Přejít na výpis diskuzí
SW: Old Republic ubývá předplatitelů, uvede free to play verzi
1.8.2012 | Petr Poláček
221 příspěvků
-
Kdyby se kluci a holky z EA/BioWare vykašlali na vývoj této MMORPG a raději vytvořili během té šíleně dlouhé doby KOTOR 3, 4 a 5, udělali by lépe jak nám hráčům, tak firemním statistikám... *7*
-
-
Další Kotor od EA/Bioware už raději ne! Ti by z toho udělali CoD ve vesmíru. Kdyby to tak dostal do rukou Obsidian...
-
-
Kromě toho obsidian nám ukázal, že taky nejsou bůh ví jak skvělí. Kotor 2 splácaná kravina, která se dá dnes hrát jen proto, že fanoušci 5 let nebo jak dlouho dávali dohromady Ultra obsáhlý mod, který tu hru dává zpátky dohromady tak, jak měla být od začátku. A to nemluvím o Alpha protocol!!!!
-
-
Každá hra má části, které se do goldu nedostanou. Se podívej na Fallout 2. A smím se zeptat copak se ti nelíbilo na AP? Ano po tech. stránce to nebyl, žádný zázrak, ale hra jako taková byla skvělá.
-
-
No, abych to uvedl na pravou míru, AP pro mně osobně bylo něco na co jsem čekal strašně dlouho, zahrát si takového Jacka Bauera na to jsem se hodně těšil. Bohužel Obsidian to nezvládl jak po technické stránce, tak co se týče obsahu, ta hra byla úžasně krátká, a to nemluvím jak se holedbali, že to bude rozvětvené a hodně moc bude záležet na výběrech ve hře. Nakonec se to opravdu scvrklo na možnost a nebo možnost b: vyberu si pomoc těch nebo pomoc těch? Možná jsem opravdu až moc zmlsaný BG2 nebo později fallautama které co do obsahu byly neskutečné a do délky dvakrát tolik :)
Jinak to v zásadě jak říkáš nebylo nic hrozného jen jsem z toho byl zklamán (projel jsem to 2x ) :D -
-
OK Mike v tom s tebou souhlasím, ono to opravdu zamrzelo, nebyl to zas takový odpad když jsem to projel dvakrát jen to opravdu nebylo to, jak říkáš to očekávané. :)
-
Ale to je pak jiná. On je velký rozdíl v kvalitě hry a očekávané kvalitě hry. V dnešní době už skoro ke každé hře přistupuji s nedůvěrou, je to pak snazší když hra nenaplní mojí vizi. Naposledy jsem se takto spálil u Amaluru, kde jsem viděl obrovský potenciál, ale skutečnost byla jiná (z mého pohledu samozřejmě).
-
-
-
-
Proč myslíš, že by z toho udělali CoD ve vesmíru? Ze spojení těchto dvou firem nevznikla žádna FPS, natož CoD. Na příkladu Mass Effectu naopak dokázali, že nic neztratili na kvalitě vyprávění, obsahu a celkové prezentace.
-
-
Presne tak
-
-
cítím velké narušení síly... jako by půlmilion duší v hrůze vykřikl a odhlásil se ze hry *13*
-
-
I´am your Free to Play!
-
-
Z nudze cnost. Paci sa mi ako sa autor tohto clanku snazi vyvolat dojem, ze F2P je vlastne cool a sucasny trend. To mozu hovorit autori GW2, ktorý takto hru robia, nie vsak Bioware. Keby hra mala 3 mil subs a stale rastla, ziadny F2P by nebol, je jasne, ze je to posledna zachrana, hra pada a pada a na obzore je GW2 a MoP, ktoré ju dorazia.
So zaujmom sledujem scenu a uzivam si prichody dalsich wow-kilerov. Problem SWTOR vidim v tom, ze naoko malo ist o MMORPG, ale v skutocnosti to bolo RPG s co-op modom, chybal tam ten MMO pocit. Navyse Bioware urobil hru tak, ze skopiroval Wow, avsak nie Wow 4.3 z roku 2012, ale Wow z roku 2008. Sorry, ale nova hra vyjde bez takych chybajucich features ako dungeon finder, combat log, makra, mody, nedalo sa zmenit UI, hru hraci preleteli za mesiac a Bioware sa stazoval, ze hraci to hraju prilis rychlo a casto, nemali obsah na end-game, hraci zacali odchadzat a to im zlomilo väz.
Ked sa im zacali plnit fora stazovatelov, ktori boli zvyknuti na ine, a chceli toto a tamto, Bioware rychlo zacali dorabat tieto features, na chybajuci endgame content ale potrebuju cas, a subs zatial stale klesa. -
No jestli to dobře chápu, tak celej příběh bude zadáčo (sem zkoušel openbetu a pěkný) - já jakožto sólista sem spokojenej ;)
-
Na většině MMO (a všech WOW klonech) mi nejvíce vadí:
- statický a těžko uvěřitelný svět s 15 let zastaralým systémem spawny/agro (+semtam script)
- statický turn/based soubojový systém
- hra nemá emotivní náboj, smrt prakticky nic neznamená (když srovnám jak se mi třepou ruce když letím v eVe s lodí na kterou jsem vydělával X hodin, štíty dole a jsem webnutej, nebo se strachoval o gear v Ultimě v PK zonach.)
- žádná výzva (kromě geargrindu - je to opravdu výzva?), minimální variabilita, ořezávání možností, které starší MMO měly.
- minimum (častěji 0) nástrojů pro hráče, aby mohli dělat další content hráčům. -
No ja hral hru 6 mesicu defakto od pocatku spusteni a musim rici, ze takovy nedodelany gulas jsem v zadne jine MMO nezazil a to uz mam par MMO za sebou, vyvojari totalne dlabali na hrace a hlavne kaslali na obrovske chyby ve hre, ktere sice ted jiz pomalu odstanuji, jenomze je jaksi pozde a hraci je poslali k certu stejne jako ja a to jsem ve hre vydrzel jako jeden z mala hodne dlouhou dobu.
Co se obsahu hry a end game tyce, tak ten nezvladli doted + ten jejich slavny engine ktery je k zbliti. No co chteli to maji pro me osobne je tahle hra pase a ani F2P model me neprilaka zpet do hry. -
-
Nechápu proč všichni hatí Hero Engine - engine sám o sobě nemůže za kvalitu hry.
Jde o to jak sním vývojáři umí pracovat a co ve výsledku vytvoří (špatný herní koncept nezachrání ani grafika;) ).
V Hero Engine už pracuji delší dobu a spíše se divím, proč BW něco dělali tak a ne jinak... (je to moc dobrý nástroj, jen nevede za ručičku;) ) -
-
Hero engine je tragický nástroj pokud v nem chces delat MMO pro milion hracu - tedy naprosto nevhodny na to, na co jej pouzil BW. A varovali pred tim i jeho tvurci.
Vyborny a flexibilni pokud chces komorni servery pro 100-200 lidi. -
-
To je trošku složitější - aktuální verze je na tom už jinak + mě přišlo, že BW vůbec nerespektoval pravidla a možnosti enginu. Sice mají planety tvořené pomocí SeamlessWorld (ale přes starou verzi 1.0 (možná i nějakou alfa), ale nedodrželi velikosti (co jsem hru nedávno zkoumal a měřil napojené oblasti - tak přesahovali doporučené maximum 128 vertex 2 + je tam mnoho místností "room" (nemyslím instance) pro dotvoření příběhu a atmosféry a nějak to vše nedořešily.
V našem/mém projektu co tvoříme na HE pro hráče staré školy mám svět řešen jinak bez instanci, loadingu o neomezené velikosti a vše šlape jak má;) -
Samozrejme beru verzi Hero Engine 3 roky zpatky ve ktere jsem se vrtal a i ta je novejsi nez to co pouzil BW.
-
-
Když si přečteš historii BW a Hero Enginu, tak asi dojdeš k závěru, že BW trocha přebrali.
Prostě koupili nějakou ranou alpha verzi Hero Enginu, další updaty od jeho tvůrců víceméně odmítly, že si to doprogramují sami... njn. -
-
To vím, ale i tak měli celou dobu přístup k updatům a prioritní tech. podpoře ze strany autorů enginu.
A jak píšeš tak se snažili tvořit něco sami a engine tak spíše podělali - což je kámen úrazu (a problém EA/BW).
Spíše mě vadí to poškozování HE.
Já jsem s HE spokojen a jsem rád, že to není engine, kde je vše nalajnováno (jak si většina lidí myslí).
Ale to už je OT. -
-
To je fakt.
Si to představ, prostě si děláš HE a prodáš to studiu se zvučným jménem... no a pak vyjde první velkej a extra vyhypovanej projekt a tak si někteří lidi určitě budou všímat jak si hra povede.
A pak to nevyjde a hned na dvou rovinách:
1. obecně... SWtOR jde F2P a EA o počtu hráčů mlží jak sviňa... to samozřejmě není celé chyba enginu, ale přesto to pro něj nenese dobrou ozvěnu...
2. technicky enginově... na SWtOR fóru byly dlouhé a podrobné analýzy o tom, jak BW hru technicky nezvládli... to je chyba BW, ale zase to nenese dobrou ozvěnu pro HE
Nevím no... být tvůrce HE, tak jsu dost naštvanej... -
-
:) No snad pověst zachrání TES Online (sice té hře také moc nevěřím (po herní stránce), ale snad to po technické stránce moc nepodělají...). Jinak HE pomůže pomalu se blížící The Repopulation (žádná AAA MMO řízená kravaťáky před excel tabulkami :) )
-
-
-
-
-
Nelži nebo buď konkrétní ty velká chybo.
-
-
dit ma pravdu ty sasku!
-
Plusy hry po spusteni:
Perfektni zpracovane pribehy ruznych postav, zajimavy doplnek pro expeni na high lvl.
Svet SW ktery jeste neni tak okoukan jako orkove a trpaslici.
Minusy po spusteni:
Zacneme tim nejzasadnejsim a to je engine cele hry, velice nestabilni, zabugovany, kde pocet FPS pri PvP obzvlaste na Ilumu klesal na 3 snimky a to i u hodne vykonnnych PC. Dale nehorazne loadovaci casy pri prechodech mezi planety, nehorazne zabugovane DQ, problemy s mega lagy obzvlaste ve warzonech, obrovske problemy se zvukem, mizeni itemu v inventari atd .
No a dale zde mame herni minusy jako - totalne nezvladny start hry, kde cekaci fronty byly opravdu luxusni paradoxem je, ze po opadnuti naporu, byl opacny problem, nebylo najednou skym hrat a jeste paradoxnejsi je , ze po ukrutnych prosbach hracu o slouceni serveru, opet nastaly fronty viz LoL na ToFN =tohle cele je vysmech BW nic jineho si pod timto nelze predstavit. Dale zde mame end game hry - takze po dosazeni max lvlu si mohl chodit lehoucke a zabugovane 3 instance, ktere i na NM obtiznost byly velice lehke a sehnat top equip se dalo za cca 2 tydny. Pak neustal dokola chodit 3 WZ ze ktereho uz muselo jit krkem kazdemu pvp hraci. No a v posledni rade delani DQ tohle radeji nebudu komentovat , jelikoz bych se musel pozvracet. Dalsi obrovske minus vidim v principu a fungovani guild , ktere deakto nemely zadny smysl, pak zde totalne nedodelane AH na fleetu princip vyhledavani itemu byl opravdu smesny, Dále zde chybelo strasne veci jako dungeon finder ... a tak bych mohl pokracovat do nekonecna ono vlastne hraci, když nemeli co delat, takexpili alty, jenomže při expeni 3 alta uz hrac zjistil ,ze je to porad totez jen 20 % je jinych, takze to prestane bavit i zarputile PvE hrace.
Takze suma sumarum hra postradala naprosto vse co jako kvalitni MMO by melo mit, jiz v plnem ostrem spusteni hry , kecy o tom ze hre musime dat cas, protoze se teprve rozjiszi a WoWko a podobne hry byly na tom uplne stejne, tak tyhle kecy si strcte za klobouk neni rok 2006, ale je rok 2012 a MMO hra , ktera chce triumfovat musi vypada uplne jinak, nez tento neodladeny nedodleany paskvil naroky hracu jsou uplne nekde jinde.
Ano hra mela obrovsky potencial to vicemene ukazal i start , kdy 2 mil hracu znudeni a znechuceni vsema jinyma MMO hrama chteli proste zmenu, kterou ovsem v tehle hre po vystrizliveni nedostali, naopak spadli opet do bahna, navic velice husteho bahna.Ja osobne jsme této hre venoval daleko vice casu nez jsem puvodne chtel a porad jsem najivne veril, ze konecne ten dlasi patch udela hru lepsi ,ale skutek utek a vse bylo pri starem. Viz slavny patch 1.2, ktery pridal do hry dalsi instanci , ano instance byla podstatne tezsi nez predchozi, jenomze misto libovaných 12 bossu byli jen 4 zabugovani a 2 miliardy treshe k tomu no hnus. Malem byh zapomnel dodali take dalsi WZ a v 1.3 systém legacy ktery je velice dulezity a nepostradatelny pro hrani, kde krom spolecnych bufu vam je cele legacy k ho*nu ))
-
-
-
Mohli jsme udelat dalsi nalestene pokracovani KOTORU opravdu mohli, ale my v BW jsme rekli ne, dolary nam zatemnily mozky a proto jsme radeji vydali klon WoW a ba co vice, vydali jsme velice nepovedeny klon, dokonce tak nepovedeny, ze po genialnim rozjezdu mame po necelem roce velice famozni dojezd a hru zachranujeme zuby nehty F2P...
Mazec, ale tohle presne je dnesni herni byznys, ne hry pro hrace, ale hry pro prachy za vase prachy. A nejen BW, ale take Blizzard a podobne velike spolecnosti na tohle velice doplati ... -
Dalsi wowkiller na kolenach. Kolik jich uz bylo. A kolik jich jeste bude ?
-
-
Dalsi je prece podle mistnich analytiku GW2 =)
-
-
Jojo GW2 bude taky do pul roku F2P, oh wait..:-D
-
-
je fakt, ze GW2 na to jde lip, jeden poplatek pri koupeni, nenastve to lidi, nemaj pitomou hype kampan jako EA a lidi na to po jednicce cekaj, jak na smilovani bozi...
-
-
GW2 má hype od fandů.
BTW as nejlepší názor na GW2, co jsem viděl na netu:
http://mmogrinder.net/2012/07/24/sidequest-guild-wars-2/ -
Predevsim jejich F2P nema zadna herni omezeni a ingame shop ma jen kosmeticke veci ktere hrace nijak nezvyhodni + moznost nakupovat je i za herni menu nejen za realne prachy.
-
-
nemyslel sem F2P model, ale celkovej pristup GW2 vyvojaru/vydavatelu k hracum. Proste si nehraje na neco, co neni. Nechce zabit wow, ani z nej prebrat hrace, ale drzi se svych fandu a jakoby rikalo: "Mam tohle a tohle, chces me? Pokud ano, dobre, pokud ne, tak bez dal." Sice patrim do ty skupiny, co pravdepodobne pujde dal a GW2 obejde, ale i tak se mi proste tenhle pristup libi.
-
Lel, njn, GW2 je Pay-to-Not-Win hra.
-
-
-
Kdyby jsi precetl tech par slov tak vis, ze o tom jsem tu vubec nepsal. Use brain! =)
-
-
Ono to byla reakce spis do eteru:-)
-
-
-
-
Bude jich ještě hodně.
Budou do té doby než vývojářům dojde, že cesta po X let starém konceptu MMO nevede v dnešní době k úspěchu.
-
-
Parada, pribeh je zadara a zbytek si muzou nechat :p
-
-
Jaky zbytek? Tam zadny neni :-)
-
-
Ani sa tomu nečudujem, furt tie isté hry, len menia skiny. Koho to má kur*a bavit?! *11*
-
-
sám jsem se divil, jak například Aion, tak šíleně opěvovaný při vydání, má tak naprosto generický obsah (kromě křídel, to je vážně asi jediná zvláštnost)... pokud je na tom SWTOR podobně, tak ani zadarmo nebudu ztrácet čas.
naproti tomu takový Secret World mě hodně zajímá, ale ten to bude mít asi podobné jako třeba EVE Online - prostě si najde skupinu lidí, kteří budou hrát pořád, a tvůrcům to bude stačit, takže na nějaké F2P si můžu nechat zajít chuť.
-