Studio Piranha Bytes, tvůrci sérií Gothic, Risen a Elex, zřejmě končí
-
Tak si míszo Zaklínače 3 doplň dvojku.
A ty vydřené peníze nedělají Risen nějak přelomovým, to už bylo v G1.
Rysen je okopírovaný nudnější Gothic
-
Srovnáváš Risen s rokem vydání 2009 a Zaklínače 3 s rokem vydání 2015.
Jinak za mě je Risen teda přelomový i nadprůměrný je, protože doteď žádný RPG nenabízí takovou kreativitu a svobodu v řešení questů a tak dobrej pocit z toho, že jsem si konečně za těžce vydřený peníze mohl koupit první pořádnou zbroj.
Nehledě na to, že tma je skutečně tma a pohybovat se v bažině s povinnou pochodní v ruce (která zhasne, když spadne do vody) u banditů má atmosféru jako prase.
-
V Zaklínači tyto bariéry byly taky, taky nešlo jít hned kdekoli. I když v Piraních hrát to bylo asi striktnější.
Skyrim je dle mě neskutečně přeceňovaná hra. Tam je pěkné prostředí, ale jinak tuny věcí vyloženě průměrných.
Jinak Bethesda s tím totálně nesmyslným levelováním potvor přišla už v Oblivionu a taky poté naprosto nechápu smysl svého levelování :)))
Mimochodem Oblivion tak jde dohrát na první úrovni :)
-
Já jsem Risen třeba přehrál třikrát, ale Witchera 3 jen jednou. Je to plný výplňových, umělých otravných questů, který do toho univerza nepatří, přiblblýho stopování, romantiky kterou v akčním RPG nehledám, ty buildy mně moc nenadchly a vlastně tam je totálně absentní právě to co je na sérii Gothic (a první Risen) super - rewarding feeling když získáš třeba novou zbroj nebo zbraň a najednou můžeš tam kam jsi předtím nemohl. To jsem u witchera nezažil, tam jsem vyzobával celou mapu hned jak jsem někam přišel, bez omezení. Jedna z nejlepších věcí na Gothicu je právě to, jak hráče umí rozumě omezit, fanboys tomu říkají natural barriers. A vlastně to tak je. úplně katastrofální je v tomto třeba Skyrim, kde mobky lvelujou zároveň s hráčem a cleý levelování tím ztrácí smysl i efekt, je to prostě nuda. Vím že v zaklínači se dá najít i tužší nepřátele, ale co jsem hrál já, tak jsem buď vůbec neměl důvod tam chodit, nebo to bylo uplně mimo hlavní příběh/mapu a navíc se i tak dali zabít. Risen není dokonalá hra a má relativně malou znovuhratelnost, ale je fakt mega pěknej, má svoji atmošku, Harbor town OST se dá hrát na kytaru, a je to celý takový svoje. Witcher 3 je super hra, ale podruhý vyzobávat tu "ubisoftí" mapu už nikdy nebudu.
-
Je to nejlepsi hra, co kdy vysla. To je muj subjektivni nazor :) Kdyz kouknes na fora Gothic fanboys tak zjistis, ze jsou nas desitky az stovky tisic, a v 90 % případů se shodneme, ze nejlepsi Gothic je Gothic 2 NotR. Ale jasne, CSko hraje víc lidí. Podle me to ale o kvalite hry nic nerika.
-
Noo tak myslim, ze nazor, ze G2 neni nejlepsi hra co kdy vysla, je pomerne objektivni :)
-
to je ale subjektivní, že jo. Pro mě třeba před a po Gothicu II: NotR už nikdy nic lepšího nevyšlo ;)
-
Problém je, že ani po cca 12 hodinách to nějak nezačne...A to jsem do té době vyloženě trpěl. Nedávno byl Elex 2 v Humble Choice. No dal jsem pauzu. Co s takovou hrou...
-
Já Gothic 1 poprvé dohrál koncem minulého roku. Na dvojku se teprve chystám...
Já jsem se k PB hrám dostal právě s Risen 2 chvilku po vydání, právě jako odskok od Zaklínače 1 a 2, kterého už jsem byl přežrán :)
Avšak tenkrát jsem se do toho nějak nemohl dostat, a hru jsem odložil na neurčito. Vrátil jsem se k tomu až po dohrání ELEX 1 v roce 21. Dokoupil jsem si Risen 1 a 3, a vzal to na jeden zátah. Celkově ten gameplay Risenu, i ten souboják, mi maximálně vyhovoval.
Kdybych měl vypíchnout jednu věc která se mi líbila nejvíc, tak jednoznačně svět rozdělený do mensich lokací kde se můžu volné pohybovat. Oproti dnešním hrám s obrovskými otevřenými světy to byla příjemná změna.
Elex 2 jsem stopnul právě kvůli velkému otevřenému světu. Už toho na mě bylo moc.
Jinak, trilogie Zaklínače je spolu s trilogii Mass Effect jediná herní série kterou jsem odehrál několikrát. U Zaklínače 3 mám asi 1000 hodin, u Dvojky asi 400, a u Jedničky nevím, ale pětkrát jsem ji sjel určitě. A stejně se mi ta jednička líbila nejvíc:-) A nejlepší lokace z celé série je jednoznačně Flotsam ze Zaklínače 2. Vždy když je zmínka o Zaklínači, vybaví se mi Flotsam.
-
A mě osobně Elex nakonec chytnul, jen se člověk musí přehoupnout přes ten zbytečně obtížnej start. Ale dvojka šla absolutně mimo mě, je to úplně to stejný jako jednička. Minimálně marketing to tak prodával a hrát znova to stejný sem fakt nechtěl.
Ale jinak i přes to že mě Elex bavil je to hra co má těžce zastaralý snad všechno, combat, UI, grafiku takže bych se ani nedivil kdyby studio padlo. -
Tak to jsou takové argumenty..... Prostě jsi nemusel ten svět prolézat celý, nebo si to srovnej s dvojkou :)
Dramaturgicky scénáristicky a výpravou atd se to samo nedá vůbec srovnat. Ale asi jo, někomu ten Risen seděl a má tendenci "bránit slabšího". Já ten Risen odehrál a jako přišlo mi že hraju prostě Gothic zasazený do jiného podobného světa, bez náznaku posunu někam dál.
-
Jako jo, ale hra vyjde a v tu chvíli je aktuální... Čekat až (a jestli vůbec) nějaká moderská komunita hru opraví nebo i vylepší..
To je tak pro pár desítek fanoušků.
Historicky je G3 fail, samozřejmě to neznamená že to někdo nemůže hrát a bavit se u toho. Vzpomínám si, že před vydáním byl slušný hype..
G4 už myslím dělali úplně jiní lidi a bylo to prosté ždímání značky do sucha. Taky to není nehratelné, ale působí to celé jako nostalgický návrat do přelomu tisíciletí.
Komplet, animace, scénář, příběh, vyobrazení xichtů.
-
nevím proč by hra musela být přelomová, mně jde hlavně o to se bavit, a ano, za sebe říkám že jsem se u Risen 1 bavil víc než u Witcher 3. W3 měl spoustu problémů - příliš velký svět, tím pádem plný nudné výplně, stopování červených fleků, souboje OK, ale nic extra. Raději menší ale víc propracovaný svět Risenu
-
Neúspěchu Elex 2 se nedivím. Struktura vyprávění příběhu se u her od piraní nezměnila už od Gothicu 2 a po přidání sci-fi prvků druhý díl Elexu zrovna novinkami neoplýval a z grafiky taky nikomu čelist nespadla. A to je dneska už prostě málo.
-
Taky mi to prislo jako fajn hra, ale v te dobe uz byly venku, nebo vychazely lepsi hry.
-
Osobně mi přijde, že je to takový diskuzní evergreen - Gothic 3 byl špatnou hrou a basta fidli! V době vydání (+-2005-2006?) to fakt nebylo žádné terno, ale moderská komunita to nakonec pozvedla do plnohodnotného pokračování a já se po letech docela slušně zabavil. Hrál jsem to s několikaletým odstupem.
Souhlasím, že Gothic IV už rozhodně nebyl ničím výjimečným, spíše naopak, epic fail. Risen 1 byl dle mých nároků OK, Risen 2 jsem už nehrál, protože mi pirátská tématika nikdy nevoněla. ELEX měl potenciál, ale skončilo to tak, jak kdyby Pejsek s kočičkou pekli dort. Sci-Fi prostředí bylo jistě originální, ale my chtěli Gothic.
-
Abyste se z toho Gothicu všichni nepotentočkovali.
-
Živý svět? Elex? Nespletl ses krapet? Tam jediné, co bylo živé byly statistiky CPU a GPU.
-
Elex jsem se několikrát snažil dohrát. Ale je to prostě celé zastaralé. Souboje grafika, p*rno příběh. Od Titan Lords to s nimi šlo z kopce.
Jejich problém je ten, že pořád jedou stejně. Stejné šablony příběhu, soubojový systém atd. Jakoby neuměli přepnout. Kdyby byl Elex 1 a 2 jako Gothic v moderní grafice, vylepšené mechanismy gameplaye, spousta lidí by byla nadšená. Ale po cca 4 hodinách to šlo z disku. Ono i cena hry šla dolů ještě rychleji než ubisoftí hry a to je co říct.
-
No malinko si protiřečíš, já to tak vidím, že G1/G2 tunu lidí očarovaly a pak tihle lidé na jakési nostalgické vlně ve smyslu "je to stejné jako božský G2" hráli i všechny další hry.
Jenže co fungovalo v roce 2000 už není tak cool o hodně později.
Já třeba Risen dohrál doslova "na sílu". Tobě ta hra přišla nějak přelomová nebo alespoň nadprůměrná?
Zkus si po Risen zahrát třeba Zaklínače 3 ...