Přejít na výpis diskuzí
Star Wars: The Old Republic - Pašerákův zápisník, díl 2.
30.12.2011 | Aleš Smutný
169 příspěvků
-
Pro člověka, co MMO nehraje byl tento článek zajímavý a hlavně v něm bylo srozumitelně vysvětleno o co jde - to se cení. Proto nechápu první příspěvek v diskuzi od Pajy.
-
-
Prispevok od Paja je v podstate ten zlostny rev mas, ktore nemju SLICING a stazuju sa...ved o nich sa v calnku pisalo....... *1*
-
-
Ke konci "článku" mi začaly docházet kapesníky. Chvílema smíchem, a jindy protože jsem je posílal mailem autorovi článku.
Mám rozehranýho lvl 33 Powetech BH. Abych si mohl dovolit pořádně skillovat Cybertech, Underworld trading a Scavenging, tak si classový skilly kupuju většinou se zpožděním až o 2 lvly. A jsem spokojenej, nadšenej.
Konečně něco, co člověku aspoň trochu háže klacky pod nohy a nedělá z další onlinovky záležitost pro každýho retarda. Prostě, když chceš mít dost kreditů a kvalitní recepty v profesích, musíš se snažit. A to už dávno nejsem žádnej hard-core hráč jako před lety v TBC wowku.
Autor by se měl na craftování vyprdnout nebo přestat brečet. Těším se na jeho reakci, až Bioware v nějakým budoucím patchi něco opravdu podělá. Asi tu nastane apokalypsa. -
-
Myslím, že to stále nechápeš autor sám přiznává, že slicing je třeba upravit, tedy upravit rozumně tak aby bylo možné něco vydělat, ale né zase zbohatnout. Problém je asi v tom, že Bioware to nerfnuli tak, že ta profese pomalu nevydělá ani na poplatky za misi, nebo vydělá úplné minimum = nikdo jí nebude dělat = mrtvá profese. Takže tam bude úplně zbytečná.
Podle mě tu profesi asi ani dělat neměli, je velmi těžké určit hranici kdy to vydělává hodně a kdy je to v pořádku. Tímto si jen komplikují práci a kdyby tam takovou profesi nedali, nebo dali jinou, bylo by to v pohodě. -
-
Slicing stale zaraba takze prachy k si clovek da tu pracu a zbiera vsetky nody vo svete. tak by to malo byt... len slicerov je strasne vela zatial, ked ich ubudne a kazdemu sa ujde viac nodov tak to bude vpoho. Je nezmysel aby si len dvoma klikmy zarabal tak vela penazi. Sam som si po nerfe spravil alta a kym som odisiel z Dromund Kaas tak som mal 45k creditov, lebo nikto na tom lvli slicing uz nemal :)
-
-
-
Mě připadá, že není ani tak smyslem co, ale jak. Vývojáři prostě zase ukázali jak umí bezmyšlenkovitě zasáhnout do hry a část omezit aniž by se zamysleli nad důsledky v dlouhodobém výhledu. Začínám být rád, že jsem nekoupil, protože takové zásahy budou přibývat podle toho jak moc budou děcka řvát. A nedivil bych se kdyby byla hra nakonec F2P.
-
-
zajímevé že nejvíc vědí ti co hru nehrají ani nehrály...slicing ani jiný skill noužívám a i přesto mám 300tísíc cred. a víc ,takže co omezily exploit slicingu tím že sis hrál PVP a mezi tím ti společníci donesli 20 kufříků s pěnězi...
-
Jak vise ze to bylo bezmyslenkovite? Vidis jim do talire?
-
-
U slicingu vidim jediny problem a to momentalni nedostatek excep. vybavy, do ktere jde vsadit augmentace. V clanku to je lehce zmineno, ale az bude vice schopnych crafteru a kazdy clovek bude mit vybavu osazenou sloty, tak slicing opet ziska na dulezitosti ne pro noseni kreditu v kufricich, ale diky augmentacim. Myslim, ze tak jak slicing nerfnuli - je to asi o fous vic nez by se mi mozna libilo, ale budiz, tak porad tenhle crew skill umoznuje trening, ktery jeste navic prinasi maly zisk.
-
muze se stat z jedaje sith behem hry?
-
-
Ne, ale můžeš být zlý jedi , a nechat se zkazit temnou stranou. Ale k Sithům se přidat nemůžeš.
-
Ne.
-
-
Nerf slicingu byl zcela v pořádku. Žádný whiner na tom nic nezmění.
-
Slicing potreboval nerf jako sul... neni normalni abych ja mel 100k a clovek se slicingem mel 900k i kdyz jsme na stejnem levelu a ja mam jiny crew skilly...
-
-
Logicky- ted na zacatku se na craftu videlat neda-vsichni kraftej,delaj mise a sbiraji vsechno,takze je toho plnej market-cehoz vyusteni je nizka cena a minimalni prodej,za dva tri mesice az budou mit vsichni dva-tri alty na padesatce,tak pujdou ceny kraftenejch veci(co se tyce nizsich levelu ) rapidne nahoru,takze za material pak dostanes klidne vic nez z lockboxu... *8*
-
-
Jako tom raidování jak píše Pája pokus omyl je pravda, ale jak to jinak udělat? Nějak. Prostě tak to je a hotovo. Ale mně to třeba vyhovuje, nicméně sehnat kvalitní guildu, ve které budou vyrovnaní lidi je opravdu obtížné. Já jsem hrál třeba kdysi WoWko a byl jsem v jedné guildě, kde byl fakt super borec. No ale občas říkal že se na to může vysrat, jednou si předplacení na dva měsíce koupil, pak zase ne a prostě mně to jeho jednání tak záporně ovlivnilo, že jsem se na to vykašlal. Takže jak říkám, je to o pokusu a omylu, ale sehnat lidi, kteří tohle podstupují a drží spolu není jednoduché.
-
-
treba je to normalni jenom ty jsi lama a neumis to tak vydelas kulovy kdo vi :)
-
-
Lama teda nejsem, proste s tim slicingem to prehnali, lidi to i priznavaji.
-
At je Paja lama nebo ne, na vykonavani splicningu neni potreba vubec zadny skill.
-
-
no ono v modernich MMORPG ve vetsine pripadu ve vsem co je do nich zakomponované není potreba skillu, protoze jsou tak stupidne jednoduchy aby to mohly hrat vsichni.. pak tam buchnou na konec par raidu s kdovijakou taktikou aby mohli gildicky vesele farmit a muzem rejzovat na masach lidi protoze to muze hrat kazda lama!!!
-
-
To, ze hru muze hrat kazda lama neznamena, ze neni potreba skill. Spodni uroven hracu budou vzdy lidi co jsou uplne mimo, ale taky niceho nedosahnout. Zajdi za vyhercena WCG ve WoW arena a rekni jim, ze to nevyzaduje zadny skill, pripadne za guildou co udela first world kill... kvalitni guildou ve Eve ... To ze se myslis, ze mmorpg nevyzaduji skill akorat ukazuje to, ze jses pri jejich hrani hodne spatnej.
-
-
*vidím lol
-
Word kill neni o skillu, ale o dobrem slozeni a rychle metode pokus omyl, jak padne pak je to jen farma, navic obtiznost je vetsinou nastavena na nahode, cili bud to critne hodne a chcipnete nebo mate stesti a critne to min a nechcipnete. Vetsinou je to take hloupe dps race, proste hlavni je velke dps do moba a co nejmensi do playera. Po 150 pokusech to proste statisticky vyjde, protoze vyse zminenou metodou pokus omyl naleznete taktiku a zkousenim ochcijete random factor, stupidne jednoduchy, ale zabavny no. Proste no-liferi kteri raiduji se svyma 10 altama kazdy den maji nafarmeno max. gearu zcela urcite neco dokazou, neni problem se skladanim raidu, maji nej gear stupidním farmením ještě lehčího contentu pořád dokola, to jo i kdyz je to lamařina jak cyp. Tak vydim PvE ve wowku no, uvidim co ukáže SWTOR... Ty PvP areny s tim asi souhlasim tam musis mit neco, nevim co, PvP mi nikdy nešlo, možna to je ten skill :D
-
-
-
-
-
-
podla tejto diskuzie realnych hracov tejto hry je tak hra trochu odflaknuta.. nepaci sa mi to s tou karmou.. temny jedi? keby sa dalo aspon prejst na sithsku stranu alebo ze by sa s tebou potom nechcel ziadny rebel rozpravat.. toto moc role-play nie je
-
-
"Temny Jedi" su samozrejme podla lore zakladne uplne vporiadku.
"Sith" ma dva vyznami, jeden je rasa ktorej vsetci clenovia mali aspon nejaku moc ovladat Force. Druhy je vseobecne pomenovanie force userov na strane imperia - ktory si ale vsetci zakladaju na tom ze maju v sebe krv sithov (u tych ktorych sa to prejavi najviac, maju cervenu pokozku a take male chapadielka na brade). Preto sa zo ziadneho Jediho nemoze stat sith, iba temny jedi.
Imperium vlastne vzniklo tak ze niekolko temnych jediov vyrazilo do hlbokeho vesmiru, kde nasli (niesom si isty ci na Korribane alebo Drommund Kasse) prave tuto rasu sithov, ktoru si najprv zotrocili ale postupne sa s nou zacali miesat, ako stupal ich respekt pred sithskym ovladanim sily. Cim viacej sithskej krvy mali, tym bolo silnejsie ich ovladanie temnej strany sily - preto teraz Sith Pureblood (ktory je "cistokrvny" len z respektu pred povodnymi sithmi, ziadny originalny sith uz neexistuje, vsetko su to miesanci alebo potomkovia miesancov) patri medzi aristokraciu Imperia. -
-
Já bych na toto "LORE" téma zareagoval.
Temní Jedi (neskloňuje se), kteří byli poraženi řádem při druhém schizmatu (První byl Legions of Lettow vs Řád Jedi) a jejichž porážkou bylo ukončeno období "Hundred Years of Darkness", byli vyhnáni z Republikového prostoru (Zdaleka republika nebyla tak velká a rozlezlá po galaxii) a dorazili do neprobádaného sektoru obývaného humanoidní rasou která si říkali Sith (Sektor - Ziost, Korriban, Drommund Kass, Orderon+ Dxun), která měla nadání používat sílu a po několika stoletích "Inbreedingu" se vládnoucí kasta začala nazývat Lords of Sith (Pánové ze Sith). Jelikož to byla radikální a heretická větev Řádu Jedi - defakto založili řád na podobných principech a korát blíže svým ideálům :) - pozděší doby - pád staré republiky - nástup Imperia bylo pojmenování Pán ze Sith - označení pro člena sekty - Řádu panů ze Sith.
Temný jedi - nemá vyšší cíl - jako Pánové ze Sith - a to zničení Řádu Jedi a podrobení si Republiky - může mít a nemusí proto je mnohem nebezpečnější v určitém ohledu a v pozdějších dobách i častější než Pánové ze Sith. Hlavně po "reformě" Dartha Banea - Rule of Two - vláda dvou- jeden mistr a jeden učedník. Temných Jedi bylo více.
To zatím vše
pokud chcete vědět více čtěte - wookieepedia.org, knihy a komiksy
Zatím se mějte
-
-
Sithska strana není je jenom Imperium a Republika. Jak bys chtěl asi udělat, že v půlce hry najednou Jedi bude hrát za Imperium? To asi moc dobře nejde.
-
-
v SWG to islo..
keby mali hry viacej sandboxovej volnosti miesto tychto themeparkov bolo by to ovela lepsie.. povedz nebolo by super keby v takom WoWku sa dalo za temneho elfa zradit alianciu a pridat sa k horde? princip by bol uplne jednoduchy, len to tam nikdy nedaju lebo su to kkti -
-
Přechod jedince mezi Aliancí a Hordou je pitomost. Myslíš, že kdyby se nějaký temný elf rozhodnul přidat k hordě, tak ho tam uvítají a pomohou mu? Ne, jakmile se ukáže před branami města, tak ho okamžitě zabijí. A kdyby to udělali ve hře tak, že to je možné... za chvíli by jsi měl nelogicky uspořádané obyvatelstvo Hordy, kde by 50% lidí bylo zrádci Aliance a nějaká historie obou frakcí a příběh by šel do kytek.
-
Ve wow by to moc dobře nešlo. Díky tomu jaká je minulost mezi rasama. I když je fakt že přechod z Aliance do Hordy by byl možnější než naopak, protože aliance je plná rasistů.
-
-
nj pravda kvoli lore by to neslo .. ale keby na to bol nejaky casovo narocny postup kde by si horde prejavil ze ally neznasas tak preco nie? :)
-
-
-
Proč by to nešlo? Jasně že by to šlo. Jen je levnější udělat to tak že si hráč na začátku vybere ze chce být jedi a jestli pak půjde a pozabíjí děti ve školce světelným mečem je jeho věc, na tom už nezáleží... a pak maj ještě tu drzost tomu říkat RPG.
-
-
A co guilda? By jako najednou zmizela jo? General taky? I aukce by se najednou přehodila? A od kolika bodů se z tebe stane Imperialista od 1000? Nebo 10000? Podle čeho to posoudit. Jestli chci hrát za dobro tak si vemu Jediho a když zlo tak Sitha. Ty si to představuješ, že když hraješ temneho Jediho, že vyloženě pácháš samé zlo, ale tam jde spíš o to, že nejedeš podle kodexu, tedy místo aby si Sitha dal do vězení (světlá strana), tak ho zabiješ (temna strana). Žádná volba toho, že bys mu pomohl utéct nebo podobně. To opravdů není o tom, že temný jedi vraždí nevinné, nebo je okrádá. Jen ty příkazy co dostává, neplní podle pravidel.
-
-
Víš tady se pletou pojmy. Jedi s bodama temné strany != Sith. Sithové jsou filozofie, mají své učení svůj řád. Jedi na temné straně je nekontrolovatelný a nepředvídatelný.
Nevím co to má společného s guildou nebo s aukcí? Na aukci to nemá vůbec vliv a na guildu, to je věc guildy jestli Tě po takové změně bude tolerovat nebo ne.
A žádné množství bodů z tebe nedělá Imperiala nebo Republikána. Opět jde o přesvědčení, o řád, který musí hrát přijmout a hrát tu roli. Chceš příklad? Tak třeba takhle...
Kdyby body temné/světlé strany nebyli závislé na povolání, jako to bývalo v D&D. Pokud chceš přijmout učení Jediu musíš mít třeba 1000 bodů světlé strany v té době. Automaticky se tím přidáš k republice protože Jediuové k ní nerozlučně patří. (I když ji přežili+-) Splníš nějaké "příjmačky" a hle můžeš levelit jako Jedi. Zhoršíš-li své přesvědčení že už nesplňuješ podmínky pro bytí Jediem už nemůžeš mít další levely Jedie, ale předchozí levely Ti zůstávají => ses naučil nezapomeneš, jen tě už nikdo nenaučí nic dalšího. A budto na sobe budeš muset zapracovat aby si mohl dál být Jedi, nebo se naopak začít více věnovat straně temné a najít si nějakého Sitha co Tě začne učit.
Ano zní to složitě, a proto to tak není. Lepší je investovat peníze do PR než kvalitní herní logiky kterou většina hráčů neocení. :-) -
-
av8: To člověk nepozná, pokud se za a) nepřesvědčí na vlastní kůži, b) nezná někoho, o kom ví naprosto jistě, že vnímá věci podobně.
Kdybych dal na internetové žvásty anonymů, uteče mi spousta výborných her, resp. ztratím čas s naprostými srágorami.
Žijeme v době, kdy si i plebs hraje na chytráky, takže se ti často může stát, že se za připomínkami, které jsou po formální stránce na úrovni, skrývá člověk, jenž hru (či cokoliv jiného) absolutně nepobral/nepochopil/dezinterpretoval apod. -
@Cahir: neortodoxni jedi který se nebojí si ušpinit ruce je fajn, ale záleží na tom jak ušpinit ruce, jsou hranice které Jedi nepřekročí a z toho co bylo řečeno to tu nehraje roli.
Já nehledám nedostatky hry, naopak rád bych ji hrál a proto sem chodím a pokládám skeptické otázky abych se dozvěděl jestli pro mě má smysl to hrát nebo je to jen další MMO které jsem hrál už nesčetněkrát.
Zatím mě to ale nepřesvědčilo protože mi to přijde dost povrchní s nevyužitým potencialem. -
Jako správný RP hráč, by sis mohl utvořit minulosti, např. že před událostmi hry jsi byl Jedi , který se rozhodl přidat na temnou stranu síly a to by byl právě ten bod, kdy začíná hra - ty jako sith za impérium (s touhle vidinou bys mohl být např. zpočátku v rozhodování mírnější a s postupem času přitvrzovat - myslím, že hra ti nabídne dostatek k prostoru na to, aby ti to všechno sedělo). Nebo můžeš hrát za republiku jako Jedi a vytvořit si neortodoxního Jedie, který se neštítí ušpinit si ruce a vyznává hesla "Účel světí prostředky"/"Pomsta je sladká" apod., přestože vyznává ideály republiky (např. Anakin před změnou). To RP hraní tam je, jen to nechce být línej přemýšlet a neustále se jen nimrat ve vykonstruovaných nedostatcích. *3*
-
Já se bavil o tom jak to udělat na stylu hry, který je u Old Republic teď tzn že každá strana má svoji aukci, že se není možné přidat do guildy opačné frakce apod, né že si vymyslíš styl svůj. Ale to je fuk, i tak jak víš kolika lidem by se "tvůj" styl líbil. Mě současné temné body a světlé body vyhovují a podle toho, že narážky na to slyším jen od lidí co to nehrají a to zde, tak asi nebudu sám. Ve hře jsem se nesetkal s nikým komu by to vadilo. Navíc nevím proč by se tomu nemohlo říkat RPG. U mě dělá dobré RPG hlavně příběh, dialogy a vývoj postavy (staty, talenty atd). A to je u Old Republic super. Ta hra rozhodně má chyby a je jich dost, ale to nejmenší, co hra potřebuje je nějáká změna strany během hraní. Nicméně nebudu se tady s tebou hádat, protože hru stejně nehraješ a dle tvého postoje jí hrát ani nebudeš a já jdu raději slavit, takže štasný nový rok.
-
-
-
-
-
-
hlavný problém bol v tom, že ľudia si radšej zobrali slicing ako tlačiareň na peniaze a ostatné crew skill tým pádom upadali, tam bola tá nerovnováha...kdežto misie s lodou a BG môžu robiť všetci a žiadna mechanika tým nepadá...
-
-
Zadnej problem nebyl, nepochopil jsi vubec clanek.
Mas slicing vydelavas kvanta penez, ty penize jdou do aukce za predmety do hlavniho crew skillu.Nic neupada vsechno funguje, to ze nekdo neumi pouzivat aukci a prodava veci vendorovy je jeho boj.
-
-
Jo ekonomika mi nikdy nešla, aději zůstanu u stylu Zabij, uteč, zamorduj a nenech nic žít, co má nějaké nohy a utíká před tebou. Ekonomiku přenechám svým spoluhráčům. Milerád *1*