Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Vždycky jsem dával přednost tahovým soubojům (ufo, x-com, jagged alliance, Fallout), ale poslední dobou se mi docela líbí real time s pauzou (Baldrus gate, never winter nights, back in action, crossfire)
    A třeba Omerta - city of gangsters, tak tam se tahy vůbec nehodily, ale co už, pokud to bude dobrá hra, tak si ji užiju tak jako tak..
    • Souhlas, je to proste rychlejsi a prijemnejsi, efekt i zazitek byva podle me stejny ne-li lepsi, kdyz se to pouze pauzuje.
  • MickeyMutant
    Potěšili mě. Zdá se, že netradiční způsob financování může přinést rozhodnutí, kterého bychom se asi normálně nedočkali.
  • Keyz
    Škoda. Sice to asi vymakají aby to bylo dobrý ale pro raději bych druhou variantu.

    Tahy jsou prostě dlouhé a mohou nastat naprosto hloupé situace. Jakože doběhnu během tahu k protivníkovi, seknu ho a bude tuhej. Tohle vypadá pak hloupě, protože kdyby to bylo v druhé variantě, tak bych ho mohl během běhu zastavit a vypadalo by to věrohodně.
    To mě nejvíce vadí na tahovém souboji. Podobné hlouposti a nutnost podle toho hrát případně to využívat.
    A zamyslet se lze během pauzy.
    - Taky je pěkný koukat jak bojují sami, když to člověk dobře nastaví. To by bylo super, kdyby nějaké RPG to mělo nastaveno na tvrdo. Nešlo by zasahovat přímo do party (maximálně na svojí postavu) a jako velitel by hráč nastavil rozkazy a podle toho by se pokoušeli bojovat. Během boje by to šlo měnit ale ne přímo ovládat jednotlivé členy. Bohužel při kvalitě AI se toho asi jen tak nedočkám.
    • Tak si aspoň přečti, co tam o těchto situacích tvůrci píší... že to není chyba TB systému, ale taková situace je selháním vývojářů, kterému se samozřejmě budou snažit vyhnout. Celý ten článek je poměrně zajímavý, doporučuju.
      • Keyz
        Jo četl jsem to. Uvidíme ale nelze pořád neudělí tak věrohodný boj aby jako kdyby to bylo bez tahů. Nemusí to být realistické jen věrohodné.
    • jenze udelat ai do realtimu je jeste tezsi nez do tb, ja mam spis opacnou zkusenost, ze uplne dementni situace nastavaj v real time strategiich, tam jsou vetsinou jen dve varianty, bud podvadej nebo jsou uplne nahrany
      • Keyz
        Jo je to problém programátorů ale udělat to lze. V některých RTS je AI dost dobrá i bez podvodů. V Dragon Age to šlo taky dobře hrát. Nebyl nějaký extra problém.
        Kdyby na tom zamakali rozhodně to bude více autentické.
        Ne, že bych si rval vlasy z tahové boje ale prostě bych raději to co jsem psal. Je problém, že u tahu musím hrát podle zcela jiné logiky.
        • problem nebyl, ale challenge taky zadna, ja nepouzil vetsinu skillu, co jsem se naucil. natoz je kombinovat
          • Keyz
            Jo, ani jsem se skoro neléčil *15*

            To ale není chyba systému ale hloupost těch co to udělali. Nelze říci, že u tahové souboje obecně jsem používal vše. Taky šlo najít efektivní taktiku a něco využít. Uvidíme jak to dopadne. Doufám, že to bude nějak jasné aby nad tím nezůstával rozum stát.
            • Geronimo, jasne ze ti to prislo tazsie, pretoze v DA programatori len svinsky podvadzali
              Jedine co robili bolo zvysovanie rezistancii, hp u priser a velkosti damage ktoru mozes schytat
            • Tak to chlapi neviem, aký DA ste hrali. Ja som to nehral hneď ako to vyšlo, ale až teraz nedávno, a výzva to teda bola. Neviem, či sú také veľké rozdiely medzi jednotlivými verziami poprípade čo sa zmení po nainštalovaní datadisku, ale ja som mal v DA s niektorými súbojmi problémy. Skôr ako mi tu niekto začne nadávať do noobov a lám dávam na známosť, že som si prešiel Baldurs Gate, Icewind Dale, Planescape, Neverwinter a DA mi prišiel ťažší, ako tieto staršie hry.
              Aby som sa vyjadril aj k téme, tak súhlasím s tebou Keyz, že ťahový súboj častokrát umelo naťahuje herný čas.
  • walltar
    Tak tohle mě hodně potěšilo ... já osobně miluju tahové souboje. Rád se spíš zamyslím nad problémem.

    Ale pravdou je že ani realtime souboje s pauzou bych nezatratil... všechno má své pro a proti.
  • proč ne, souboje mě v Planescapu stejně bavily nejmíň... naopak nejvíc mě to bavilo v bordelu :)
    • Jojo, nejlepší videoherní bordel v historii. Docela mě mrzí, že nějakej takovej neni i v Praze. Každopádně doufam, že se zase dočkáme nějakejch podobnejch nezapomenutelnejch míst. I když bude těžký původní hru překonat, protože skoro všechny lokace patří do zlatýho fondu.
      • Bez diskuze. V Úlu bych nechtěl být ani minutu, i kdyby mi někdo zaručil bezpečný návrat :)
        • Viktor_H
          Pff, v Úlu se ti dostalo toho, co ti ty namyšlený nány v bordelu odmítaly poskytnout...
    • smejki
      bordel je boží!
      tak se na to musí. bulvárně nalákáme neznalou omladinu na bordel a ta pak bude jenom čumět, co že za hambinec to je :D
  • Jednoduše stačí vypsat úspěšné hry jako "Heroes of Might and Magic 3" a "Fallout 2" to musí znát každý správný RPG pařan. (samozřejmě je jích více, třeba staré i nové X-COM) A hned je každému jasné, že ho ta hra bude bavit. Kdo ale neměl rád tyhle hry, tak má bohužel smůlu.

    Osobně slintám po příběhu s pěknou (malebnou) grafikou. Sice... realtime s pauzováním by taky nebyl špatný... no podle těsných výsledků je jasné, že hru hodnotila stará dobrá "ELITA" z doby, kdy ještě pro uhraní Her byl potřebný mozek s IQ 85 a výše.
    • Ano, kazdy zrejme pozna tie hry ale nie kazdemu vyhovuje TB.
      Proste nenavidim ked sa ten suboj pretahuje. Mam radsej styl kedy je to viacej nepredvidatelne a chaoticke, ako je to aj v reale.

      Penazi sa vyzbieralo dost a myslim si ze niektory co im prispeli verili v to ze bojovy system zostane zachovani (ako aj ja).
      AK tam chcu TB tak kludne ale ako nieco naviac. Nie ze uplne zrusia povodny styl suboja.
      • Proč si nějaký kritik nepřečte ten článek autorů na KS? Tam tohle všechno jasně a smysluplně vysvětlují.
      • ups, ospravedlnujem sa za tvrdkY
    • Tedy... minimálně IQ 85. ;-)

      "peace"
  • Khanemis
    Hmm, tahový systém zní opravdu super. Tahovek není nikdy dost...tedy v případě, že mají dobře udělaný systém (S.P.E.C.I.A.L. vede:)). To je právě super, že u takových projektů, které jsou primárně pro old schoolové hráče si mohou sami zvolit svou oblíbenou podobu hry a nemusí se dělat ústupky "aby to bylo přístupné co nejširšímu publiku".

    Na druhou stranu je možná škoda, že se nerozhodli, když bylo hlasování tak těsné, pro možnost hybridního systému. Například Fallout Tactics ukázal, že to jde skloubit dohromady, aniž by hráči získali dvě nepoužitelné možnosti. I když stejně jsem ho hrál převážně tahově:)
  • Torment byl realtime s pauzou, proc se vubec hlasuje o tazich? Ma to byt podle tormentu ne podle falloutu...
  • Viktor_H
    Je mi to úplně jedno, konceptuálně není jedno nadřazené druhému, to ostatně ukázala i diskuze počas hlasování; obě strany měly pádné argumenty, nic definitivního nepadlo.

    Záleží mi jedině na implementaci - až vyjde Wasteland, uvidíme, jak schopného mají v InXile Gameplay desingéra...
    • smejki
      mně by tedy značně vadilo, kdyby implemetovali beze zbytku systém z WL2, kde je velice hrubý grid. Té roztodivné geometrii tormentovských levelů by slušel volný pohyb, byť tahový a akčně-bodový (Empire:TW, Fallout Tactics). Doufám že to tak dopadne.
      Zároveň doufám, že to není někde zmíněno, páč jsem ještě update celý nečetl.
  • Ach jo. To mě zklamalo. Tak možná se o tu hru ještě okrajově zajímat budu. Když to bude mít dobrá hodnocení, třeba si jí zahraju. Kdyby to bylo real-time s pauzou jako třeba první dragon age, každý by si přišel na svoje. Dá se tak krásně plánovat strategie. Ale čekat na tahy, moct udělat jednu věc a čekat dál. Když to někoho baví, přeju mu to. Realtime strategií taky už moc není. Co nám zbude. Oči pro pláč *13*
    • tak davat za vzor trapny souboje v dragon age a plivat na neco, co jsem jeste nevidel, hype je holt jiz soucast nasi kultury *6*

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit