Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Zdravím... Je možno stáhnout čestinu do této hry ? Mám originálku, ale nemohu najít češtinu. Děkuji
  • Tak na "normal" obtížnosti sem to dohrál vcelku slušně na to, že sem úplně nechápal herní mechanizmy. No jakmile sem pochopil, že progress Avatara nemá cenu oddalovat, tak sem se mohl soustředit jen na vývoj a MAXovaní jednotek. Jde ve hře vidět lehký technologický odklon od původního Xcom: EU a EW. No to lze přičíst k "omezeným" prostředkům, co odboj má.
    Tedy nechci aby to znělo jako výčitka, (a už vůbec ne jako "spoiler") ale chybí mi tam technologie mechů... v EW sem měl na tom sestavenou celou četu Colonelů, a že to byli Terminátoři! :-)
    V Xcom2 je sice tenhle model a animace použit, ale jen na straně Adventu v podobě Mec a HeavyMec. Jejích princip fungovaní zůstal +/- zachován, ač v omezené formě. (a jedná se jakože o "bezpilotní" model, tedy plně automatizovaný)

    A co jsme zjistil? Že hra má potenciál pokračovat v jakési podobě Xcom Apocalypse. Pak by se splnil můj "sen". *4* Kdo nehrál, tak doporučuji! Micromanagement je tam dotažený daleko a hra graficky neurazí ani dneska. (a to jelo na starých 486 s 8MB RAM!)

    Udivuje mě ale jedno... při dnešních "technologiích" by člověk očekával, že pokud baráku vysekáte bombama základy, tak celá spadne. No... nějak moderní stavby dokážou levitovat. Levitující okna jsou v Xcom2 specialitou, dokonce je Váš vojáček dokáže přeskočit. V starém Xcom (Apocalypse) jste mohli sundat celé megabudovy, (pokud jste na to měli dost výbušnin) ale pak jste patřičně zaplatili případné škody na majetku. Pokud ne, tak Vás společnost (které budova patřila) měla na seznamu škůdců. No a co se týče dalších chyb, tak jak bylo tady zmíněno... kobra co jazykem přetáhne vojáka přes plnou stěnu je tvrdý, a nelogický kýč... na to se nedá zvyknout ani po 10x souboji. Takže první co uděláte je, že sundáte rychle kobry ne proto, že by byli nějak "silné", ale proto, aby jste mohli normálně taktizovat. Také procentuální úspěšnost je tvrdý kýč... 40% nebo 70% ? Furt pět... je to šílená náhoda. Měl sem tolikrát i 90-98% a prostě ne a ne se trefit! Pak jak byla jednotka na vyšším ranku, tak těch 90-98% začalo už fungovat.
    Co se týče nároku a optimalizace, tak to je jedna velká tragédie. No klid lidičky, chce to čas... cca měsíc a už budou podle mě mnohé problémy značné opravené.

    Za mě se jedná rozhodně o dobrý kousek, ale nezbavím se pocitu lehké stereotypnosti. Aspoň že to náhodně generované Mapy značně zachraňují!
    • Už mockrát mě to napadlo, ve kterém regionu v Čechách/na Moravě se používá "no" ve smyslu "ale"?
      • Hovorová částice nemá přesné vymezení kde ji lze, nebo nelze použít.
      • vsude na zapad od brna
        • Jako na Vysočině?
  • nechapem čo tu riešite save load :))
    Ja hram vždy ironmana na najtažšej obtiažnosti a ak sa nejaka misia fakt nepodari a všetci mi umru tak si len skopirujem do zložky save game v dokumentoch zalohovane savečko :))
    • Jinými slovy hraješ jenom "jako" ironmana? To už můžeš opravdu hrát normálně a používat save/load *1*
    • To trochu porazi princip Ironmana...
    • Vidíš, my ubožáci si radši hru uložíme normálně přímo ve hře. :D
  • Porad to je o dost horsi nez stare UFO:enemy unknown nebo terror from the deep, schazi tomu ta atmosféra a hernich principu tam je polovina (az teprve ted jde nosit vojaky a sbírat sem tam nejakej loot, skutecne pokrok) . Tak třeba az ve Firaxisu udelaj patej nebo sestej dil tak to bude ono..tim nechci rict zeje xcom 2 spatna hra, ale svojemu vzoru zatím saha tak do pasu.
    • Coffin.Corner
      Já hraju původní X-COMy pořád a TFTD je pro mě jedna z nejmilovanějších her. Přesto a nebo spíše právě proto musím konstatovat, že možná až na Apocalypse, nebyly co se týče makromanagementu, žádný zázrak. V podstatě se ty nostalgické nářky pokaždé scvrknou jen na: Kde mám AP a kde mám inventář? Ale tohle určitě není ta scházející polovina herních principů o kterých píšeš.
      A atmosféru má nový díl naprosto úžasnou, rozhodně se vůči UFO nemusí stydět. Zrovna včera jsem dohrál misi, kdy mi na konci limitu zůstal voják, kterého jsem si od začátku piplal, dvě políčka od evakuační zóny a ještě v noci se mi o tom zdálo... *4*
      • Ne? ve starem ufu mas 8 zakladen, několik druhu prepravnich a bojových letadel, vojaci mají statistiky ktere se jim zlepsuji, mají inventar, ufoni se umeji schovat (znas to ne, hledani posledního debila na mape) hodnosti mají smysl, adrenalinove vystupovani z letadla, casovani granatu, rucne rizene prikrceni, managment naboju do zbrani, geograficka presnost misi (sestrelil si ufo na afrikou tak mise byla v pousti atd), precizni posouvani casu na geoscapu a dalo by se pomerne ještě dlouho pokracovat.
        • Coffin.Corner
          Ano osm základen. Praxe? Jedna hlavní, možná jedna sekundární a ostatní jen outposty pro stíhačky. jako v novém XCOMu.
          Ano několik druhů vehiklů. Praxe? Přeskočim mezitypy a postavím ty nejlepší, takže stejně jako v novém XCOMu.
          Ano, vojáci mají statistiky, jako v nových XCOMech, jen jinak pojaté.
          Ano inventář je jiný. V nových XCOMech musíš mnohem víc přemýšlet co sebou na misi.
          Ano, ufoni se umějí stáhnout, jako v nových XCOMech.
          Ve starých dílech vojákovy schopnosti rostly bez ohledu na hodnost. Vždycky dohrávám se supermany většinou s hodností seržant.
          Adrenalinu je v nových dílech pořád dost. Časování granátů a různé další věci v nových dílech chybí to je pravda, ale zase je tam mnoho nových...Atd, atd.
          • 24 vojaku na misi, strelam stacilo zavadit o roh domu a uz neprosly (heh, dyt se dal trefit ufon skrz mrnavy okno, v tom novym xcomu to lita skrz zdi jakoby se nechumelilo), granaty se daly házet s chirurgickou presnosti, atd atd.
            proste tenhle novy xcom je jen takova lite verze toho starého, zábavička pro masy. ty tvoje argumenty jsou odvozene od toho ze jsi to hral stokrát, pro nekoho kdo by to hral poprvé by to byl nebetycny rozdil.
            • vzhledem k tomu, že autoři dokonce do hry zabudovali animaci, kdy prolétávající střela udělá do zdi díru, troufnul bych si tvrdit, že se nejedná o bug ale o fíčuru
        • hledani posledniho debila me chybi, tady je nekdy mapa jedna budova, bum heavy a bum heavy, 7 emzaku je out a leti se domu
    • Hlavní problém neustálého srovnávání starých XCOM s novými je v tom, že to jsou různé hry. Zatímco starší díly se dle mého zaměřovaly spíše na větší volnost hráče (mohlo se spolupracovat s frakcemi, či je napadat) a podobně, nové XCOM jsou spíše více zaměřené hry, které tolik volnosti ani nenabízí, co se obecného hraní týče.

      Nové jsou v podstatě sledy misí, staré jsou o celkovém konceptu a o vojáky tam až tolik nejde (alespoň jsem nikdy ten pocit neměl a vždycky se dali najmou jiní, kdy s dobrým vybavením svedli podobné kousky).

      Jestli je to dobře, nechť si každý určí sám, ale rozhodně to není stejné. A to je asi ten hlavní problém pro mnoho hráčů.
      • Zahraj si "novej" xcom na classic ironmana a každou ztrátu vytrénovanýho vojáka hodně pocítíš :) .
      • ne, v tech novejch xcomech je videt uporna snaha překonat svůj vzor, jenze to moc nejde. Samozrejme nejde aby takova firma jako Firaxis zkopírovala stary xcomy s novou grafikou, takze se snazej vymyslet jiné postupy které jsou ale proste většinou horsi nez v tom starem a nektere jsou naprosto nepochopitelne (tri rany a meni se zasobnik a tak podobne..jsou to nesmysly které jsou tam jen proto aby to jakz takz fungovalo)
        • Tak v novych xcomoch vobec nie je vidiet snaha prekonavat povodne, lebo sa vydali uplne inou cestou ;-)
          Ano stary bol prepracovanejsi, AP system je lepsi na vyvazenie pohyb vs strelba, zbrane , mierenie, municia a inventar fungovali logickejsie. Ale tento novy ma svoje prednosti...omnoho lepsi engine (nie len graficky), krytie, vchadzanie do budov oknami, omnoho vacsiu variabilitu nepriatelov, specialne schopnosti jednotlivych tried....je proste uplne inak postaveny.
          • Tvrzeni o tom ze se vydali jinou cestou je jen snaha omluvit to ze ta hra je proste horsi nez stary xcomy. Jaka jina cesta? ta hra je z 80% postavena na uplne tom samem jako puvodni xcomy, jen to dela hur. V jednotce ma pak clovek samy generaly (nebo tak nejak) ve starym ufu mohl byt na zakladne jen jeden. ne vazne ty novy xcomy obsahuji strasnou spoustu nesmyslu a jen z toho duvodu aby jim ten ,,jejich,, systém fungoval. Ja netvrdim ze to je spatna hra, je dobra, ale ...ale...
            • Nie je horsia je proste ina. To je ako keby si rovno odsudil snad 90% vsetkych JRPG tahoviek, preto, ze tam takmer neexistuje positioning, postavy sa pohupuju na mieste , priserky tiez, a pri utokoch k sebe pobehnu a po utoku sa vratia na miesto a zase sa pohupuju. Takisto to nema vobec ziadnu logiku.
              Nie je postavena na tom istom, zmena a zrusenie AP proste zabili akukolvek standartnu simulaciu casu v tahovom rezime a presli na vlastnu sadu pravidiel, ktore ked akceptujes tak si uzijes vybornu a narocnu takticku hru. Ak nie tak to nie je hra pre teba.
        • tak si tam dej vetsi zasobnik a mas 6 davek, stara UFA mela stejne plno nesmyslu jako ta nova, srovnavat to nema cenu
          • ja nic nesrovnavam, jen konstatuju fakt ze proste stare UFO bylo lepsi a propracovanejsi.
        • No nevím, hrál jsem jak starší, tak i ty nové... a alespoň z mého pohledu to nejsou stejné hry. Přirovnal bych to jako srovnání Football Manager a FIFA, to se dá porovnávat těžko.
  • Ját dohrál předevčírem na Commandera a nevím proč podle Firaxisu oficielně nikdo hru ještě nedohrál...musí tam mít chybu
    • to asi protože cracked verze do toho nepočítají?
      • ty si guma *6* *10*
  • jako asi budu za poseru ale mne novej XCOM1 prestal bavit v momentu kdy se na scene objevili tri ty nevimjaksejmenovali DISKY kt maji temer 100% uspesnost a v jednom kole se objevili a hned mi sestrelili dva vojaky.... a takhle stale dokola az mne to prestalo bavit. Hral jsem na regular... mozna sem nevyvijel brneni nebo nevim...
    • Špatnej styl hraní normal obtížnost je bohužel strašně jednoduchá .
  • Měl bych dotaz. Taky vám bojová kobra tahá vojáky i skrz zeď ? Možná má tak kvalitní jazyk, že projde zdí bez jejího poškození, ale že by tou neporušenou zdí protáhla i vojáka ? *2*
    • jj nesmyslů je tam spousta, ale věřím, že vše se časem urovná.
  • Už jsem měl za sebou cca 10 bitev, hraju na druhou nejtěžší obtížnost a ještě jsem neztratil jedinýho vojáka. Je ale pravda že v soubojích furt savuju a načítám :D
    • *15*

      To umí každý. save/load pak zcela postrádá smysl hrát na nějakou obtížnost, když to vyrušíš save/load.
      To je jako problém to hrát najednou jako první díl? Chcípne, přijde další voják. Save/load....Že to někoho baví.
      • At si kazdej hraje jak chce, vzdy jsem mel v ufu od enemy unknow z 94 az po posledni nejnovejsi svoje vojaky pojmenovane a piplal sem si je na max, mise sem pak jel/jedu save load, bavi me to tak...jine tahovky taky ukladas...
        • Já také nemám nic proto jeho zábavě. Jen mi to připadá šílené, když někoho baví sav/load. To je ale jeho věc.

          Ale hlavně jsem zesměšnil "obtížnost", kterou se oháněl. V podání save/load nějaká obtížnost zcela ztrácí smysl, protože to dohraje každý, když máš vždy ztráty 0.
          • predstav si, ze temer kazdou hru dohraje skoro kazdy :D
          • Byl bys prekvapen ale znam lidi co by to ani save load nedohrali :) Me zas prijde divny jet to nahovado s Jane Doe a Joe Doe a chroupat ty vojaky jako rohliky...
            • tak ono i na ironmana mas jeden save, takze to stejne znamena, ze si na zacatku kola probehnes vsechna mista, zjistis kde jsou nepratele atd..a podle toho jedes a kdyz se neco potentuje tak load a znova...problem je, kdyz te prekvapi nejaky ufon a neco se mu v jeho kole extra podari, pak uz to nemuzes zmenit, protoze se save automatcky ulozi po skonceni tahu ufonu
            • Tak to nie je zase taky zazrak v Xcome. Kedze hra sa da aj prehrat a to velmi lahko, tak ani save / load nemusi pomoct ;-)
  • h0p3
    Zjistil jsem, ze se zapnutym Ironman modem je ta hra daleko zabavnejsi. Nemuzu srabacky reloadovat hru, kdyz mi nekdo vyhnije. Tim padem netravim hodiny upravovanim kazdyho zelenace, aby me pak jejich smrt tolik nemrzela.
    • Vidlec
      Já to vždycky reloadnu až když mě hra nějakým způsobem pojebe. Např. taková ta late game koule vystřelí paprsek co mi zabije všechny na sobě namačkaný vojáky. Kdybych věděl, že tuhle abilitu má tak je k sobě takhle nikdy nepostavím.
    • Kazde jedno ufo je na ironmana zabavnejsie a v podstate je to jedine spravne hranie.
    • kostejnesmrtelny
      Je to tak, Iron Man je pro mě jedinej způsob, jak to hrát. I když teda...
      Posledně jsem měl escort vědce a postavil jsem si snipera a scouta na střechu budovy. Z protějšího baráku vylítl v posledním tahu MEC, na zmíněnou střechu poslal pár raket, střecha se poroučela a sniper se scoutem zakusili bídnou smrt v hořících troskách o dvě patra níž. Nasral jsem se velmi, nicméně mám dojem, že kdybych to pak mohl načíst, o něco bych tím přišel.
      • a na jakou obtiznost to hrajes ? :) Protoze ironman na vyssi obtiznosti hrat prakticky nejde.
        • kostejnesmrtelny
          Tak podle všeho jsou lidi, co dali jedničku na Iron Man / Impossible. Já si ale zábavu představuju trochu jinak a nepotřebuju si hraním nic dokazovat, takže mi ta druhá obtížnost úplně stačí *5*
          • Tak zase na prve hranie je kombinacia Ironman a Commander ci vyssie vopred odsudene na neuspech, takze si myslim, ze si si zvolil dobre ;-)
    • Taky jsem zkoušel ironman ale po několika herních chybách kdy mi vychcípala celá parta jsem to vzdal..(nespustí se overwatche při ,,přepadení,, ,nemožnost zaměřit nepřitele ikdyž stojí pár metru před mojí partou bez krytu,nepřátelé občas chodí zkrz zdi atd..) až to bude vychytaný tak se do toho pustim znovu,zatím v tomhle stavu bych to nedoporučoval. *12*
      • h0p3
        Tyjo já zatím bez problémů, ale je pravda, že jsem začal předevčírem. Protože mě hrozně vytáčí ten jejich PRNG systém a takhle mě to aspoň nenutí reloadovat sejvy.
  • Inquisitor
    Mě jich moc nepadlo, jenom ty na malý úrovni. U těch vypiplaných jsem většinou zbaběle načítal save :)

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit