Tvůrci často zanedbávají tu nejpodstatnější část hry – tutoriál
-
no ty vole, to jsou kecy jako kdyby přišel kuchař do kuchyně a stěžoval si že mu nevysvětlili jak se vaří brambory !
-
1. Zmiňované hry nejsou pro děti!!!!!!!!!
2. Dospelý člověk by měl mít dost rozumu na to, že když chce něc hrát, tak se podívá do nastavení na ovládání, pokud teda neví.
3. Osmileté dítě nemá co hrát na konzoli ale má běhat venku s míčem, nebo si hrát třeba s legem.
-
Tenhle článek je obsah vycucaný z prstu. Nejspíše bylo zadání "prostě něco napiš" a autor napsal své povídání o tom, jak neví, jak se ovládají hry. Pěkné. Já bych teda vypíchl spíše hrozné uživatelské prostředí u řady her a ne tutorialy.
No nic. Pořád máte dobrý web. Obsah bývá slabší, ale zvyk je železná košile. Fightclub jsem ale už vzdal. Po stovkách dílů (!!!) jsem došel k závěru, že nová sestava se už prostě nedá poslouchat a ne, není to vyčerpáním mé osoby z těchto formátů - pořád třeba sleduju hPod a mám za sebou všechny (ano všechny!) díly. U FC jsem byl od začátku a putoval s váma až do příchodu trojice nových redaktorů, kteří to zařízli. Kde jsou ty časy, kdy mě vítal Pavel, do toho se usmíval Petr, Martin do toho opakoval to svoje prostě a Lukáš se do všeho pokusil vnést mraky intelektualismu. :) Hrej.cz ty svoje opakované přerody zvládlo dobře ale vy nějak ne. Tak či onak hodně štěstí a lepší články - ne tenhle odpad!
-
jejda to snad ne proboha . a když sem já mohl na 286 bez navodu pochopit dungeon mastra nebo Shadowland ( v cca 1+ letech ) tak dnešní hry kde autori ani nedovolí zemřít snad tutorial k nicemu nepotrebuji . Rok 1992 tusím .
-
Kluci děláte si srandu ? Herní žurnalista není jak se přepínají zbraně ve stupidní UBI hrě která se ovládá vždyky stejně ???? nedej bože věci jako Apex legend ... k čemu tutoriál . zrovna v Apexu kde je milion činskych hackeru je uplně jedno jestli tam je nebo není a tutorial je uplně dostacujici . kdybys napsal že ti chybí tutoriál u IL 2 sturmovic tak to pochopím mě tam chybí taky ale v těhle casual nesmyslech pro děcka ? ale musím říct že to je asi první trabl co mám s Games Cz . jinak dobra prace kluci .
p.s.: a tomu pánovi prosím dávejte nějaké snažší hry . Já nevím třeba eee fakt mě nic nenapadá .
-
To je vtip ten článek ? Musel jsem se podívat jestli není náhodou 1.dubna. Je vidět že na games jsou opravdový odborníci.
-
Nevím co máš s těmi narážkami na Američany, všichni si z nich dělají srandu že neví třeba to že nějaké česko existuje a ti co ví že existuje tak si myslí že tu je stále komunismus... ano dost z nich to neví ale není to tím že by byli hloupí ale tím že je to ve škole neučí, a mimo školu na to taky málo kdy přijdou jelikož jsme pro ně bezvýznamný stát... a neučí se tam spoustu dalších takových věci jelikož to jsou pro ně irelevantní informace.
-
Jako pardon ale tutoriály u PC her jsou absolutně zbytečné jelikož ovládání je téměř identické mezi všemi hrami, jediné kde bych pochopil tutoriály tak je u obsáhlejších a náročnějších her jako je HoI4, atd. a měly by být jen aby vysvětlily oč tam jde a postupně vysvětlovat při hraní tak jak to je u série total war. Řekl bych že cokoliv jiného je absolutně zbytečné jelikož každý zná ovládání her jelikož ovládaní hlavních funkcí jsou všude stejné jediné co se liší tak bývají drobnosti a to není problém si to najít v nastavení a popřípadě přenastavit. A argument že děcka nemusí vědět jak se co ovládá tak by nebylo špatné připomenout že většina těch her má min. věkovou hranici vyšší než mají ty děcka roků tudíž by tam ani neměly co pohledávat.
-
https://www.youtube.com/watch?v=BIWICk1R84w 😂😂😂
-
No to snad ne? Tohle napsal "herní novinař"???
Jestli tihle lidi co neumějí hrát hry dělají na ně recenze tak jakou asi váhu může takova recenze mít?
Po tomhle jsem doslova nasrany kdyz si predstavim ze jsem cetl nejake jeho recenze a ja duveroval jeho subjektivnimu pohledu.
Tohle je hřebíček do rakve uz tak umírajíciho Games.cz a i Levelu.
Odhlašuju odběr z YT, Games.cz odeberu ze záložek a uz žadny Level nekoupim.
-
Jako sorry, ale Y a Trojúhelník mění zbraně snad v každé FPS už od původního Xboxu. A podržení na změnu na pistoli také není žádná revoluce.
Přesně takové tutoriály nemám rád. V Apexu mě právě štvalo, že mi ukázal všechny možné pingy jak blbečkovi, ale nemůžu si vyzkoušet všechny attachmenty a classy.
Ad zbraň shovaná někde ve skříni... Je hned vedle tebe a dostaneš na to i ping, ale když si tralaláčkuješ po mapě, když je tutoriál, je to tvůj problém. Dokonce týpek řekne "Swap your weapon for another one", což se nijak nedá přeložit jako změna na sekundární, ale ať si doslova vezmeš JINOU zbraň.
-
Třeba takový manuál: http://www.heatblur.se/F-14Manual/
-
On ale asi myslel manuál ke hře který je vždy ke hře... ( případně v PDF). Ne "manuály třetích stran" + v každé hře je ukázané celé namapování ovladače. Pokud by pan Hajda, odborník na složité deskové hry, měl aspoň trochu inteligence, podívá se jak je namapovaný ovladač, to mu zabere 10 vteřin a už vžitě nebude potřebovat tutorial..
-
Jistě.. ale to nebylo téma... Co by pak pan Hajda říkal na tutorialy ke hrám, které jsou opravdu složité? Pro něj je problém najít tlačítko na měnění zbraní a napsal o tom článek... V půlce strategií by pak tým nedělal většinu času nic jiného, než vyráběl tutorial úplně pro každou featuru a projít tutorial by bylo jak hrát japonské RPG (tzn. po 50 hodinách by skončil tutorial a začala teprve hra :D )
btw: U strategií je tutorial podle mě naprosto nereálné udělat..
-
Akorát zrovna u těch Paradoxích strategií tutoriál naučí tak cca 10% mechanik
-
Jde spíše o to, jak se dnes hry hrají. Dříve se hry (bez ohledu na žánr) hrály i několikrát, člověk vždy objevil něco nového. Dneska se nadpoloviční počet hráčů hru ani nedohraje do konce, natož aby ji hrál vícekrát.
Příklad. FarCry, speciálně DarCry 4 - několik různých příběhových linek, několik různých konců. Na to, že se hra dá dohrát během 10 minut tím, že prostě jen budete sedět a nedělat nic se přišlo asi až po půl roce. Já například pečlivě vybírám a když si hru koupím, většinou se k ní po dohrání vracím, buďto hned kvůli alternativnímu průchodu nebo počase. Nejde o to najít všechny artefakty/skryté místnosti apod, ale hru si trochu užít. Pamatuji si, jak jsem hrával Dooma nebo Descenta, koukal jsem na mapu, všímal si detailů v místnostech, prostě si to prostředí užíval. Nebo v prvním Crysis jsem se mockrát prostě zastavil a koukal na přírodu kolem sebe. Dcera si pustila Apex Legengs a když jsem za ní asi po hodině přišel a ptal jsem se, co jsou ti obrovští sloní co se máchají v oceánu, zeptala se mě jaké slony myslím. Až pak si všimla, že "pozadí, kulisu" ostrova tvoří jakési monstra. Zkrátka vůbec nevnímají krajinu kolem sebe. Holt, jiná doba, jiný přístup ke hrám.
-
Systémová jsem nepočítal, protože jsou systémová a hry se těmi tlačítky neovládají, a d-pad rovněž ne, protože ve většině případů se na něj mapuje to samé, co na levý joystick. Ale pravda, něco na něj namapované být může, ale jen někdy a často velmi intuitivně s nějakým prvkem v UI.
A trojúhelník, jen namátkou se trojúhelníkem mění zbraň v Metro hrách, ve Far Cry hrách i v Battlefieldu.
-
Máte a nemáte pravdu. Protože návody na stránkách gamepedia nejsou oficiální návody. Jde o návody vytvořené komunitou, získané reverzním inženýrstvím. Ikdyž jsou kolikrát kvalitní, tak je jako oficiální návod logicky nejde uznat. Je dost her, které návody opravdu nemají. Například 6 let od vydání MC v něm neexistoval oficiální seznam receptů.
-
Dokumentace a tutorial jsou dvě odlišné věci. Dokumentaci téměř ke všemu - včetně her - s podrobným popisem všeho lze dne stáhnou prakticky kdykoliv z Internetu. Nebo se začíst do helpu, nastavení apod. Tohle není opodstatnění nesmyslných tutoriálů v dnešních hrách.
-
Podle mě je princip návodu ten, aby obsluhovat daný software měl možnost se naučit kdokoliv, tedy i člověk absolutně neznalý. A je jedno, jestli je to MS Office, Supermario nebo obslužný software jaderné elektrárny. Kvalitní dokumentace je základ.