Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Osobně tam nevidím nic, co by technicky nezvládly konkurenční enginy, hlavní rozdíl v grafice není enginem, ale rukama grafiků, kteří se snaží držet realistické palety barev a vše nasvětlují decentně, aby to vypadalo co nejrealističtějc a nikoliv, aby to bylo co nejvíce eye-candy - viz. třeba BF4 je grafický overkill, kde jsou všechny shadery přehulené, všechno šíleně září a všechny materiály mají protivnou strukturu, která bije do očí už z 10 metrů.
    • DICE to přepálila už v trojce. Všechny efekty byly příliš. Pro mě to bylo místy nehratelné.
    • BF4 je jeden velký grafický fail: http://i.imgur.com/lqjziOq.jpg
      • Ristoro
        Jako pořád je na vyšším levelu, než zbytek her :D.
        • Pokud ho srovnáváš s Arkanoidem tak jo, ale ne o moc.
  • stejne to vsechno budou delat primarne na konzole, takze vyuziti super uber bomba enginu bude tak na 20%
    • na akom systeme myslis bezali vsetky dosavadne gameplay videa ? :) to ze to bude na konzole osekane (a na X1 duplom) je snad jasne, no PC hracov to nemusi vobec zaujimat.
    • Veskoslav
      Až na to, že je to vyvíjené na pc a následně pak konverzí na konzole, stejně jako AC IV.
      • Az na to, ze on nepise na cem to budou delat, ale pro co to budou delat. Konverze se pak bezne dela pro pc.
        • Programují to samozřejmě přímo na konzolích - Xkem se skriptuje a trojúhelníkem tvoří grafiku
        • Veskoslav
          Už dávno je oznámené na co to je. Když je někdo líný a není schopen věnovat 2 minuty toho, aby si zjistil na co to je (konzole+pc), tak je to jeho problém. Pokud mě nějaká hra zajímá, tak se o ní snažím zjistit nějaké informace.
  • Někdo se už tuším ptal, tahle hra je klasický single nebo nějaká online capina ?
    • Veskoslav
      No MMOTPS, aspoň, co jsem pochopil já. Tudíž boj proti NPC i ostatním hráčům o potraviny, zbraně atd.
  • Dulezita je u her hratelnost a co z toho vylepsuje hratelnost? Urcite destrukcni system, to je krok dopredu, ale jinak?
    • Rhulad
      Jak už to bývá Jejdásek má pravdu. Můžeme hodit např. Dark Souls, řekl bych, že grafika je v téhle hře průměrná a průměrně vypadá i dvojka, ale kdo to řeší, jelikož hratelnost je naprosto neskutečná a návyková.
      • DS je skvělá hra a grafika mi přijde nadprůměrná (na pc neřeším). Ale jenom aby jsi nebyl u II. dílu zklamaný, jelikož už teď mnozí, co k tomu mají přístup frflají nad hrou. Pořád to ale nemění nic na faktu, že kdyby DS mělo lepší grafiku a hratelnost by byla zachována, že by to bylo mnohem lepší.
        • Potom ti musi prijit jako nadprumerna grafika grafika u vetsiny konzolovych her a mel bys souhlasit s tim, ze na vytvoreni nadprumerne grafiky staci soucasna generace konzoli.
          • C-BEAM
            Áno nadpriemernú štylizovanú grafiku a grafiku s nádherným dizajnom a vysokou umeleckou hodnotou vytvorí geniálny grafik rovno aj na PS2, oproti tomu realistickú grafiku na PS3 ani X360 pre nízky výkon nevytvoríš, takže keď hovoríš A povedz aj B. Grafika je príliš široký pojem aby si ju zužoval na to čo sa ti hodí.
            • Jack1947
              Nema smysl Jejdaska resit (mimochodem zde byl nejaky Jejdásek registrovany, psal podobnym stylem *7* coincidence ?) Jinak samozrejme zije ve svete, aby sve tvrzeni co nejvice podporil, ma to i radne o plusovane. Takze argumenty typu, ze je jen trolly trotl nejsou na miste. Grafika
              ac je mnohdy dilnou a dulezitou soucasti hry... neni zas tak dulezita... No jak rikam jsem
              ohromen terminy a novymi poznatky co jsem drive neznal. *3*
          • Veskoslav
            Současná generace už měla dávno umřít. Minimálně před rokem..... *7*
            • Veskoslav
              No já nevím, ale i výpočetní kapacity konzolí už dávno nestačí. Proto není možné komponovat reálnější prostředí, fyziku atd. To, že studia na to také serou viz AC III atd. to je věc další. Ale další dva roky? V technice? Mobil je zastaralý po dvou letech, televize po 5. Konzole je tady už 8 let a další dva? No to si nemyslím.
            • Rhulad
              Ale kdeže, současná generace stačí a mohla stačit rok, dva ještě v klidu. Lepší grafika lepší hru neudělá viz Crysis3, ACIV, BF4 a tuny dalších. Herní krize rozhodně není zapříčiněna nějakým nízkým výkonem současných konzolí, ale potřeby současných hráčů,kteří kupují produkty ala ME apod. vymažmozky.
        • Rhulad
          Tak na PS3 je grafika opravdu nic moc, taková šedá prostě není to ono, ale pc když aplikuješ sweet fx, hd textury a dsfix tak to vypadá hodně dobře, ale nějak ta grafika není v téhle hře prostě vůbec důležitá, když dokáže navodit atmosféru jen za pomocí hudby např Ash Lake. Beta verze je beta verze, není tam skoro nic ukázané a hodnotit hru u které člověk stráví hodiny jen po nějaké hoďce dvě je blbost.
    • Hlavně zase začni mlít ty blbosti, že grafika není důležitá a že výkon konzolí je dostatečný. Tohle je titul, co má a sluší mu prozatím označení next gen a i ten bude vypadat dle tvůrců hůře na konzolích než na pc. Ale chápu, ty prostě chceš trotlovat za každou cenu *11*
      • Killzone na ps4 take vypada vyborne a presto to neni vyborna hra. A na zastaralém Wii U, ktere neceho takoveho neni technicky vubec schopno uplne klidne vychazi vysoce hodnocene hry. Zamysli se nad tim.
    • C-BEAM
      prestaň žiť vo svojej malej škatulke a uvedom si, že dôležíté sú všetky aspekty hry od hratelnosti, grafiky po zvuk, pretože to o čo na koniec ide je zážitok - emócie, pocity ktoré hra v mozgu vyvolá a tie sú závislé nie len od dobrej hratelnosti ale i od grafiky ktorá pocit z hrania umocňuje a zvyšuje kvalitu zážitku.

      Mňa skôr zaujíma čo to urobí s nákladmi na vývoj hier, pretože robiť grafiku s touto úrovňou detailov nebude vôbec sranda a napriek početným nástrojom ktoré prácu grafikom uľahčujú to bude časovo a finančne kruté. Ale vyzerá to výborne.
      • Na vyvolani emoci je grafika dobre medium, ale podstatne je vytvarne pojeti, nikoliv bezduse (mechanicky) aplikovane gráficke efekty ci dokonce snaha o realismus. Viz napriklad tradicni cinska malba. Nebo mas snad pocit, ze realisticke fotky jsou ty nejkrasnejsi a nejemotivnejsi obrazy? Snahou o realitu si naopak omezujes vyjadrovaci schopnosti. Asi jsi o tom nikdy nepremyslel, ale neni to nahodou, ze prirodovedne ucebnice obsahuji kresby misto fotek. Kresba ma vyssi vyjadrovaci schopnost zduraznit to podstatne. Ostatne knihy jsou zcelá bez obrazua dokazou byt mnohem, mnohem hlubsi, nez vizualni medium, jako film. Ivtom se skryva kouzŁo starych her oproti tem dnesnim filmovym. Ale pravda, cist knihy je dusevne narocnejsi, nez koukat na film.

        A na druhou stranu, snaha o vizualni simulaci reality je vykonove extremne narocna, takze je to ve vysledku kontraproduktivni, protoze tim trpi ostatni aspekty hry, je to jeden z duvodu, proc jsou dnes velke hry cim dal tim vic ploche. Driv jsi napriklad mohl mit ve hre na slabych strojich stovky ruznych druhu nepratel. To dnes uz u 3D AAA her mit nemuzes, protoze ti to grafici nejsou schopni v rozumnem case vymodelovat a rozanimovat. Dnej jsou hry daleko vic omezene tim, co a v jake cene grafici zvladnou nez driv. A zvysovani naroku na grafiku tenhle trend posiluje. A rekni, ublizila snad hre borderlands jeji stylizovana nerealisticka grafika? Je snad Okami bez emoci a trpi tim, ze nema realistickou grafiku? Byly snad stare hry typu baldurs gate, system shock, jagged aliance 2 nebo transport tycoon nudne, protoze nemely realistickou grafiku?

        Jestli bude Division kvalitni, dobra a zabavna hra, tak to nebude pro jeji grafiku, ale ji navzdory.
        • To, že ty jsi smířený s tím, že grafika stačí na "medium", to je pouze tvoje věc. Skvělá grafika může naopak mnohem lépe podtrhnout situace, daný okamžik atd. K čemu je mi grafika, kde nic neuvidím a přesto bude postava říkat, ať se podívám na horizont, když tam nic neuvidím, protože mi to prostě grafika nedovolí.

          Ty jsi prostě s prominutím tak zaslepený a tak překrucuješ od jiných příspěvky, že to až pěkné není....Raději napiš nějaké další moudro typu konzole jsou výkonné až až, protože ono je to sranda číst. Do té doby než člověk zjistí, že to myslíš smrtelně vážně.... *7*
          • Bohuzel jsi vubec nepochopil smysl diskuse. Vubec nejde o nastaveni medium a komu to staci.

            Mimochodem, jeden krasny obrazek ze hry. http://videogamewriters.com/wp-content/uploads/2012/11/Okami-HD-7-11-01.jpeg
            • C-BEAM
              Jejdasek ty ma nemôžeš uraziť. To ty nechápeš čo sám hovoríš, na jednej strane sa pýtaš čo z grafiky vylepší hratelnosť a na záver z teba výde že "Grafika urcite ovlivnuje hratelnost." s tebou fakt nemá zmysel diskutovať, keď sa zamotávaš sám do seba. Ohladne realistickej grafiky si to zase celé nepochopil, ja som samozrejme nikde nepísal, že je nevyhnutná ale to už je normálne, že si upravuješ komenty iných vo svojej fantázii takže nedaj sa rušiť, nemám už na teba náladu.
            • Sorry, ale tys to opravdu nepochopil a musis to sam citit a ted uz to myslim chapes, tak se neurazej.

              Grafika urcite ovlivnuje hratelnost. Zcela nepochybne je to u funkcni stranky grafiky. Tak kdyz je spatna, tak bude spatna i hratelnost a hra, viz treba spatna kamera, neprehlednost ci nesrozumitelnost. Castecne hratelnost ovlivnuje i technicka stranka grafiky, minimalne veci jako plynuly a dostatecne vysoky framerate. Vytvarna stranka ovlivnuje atmosferu a pritazlivost hry, ale na hratelnost ma vliv minimalni. Tim spis to plati na bezucelne graficke efekty nebo realismus. Uvedl jsem spoustu vynikajicich her s vysokou hratelnosti, bez realisticke grafiky. Ta jednoduse neni nezbytna, jde to i bez ni. A kdyz k tomu prictes, ze ma zaroven silna negativa, cimz negativne ovlivnuje ostatni slozky hry, tak to neni zadny duvod k jasotu. Tedy pokud se ti nelibi smer, kterym se herni prumysl vetsinove ubira. Tj. vysoce nakladne hry, ktere proto musi byt urceny pro masy, tedy zjednodusene, zplostele a primarne designovane pro dominantni konzole.

              Pritom hry jako hotline miami nebo terraria ukazuji, ze lze tvorit hry, u kterych se lze hodiny a hodiny naprosto paradne bavit a nepotrebujes k tomu ani super realistickou grafiku ani tri titany.
            • C-BEAM
              jejdasek: samozrejme každý nechápe iba ty chápeš všetkému, to už všetci vieme.

              Pýtal si sa v čom daná grafika vylepší hratelnosť, odpoved bola jasná - vylepšuje ju tým, že má hráč z hrania v tak nádhernom prostredí lepší pocit. Ak nevieš pochopiť tak jednoduchú súvislosť je akákoľvek debata zbytočná.
            • cbeam: mas pravdu a zaroven taky nechapes, ano, v okami malujes a grafika je ustredni tema, grafika se v teto hre stala soucasti hratelnosti. A cim jsem otevrel toto tema? Ano, dotazem, cim tato (pro nekoho nextgen) grafika v Division podporuje hratelnost. Uz chapes? Resim jeji smysl, zda je samoucelna nebo nikoliv. Okami je krasna a emotivni hra a nepotrebuje k tomu nextgen konzoli s obrim vykonem, naopak, vznikla uz na minule generaci. A o tom to prave je, jakym zpusobem a k cemu vyuzivame rostouci vykon hardware. Proto se ptam, kam se za dvacet let posunula hratelnost mainstreamovych titulu.
            • Mozna jsi to prehlednul, ale ja jsem zalozil tenhle thread a nastolil v nem prislusne tema, jehoz smysl ti unika.
            • C-BEAM
              ale veď týmto svojim komentom si si iba nakakal do úst, pretože Okami je príklad kde grafika tvorí ústredný prvok hry a celá hra na nej vpodstate stojí a bez nej by tá hra nefungovala... to ti fakt nedochádza ? skutočne nerozumieš, že krásne štylizovaná grafika z Okami môže zvýšiť zážitok z hrania rovnako ako grafika blízka realizmu v the Division ?
            • Ne "nevšimnul". Ty jsi zcela nepochopil o čem se tady ostatní baví. To, že ty tu plácáš o nastavení "medium" u grafiky a házíš sem zcela odlišný typ grafiky je věc jedna, to že to stále nechápeš, co je špatně, to je věc druhá.
            • Jestli nechapes, proc jsem sem dal prave tento obrazek, tak tim jen potvrzujes, ze ti proste a jednoduse unika smysl debaty. Vsiml sis vubec, ze je ze hry o ktere jsem psal?
            • Nevím jestli to jenom děláš nebo jsi docela natrrdlý, ale srovnání kreslené, vymyšlené grafiky a grafiky, co se snaží být realistická. Ale co, diskutuji s Jejdáskem, snazší je nejspíš porazit vodního draka a chytnout Yettiho než pochopit, co nám zase moudře sdělíš. Jo a mít ihned po dopsání 2+, okaté, příliš okaté. Ale piš svá moudra jako rodič nám děckám. Protože jsou jako vždy zcela mimo, naprosto postrádající logiku a kdy si obvyklé svá "data" tak rád cucáš z prstu.
        • C-BEAM
          typický jejdasek, vezme niekoho koment a začne si ho vo svojej pokryvenej realite pretáčať a deformovať tak, že z neho nezostane nič, iba jejdaskove halucinácie.

          Kde píšem, že realistické fotky sú najkrajšie a najemotívnejšie ? *1* pekná grafika je aj štylizovaná grafika, to nijak neodporuje tomu že záleží AJ na grafike, takže celý tvoj príspevok je vpodstate bezpredmetný. Zmier sa s tým, že nie len dobrá hratelnosť robí dobrú hru ale vždy ide o súbor vlastností kde každá jedna môže hre uškodiť alebo naopak spoločne vytvoriť vynikajúcu hru.

          A tvoja posledná veta iba potvrdzuje ako obmedzený je tvoj pohľad.
          • Tak v prvni radejsi zacal deformovat ty muj koment, protoze jsem nepsal nic o tom, ze na grafice vubec nezalezi.

            Za druhe, nepsal jsem, ze jsi to nekde psal, ja jsem ti polozil otazku. To k tem tvym halucinacim.

            Souhlasim s tim, ze dobrou hru tvori soubor vlastnosti. Ne vsechny ale maji stejnouvahu a adorace jedne vlastnosti je ke skode tem ostatnim. A herni prumysl jde cestou zlepsovani grafiky a zhorsovani hratelnosti a to neni nahoda, ma to pricinnou souvislost. Jako vzor si vezmi system shock nebo ufo: enemy unknown. Jak se od tech dob vylepsila grafika? Naprosto neuveritelne. A jak se od tech dob vylepsila hratelnost? Tragicky.
            • Kterou vlastnost podle tebe adoruji?
            • C-BEAM
              Jejdasek: ale veď ty si ten kto sústavne adoruje jednu vlastnosť a odsúva ostatné nabok *7* to máš fakt tak málo sebareflexie že to nevidíš ?
          • Veskoslav
            Neřeš ho. Žije ve vlastní realitě...
  • Myslim,ze vsichni vime,jak to dopadne. Stejne jako Watch Dogs. V hype videich grafika bombasticka, v realu na konzolich sotva 35% z puvodni grafiky a na PC high/ultr detaily nebude stacit ani titan... opravdu zvracena doba...
  • Takto ma vyzerat nextgen grafika a engine, lebo co vola vecsina vyvojarov nextgen veru nextgen grafika nieje
  • Ristoro
    Škoda, že Clancy nežije, aby to viděl :/. Tohle by se mu určitě líbilo.
  • Líbí se mi, že se u her posouvá grafická podoba. Podle mě je to čím dál tí lepší a spousta her vypadá naprosto skvěle a jsem za to rád. Nepatřím mezi ty, co by nad grafikou mávli rukou a vyzvedávali hratelnost a podobné téměř metafyzické věci. Na druhou stranu ale doufám, že se pokročí více v jiných oblastech - fyzika a grafický vzhled her se posunul výrazně, ale totéž bych neřekl o umělé inteligenci. Řada vývojářů už ví jak na to a sypou jednu zombí hru za druhou - vždyť zombíci jsou ještě o něco hloupější než naši poslanci, takže od nich člověk nečeká žádnou super inteligenci. Zombí hry jsou také "řešením". Ovšem rád bych viděl nějaké reálné řešení a nějakou skutečně zajímavou umělou inteligenci. Zatím to vidím tak, že u stříleček v SP kampani se vsází čistě na skriptované pasáže a spawnování nepřátel z ničeho a u RPG je to tak různé ale taky žádná sláva.

    Jaká hra podle vás má zajímavou "umělou inteligenci"?
    • Tak samozrejme, ze na grafice zalezi. Ale ja mam bohuzel zkusenost, ze cim lepsi grafika, tim horsi ten zbytek. A i kdyz se mnou mnozi nebudou souhlasit, takove Crysis 1 bylo skvele technologicke demo, ale ta hra, zejmena v druhe casti s emzakama, mne vubec nebavila. Ale vypadala hezky, o tom zadna. Samozrejme se najdou vyjimky, jako napriklad Zaklinac 2, nebo ve sve dobe serie X3, ktera vypada dost dobre i dnes.
      A s tou fyzikou nevim. Na tomto videu to konecne vypada, ze k necemu bude. Jinak to zatim spis byly veci typu koukejte, jak ty prapory vlaji ve vetru nebo jak postave vlaje plast pri behu. Je to pekne, ale v realu k nicemu.
      Nadruhou stranu jsem si nedavno zakoupil na gog.com Anachronox a i pres tu opravdu starickou grafiku a nemoznost zmenit rozliseni je to porad skvela zabava a je to hra na nekolik desitek hodin.
      • C-BEAM
        nikto nepíše, že bez výbornej grafiky nemôže existovať dobrá hra a crysis 1 po grafickej stránke a vlastne celkovou hratelnosťou prevyšuje oba nasledujúce konzolové diely.
    • Zajímavou umělou inteligenci máš především ty.
      • Děkuji.
    • Tohle je typický představitel konzumní ovce, kvůli kterým jsou hry jaké jsou. Hratelnost je pro ně metafyzická záležitost, ale hlavně že to má dobrou grafiku. Nechceš se radši koukat na filmy nebo z okna?
      • Hratelnost se nedá nijak vypočítat, jasně definovat a popsat, proto je to čistě metafyzická záležitost. Grafika, fyzika, UI jsou věci, které lze celkem snadno definovat, popsat a zhodnotit. Hratelnost je většinou velmi subjektivní záležitost.

        Vzhled hry je důležitý a je to tak správně. Nemá smysl jít zpět. To že jsou hry málo komplexní, to už je jiná věc. I když ony ty hry jsou mnohdy daleko komplexnější, než kdy byly. Jen se tu čaruje s historií podle hesla "za našich starých časů bylo všechno lepší". A přitom tomu tak není. Tím neříkám, že by se některé tradiční série třeba nezkazily (klasickým příkladem je Gothic).
      • Kdyby se poslouchaly lidi jako ty tak jeste dneska mame DOS
  • Sama Ubi potvrdila že Division je dělanej primárně pro konzole a potom ho budou portovat na PC kvuli tomu bježej všechny gameplay na PS4 takže teť už jen zaleží jak si dají zaležet s optimalizací což vidím dost bledě.
  • Moc pekny a bude to postave klouzat az se bude pohybovat po te zledovatele silnici nebo bude mit na podrazkach bot nastrikane tekute snehove retezy?
    • copak to je jen detail, ale aby tam zas nebyly super skla co je nerozbije ani atomovka nejak mne uz nudi "ty zcela destruktivni proztredi" kde je to jen o tom ze nekdo naskriptuje par znicitelnych objektu *11*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit