Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Žádost: mohl by to u Games otestovat někdo, komu se z původní verze dělalo zle? Jestli se to zlepšilo, nebo ne. Díky :-)
    • A pokud mozno pak i s vypnutym headtrackingem. Pokud vynechame letecke simulatory, tak nevim o hre, ktera by potrebovala otaceni hlavou nezavisle na těle. (teda pokud nekdo neudela simulator sovy, ta umi tocit dokola). Zajima me, jestli je lidem spatne primarne kvuli latenci pri pouzivani headtrackingu, nebo kvuli spatnemu fov apod. Pokud bude stacit vypnout headtracking pri strileckach a nebude z toho pak špatně, tak to mi plne vyhovuje. Nepotrebuju trenovat krcni pater 4 hodiny denne pri hrani her.
      • walltar
        Když vypneš headtracking, tak to je zajímavý zážitek. To je vlastně prvně co se mě udělalo v OR skoro špatně.

        Je to ten nejhnusnější pocit co jsem zatím v OR měl. Ten headtracking + poziční tracking je nejdůležitější součástí riftu, protože jinak se ti ten rozdíl toho co vidíš a cítíš ještě znásobuje.
    • C-BEAM
      u DK2 sa latencie znížili až cca o polovicu a už atakujú hranicu 20ms - dostali sa z cca 50-60ms na cca 30-25. Vyššie latencie sú hlavným spúštačom motion sickness, ak sa im teda podarí s CV1 dostať sa pod 20ms tak drvivá väčšina populácie s tým nebude mať problém (pri rozumnej dĺžke hrania).

      Mimochodom ono sa zdá že tých 50-60 u DK1 je veľa ale také VFX1 mal okolo 200-250 ms !
      • Vlastnil jsem 144hz monitor a jedny z prvních lehkých 3D brýlí, kde byl v zásadě problém jediný - zaměřovače. To pak koupila nVidia a udělala z toho "svoje" 3D řešení. Nikdy mi z toho nic nebylo, 3D efekt byl super. Nikdy mi nic nebylo v autobusu, na běžícím pásu, u čtení při jízdě automobilem, nikdy jsem nepociťoval ani náznak nevolnosti při 3D na těch starých brýlích a CRTčku. Na Oculus jsem byl natěšený, ovšem po nastavení Skyrimu na koukatelnou (FOV) úroveň se mi udělalo tak zle (takřka okamžitě), že jsem to hodinu rozdýchával a už jsem k tomu zařízení měl pak fyzický odpor.

        Pokud vyřeší tohle, tak nevidím jediný důvod, proč by Oculus neměl uspět. Ten efekt je naprosto dechberoucí.

        - právě proto by pro mě byl zdaleka nejzajímavější test od někoho, kdo nesnesl předchozí generaci.
    • walltar
      Já sem četl od pár lidí na OVR fórech, že je to lepší. Ale takový test by byl vážně pěkný.
    • No to by bola celkom hodnotná informácia *4*
  • Me neodradite! Nikdy! Cekam na to uz od nejakyho petadevadesatyho roku. Nutne to potrebuju a dobrovolne i mile rad se v tech kabelech treba uskrtim. Tohle je konecne posun kterej se vyrovna nastupu 3D akcelerace... Od ty doby NIC. A kabely snesu radsi, nez imput lag, sluchatka nepouzivam. Jen at uz to u vsech bohu dodelaji a vydaji. Dam jim klidne rocni plat, auto a pul pritelkyne... Ja to proste ZIVOTNE, NUTNE POTREBUJU!... HNED! ;o)
    • A kterou půlku přítelkyně? Vrchní nebo spodní část? *1*
    • je ti jasne, ze k tomu budes potrebovat i nabuseny PC abys z toho nemel slideshow
      • Tak samozrejme. Proc nepolozit zbytecnou otazku, ze. A vlastne - proc na zbytecnou otazku zbytecne arogantne neodpovedet, ze? ;o)
        Doufam, ze Oculus vyjde este v dobe "soucasnych" (rozumej: jiz pri uvedeni na trh starych) konzoli. Vykon ctyr PS4 jen v graficky karte snad bude stacit ;o) Kdyz ne... koupi se novej komp. Tak to holt v prirode chodi. Co s penezma, kdyz si je clovek neuzije...

        Poznamky typu "nevi co s penezma" neberu. Sou to moje prachy a nikomu neni nic do toho co s nima delam. Kazdopadne to povazuj za dukaz, ze se stalym zamestnanim i s bytem, autem a platem pouhych 13K cistyho si clovek muze poridit jednou za tri roky megamabusenou masinu. A ne, ze ne!
  • wenceslaus
    K těm predikcím:

    "There is no reason anyone would want a computer in their home." — Ken Olson, president, chairman and founder of Digital Equipment (Corp., 1977 [DEC went on to founder in the PC market.]

    "Rail travel at high speed is not possible because passengers, unable to
    breathe, would die of asphyxia." —Dr. Dionysus Lardner, 1793-1859

    "There is not the slightest indication that nuclear energy will be
    obtainable." — Albert Einstein, 1932
  • walltar
    Jak bylo řečeno v článku ... není to finální produkt. Je to zařízení pro vývojáře VR softwaru. Něco krabičky, které dostávají vývojáři konzolových her před spuštěním nové generace.

    A u těch lidí se dá předpokládat, že si jsou schopní všechno nastavit.
    • Vyvojari jsou spis zvykli, ze dostavaji devkit gratis, aby vyrobce ziskal nejakou podporu ... a taky, ze se API nemeni z verze na verzi.
      • Spades
        U zavedených konzolí možná, ale tohle je naprostá novinka. Vždyť ani neměli rozpočet na to udělat DK1, proto taky Kickstarter že?
        • teď je vlastní facebook, takže mi něco říká, že už peníze na vývoj mají. Tak nějak.
          • Spades
            Jenže je odkoupil až PO zahájení prodeje DK2... Asi by byl nesmysl, kdyby si řekli, teď nás vlastní FB, tak všichni co objednají DK2 teď ho dostanou zdarma.

            Navíc DK konzolí dostávají vývojáři zdarma, protože dostávají procenta z her, kdežto OR bude opensource, takže z toho neuvidí ani korunu. Proč by teda rozdávali DK zdarma?
            • Devkity se rozdavaj zadarmo proto, ze vyvojari napisou aplikaci, a kupci si koupej zarizeni a aplikaci. Kdyz nejsou aplikace, neni duvod kupovat zarizeni.

              Proto se rozdavaj devkity zdarma - aby byly aplikace, a tim pro kupce duvod koupit.

              Zkus si predstavit, ze ted v tuhle chvili reknou ... OK, mame finalni HW, racte kupovat vazeni ... Nice, hura ... par nadsencu samozrejme okamzite vyrazi a koupi ... pak napisou par nadsenych blogu a pak ... po 14ti dnech, mesici ... napisou, ze sice jako fajn, ale ze maj doma HW za 10+k ... k tomu ze si za 50k nakoupili nabusenej HW ... a krome par hricek, to na nic nejde pouzit.

              Coz automaticky vedek tomu, ze kazdej s mozkem si rekne, ze si pocka jak se to vyvrbi. A zaroven to vede k tomu, ze vyvojari si reknou, ze pockaj jak se to vyvrbi, protoze proc by vyrabeli hru pro HW, kterej nikdo nema. Nadto pro HW, kterej neni zrovna levnej, a navic je k jeho provozu potreba i pomerne nakladny dalsi HW => tu jejich hru si koupi par tisicovek lidi => ekonomicka sebevrazda.
              Vis ja pamatuju trebas doby, kdy zvukova karta nebyla standardnim vybavenim PC (presto, ze drtiva vetsina 8mibitu zvuk nejak umela), proste proto, ze to byla pomerne nakladna soucast a kupodivu, vyvojari games s tim nemeli zadnej problem, cast games zvuk ani nemela, vsechny se daly hrat bez zvuku, hodne jich umelo pouzivat speaker ... a trvalo hodne dlouho (mozna kolem 10let) nez se zvukovka stala standardni soucasti PC.

              Mimochodem, prave na nedostatek pouzivalnych aplikaci dojeli vsichni predchudci, ne na svuj HW, ne na spoustu nedostatku a potizi spojenych s jeho pouzivani, ale prave a jen na to, ze to nebylo s cim pouzivat. Umelo to par her, nekolik demicek ... a tim to skoncilo.
  • Draken69CZ
    Proč mu fotíte chlupatý nozdry?
    • jnsCZ
      Protože to je fotka sebraná z Facebooku a focená bez mého vědomí :) Příště bude pózovat Petr, který si, jak známo, chloupky z nosu vytrhává :)
      • MickeyMutant
        Au! Je vědecky dokázáno, že ostříhané chlupy nerostou rychleji ani hustěji než chlupy vytrhané. Tenhle vědecký poznatek by mu mohl na cestě za krásou ušetřit spoustu bolesti.
        • ty si di prosimte depilovat káchel a nemel nesmysly jo?
      • Draken69CZ
        Tak určitě se dala použít fotka z jiného úhlu, tohle společně s Lukášem z toho stream pořadu už je na mě moc nosních dírek zblízka za krátkou dobu.
        • jnsCZ
          Navíc už dva zrzaví za krátkou dobu, chápu. Já si to s ním vyřídím, v herním průmyslu je místo jen pro jedny chlupatý nozdry maximálně.
          • Draken69CZ
            Hon na lišku :D
    • je to fakt nechutny, odpornej obrazek
      • kdyz nekdo na muj prispevek klikne jako ze se mu to nelibi...chapu to dobre, ze se mu ten obrazek libi? *11*
        • Spíš, že se chováš jako přecitlivělá b*zna... *7*
          • jasne ty blbecku, lezenim do prdeli mistnim redaktorum (nic proti nim, jsou cool) si urcite pomuzes k tricku zadarmo do kteryho se muzes po nocich honit bambalo a koukat pritom na tu fotku.
  • No videl by som to ešte na pár rokov, kým sa to dostane do podoby naozaj vhodnej pre bežné hranie... Nejde ani tak o problémy s DK formou, to sa učeše, ale pre seriózne hranie bude 4K také rozumné minimum a čím viac tým jednoznačne lepšie, aby to ale bežalo s dostatočnými FPS aj v náročnejších hrách, bude proste musieť poriadne narásť výpočetný výkon našich zostáv. Plus samozrejme, kým sa dostatočne rozšíri kvalitná natívna podpora v hrách, to ešte nejakú dobu potrvá.
    • Obavam se, ze sice muzes mit 4k zobrazovadlo (za nejaky nechutny prachy), ale ani za nechutny prachy neporidis HW, kterej by to uzivil. A ten kabel, bud bude poradnej macek, nebo optika, abys byl schopen pres to tlacit defakto 10Gbit (se podivej, jak vypada slusnej kabel na fullHD).
      • Spades
        Viděl jsem už komp co rozjel Arkham Origins na max na 4K na 60FPS. Jo, bylo to na výstavě, a byly to 3x Titáni, ale sehnat to jde.

        Ohledně kabelu, není porblém. Musíš si to ale trošku promyslet a přidělat nějak zezadu k židli, nebo k triku tak, aby si měl dostatečnou vůli pro pohyb hlavou. Ber to tak jak to mají profesionální VR helmy.
        • Jenze ty to budes muset pocitat 2x, takze tech titanu potrebujes 6 ;D. .. dobre, rekneme ze by stacilo 60FPS dohromady, tak 4-5 by mohlo stacit ...

          Ohledne kabelu jde spis o to, ze bude muset bejt nechutne tlustej (pokud to nebude optika) - tuhej a nepohyblivej. U profi veci se to samozrejme resit umi, ruznejma kloubama ... jenze to by ti zvedlo cenu (a hmotnost) na nekolikanasobek (pouziva se trebas v pripade leteckych prileb, ktery mivaj zabudovany LCD ...)
          • Spades
            Ty seš vážně idlot. Tlustej kabel... Asi tlustej jako DisplayPort, kterej 4K zvládá co?
            Jestli si vážně myslíš, že OR je 2x náročnější, tak si znova přečti to co sem už několikrát napsal, prostuduj jak vůbec pracuje GPU a jak funguje RealTime rendering.
            Potom si napusť vanu a utop se.
            Díky.
  • A War Thunder to taky nebere, když ten má už v launcheru možnost zaškrtnutí políčka Occulus?
  • walltar
    Jinak jsem přemýšlel, jak se může zlepšit SDE pokud se použije 1440p displej na CV1. A napadlo, mě, že by se mohl zlepšit celkem hodně.

    Protože dneska na DK2 máme pentilní displej ... http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/samsung-galaxy-note-3/preview/phone/samsung-galaxy-note-3.jpg a ten není zrovna nejlepší v eliminování SDE + trpí příšernou pixelací červené a modré. Je super pro mobily, ale pro VR je to hroznej nápad.

    Pokud by v CV1 byl 1440p displej s normálním uspořádáním bodů + by se jim podařilo minimalizovat černé místo mezi pixely, tak by SDE nemusel být takový problém, jaký je teď.

    A kdyby se ještě použila nějaká lehce difuzní fólie, tak si myslím, že to už může být vcelku použitelné. Dokonce jsou lidi, kteří tvrdí, že 4K displej 1. generace by mohl být horší, než 1440 displej, který bude dostupný při launchi CV1.

    A nakonec je tu možnost, že OR bude mít vlastní displej, který Samsung vyrobí na zakázku .... 1440, zaoblený, s minimálním černým prostorem mezi body. No uvidíme co z nich nakonec vyleze, ale teoreticky by už i 1440 mohlo být použitelné. I když tomu až tak nevěřím. Ale podle lidí, kteří zkusili ten Samsung VR s 1440p mobilem, tak sice je rozmazaný, ale na SDE si nikdo moc nestěžoval.
    • Ty OR VR hodně sleduješ. Mohl by si prosím dát aspoň hrubý přehled FPS při hraní na běžném monitoru a při hraní s OR VR? Zajímalo by mě, jak moc ve skutečnosti je VR náročná na HW.

      Například já mám 3D monitor a četl jsem, že hraní ve 3D velmi radikálně sníží FPS ve hře, ale např. ve Skyrimu jsem kupodivu s různými texture packy neznaznamenal nějaký opravdu radikální pokles FPS. Mám i5 2500K 3,4 GHz, GTX 660, SSD, 12 GB Ram.

      Já se na VR dost těším - hlavně že se budu koukat na různé dokumenty (třeba prohlídky památek apod.). U her bych rozhodně chtěl vyzkoušet hry s kabinou (vesmírné simulátory, letecké, závodní hry).
      • walltar
        Není tam až takové zvýšení náročnosti ... většinou stačí pohnout s nastavením z Hight na Medium. Rozdílu v kvalitě si až tak nevšimneš, ale posune to většinou FPS na těch 75.

        Ve skutečnosti renderuješ jen 2x polovinu toho rozlišení. Ale je potřeba, aby tvůrci zabudovali do hry optimalizaci, která ořeže to co nevidíš.

        Já mám HD7970, 2550K, 8GB ram, SSD ... a Elite třeba se dá hrát na riftu i na high, když se trošku sníží kvalita stínů. Jen ve stanici je pokles, ale tam nemá pry 75FPS nikdo ani na 2D monitoru.
        • Tak je mi jasný, že když na tom budou makat více, zlepší se optimalizace a tak.

          To není úplně špatné. Díky za info. Takže řeči, že to bude chtít brutální výkon a dva titány v SLI jsou spíše blbost? Tak bych to chápal.
          • walltar
            Pokud budeš hrát, na 1080p, a případně snížíš detaily (což se díky tomu rozlyšení projeví celkem málo) tak je to blbost.

            Myslím, že s jednou highend grafikou (SLI ani nejde u VR použít), která bude k dostání při vypuštění riftu, to bude bez problému. I pokud bude mít CV1 1440, nebo 1600.
            • walltar
              Není to poprvé ani naposled ... rozlišení je jedno ze slov, které nejsem skoro nikdy schopný napsat napoprvé správně. Dřív jsem ještě míval problémy se slovem vidět ... a to vydět vypadá extra blbě.

              Dneska už mám sice opravu chyb v FF, ale stejně to někdy uteče. *1*
            • Vzlykat, lysý, "rozlišení" ;-) (Není to poprvé, takže pro vaše dobro na to upozorňuju ;)
      • Spades
        Teoreticky by se nemělo jednat o velký pokles, protože se sice scéna renderuje 2x, ale na drasticky menším rozlišení. Přecejen nemáš 2x FullHD scénu, ale 1 FullHD display, kde jsou 2 scény a černé okraje.
        • GlaDOS
          Já to chápu tak, že scénu 2x vykreslíš v plném rozlišení do dvou RT a ty následně použiješ při vykreslení finálního obrazu do Riftu s využitím deformačního shaderu (a určitě nějakých dalších).
          • Ne, viz vejs, renederujes v polovicnim rozliseni, jenze to je mnohonasobne narocnejsi, nez renederovat (pri stejnym teoretickym FPS) jednu scenu.

            Zjednodusene, neni pravda, ze by GPU, ktery da v HDcku 100FPS, dalo pri renederu v polovicnim rozliseni, ale dvou scen, 50FPS/scenu. Da vyrazne min. Samo, ciste teoreticky je tohle idealni uloha pro SLI - kazda karta bude renederovat svoji pulku obrazu.
            • 2C-BEAM: Chorej ses maximalne ty, kdyz mas 2 oci, kazdy muze videt zcela jiny objekty a zcela jinej obraz. Nikde sem nepsal, ze to je 2x narocnejsi, nauc se cesky ... napsal sem, ze je do narocnejsi, nez generovat dvojnasobny FPS jedny sceny. A to o dost.

              A vyzkouset si to muze kazdej, staci si zapnout anaglyph. Fps nepoklesnou na 1/2, ale spis na 1/3 - 1/4.

              ---
              Posraty 20 let nefunkcni fotrum tistali neumoznuje reagovat v tomhle stromu jinam
              • C-BEAM

                Reakce na příspěvek:

                " kdyz mas 2 oci, kazdy muze videt zcela jiny objekty"
                *1* ty si neni normálný, takže ak sa na jeden objekt pozerám striedavo lavým a pravým okom tak sa pozerám na 2 objekty ? *1*

                "Nikde sem nepsal, ze to je 2x narocnejsi, nauc se cesky"
                ale písal, toto bola tvoja reakcia na 3 Titány: "Jenze ty to budes muset pocitat 2x, takze tech titanu potrebujes 6 " takže česky sa musíš naučiť skôr ty. *1*
            • Spades
              X můžeš si to zkusit sám. Najdi si starou hru, třeba Unreal, kde jsou zrcadla, které renderují scénu 2x. Změř FPS, stáhni rozlišení na polovinu a znovu změř FPS.
              • C-BEAM

                Reakce na příspěvek:

                aby sme boli korektní pokles nastať môže pokial v tom odraze vidíš podstatne zložitejšiu scénu ako je okolo zrkadla, to ale nie je prípad oculusu, tam sa to síce môže stať tiež ale iba vo velmi malom priestore na okrajoch a bez citelného poklesu framerate. Hovoriť niečo o dvojnásobných nárokoch je choré.
            • Meles picoviny ... karta musi spocitat viditelnost, to pri renederu kontinualniho jednoho obrazu muze vsemozne redukovat, pokud pocita druhou, posunutou scenu, musi to zvlast pocitat pro ni, zvlast nacitat textury ... takze nemel picoviny a zjisti si, jak to funguje.
              • C-BEAM

                Reakce na příspěvek:

                čo to zase kecáš ? *1* veď ty vôbec nemáš predstavu čo vlastne píšeš. Prečo by mal znovu naťahovať tie isté textúry ktoré už má v pamäti ? sú to tie isté objekty, tie isté koordináty textúr ako i textúry samotné, že ich kamera zachytáva z mierna odlišného uhla nemá na výkon žiaden dopad, tie tvoje "redukcie" prebiehajú v oboch záberoch, o nič neprídeš.
            • Spades
              Co to meleš? Celá náročnost renderování je per pixel. Všecko co grafika počítá je dáno na jednotlivé pixely. Pokud máš polovinu pixelů = poloviční náročnost.

              Pokud renderuješ stejnou scénu 2x, je to jen o tom, že renderuješ.Všecky assety už jsou načtené do VRAM, takže jde jen o to to vyrenderovat, takže teoreticky by zde neměl být ŽÁDNÝ pokles. Ten pokles tady ale je, kvůli deformaci. Né kvůli tomu, že renderuješ 2x.
          • Spades
            Nemá smysl kreslit obraz ve vyšším rozlišení. Tomu se pak říká supersampling a jediné čeho tím dosáhneš je AA, které se dá řešit méně náročnou cestou.

            Pokud máš například FullHD display, renderuješ 2x 960*1080 obraz a na něj aplikuješ deformační filtr. Jde to vidět, protože kdyby to bylo plné FullHD pro každé oko, obraz by byl zúžený, což není.

            Druhá věc je jak je to s nativní podporou a s custom drivery. U nativní podpory nemusíš ani renderovat celý obraz, stačí deformovat obraz před renderováním a nemusíš ani renderovat ty černé pixely. Samozřejmě u custom driverů se nastaví rozlišení na 960x1080 a deformuje se až po renderování.
            • Spades
              Určitě se kreslí 960x1080. Pokud se podíváš na video z Riftu, vidíš, že nejsou zobrazeny všechny pixely. To protože ty pixely, které by tam byly jsou právě po deformaci na hromážděné v té viditelné části.

              Myslel sem to tak, že by si upravil kameru aby byla rovnou deformovaná. Není to tak těžké udělat.
            • GlaDOS
              Nevím, jestli se vykresluje přímo full HD, ale rozhodně je to víc než 960*1080. Jinak by byl displej z velké části nevyužitý. Proto se vykreslí víc a po deformaci to lépe zaplní displej Riftu. Ten poslední odstavec moc nechápu. Jakým způsobem chceš deformovat obraz, když ještě není vykreslen?
      • ta narocnost je dana prave rozlisenim tech monitoru + nutnosti dosahnout vysoke obnovovaci frekvence...takze ciste jednoduse, kdyz spustis hru ve 100 fps na 4K monitoru, tak mas cca dostatecny komp
        • Nemas, protoze ten obraz musis renederovat sice v "polovicnim" rozliseni, ale 2x a to znamena, ze vykonu potrebujes jeste podstatne vic.
    • C-BEAM
      keby sa im podarilo obmedziť medzery medzi subpixelmi to by bolo samozrejma fajn ale SD to nevyrieši, keď sa pozrieš na svoj lcd najviac vnímaš hlavne veritikálne pruhy spôsobené tým, že medzi tmavým modrým a jasným zeleným subpixelom je veľký kontrast a tento jav tu bude vždy aj keď medzi nimi nebudú existovať žiadne čierne medzery.
      • walltar
        A co kdyby se subpixely prostřídali? Že by byl RGB, pod ním GBR a pod ním BRG ... To by zrušilo ty vertikální pruhy. Btw ... možná bude mít CV1 1600px

        Tohle je video z toho 1440 mobilního VR https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=kLTJx7P-yTA

        A tohle by mělo být DK2 https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=HLRB4PL8l-M
        • Ty pruhy tam mas kvuli technologii vyroby, stridat to = ten display by stal o 3 rady vic. Uvedom si, ze s pruhama funguje kazda tiskarna, to ze ty prouzky nevnimas neznamena, ze tam nejsou. A vyroba LCD = defakto tisk.
          • C-BEAM
            a čim iným by to malo byť ak nie technológiou výroby ? a nie, lcd s inými typmi matíc nestoja 1000 x viac :) Pokial je zachovaná hustota bodov, zmena v rozložení subpixelov pomôže iba čiastočne, problém neodstrání, tak ako ho neodstránila matica v dk2.

            A tlač - pokial by si porovnával rovnakú hustotu pixelov je sieť viditelná v oboch prípadoch, v lcd je tento efekt umocnení podsvietením.
        • C-BEAM
          striedanie by pomohlo, vertikálne línie by zoslabli ale zase by sa zvýraznili horizontálne. Ja skôr dúfam, že sa stane zázrak a CV1 príde so 4k + jemný diffusor... do vydania sa môže stať hocičo.
          • walltar
            4K si myslím, bude nejdřív na CV2. CV1 bude mít na 100% 1440p, nebo 1600p ... Protože prostě ten panel teď není. A aby byl na CV1 tak už by teď musel nějaký takový panel existovat.
            • Spades
              Knoxx:
              Pokud budeš na 4K hrát v 2K, tak nic nepoznáš, protože 4K je přesně 4x 2K, čili na každý pixel budou 4 pixely. To zajistí, že nepoznáš rozdíl mezi obrazem v 2K na 2K monitoru a 4K monitoru, ale v Riftu to poznat bude, díky absenci SDE.
            • C-BEAM
              Knoxx: kvalitu výstupu to nijak zásadne neovplyvní, väčšina to ľudi to nijak nepozná ale výrazne obmedzenie SD efektu bude poznať každý. Takže nie, nie je to blbosť.

              a na to ktoré hry a pri akom fps je možné hrať s hi-end kartami stačí zájsť k Tomovi a pozrieť si ich obsiahle a prehladné grafy ... alebo ti to robí nejaký problém ?
            • Hanzales
              No nedivil bych se, kdyby i všichni pánové zainteresovaní do vývoje téhle prima hračky neřešlili stejné a možná i komplikovanější otázky :) No a za dalších 5 let se těm otázkám budou všichni zpětně smát a my ostatně taky, pač budeme mít na hlaváh Oculus V4 s rozlišením "RealTM" :) Nějak se tam ale dopracovat postupně musíme.
            • Vím o čem mluvíte tak snad je v riftu LCD displej nebo teda oled to je fuk prostě mi přijde blbost tam cpát 4k displej kterým vyřešíš sice jeden problém(budou menší mezery mezi pixely), ale budeš tam zas muset hrát hry v menším rozlišení než je nativní, což je na kvalitě obrazu dost poznat.
            • walltar
              Knoxxy, mi nemluvíme o LCD ... mluvíme o Riftu. To 4K bude potřeba hlavně kvůli zrušení screendoor efektu (pokud se jim to nepodaří vyřešit jinak). Bude mnohem lepší jet 1080 na 4K monitoru, než 1080 na 1080 monitoru.

              A za pár let budeš moct klidně provozovat rift, na 4K. Ale s 1440, nebo 1600 monitorem budeš muset za pár let koupit nový rift, který bude mít nový 4K displej.

              Jinak ani 2K, ani 4K rift se nebude pyšnit nějakou extra ostrostí ... na to budeš muset počkat na 8K rift.
            • Hanzales
              C-Beam: Ale já mluvím o desktopu a aspoň trošku masovějším rozšíření. Prostě aby si člověk koupil středně lepší mainstream GPU a CPU a stíhalo to nové hry v tom 4K renderovat s dostatečnými FPS. Na nějakém nadupaném Hi-endu by to asi zase až takový problém nebyl, ale kolik z nás v příštím roce bude mít PC které by to 4K rozlišení stíhalo s vysokými FPS (ideálně aby to nepadalo pod těch 75, respektive 90 FPS) Třeba u takového pCars ani nemluvě. Neříkám, že by to nešlo, ale pro trošku masovější rozšíření, byť za rok je těch 1440p, potažmo 1600p asi imho ideální. Důležitější u té CV1 bude myslím (jak říká waltar) provedení toho displaye,nežjeho rozlišení.
            • Jaká GK ti utáhne 4k rozlišení alespoň v 60 fps?? A nižší rozlišení než nativní je na LCD rozmazaný hnus.
            • C-BEAM
              Knoxx: nie neuvedomujem si pretože existuje. A to že máš 4k display neznamená že musíš hrať v 4k.

              walltar: to by nemusel byť veľký problém, 4k 90hz tu poďla mňa budúci rok určite bude je otázkou či to stihnú alebo nie. Takisto tomu neverím že bude v Oculuse, preto o tom píšem skôr ako zázraku ak sa to stane. Uvidíme...
            • walltar
              Nestačí jen 4K displej ... potřebuješ 4K displej, který by byl chopný podporovat 90Hz, neměl obrovský input lag a správný refresh bodů.

              Ale prostě počítej s tím, že CV1 4K nebude ... já bych taky byl šťastný, kdyby bylo. A co se výkonu týče, bych si do toho prostě pustil 2K video, jak do DK2, ale myslím, že ani když nějaký panel bude do půl roku, tak ho nestihnout zakomponovat do finálního výrobku, který se musí začít vyrábět nějakou dobu před uvedením na trh.
            • Uvědomuješ si, že neexistuje aktuálně grafická karta, která by utáhla hru v 4k rozlišení s rozumnými FPS ?? A jelikož mezigenerační nárust výkonu grafických karet rozhodně není v procentech nijak závratný, tak to nemůžeme v oculusu čekat 4K displej ještě pár let..
            • C-BEAM
              Hanzales : Samsung plánuje výrobu 4k displayov pre smartfóny už budúci rok. A 1440p aj keby bol neviem ako custom je jednoducho málo, treba si uvedomiť že pri zornom uhle okolo 110 a viac je 4k skôr minimum, 8k dobrý kompromis a až 16k ako ideál. Preto dúfam, že CV1 začne práve tým minimom.
            • C-BEAM
              prečo by musel existovať ? je to len zobrazovadlo, nič prečo by sa musela výrazne meniť konštrukcia alebo niečo na hw/sw báze. Bude záležať od výrobcov panelov a toho či bude od zákazníkov alebo vplyvom konkurenčného boja existovať tlak na vývoj 4k pre smartphony. Ja myslím, že do pol roka to príde... vývoj v tejto oblasti je strašne rýchly.
            • Hanzales
              Tu 4k verzi a HW který by to dostatečně utáhnul a nestál majland taky nevidím na příští rok, spíše tak 2-3 roky. Ale pokud by na přesrok nějaký ten 1440p custom display s úpravami přímo pro potřeby toho VR byl, bylo by to určitě labužo. Stačila by jen nová grafika v ceně zase kolem 5k a ten rift za 8k a investice vs zážitek ideální :)
  • spook.y
    Myslím, že Oculus má před sebou ještě hodně dlouho cestu než bude použitelný do běžného provozu, ale konečně něco revolučního co jednou změní herní svět(možná :D). Jsem fanda leteckých simulátorů a na ně bude Oculus jako dělaný. Jen doufám, že mi nebude blivno až si to jednou nasadím.
    • Zbytečný mít oculus. Když se pořádně podíváš na kickstarter zjistíš, že máš jedinečnou možnost podpořit projekt, díky němuž si budeš moct vyrobit papundeklovej kokpit doma a to zcela jenom z papíru!!!
      • walltar
        A papundeklovej kokpit nahradí Oculus jak? *1*

        Protože pokud se neobložíš nějakou kopulí s 3D promítačkama tak si pořád limitovaný jedním 2D monitorem.

        Ale jinak myslím, že OR + Přenesení rukou do hry (např pomocí leap motion) + kokpit, který by byl stejný jako ten ve hře by bylo optimální řešení. Měl by si jak 3D, které tě ponoří do hry, tak feedback při mačkání tlačítek.
  • Jestli Piranha Games udělají nativní podporu téhle hračky v Mechwarrior Online, tak už mě nikdo nikdy neuvidí. To si o to přímo říká. *1*
    • walltar
      Člověk nikdy neví ... https://static.mwomercs.com/img/matt/palmer.jpg
    • Mechwarrior, oh tak to by byl mazec!!

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit