Přejít na výpis diskuzí
Ve sci-fi RPG Elex můžete být válečník s mečem i technomág
7.6.2017 | Patrik Hajda
39 příspěvků
-
Tak jsem se jeste podival na par Gameplayi a vadi mi tam zatim par veci. Treba ten Jetpack, kdyz ma typek na sobe stit a sekeru tak mi to k tomu proste nesedi, kdyby treba Jetpack mohl mit variaci nejakeho "magickeho" skoku do vzduchu, tak bych to asi spis uprednostnil. Jetpack se me vic hodi proste k futuristickym zbranim.
Dalsi vec co me nesedla, ze ma ten typek neco v ruce a jeho ruka se vzdycky skubne jako by vypalil granat, jestli to je pokus o magii, tak se me moc nelibi :( To uz je lip ztvarnena magie ve skyrimu. Ale pokud je to jen nejaka futuristicka ta zbran z meteorite, ktera takhle odpaluje plasma nebo projektili tak asi OK. -
"Predchudce dnešních hacknslash"... *1* Takoví rádoby znalci her, nebo v tomto případě hlavně žánrů, mě po ránu fakt dokážou rozsekat *1*
-
Jde hlavně o to, že Elex je ukázkový příklad subžanru science fantasy nazvaného Dying Earth - tedy postapo příběh, kde přežívají zbytky původních technologií, ale jsou nahrazovány něčím, co přinesla zmíněná katastrofa (dalším známým příkladem je Shannara od T. Brookse).
A jelikož v Elexu všechny ty základní znaky záměrně jsou, je požadování parních strojů a podobně vlastně žádostí, aby kompletně změnili žánr, protože magický steampunk vzniká přidáním technologie k magii, zatímco Elex je přesně opačný případ - přidání magie ke skomírající technologii. -
scifi a fantasy se hodne micha, treba takove SW maji blize k fantasy nez scifi, ale jelikoz se to odehrava v budoucnosti a vesmiru
pro me osobne je vice prejatelnejsi nejaka musketa a parmi mechove, nez kombinace magie a plazmovych zbrani, tot muj nazor -
Sbírání 5ti ocásků si nemyslím, že i v dnešní době je špatné, ale záleží už jak to do onoho světa zapadne a v jaké fázi vývoje postavy nebo příběhu to děláš. Na začátku, třeba kdyby jsi měl sehnat ingredience pro nějaký nápoj aby ti to ukázal, jak to dělat, tak přece nemá dotyčný důvod ti to shánět. Tam je spíš otázka, zda by to němelo být třeba k dispozici několika způsoby. Někomu to ukrást, koupit v obchodě a pokud to není na trhu tak to jít prostě ulovit. A nebo třeba dotyčného ukecat, že bys použil jeho zásoby..
Ale asi by byla blbost, kdyby ti před závěrečným bossem řekli, běž nasbírat 100 ocásků a až pak tě pusítm na bosse bez vysvětlení. I kdyby to mělo znamenat že na pozadí vytvoříš z ocásků velký provaz a uškrtíš tím toho bosse :D -
Právě že mix je něco, co je dost lákavé, ale je pravda, že je tam větší náročnost na vyvážení a provedení. A pořád se najdou lidi, kteří budou řvát proč plasmovou puškou nejsem schopný okamžitě někoho zabít nebo proč meč na blízko je silnější než odstřelovačka atd.
Mě by zase vadilo, kdybych nemohl použít třeba luk a byl by slabší jak scifi střelné zbraně.
Ale právě nechápu co je na Wizardry a Might and Magic špatné, obojí bylo super. -
Nic proti, ale je to fantasy nebo scifi svět. Tedy hlavně u fantasy vymyšlený svět a scifi představa budoucnosti. Každopádně síla magie v daném vymyšleném světě by měla být omezena dle zákonitostí jak magie funguje. Tady je právě silou ono prvku, který má nějaké omezení.
Četl jsem řadu kníže ve kterých tyto omezení byli právě často zmiňovány. Vyčerpání síly dotyčného, nebo to nemohl umět každý, vyšší magie třeba potřebovala větší čas a vysokou koncentraci, takže nešla použít v bezprostředním souboji atd.I bohové jsou často vysvětlování tak, že jejich síla pramení ze síly věřících, takže když neměli věřící, tak se z nich mohli stát slabé stíny a nebo dokonce zmizet.. atd. -
Tak si počkej na Cyberpunk 2077 :), možná se o něm na E3 něco dozvíme..
-
Nemám.. to je nutné mít? *1*
-
Panečku, vy jste ale kritik! Blog máte?
-
Nevypadá to zle, ani ten nápad není špatný, problém je, že Piraně neumí dělat hry. Gothic 1 byl super, dvojka se svezla, trojka už byla nudná tragédie, která vykradla sama sebe s do blba se opakujícími úkoly typu "zabij 5 vlků", "nasbírej 10 bylin", "přines x kůží". Riseny aspol. to už byly ryzí propadáky, u kterých už ani vydavatel nepředstíral opak, protože to byl vlastně Gothic 3 "po stoprvé" v jiné grafice. Hodně bych se divil, kdyby tohle bylo jiné.
-
Zapni NoTR a zkus to dohrát ! Chci tě vidět ty akční rubačko.
-
Doufám že se vzpamatujou. Gothic sám o sobě taky nebyl klasické fantasy a tenhle novej svět mi přesně sedí k těm jejich raptorům, číhavcům, mrchožroutům a tak podobně. Snad se zas zadaří.
-
Elexu velmi fandím, ale podle mě lidi odedávna mix fantasy a scifi moc rádi nemají. Vyčítalo se to už Wizardry a Might and Magic. Nevím, podle mě Piraně po pirátech dokázali vybrat další téma, které polovinu hráčů odradí už dopředu.
Měli by udělat fantasy o skřetech, elfech, paladinech, nekromantech atd. Fantasy atmosféra jim jde (viz Gothic) a lidi to budou vždycky kupovat. Tyhle pokusy...
Docela se těším, ale co do prodeje to myslím bude prohra. -
Předchůdce dnešních hack and slash? Na čem to prosím jedeš? Chci to taky!
-
o nic jsi neprišel, gothic je vicemene akční rubačka, predchudce dnešních hacknslash. Nicmene ta čast v prvním meste v gothicu 2 byla zajimava
-
Gothic jsem nějak minul, ale v prvním Risenu jsem strávil pár desítek hodin a věřil jsem Elexu, ale když to vidím v pohybu (a takhle hezky sestříháno), tak se mi nepozdává mišmaš žánrů.
-
cumpi3 vezmeš si mě? budeme běhat po ulici nahatí a křičet do světa "Sláva Gothicu, je a vždycky bude tím nejlepším co nám hry daly!" "Sleeper has been banished, but we will never forget!" no a tak něco. *15* ne, myslím to fakt vážně. ve srovnání s G1 a G2 je pro mě 99% her totální prázdnota. Jediný co zbývá je nostalgie, no a naděje, která umírá poslední (ale přece umírá - Vypsaná Fixa).
-
hudba ze trojky? já na kytaru hraju Vista point a Trelis. a Vista point je totálně boží.
-
já science fantasy ani steampunk nemám moc rád, je to bizarní mix a třeba shadowrun mi přijde šílený mischung. Asi nejvíc se to povedlo v adventuře The Longest Journey, kde byla Arcadie a Stark