Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Opět tu srovnáváte hrušky(PC) s jabkama(konzole). Konzole mají jinou architekturu, takže tam kde PC potřebuje 2gb ram, tam konzoli stačí 512 sdílené(Xbox360) nebo 256 superrychlé nesdílené(PS3). Zkuste si postavit PC s 512mb ram a hrát třeba takový Crysis alespoň na low detaily a to pouze z DVD mechaniky bez instalace:-) Díky PC architekture to je prostě nereálné. Jestli bude nová generace konzolí mít 4gb nesdílené RAM a 2gb VRAM na grafické kartě podporující DX11+, tak nám ta čelist asi opravdu spadne:-) Peace.
  • Tohle uz si rikali staresinove v jaskyni pracloveci tlupy, kdyz ty jejich mladosi prisli s lepsimi pazourky a jinymi podivnymi novotami :)
  • Veskoslav
    Tak ono záleží jak to nakonec dopadne. Pakliže to bude sdílená s grafikou, tak to bude ksakru málo. Jestli bude ale samostatná, tak bohatě postačí v nynější době. Ale pokud se konzole dělají dopředu a Microsoft nepřijde za 2-3 s novou a další generací, tak opět se dočkáme toho, že budou konzole za 2-3 výkonem notně zaostávat za pc.
  • Osobne mam rad prislovi: Co je universalni, to stoji za houno. Vsude jakysi ficuryny. Entertainment pro celou rodinu. Jeste tomu chybi, kdy jsem hral, kde jsem surfoval, co jsem si poustel, fejsbuky, profily, personalizace, vsechno snadne, na miru a uz to skoro vsem prijde normalni. Hodiny u kretenske TV vystridaji hodiny u techle hraj si nezlob center. Lidi, me se to prestava nejak libit. Nejak citim, ze ty vsechny technologie pujdou proti nam. Jakoby nastavala jina doba, ta skalni s tou radosti a ocekavanim je pro mne pryc a to kam to jde a kdo urcuje smer mne skoro desi. Dalsi mladicke generaci to ani neprijde a bojim se, ze se molokdo z nich staci v te rychlosti ohlednout. Myslim, ze ve vysledku za par let nepujde o nejaky kazual, hardkor plejery, ci co se to tu resi V tech masinkach bude o nas vsechno a to je teprv zacatek. Ono uz ted je to celkem viditelne nalajnovany. Hmm tak teda jo..freedom. Hmm stop acta. Tak na me taky doslo, jak na spravnyho fotra. nechapu, jak se ti babi muze libit dechovka *9*
  • DangerousDave
    tak to si teda objasnil *1*
  • 8-násobek podle tebe není dost?
  • Spades
    Ktomu neni treba nic pocitat. Staci davat pozor u prezentaci nVidie...
  • Strucne receno, narocnost AI na CPU se nasobi jedine s poctem objektu kontrolovanych AI na obrazovce, coz jsou ty strategie (realtime), kde kazda jednotka se musi zvlast rozhodovat podle urcity struktury statemachine, ktera je zvlast u strategii narocna. Takze pak kdyz je na obrazovce takovych objektu stovky, tak AI narusta do vysin az treba k 50% vytizenosti CPU. (Serie Total War). Ovsem takovy velky mnozstvi "samostatne myslicich" objektu na obrazovce se vyskytuje jen u strategii a snad mozna nejakych RPG, ale asi ani to ne, takze vsechno ostatni je tak jak jsem psal.
  • Ze je to tak jak jsem psal :)

    A taky jsem zjistil jeste zajimavy informace, i kdyz teda zastaraly, co psaly v jinym clanku, ze v roce 2000 prumerne hry vetezovaly CPU AIckem 5% - 10%, u beznejch zantu jako FPSka. U strategii 10% - 50%. A to si myslim je porad stejny.
  • DangerousDave
    "ale 2x vic polygonu by chtelo fakt o HOOOOOODNE vic TFLOPS, nez ma aktualne nejrychlejsi grafika :D "

    a k tomu si sa ako dopočítal ?
  • Na co jsi teda přišel?
  • Obdobny problem ako u simulator vs arkada. Simulator sa sustreduje na fyziku a ma nic moc grafiku. Arkada presny opak. Ci je AI skutocne narocne na vykon to neviem. Ale napr. u simulatorov je AI tiez problem a grafika pokroci az u teraz vykonnejsich pc a novych enginov. Osobne si myslim, ze poriadna AI by musela odkusnut urcite nejaky kus z kolaca. Niektore strielacky su na tom s AI este stale dobre, ked to porovnam so simulatormi, kde clovek skutocne musi jazdit online aby si to uzil.
  • ze se vubec temahle kramama zabejvate
  • Pro zajemce, jak je to s tou AI ve hrach sem nasel bezva vypadajici clanek http://www.bit-tech.net/gaming/2009/03/05/how-ai-in-games-works/1 (teprve si ho du celej precist). To co sem psal byly moje zkusenosti herniho programatora spis zacatecnika, tak doufam, ze jsem se tolik nesek. (Jako ze je jasny, ze u strategii je Ai podstatna cast a bere urcite hodne vykonu oproti FPS a akcnim adventuram, ale o kterych jsem mluvil prevazne, kdyz jde o konzole).
  • rancor1223
    To jsem na Microsoft a Sony hodně zvědavý *15*. Opravdový nextgen by nastal pouze v případě výkonnostní nadvlády konzolí nad PC (jak tomu bylo u předchozí generace). Dejme tomu, že konzole umějí lépe nakládat s výkonem. Pak je ale pořád minimem 8GB paměti, zvlášť pokud má vše běžet ve FullHD. Osobně bych ale za optimální považoval 12-16GB s ohledem na budoucnost. Procesor dnes nehraje zdaleka tak významnou roli a 4-6 jader by mělo bohatě stačit. Musíme ale počítat s tím, že kromě her bude muset pracovat také s tím milionem služeb, které v dalších konzolích (dejme tomu X720 mají být), augmentovanou realitou a několika externími zařízeními (mobil, tablet,...). Grafika je záludnější, ale viděl bych to na výkon GTX680. Dle mého odhadu (a dosavadního vzrůstu výkonu) bych čekal, že do mainstreamu se její výkon dostane za 2-3 roky. To ale moc nextgen není, že? Pochybuji ale v osazení nějakého z dosud nevydaných chipů, nebo dvoučipovou kartu.
    Už jen proto, že celková částka za takovou konzoli by byla nad úrovní Mainstream PC (15-20k). A to není zrovna to co konzolisté očekávají, že?
  • Bohužel máš nejspíš pravdu.
  • Podle me v prvni rade bude vetsi vykon vyuzit pro FullHD rozliseni a 60 FPS. Jinak se ty hry budou delat uplne stejne jako dneska a vyvoj pude spis pozvolna kupredu. Ale rad bych se pletl :)
  • Spades
    To se mi taky zdá jako pěkná blbost... Streamování už funguje úplně normálně i v ČR, takže pochybuju, že v USA by byl problém na to udělat přímo konzoli už teď. To si spíš myslím, že později přijdou ty AR brýle.
  • Spades
    Jestli myslíš Aegia PhysX, tak tu firmičku odkoupila nVidia a jejich čip narvali do svých karet :D Takže buď rád, že to udělali, jinak bysme museli ke grafice ještě kupovat PhysX kartu.
  • Spades
    Jenže tobě nedochází podstaný fakt. Výkon zařízení nemá s kvalitou hry vůbec nic společného. Já kdybych si měl vybrat mezi dobrou hrou se špatnou grafikou, a dobrou hrou s dobrou grafikou, tak hádej co bych si radši koupil?

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit