective. A právě to mi z ukázek a videí hrozně připomíná SQ-42. A jelikož většina pozdějších vesmírných simů šla podobnou cestou jak FreeLancer, tak se na SQ-42 těším mometnálně možná trochu víc než na samotný SC.
      • Ja osobne jsem SC backoval primarne pro SQ-42.
  • Rejsek
    Není tu někde Waltar? Ten člověk to sleduje a jeho příspěvky ohledně hry jsou zajímavé. Rád bych si přečetl jeho názor na současný stav SC. Číst tu 50 tisíc "bitch whining" komentů ohledně data vydání fakt nemám v plánu.
    • walltar
      Tak já jsem hlavně rád, že nějaké datum vydání máme. Problém SC je pořád stejný... Roberts je perfekcionista, který bude klidně věci 10x předělávat, než to bude opravdu takový jaké to chce. Zatím peníze pořád vydělávají, takže se až tak nebojím.

      Ono po hrách jako ME: Andromeda člověk ocení to že někdo prostě bude na hře pracovat dokud to nebude tak jak to má být.

      Co se současného stavu týče... tak hra je díky nedodělanýmu netkódu na hranici nehratelnosti. Pokud tohle 3.0 vyřeší... což by měla, tak bude zase nějaký důvod ke stáhnutí a zahrání. 3.0 by mohla ukázat nějakou základní funkčnost celý hry. Ale cesta co je před CIG je imho ještě dlouhá. Pokud za 2 roky uvidíme opravdu hratelnou verzi, tak si myslím, to bude dost velký úspěch. U 3.0 je hlavně škoda, že se jim nepodaří vypustit i planety... místo 4 planet a jejich měsíců tam budou jen měsíce okolo jedný planety. Ale tam člověk nic nenadělá, když tým co to dělal začal pracovat na vlastní nový hře.

      Co se délky vydání týče... Osobně mě to netankuje. Já hru podpořit, jak jsem chtěl a další peníze do ní nedávám a pokud by se jim podařiolo splnit to co chtějí tak si rád počkám.

      Je ale pravda, že už ho nesleduju tak jako dřív... už to je prostě dlouhá doba na to aby člověk udržel nadšení. Pokud je něco velkýho, nebo důležitýho, tak o tom napíšu, ale jinak se spíš věnuju hraní toho co je venku. Navíc mám nějakou dobu novou práci a mám celkem dost málo volnýho času na sledování her.
      • Dle mého záleží, jak je to s finanční bilancí, ale SQ 42 je přeci jen single player hra, omezená mapa, nemusí se řešit netkód, uzavřené mapy tak snad to stihnou. Záleží, kolik mají peněz, jelikož, jak říkáš úspěch SQ 42 by měl s části pomoci uživit vývoj Star Citizen.
      • Rejsek
        Díky. Jasný, jiné by to bylo, pokud by na hře pracovali X let "tajněji" (bez KS) a pak rovnou vydali betu a začali s reklamní kampaní. Takhle to v podstatě prožíváme celé s nimi, ale na rozdíl od tvůrců, my si ztrátu nadšení dovolit můžeme :) Každopádně z free alfy jsem byl nadšený a jelikož mě, ani nevím jak a proč, po X letech opustilo nadšení z fantasy RPG a začal jsem milovat vesmírné gamesy, uvažuji teď o podpoře SC. Když to vezmu z jiného soudku, tak na Avatara 2 si taky počkáme úhrnem 10 let a to je "jen blbý" film. Člověk to zas musí brát objektivně :)
    • alien5
      Walter ted nema moc casu.
      Je fakt ze se vyvoj komplikuje a rozviji do obrovskeho kolosu viz video o vyvoji.Budem radi kdyz bude letos sq42 ja odhaduji az pristi rok.
      Co se tyka SC muj nazor je tak 2022 podle toho jak jim to jde.Treba prekvapi 2020.Na prvnim miste je KVALITA a vetsine lidi to nerve koule protoze to komunita chce, a je to obsahove a programatorsky velice slozite a musi se hledat nove zpusoby na nove vyzvy ktete jeste nikdo timto zpusobem ve hre nedelal.Hodne veci se skusi jen aby se zjistilo ze to musi byt jinak.Posledni dobou vychazi mnoho nedodelanych her a tvurci nechteji vydat nedodelany polotovar takze to chce cas.;) takze to trva trvat jeste bude, dost dlouho trvalo nez se sehnali kvalitni team..
  • Ravenshot
    Vývoj hry (Star Citizen ne Squadron 42) jde stále dobrým směrem. Protahuje se od původních termínů, ale to není chyba hry ani vývoje, to je chyba vedení, že bylo tak extrémně optimistické a řádně nevykomunikovalo jistá pravidla na začátku vývoje. CIG jako vývojářské studio vyvíjí mnoho technologií od začátku a vstupuje do neprobádaných vod, proto se ani nedá předpokládat, že by tomu ohledně délky vývoje bylo jinak. Aktuální stav hry je hratelný a na mnoha mašinách i dost plynulý, ale je nutné říct, že herního obsahu není moc. Sice existuje "otevřený vesmír" s pár základními misemi, dogfight mód a FPS mód, přesto je to jenom zlomek, a řadu lidí aktuální obsah brzy omrzí. Verze 3.0.0 tak dává naději, že výrazně rozšíří pole možností a gameplay, i když od původního plánu bude tato verze také dost ořezaná a svému původnímu obsahu se v lepším případě přiblíží až ke konci roku.

    Co mně se nejvíc na komunitě kolem Star Citizen líbí, je její vyspělost. Množství trollů a vývojově zaostalých jedinců je možná víc a víc, což se asi dá kvůli prodlužování vývoje a zřejmě i závisti z vybraných peněz tak nějak předpokládat. Nicméně je příjemné vidět, jak česko-slovenská komunita dokáže víc a víc podobné výpady ignorovat, jelikož chápe mnohostrannost vývoje této hry a dokáže porozumnět komplikacím. A co víc, dokáže být zdravě kritická a konstruktivní.
    • Označit změnu z původního data vydání "ke konci roku 2014" na "2018, ale spíš ještě i později" jako za "komplikace" je opravdu komické :)

      Samozřejmě, že je vinna na straně vedení, které mělo až příliš extrémně optimistické vidiny, ale přes 4 roky průtahů je opravdu hodně, vezmeme-li v potaz, že vydání je stále v nedohlednu. Tohle je opravdu marketingová katastrofa nejvyšší třídy.
      • Ravenshot
        Uvědomuješ si, že rok 2014, na který se odkazuješ, se vztahoval k úplně jinému obsahu a dosažitelným cílům, než které se musely naslibovat a vykázat za onu vybranou sumu peněz, jež překročila původní plán nesčetněkrát? Chyba nastala právě v ten okamžik, kdy hráči pumpovali peníze, a už se dávno překročili původní ambice hry. V ten okamžik se mělo říct: „tak, vybrali jsme desetkrát víc, než jsme plánovali a peníze stále přibývají, znamená to, že vám za peníze nabídneme víc, ale bude to logicky trvat déle.“
        • Tj ... objednas si trikolku ... dodavatel ti rekne ze zitra ... a za 10let ti doda ubersuperduper vykladanou zlatem a diamantama ... jenom ty si zatim z ty trikolky trochu vyrost ...

          Chapes ty ze to nekoho, kdo posle prachy na zaklade nejaky informace co za ne a predevsim KDY dostane naprosto nezajima, a ve slusny spolecnosti se takovymu jednani rika podvod? Pritom oni nebudou mit hotovo nic ani letos ani pristi rok ani napresrok. Coz je z toho co predvadej naprosto zjevny, protoze ta hra neni ani v alfe, zatim to sou maximalne technologicky hratky.

          Protoze hra, ktera je v alfe obsahuje nejakou kostru, a byt zdaleka nefunguje a neni vsechno implementovany, tak se jednoznacne vi, co kde a jak fungovat bude. Rozhodne se pak v alfe neresi, co jak vypada, rozhodne se nevyrabej dalsi a dalsi lodicky ... protoze na testovani staci jedna. Je treba totiz nejdriv rozjet funkcnost a herni mechaniky ... a teprve kdyz tohle vsechno bezi, tak se na to lepi to pozlatko.

          Ale jo, urcite se najdou lidi co resej jaky barvy vypinacu, jak vymalovat zdi ... kdyz nemaj jeste koupenej ani ten pozemek pod ten barak ...
          • A ty budes predni vyvojar, podle tech slov. 1. Crowdfunding je rizikovy podnik. S tim do toho jdes. 2. Uz pomerne zahy CIG avizoval, ze se plan zmenil a SC bude vetsi nez se cekalo. 3. V zacatcich, kdo hodne kricel, tomu prachy vratili. Navic muzes svuj ucet preprodat. Tys na to nedal ani korunu. Jinak bys to aktivne sledoval a vedel, ze SC je v hratelne alfe a je tam toho na ochutnani pomerne dost. Lode a jejich realisticnost je klicovy prvek SC. A osobne ocenuju, ze je promakavaji a meni k dokonalosti. Maji na to tym. Lidi, kteri se venuji jenom lodim. Jiny tym resi AI, jiny animace, enviro atd. Nic jako SC tady nikdy nebylo a to za trochu casu navic stoji. Bezne AAA tituly se vyvijeji leta a to na overenych mechanikach. Tady jsou mechaniky uplne nove, slibujici hodne zabavy. Takze ne pozlatko, oo predevsim to co je pod kapotou je hodne zajimave.
            • To xy: Jo, narval jsem do toho silenych 1200 Kc. A jestli to v cervnu nevyjde, zazaluju Chrise, jeho zenu i deti. :D. Prosimte, mou inteligenci z toho laskave vynech. Misto blaboleni na foru si radeji neco hezkyho precti. Pomuzes nam i sobe.
            • Ravenshot
              Zaklínač se vyvíjel 3 až 5 let. A? Jakou to má vypovídací hodnotu? Diablo 3 se vyvíjelo přes 10 let.

              Jaký smysl má porovnávat dvě zcela odlišné hry? Musel Zaklínač 3 řešit MMO otázku? Musel Zaklínač 3 vyřešit prostor o stovek milionů kilometrů? Kolik pracovalo lidí na Zaklínači 3 na začátku a kolik na Star Citizen/Squadron 42? CIG pomalu ani neexistovalo v roce 2012. Co s enginem? Musel CD Projekt přizpůsobovat engine pro své potřeby od základu? Těch oblastí, ve kterých tyto dvě hry jsou neporovnatelné, jsou desítky ne-li stovky. Jaký smysl má vůbec porovnávat tyto tituly, které mají společné jen to, že je oba lze hrát na PC? Ukaž mi jednu jedinou hru, která je svým rozsahem a ambicemi srovnatelná, a řekni mi, jak dlouho trval její vývoj.
            • Tak tys do toho jiste narval aspon par tisic, coz by odpovidalo tvy inteligenci .... ale jo, bez si zahrat Daikatanu, nejlepsi hru vsech dob - slovy vlastniho tvurce.

              Po kapotou neni zatim vubec nic, je tu tak maximalne hromada slibu a po 5ti letech vysledek zadnej. Zaklinac 3 se delal 3 roky ... 5 let kdyz vemu i vsechny dlc.
          • Ravenshot
            1. Jenomže ty sis neobjednal tříkolku. Ty jsi viděl koncept možné tříkolky, který se ti líbil na tolik, že sis ten koncept koupil, a souhlasil jsi, že s více objednávkami bude výsledná tříkolka mít těch kol třicet. Jenže se nakonec ukázalo, že z těch pěnez ta tříkolka těch kol může mít i tři sta. A protože CIG si nemůýže vydělané prachy strčit do kapsy, tak je samozřejmě raději investuje do vývoje. Jenomže s takovým balíkem nemůžeš nabídnout obyčejnou tříkolku ani třicetikolku. Kdo by souhlasím s tímto: „Vydělali jste skoro 150 milionů? To nevadí, dejte mi to, co jste očekávali, že dodáte na začátku a zbylých, co já vím, 130 milionů si nechte na důchod. Díky.“

            2. Je pravda, že nepochopení výše uvedeného vede u mnoha hráčů k frustraci a pocitu, že byli podvedeni. Tomu se mohlo předejít, kdyby došlo k lepší komunikaci, kterou jsem už zmiňoval.

            3. No původně se to označovalo jako pre-alfa a ne jako alfa.
  • Už se těším. Reálná podoba se blíží.. Ještě tak dva roky a třeba to vydají..
    • spoock
      za dva roky to bude furt v alfě, celé se to příliš protahuje na to, aby se to dostalo byť za dva roky do bety. Za chvíi bude půlka roku a ještě se ani pořádně nevytasili se Squadron 42, což v současnosti vidím jako hotovější produkt, než Star Citizen.
      • jestli máš pravdu, tak za dva roky budu dost naštvaný - doufám aspoň v Betu.. *1* U SQ42 si myslím, že to letos určitě nevyjde. Ale třeba se mýlím a na konci roku se vytasí a všechny překvapí..
  • XorxoxTalarius
    Alfa 3.0.0 ... takze jsme ve verzi 0.3.0.0? V tom pripade nas ceka jeste velmi dlouha cesta k finalnimu produktu.
    • Rejsek
      Pokud bude stát za to, klidně to přežiju :-)
      • Nejde o to přežít to, jde o to dožít se toho.
  • alien5
    http://www.star-citizen.cz/wp-content/uploads//2017/04/EndofYear_PUTimeline_2017.png
  • S vydáním není kam spěchat. Beztak by to hodně hráčů vůbec nerozjelo. HW komponenty zlevní, vyjdou nové a lepší a bude si moct zahrát Star Citizen více lidí.
  • Chtěl jsem to vyzkoušet, ale nebyl jsme si schopný vybrat ani startovní balíček, takže to asi nebude pro mě :)
    • walltar
      Jo, jak říká Raven... Pokud chceš jen zkoušet, tak si počkej na nějakou akci, kdy si budeš moct zalítat zadarmo. Většinou jsou po větších patchích a nebo po akcích, jako Gamescom a podobně.

      Každopádně pokud by si moc chtěl, tak https://robertsspaceindustries.com/getting-started Dole jsou i dva základní balíčky. Ale zatím se nedá ve hře koupit lepší loď (možná by to mohlo jít s 3.0) takže ti celkem naloží i základní NPC, než se to naučíš hrát.
    • Ravenshot
      No, pokud si chceš hru "jen vyzkoušet", tak kupovat jakýkoli balíček je upřímně hloupost. Free flight akce jsou nejlepší volbou, jak si hru vyzkoušet. Obvykle jich je několik do roka.

      A pokud to myslíš opravdu vážně, tak nejlepší volbou je vždy ten nejlevnější balíček *3*
  • tenhleten scam mel uz byt davno ingorovan vsema mediama
    • Az tenhle 'scam' vyjde, tak vsechny ty rdr, gta, horizony a zeldy budou vypadat jako spatnej vtip z roku raz dva, jak komplexností, detailností, tak i vizuálem...
    • Paulcz
      Neboj, když tam lidi šoupnou ještě pár mega vývojáři přidají Astara Šerana s jeho flotilou 10 miliónů mateřských lodí včetně velitelství na stanici Šáre.
  • A to si lidi neuvedomuji ze jim roberts slibil jeste mimozemstany. Ti asi nebudou nikdy. (Mimozemske lode, zakladny, animace, zbrane atd)
    • walltar
      No tak tam není moc důvod aby nebyli nikdy... Mimozemšťani v SC mají tak napsané lore, že to celkem ospravedlňuje menší variabilitu jejich plavidel.

      Každá rasa už má několik konceptů lodí a časem určitě přidají další. Základny budou prostě jen jiná grafika nasazená na stejném procedurálním enginu pro základny, animace nebudou problém, protože všichni mimozemšťani v SC jsou humanoidní, takže půjde jen o přizpůsobení animací pro člověka. A zbraně je to stejné... zase se jen vezme to co už se používá pro lidi a upraví se tomu grafika a zvuky.

      Hratelní zezačátku nebudou, to možná příjde někdy po spuštění. Pokud by byli někdy mimozemšťani hratelní tak je pravděpodobné, že by to byl datadisk, který by obsahoval i SP kampaň, podobnou SQ-42, ale za mimozemšťana.
      • diky za podrobne odpovedi.
        ja doufal že mimozemštane budou víc originální. treba jako nejaka rosolovita hmota a jejich základny budou taky originální, treba jako ta v Crisis 1. škoda že jim chybí fantazie
        • Ravenshot
          Fantazie jim určitě nechybí. Důvodem, proč jsou všechny rasy podobné člověku je ten, aby i jejich zbraně, lodě a další vybavení bylo použitelné člověkem, tedy hráčem. Je to tedy otázka praktičnosti a zachování co nejvariabilnější gameplay.
          • alien5
            Jo staci ze ve Glive a Scythu clovek lezi sikmo :) Xiant scout je aspon clovek na zidli a to je mazec lod !!
            Jinak na jejich lode ktere nebudou ridit lide je potreba mene prace takze vzniknou rychleji a myslim ze Vandul lode uz maji skoro hotove i avatary atd..

            Mrknete na tohle : https://www.youtube.com/watch?v=lGo4C4bhzNg

            https://www.youtube.com/watch?v=zkyIi6nrPFY
            • od projektu s takovým rozpočtem a tak dlouhým vývojem bych čekal lepší mimozemštany než preskinované humanoidy a lode ktere vypadají jak sci fi popelnice *7*
            • Paulcz
              Spíše bych bral vesmírné ticho.
    • mimozemske lode uz davno jsou

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit