Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Robotron3
    Mám Schafera rád, ale z tohohle je přesně vidět, že je přesně takovej, jak v těch srandovních videích vypadá. Takový přerostlý malý dítě. A děti evidentně neumí hospodařit s penězi. Problém je, že on byl v tomhle první a problémy s jeho hrou mohou vrhnout stín i na ty ostatní.
    • No doufej že si nechá vybrat i prachy na OnLive jinak si to asi nezahraješ... :(
  • Schaffer si zařídil druhej pilíř po svém.
  • Paul_cz
    Stěžovat si na "chtěl 400K, dostal 3M, a ono to nestačí?!" je fakt hloupé. V době kdy přemýšlel že vybere 400K byl uvažovaný scope a rozsah úplně jiný. Se třemi miliony ale chtěl udělat něco podobného např. Grim Fandango, tedy s vysokými production values.
    Osobně nepochybuju že to bude skvělá hra, ať už vyjde kdykoliv. Těch 15 dolarů mě fakt nezničí.
    • smejki
      Chápu, že se musel kompletně změnit koncept, ale furt byl někdo neschopnej si to spočítat pořádně. A je jedno jestli předtim nebo potom. A seknout se prakticky o půl hry, to je echt výkon imho.
      • ucho
        teď mu trochu křivdíš nebo jsi neuvedl ty správný zdroje... v článku se odkazuješ na text, kde se píše, že se sekl o 25 %...
        • smejki
          Špatné vyjádření. Tím myslím rozseknutí hry vedví. Je jasné, že něco z té druhé půle už má hotové, takže to není seknutí se o 50% rozpočtu.
          • ucho
            tak když má něco vydat na části, ta půlka je vcelku logická a taky se to lépe odladí... není moc rozumné vydat například 80 % hry a časem zbytek... a tím, že tam chce mít holt vše, co si namyslel, ji nemůže zkrouhnout o těch 25 % obsahu, na který by jinak neměl peníze a čas...
            • To je naopak velmi rozumne, kdyz to vydas jako DLC. Lidem das maximum toho co si zaplatili a zbytek se doplati samostatne.
            • *1* Však si o další peníze v případě zájmu o první půlku ještě řekne ;)
  • Já mu nepřispěl, takže je mi to u řitě :)
    • DeathOnVacation
      Ale za naprosto zbytečnej komentář ti to stojí. To mi nepřijde, jako by ti to bylo u řitě.
      • A reakce na zbytečný komentář je co?
        • kickasl
          a co teprv reakce na reakci na reakci na zbytecny komentar
          • ...a co teprve reakce na reakci na reakci na reakci na zbytečný komentář?
            • tak tohle je reakce na reakci na reakci na reakci na reakci na zbytečný komentář?
    • walltar
      Já mu nepřistěl taky, ale na ostatních hrách už mám něco přes 10K, takže každou takovou aféru sleduju ... ona totiž každá taková aféra rozhoduje o budoucnosti Crowdfundingu.
  • nekromant33
    no jestli shafer nevysel s 3,3 miliony na adventuru, tak jsem zvedavej na zbytek tvuruc z kickstarteru, kteri (opravte me pokud se mylim) si maji vystacit se stejnymi pripadne i mene penezi na vyvoj napr. RPG, ktera jsou rekl bych nakladnejsi na vyvoj...
    • Řekl bych, že taky záleží na tom, za co se při vývoji utrácí. Jestli to je ručně kreslený, ručně animovaný a pak i dabovaný, tak to je spousta práce, která se pak ve hře použije jen jednou (dialog, lokace atd.).
      Naproti tomu, když se dělá RPG jako třeba Wasteland2 tak se udělaj assety, animace postav (použitelný pro všechny postavy), dialogy se jen napíšou a nedabujou a z týhle stavebnice se poskládá "libovolně" velkej herní svět.
  • Horst_Fuchs
    Hmm, nevyšel s osminásobkem peněz a ani ten jeho nedávnej Humble Bundle mu zjevně nepomohl, tak to je frajer. *15*
    U nějakých zelenáčů bez zkušeností by se dalo pochopit, ale Double Fine? *7*
    • ucho
      njn, ale i přesto mají luxusní herní kousky, takže jim to odpustím :D
  • MrSanta
    Zas tak hrozně to nezní. Ale krásně to ukazuje, že někdy se ten nenáviděný "kravaťák", který bude držet vývojáře trochu na uzdě hodí.
    Představte si, kdyby byl Duke Nukem Forever Kickstarterovým projektem *1*
    • GlaDOS
      Kravaťák potřeba není. Stačí nemít hlavu v oblacích a být trochu střídmý při game designu. Od studií, které dělají svoji první hru se to dá očekávat. Od profíka v herní branži trochu překvapující.
      • Prave potreba je oboji, hlava v oblacich, predstavivost fantasie u designeru atd. A pak striktní matika a logika u kravaťáků. Jing jang... Ano, dá se to obejít jak udělal Shaffer. A to slibuje nevšední zážitek, kdy fantasie nebyla ničím omezována. Ale samozřejmě v organizační stránce to zaskřípe. Počkal bych na hotovou hru, ted fakt nemá cenu to nějak řešit a hrát si tady na vydavatele...
      • To neni o stridmosti, to je o kvalitnim projektovem rizeni. To je vec ktera neni jednoducha a ktera se musi umet. A kombinace vyborny kreativni vyvojar/designer a zaroven vyborny projektovy manager bude hodne vzacna. Takze ten manager proste a jednoduse potreba je a to i u daleko mensich projektu, nez za 60 mil. korun.
      • MrSanta
        To je právě ten problém, že většinou ta hlava v oblacích aspoň trochu je. Ono je to logické, asi každý developer chce mít svou hru dokonalou. A když se neumí ovládnout a některé věci prostě vyškrtnout, tak nastává ona situace, kdy se někdo s kravatou hodí.
        • No, takhle k vývoji přeci přistupuje Obsidian. Věčně nestíhá, snaží se toho do hry nacpat co nejvíc, QA nechávají na poslední chvíli... A přesto (nebo spíš právě proto (to abychom měli klišé (a závorky, když se tu někdo (ringman) nad nimi čertil))) je Obsidian moje zdaleka nejoblíbenější studio :)
        • Říkám stále , že Kickstarter má podporovat pouze tituly ve fázi dokončení ..... vykrmování svých vývojářů jako ve Farmwille prostě smrdí průšvihem už od začátku ...
  • Neuvěřitelně odporný čin. Kdyby si nějáky DoubleFine vybralo prachy a pak za ně předvedlo jenodklady a nejaky béčko, tak to zamrzi, ale co se da dělat. Ale tady do hry vstupuje jejich nehorazna drzost celou situaci zamlčet a žadat penize stejnym spůsobem na další hru! A úspěšně. Tato neuvěřitelné podlost má ve svém důsledku potenciál ohrozit a zcela zničit nadějně se rozvíjející fenomen kickstarteru. Doufám, že za tento zločin proti veškerému hráčstvu budou hnáni k zodpovědnosti.
    • walltar
      Nevidím na tom nic odporného ... Lidi co si hru koupili přes KS tak ji dostanou a vývojář dostane další peníze. Takových projektů, kde nevýjdou prachy ještě bude ... lidi by si měli uvědomit, že dost často dávají peníze lidem, kteří nemají zkušenosti a když jim do klína najednou spadne 10x tolik, než chtěli tak neví co s tím.

      V jednom máš pravdu, měl s pravdou ven hned ... to by si měli vývojáři, kteří dělají hry přes KS uvědomit, že komunikace s lidma co jim hru financují je velice důležitá.

      Nevím teda jak to je s double fine, ale o žádné jiné jejich hře sem zatím neslyšel, takže tipuiju, že asi jim žádné nějaké závratné peníze nevydělala.
  • ucho
    hm, myslel jsem, že se z toho double fine bundlu a předprodeje broken age zahojí a dorazí to škobrtnutí při vývoji, ale že to nezvládl až tak moc jsem nečekal. peněz na adventuru měl dost, jen to zjevně neukočíroval. to na jeho další projekty moc pěkný světlo nevrhne. no snad je na tom fargo s řízením projektů líp...

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit