-
Dohráno zatím 2x. Největší problém vidím v tom, že se Obsidian snažil udělat "krátké" cRPG. Spousta nápadů není tolik rozvedena, jak by mohla být ve velké hře. Příklad dobré malé hry jsou Shadowruny. Hodně doufám v to, že se Obsidian jednou k Tyranny vrátí jako k velké hře a naplno využije potenciál všech nápadů, ale nevěřím tomu.
Text text text. Textu je spousta, ale pomáha to rychle se dostat do Lore. Hra je o rozhodnutích, takže doporučuju udělat si u Paradoxu účet, ať se vám loguje, jaké rozhodnutí jste ve hře udělali.
Délka Spousta lidí si hloupě stěžuje na délku. Záleží na tom jestli bude číst všechny texty, jestli prošmejdíte každý kousek hry a jakou obtížnost zvolíte. Na základě těchto věcí váš zážitek může trvat mezi 15-40h. Což vůbec není krátké RPG (třeba u obou KotORu mám jen po 30h), ale na ty nápady, co tam jsou, se mi to zdá trochu kratší.
Co se týče herních mechanik. Souboje jsou menší a rychlejší. Skilly zajímavé (ozbvláště komba). Crafting kouzel je pestrý a přitom jednoduchý, bohužel je hra přílíš krátka na to, aby jste měli čas je smysluplněji využít. Ale i k těm lepším kouskům se dostanete, když se snažíte.
Největší síla hry ale tkví v znovuhratelnosti a v možnostech volby. Defacto jsou 3 základní cesty, kterými se můžete vydat a dost toho ovlivní vaše volby v počátečním Conquest modu. Problém ale je, že hra skončívždy "stejně, tzn. že se na konci vždy vzepřete Kyrosovi" . Ve dvou případech to dává logiku. Bohužel v jednom ne.
Můj první průchod byl neutrální. Tedy dodržování práva a vše pro slávu Overlorda. Bohužel v tomto případě vás hra donutí k některým až nelogickým rozhodnutím. A konec, který by platil pro ostatní průchody hrou, zde nedává smysl. Můj první průchod hrou byl tak hodně rozpačitý až negativní.
No a teď trocha spekulací pro ty co dohráli :)Myslím, že bude DLC. Ptže na konci se dozvíte, že na vás poslal Kyros Archona zkázy (Archon of Ruin). předpokládám, že dostanete možnost se jeho armádě bránit.
Co se týče Kyrose. Podle konce to bude někdo jako vy. Někdo, kdo umí odemknout sílu věží a sesílat Edikty. Konec je tedy dost otevřený pro druhý díl, kdy se Kyrosovi postavíte??? -
-
K těm soubojům je důležité dodat, že konečně můžete v soubojích zapnout rychlý režim, takže se souboje skládají i z něčeho jiného než čekání. A podobné "vylepšení kvality života" jsou po hře všude. Je v textu nějaký pojem? Stačí, když přes něho přejedete myší a vyjede vám sloupek z kodexu.
Dost opomíjená mi připadá grafická stránka hry, která je naprosto famózní. Přes nádherné a detailní pozadí lokací, po nádherné vizuální efekty. To samé audio, pěkný soundtrack, dobré herecké výkony, i když docela často herci přehrávají(Hlasy Neratu), ale způsobem, který zahřeje u srdce. Herecké výkony se nádherně ukazují i na společnících, nejlépe na Barikovi, kde je nádherný rozdíl ve vizuální a audio stránce, který dává hráči naprosto jasnou zprávu.
A ten konec je sice uspěchaný, ale docela dává smysl pro všechny strany, i když ho nemá hráč v rukou. Každopádně příslib více Tyranny vítám, hra se mi osobně líbila více než Pillars of Eternity. A přidaa na tom ta kratší herní doba, Pillars se dost rychle omrzelo, Tyranny má tu výhodu, že než má vůbec šanci se omrzit, tak skončí. *1*
Když jsme u těch rad, tak všem doporučuji hrát na vyšší obtížnost, na normální obtížnost je hra neskutečně lehká. Jak Lehká? První dohrání jsme projel, aniž bych věděl, že můžu vytvářet kouzla.
Jinak největší chyba hry je pro mě naprosto nedostačující fáze hry Conquest, kdy hráč dělá rozhodnutí, o kterých vůbec není informovaný. A první akt, kdy je ve vzduchu hrozba, která není vůbec hrozivá. -
-
Souhlas se vším. PoE byl trochu více roztáhnutý a generický (což nemyslím úplně zle). Tady tohle není typické fantasy. Ale Obsidian ukázal, že prostě umí vytvořit nový a unikátní lore s kouskem tajemna (Spires, Oldwalls). Stejně jako v případě White March 2.
V Conquestu jsem měl taky problém. Já jsem rád konzistentní ve svých rozhodnutích a takhle je dělat naslepo, je mi vždy protivné. Při druhém hraní, kdy člověk ví co a jak, je to lepší.
Ta hrozba v prvním aktu se mi zdála celkem reálná, ptže jsem nevěděl, jak moc obsahu tam je a s hrou jsem se seznamoval. Ale četl jsem o takovém triku, kdy si počkáš na Day of Swords, respektive na den po něm a pak proneseš Edikt. Tím získáš 365 dní na dokončení *1* -
Ano, upozornění na začátku Conquest .. vybírej/te moudře mi přišlo úsměvné. Pro mne to největší chyba není, jen další z řady řekněme nedomyšleností a nedodělků kterými Tyranny podle mě trpí. Klidně mohla zůstat ještě rok či co ve vývoji.
-
-
Jo, ten konec mě taky nepotěšil. Já hraju za věrného poddaného, který by kvůli "zákonu" nejraději zabil i vlastní mámu, a hra mě donutí povstat? Jako logicky pokud postava není fanatik, tak logika věci ho k tomu asi donutí, ale stejně mi tam chybí možnost typu: "Dobrovolně se vydám Vládcovi na milost a nemilost, protože to je můj führer." U tak rozvětvené hry mi ten useknutý konec vadí asi nejvíc.
Jinak podle všeho Kyros právě edikty dálkově sesílat neumí, tohle umí jen hráč. Proto jsou z toho všichni tak vyplašení. Kyros vždy posílá ty svoje poslíčky. -
-
Ten konec fakt nepochopitelný no.
Čekal jsem, že se stanu Archonem, ale že se mi Tunon, před kterým jsem se klepal strachy, vydá na milost? Moc velké obrat na tom konci. V Anarchy a Rebellion konci to dáva smysl, ale zrovna v tomto případě je to hodně nešikovné a proti mému přesvědení.
Jo s těmi edikty máš vlastně pravdu. Ale ty tvoje zase trvají jen dočasně. -
-
jenze Kyros (pravdepodobne) ty edikty pise sam...to ze je pak nekdo na miste precte ze svitku je celkem jedno. Ty jako hrac je muzes sesilat jen diky vezi...bez ni udelas prd a navic jsou mnohem slabsi a taky je nevymyslis, ale pouzijes ty co uz stvoril Kyros. A co se tyka logiky...Kyrosovi se vlastne nevzepres, ale plnis jeho vuli az do samotneho konce...pak si uz jen kryjes vlastni zadek...co ti zbyva.
-
-
Ty se mu možná nevzepřeš, ale Tunon ti po jeho sklonění se před tebou hned poradí, že musíš na Kyra seslat preventivní edikt. Stejně tak je divný, proč ten Tunonův zabiják tě chce zabít (a Tunon tě chce soudit), když Kyros tě jako nového archona legitimizuje a jen nařídí, že se všichni archoni v Tiers mají pozabíjet nebo určit svého nadřízeného - což ty tak jako tak uděláš.
-
-
To mi právě přijde dost divné, když Tunon, který stovky let prosazuje Kyrovo právo a najednou po pár minutách obhajoby úplně změní názor.
-
A co se tveho soudu tyka, tak dodrzovani Kyrosova prava plati i pro archony...takze logicky jsou i stiznosti na tebe, ktere musis obhajit.
-
Co jsem pochopil, tak ten zabijak me ,,chtel,, zabit protoze sice byl podrizeny Tunonovi, ale jeste vice Kyrosovi a diky tomu vsemu co se stalo...videl v tobe pro Kyros hrozbu a tak bylo jeho povinnosti hrozbu odstranit. Asi takovy nejaky jeho kodex ci co. Co se Tunona tyka, tak on prvni vlastne odvrhl Kyros jako sveho pana/pani, kdyz aspon v mem pripade prohlasil neco ve smyslu, ze muj pohled na ,,pravo,, je bla bla bla mnohem super lepsi nez jak ho prosazuje Kyros a on sam v jeho sluzbach a ze se jeste s necim takovym nesetkal bla bla bla = uz nejsem uplne nejlepsi sluha Kyrose ale tvuj.
-
-
-
To je z té hry cítit ale už od začátku. Ono to tak trochu je v souladu s tím, že Tyranny oznámili "nedávno". Je to hodně jiná hra než klasická velká RPGčka - trochu bych to přirovnal ke Call of Duty mezi střílečkami, když poprvé vyšlo. Popravdě je to velmi zábavná hra, ale kdyby se stala standardem mezi cRPG, asi by to časem dost omrzelo, právě kvůli tomu, že obětuje trochu té svobody, aby měla pořádný drive. Já to jedu dost "sólo", ale zatím jsem neudělal nic vyloženě rebelského, přesto mě hra naprosto uzamkla nějaká decentnější řešení problémů. Nesnáší mě obě Kyrosovy armády i většina sil Tiers...
-
-
Podruhé jsem hru dohrál jako anarchista. A tam to bylo dost přímočaré. Prostě jsem všechny zabil. Ale neutrální průchod by mel dat větší variabilitu. Třeba na začátku se musíš rozhodnout, kdo povede útok na první vez. Sice mas možnost zvolit, ze se mají spojit, ale nakonec stejne musíš volit znova. A takových nucených rozhodnutí je tam více. Byl jsem z toho tak rozmrzely na to jak moc dávali najevo, ze mas moznosti volby. Přitom právě ta role, kdy hrajes vzorneho Fatebindera mi přišla ta nejzajímavější. Jsi neco jako inkvizitor.
-
-
-
-
Což o to krátké. V artbooku je vidět, že měli v plánu další dva akty. Teď je otázka zdali nestíhali nebo to prostě rozsekli na DLC.
-
-
Nejsem si jistý, že je to myšleno jako další akty.
Ty stejné obrázky jsou použity na úplném konci hry, kde je sumarizace všech tvých rozhodnutí
Problém je hlavně v časovém rozdělení aktůAkt I - 15h, Akt II - 20-25h a najednou Akt III - 2-3h
Četl jsem spekulaci, že v tom měl Paradox prsty více než je zdrávo a donutil je to rozsekat na DLC. Ale uvidíme. Nic potvrzené nebylo. Obsidian by radši dělal nějakou velkou hru. Tahle hra mi přijde ještě více okrajová než Pillars. Takže možná jen takový fan projekt a zafinancování něčeho většího ? -
-
tak Paradox :D tá hra bude mať nakoniec 100 dlc a hotová bude o 4 roky :D
-
To je teda pěkná sviňárna. Člověka navnadí prvními akty, které jsou pěkně dlouhé, a když už čekáte na to vyvrcholení jakože při začátku třetího aktu si říkáte : "Kruci, to je bomba a mám toho před sebou minimálně ještě dalších 15h!" a ono pak prd! :D Výsměch...
Sice jsem Tyranny nehrál, ale dokážu si představit ten pocit zklamání (díky tomu, že jsem to zažil u jiných her) při tak rychlém ukončení třetího aktu. -
-
Neni to tak zle. V urcitom momente mas najlepsiu moznu vybavu a uz nieje co lepsie ziskat - ono to tak postupne ktomu smeruje ako v kazdej hre. A zaroven vidis ako rychlo postupuje dej. To, ze neukoncia pribeh v tejto casti ti dojde tak v 3/4 hry, cize nieje to zrovna sok. Uz to cakas kukoncu, pribehu je tak na dlsi diel a lootu tak na 2 hodiny max...
-
-
-
-
-
Nevíte jestli se plánuje překlad do cz? (A jo, vím, že se mám naučit anglicky. Dyť taky hry s en jako v DEx přeložím bez potíží *1* ale tohle během chvíle nedám)
-
-
Taky si radši počkám zda se někdo vrhne na překlad
-
-
Tyranny je rozhodně brutálně ukecaná, fakt až Tormentovsky ukecaná. Ale narozdíl od obří spousty jiných RPG za tím textem skoro vždy něco bylo. V Pillars člověk občas kecal jen proto že to šlo, ale vlastně se nic zajímavého nedozvěděl (kromě nějakého dávno zapomenutého lore bez významu pro hru, postavy i příběh). Tady měl skoro každý rozhovor dobrý důvod, něco sdělil, s něčím vám pomohl a víc připoutal ke světu. Osobně jsem si užíval hlavně diskuse s Tunonem.
Nevím jeslti někdo z vás hraje betu Tides of Torment, ale tam je toho textu vážně neuvěřitelně nadmíru. Vizuální vyprávění ta hra nezná (fakt, prostě tam není, a to co vidíte je často popřeno tím co se dočtete), a po deseti hodinách hraní jsem měl dva souboje, z toho jeden jen proto že jsem zvoral skillcheck v rozhovoru... A spousta rozhovorů je taková... nevtahující, protože rozhovor často začne popisem prostředí, pak popisem postavy, vzhledu, jeho chování a tváře a pak teprve začne mluvit. A největší problém je klasický RPG klišé, že jsem přístál s amnezií v nějakým městě co neznám, ale hned se strašně angažuju do každý blbiny a rozhovory vás nutí zjišťovat vše co zjistit jde, ačkoliv z hlediska roleplay je to blbost (ani nevím kdo jsem, proč bych se měl starat o nějaký psycho týpky s jejich problémama?) Když se snažíte jet trošku role-play, tak to ale nějak nepasuje, protože jsem nikdy neměl pocit soudržnosti mezi postavou a její minulostí, rozhodnutími, světem a lore... Zatím musím říct, že tyranny je v tomto ohledu naprosto na výši. -
-
Mám dojem, že ten popisný text má jinou barvu, než dialog. Nemusíš to pak vlastně číst, pokud tě to ruší.
-
-
Pokud jde o řešení praktických dopadů... co se stane, až se zatavená zbroj naplní?
-
-
Ono to protéká spárama v kloubech pancíře.. :D
-
-
Takže ta zbroj není zas až tak zatavená? Škoda. *1*
-
-
No, minimálně má otvory na oči, takže to teče alespoň tudy. Brrr! *15*
-
-
-
-
Kdyby to recenzoval Loukota, dal by tomu petku, protoze to proste neni nastupce Final Fantasy (viz. jeho "podarena" recenze na Transport Fever)
-
Font scale - přiblížíš si font, paki nemusíč tak zoomovat, podívej se někdy do option tab
-
Tak som to dohral dnes. Pre mna fantasticky svet, skvela atmosfera, vyborne postavy, pekny loot a dost sa mi pacil mechanizmus rpg levelovania, subojovy system (takticky som sa stale hral).
Ma to ale niekolko nedostatkov:1. Hra podla mna mohla byt dlhsia, vobec som si neuzil edikty a moc, ked uz som bol velky king v hre. Skoncilo sa to prekvapivo rychlo, este by som si dal tak raz tolko pokojne :D. 2. Postavy by som uvital viac nahovorene. Sekcie tak lepsie vtiahnu do momentu, a posobi to skvelo. Urcite viac nadabovaných textov.3. Prilis lahko dostupne artefakty (prakticky sa k nim staci dobojovat, najst ich). Mohli byt viacere casti porozhadzovane po svete alebo menej pristupne. Uz dlho som nemal gear take bomby ako tu.. :D. 4. Trosku dlhy loading (ale moze byt len moj problem). 5. Niektore typy spire absolutne nevyuzite... naco si mam tvorit lektvary ked mam nimi zabuchany cely inventar a nemam co s nimi? Tiez som vôbec nevyuzil training ground... vsetci treneri boli v predchadzajucich co som potreboval. Kedze bola hra kratka, ani som nestihol vyuzit research poriadne ale ok..6. Postavy si zavadzali ... rovnaky problem bol aj u pillars of eternity (tam to bolo ale podstatne horsie uznavam). 7. Postavy by sa mohli s vami viac rozpravat, akoze viac komunikovat, zastavit vas, hej kamo to bola sranda co povies a podobne. Rovnako by som uvital vacsiu komunikaciu medzi nimi navzájom. 8. Bleden Mark bol fakt malo challenging. *1*
Tolko moje postrehy, ale inak konecne takato hra... 8/10 je zasluzenych. -
Pekna hra chytla me o malinko vice nez pillars...souboje by mohli byt opravdu lepsi. Vsem doporucuju vypnout ai a davat rozkazy vsechny manualne .
Dost me mrzi maly pocet spolecniku, ktere navic muzete zabit,...lantry, eb, shadows vsechny spatnym rozhodnutim muzete zabit a ve trexh se to asi hrat vsem nechce. Treba roho kouzelnika s chorus uz nemuzu pridat protoze hned po 1. Aktu se.ta lokace zamkne... -
-
Myslíš Sirin ? Tu můžeš rekrutovat až v Lethian's Crossing. Společníků je 6. Víc než dost na takhle krátkou hru.
-
-
Asi spíš Lantryho, kterej je pak už vážně nedostupnej
-
-
Stejně pak potom i Barik ? Nebo se objeví u Ashe v kempu? Každopádně vždy je jednoduché zjistit, kdo je společník a když někdo zvolí ne nechci tě, tak se pak nelze divit, že už ho pak nezíská.
-
-
-
-
tohle má vysoké čsia jen z ciste nostalgie. Tohle si nezaslouzi ani 6/10....
-
-
Pozor edgelord útočí.
-
-
ach, tak pěkný námět a oni to zabijou tou grafikou a stylem... no, toto bohužel vynechám...
-
-
Myslím že tebe taky hodně lidí přejde a vynechá.
-
-
Ale právě naopak, to je takový místní Ovčáček, který umí skoro vždy skvěle pobavit :D Ještě mi ho rozhodíš a pak přijdu o takové myšlenkové perly :D
-
-