Přejít na výpis diskuzí
Vedení EA: „Naše hry jsou pořád příliš těžké na naučení“
9.2.2015 | Aleš Smutný
115 příspěvků
-
A co teprve kdyz si v RPG vazne musel cist ty knizky ktery si nasel, protoze prave a jen z toho textu ses dozvedel, kde treba najit lepsi zbran. Zadny ze klip, a na mape mas terc. Nebo ses dokonce NPC musel vyptavat na veci/informace/..., a pokud si o ty veci nic netusil, tak ses na ni nemoh ani zeptat.
-
Mnojo, deticky ... kdyz mas omezene munice, tak musis kurvsky premejslet, jestli ten granat pouzijes ted, nebo si ho radsi schovas. Kdyz nemas autoheal, tak musis kurvsky premejslet, jestli tu lekarnicku pouzijes, nebo to risknes a ty dvere otevres. A kdyz muzes chcipnout, tak se zadracene snazis schovavat za kazdym rohem, a nenabehnes vsude jak kkt.
U vetsiny starsi kousku (i pro toho dooma) plati, ze k cili se dalo dostat vice zpusobama, dneska je to linearni tunel. Dokonce v pripade RPG platilo, ze na jedno zahrani hrac uvidi tak mozna 1/4 obsahu, protoze ke zbytku se kvuli svym rozhodnutim proste nedostane. -
"A mimochodem, v čem byly ty glorifikované staré fps tak těžké?"
https://www.youtube.com/watch?v=gMisk3EZKqY
Stačí si to vyzkoušet na vlastní kůži. Tahle 4 epizoda Dooma nebo epizody TNT/Plutonium v Doom 2. -
Takto by tě dnešní NHL moc nepotěšilo, protože co si budme povídat je to dost na nervy.
-
Mafia2 nebyla zrovna zabita jen autohealem... bylo toho více ale to je jedno.Jn Gears of war parádní série. Bez debat.
-
To je pravda. Ale ve té zmíněné verzi jsem neměl tu trpělivost na hledání skulinek a jelikož mě rozčilovalo, že AI podvádí, tak jsem NHL definitivně zabalil.
Co si ještě pamatuju, tak jsem se bavil tím, že jsem si v replay natáčel kameru jakoby z pohledu svého brankáře a žasnul jsem, co všechno nechytil. A bylo jedno jestli tam byl Haša, Salo nebo kdokoli. -
např. legendární střela obloučkem za záda brankáře *15*
-
divný, já měl vždycky u NHL přesně opačný problém, po pár hrách člověk našel a vychytal "to" místo odkud padal zaručeně gól a AI brankář ho nikdy nedokázal chytit, takže jsem pak za zápas nasázel 20 gólů, ale zas to byla hrozná nuda *1*
-
To video je samozřejmě funny, o tom žádná. Ale je to prostě jen další naříkání na CoDko. To, že military žánr šel do háje neznamená, že tam šly všechny hry, a i v AAA segmentu se dá najít dost výzev. Pro hráče by neměl být problém dát stranou CoD a jít hrát to, co ho baví.
A vůbec, u těch tutoriálů? To je prostě vývoj. Dřív bylo her pár a hrály se všechny víceméně stejně, dneska jich jsou tuny a i v rámci jednotlivých žánrů jsou hrozně různorodé, hratelností i ovládáním. A klientela se rozrostla na obrovské množství nehráčů, takže je pochopitelné, že vývojáři dávají na začátek tutoriál. Jestli někoho uráží, že mu hra na začátku řekne "Press LMB to shoot", no jako, to je asi jeho mindrák. To, že ti hra na začátku vysvětlí svoje principy, neznamená, že ve finále nebude těžká. (nemluvě o tom, že se tyhle hinty dají většinou vypínat) samozřejmě, čím lepší hry, tím chytřeji tohle udělají.
A souhlasím, že třeba qte je zlo a že díky konzolím fps zpomalily a zautomatizovaly se, ale to ne vždycky znamená, že jsou lehčí. Hratelnost je jiná, to jo, po přestřelce tě to vyléčí samo, místo aby sis po přestřelce sebral lékárničku. Některý aspekty se zlehčily v zájmu herního tempa, jiný naopak přitvrdily. Hry jsou dneska těžký v jiných věcech než před lety.
A mimochodem, v čem byly ty glorifikované staré fps tak těžké? Že si člověk musel kreslit mapu? Hledat klíče v lokacích, jejichž design málokdy dával realistickej smysl? Dávaly člověku šok, když umřel? To je to classic hardcore, po kterým voláte? Nepřátelé nebyli chytřejší, nedávali větší dmg, nebylo jich (obecně vzato) víc... A že to celé vězí v autohealu, no, jsou hry, které to totálně zabilo (mafia 2), ale zrovna tak jsou hry, které s tím pracují velmi dobře, protože to zohlední v pacingu hry (ať už třeba Gears of War, nebo borderlands nebo městské sandbox akce).
A když tohle všechno někomu vadí, pořád může přestat skuhrat na CoDko, najít si kvalitní hru, zvednout si obtížnost a hrát ji. -
Souhlasím a doplním, že pro mě je zase frustrující, když podvádí oponent z důvodu nedokonalé AI. Kvůli tomu jsem skončil se sportovními hrami EA někde u dávné NHL (nevím přesně, ale byla to jedna z těch prvních 3D verzí), kdy jsem kličkoval a kombinoval s hvězdama a stálo to obrovské úsilí dát gól (potud v pořádku), a přitom soupeř (PC) mi sázel puky do branky v klidu od modré, i když měl brankář čistý výhled. Moje střelba od modré samozřejmě končila v lapačce nebo mimo.
-
A proto by být nastavení obtížnosti od úrovně "Interaktivní film", "QTE", ..., až po "Ultra HC", kde se ovládají nohy postavy pedály a každá ruka jedním joystickem nebo AWSD a JIKL *3* . Ať si každý přijde na své.
To je samozřejme nadsázka, ale fakt je, že obtížnost by měla zohlednit i způsob ovládání a nejen přidat HP nepřátelům, omezit zbraně, náboje, apod. -
Podle mě je rozdíl hrát těžkou hru a hru s těžkým ovládáním. U prvního případu si hru dokážu užívat a hraní mě celkem motivuje. Horší je tu u her druhé skupiny, kdy hra může být primitivní (nemusí být špatná), ale ovládání je tak frustrující, že to prostě nejde hrát. U EA si myslím, že se jedná o arkádové hry s již zaběhnutým ovládáním a jedná se pouze o chytře volená slova pana Hillemana *2*
-
A opět pan martin.mares.984 a jeho nepochopení statistiky. *7*
-
Akademická sféra v USA je za prvé špička ledovce a za druhé úplně jiná liga, než základní a střední školy (taky jsou tam jiné platy a učí tam mozky z celého světa), takže se dá těžko srovnávat s ČR (vzhledem k rozloze a finančím možnostem). Co se týče základních škol a středních v USA, tak to je katastrofa. Jejich učivo je pozadu (vzledem k věku), probírají ho velmi okrajově, mají většinu předmětů volitelných (kromě Mat a jazyka) a obtížnost testů (maturit) je směšná.
Mimochodem, co se týče průměru IQ, tak i tady by na tom měla být Evropa o něco líp, než USA. -
"Hry dnes nejsou jednodušší než dřív. Ani horší než dřív. Tomu se říká kognitivní disonance."
A tomuhle se zase říká popírání reality, pane psycholog. Hry jsou samozřejmě jednodušší než dřív, což neznamená, že se dnes nedělají těžké hry, akorát v AAA segmentu je to celkem bída. A když říkám jednodušší, tak tím nemyslím ctrl+šipka vs tlačítko myši nebo checkpoint, ale nutnost u hry přemýšlet, orientovat se v prostoru, tempo/obtížnost soubojů ve FPS (souvisí s konzolema a gamepadem), vedení za ručičku, tunelovitý design, skoro nemožnost umřít/zabloudit, nulová penalizace za chyby (vyjímek typu DS je jako šafránu), nekonečno munice (vyjímky jsou snad jen survival horrory *15* ), autoheal, autoaim, qte. Mohl bych si uvařit kafe a pokračovat. Mimochodem, doporučuju tohle trefné video:
https://www.youtube.com/watch?v=W1ZtBCpo0eU -
Rekl buch ze uz ted staci na konsolich jedno tlacitko na spousteni quick time events :D
-
Celkově šla obtížnost dolů určitě, o tom nemůže bejt sporu. Ale to neni nutně špatná věc. Co se zjednodušení ovládání týče, jasně, proč ne, jenom mi neni jasný, jak ho chtěj ještě zjednodušovat. Xboxovej ovladač má 2 páčky a 14 tlačítek (start a back v to počítaje), klávesnice jich má podstatně víc, ale při hře jich člověk využije jenom pár. Naučit se základy ovládání libovolný dnešní mainstreamový hry neni o nic složitější, než si zavázat tkaničky, nebo si ohřát jídlo v mikrovlnce. To, že je tvoje přítelkyně na hry levá je možný, každopádně příliš složitý ovládání bych z toho nevinil. Já jsem zase levej na gymnastiku, ale tim, že bych teoreticky nevěděl, jak udělat výmyk to neni. A pokud je pravda, že běžnýmu hráči trvá 2 hodiny naučit se základní ovládací prvky (což neni to samý, jako naučit se tu hru hrát), tak, a to se na mě nezlob, je průměrnej hráč pěkný pako, a když se mu budou hry přizpůsobovat, povede to k naprostý degeneraci herního průmyslu.
-
Vždyt se hry zjednodušují a tenhle ten pakouš si snad myslí že jejich hry jsou těžké. (ten pako o kterém se píše v článku) pak není divu že to toho lepšího hráče spíše trápí, já to pozoruji v klidu i na sobě a vím že by mně u starších her neodradila jen grafika ale i ta obtížnost. Dneska se neřeší takové ty věci jako dříve... vodí dost hráče za ruku ne každá hra ale většina to je jedna varianta, druhá že jsou dlouhé ale nedokáží uspokojit na tolik. Opět čest vyjímkám. No a potom je tu pověstné "dojení" tedy vyštavování určité značky s minimem inovací. Bugy, nedodělanost a jiné jsou jenom pomyslné ("třešničky") spíše hřebíčky do rakve herního průmysliu, once and for all.
Stále lidé co mají povinnosti a hráli dříve budou hrát stále a to je na nich jak si to udělají ne jak tenhle výblitek, ementála co upadl bud na hlavu nebo nikdy nepřemýšlel. Tímhle jen škrtly zápalkou, než že uhasily ohen který sami založily. Není to až tak dobře, a ano tratíme nejvíce mi hráči nebo bys chtěl aby hry byly něco jako kino-tv a jiná povrchní zábava... zpřístupnovat ano ale s rozmyslem. Pak by tu mohli být 2možnosti tedy že hry by byly přístupné ale nedotklo by se to ostatních protože pro něby byly klasické hry... jo to je blábol a nesmysl proč by dělali hry pro dva tábory hráčů nebo nedej bože více... -
Já si ani nemyslím, že by na to měly dnešní hry takový vliv. Zkrátka jako dítě máš ten čas, nemáš povinnosti a můžeš věnovat mega moc úsilí tomu, aby ses naučil vykropit blbýho mrchožrouta. Ale jak člověk dospívá, přichází o ten učební elán, o čas který tomu může věnovat... A samozřejmě je navíc čím dál tím víc vytížený ze všech jiných aspektů života. Většina dospělých bere hry jako relaxaci a z tohohle hlediska je dobře, že se zpřístupňují, a opravdu nemyslím, že tím my "pořádní hráči" nějak tratíme.
-
Dobře tak ne degenerace ale dospívání ? jako fakt hry dospívají... počkej já mám na myslí degeraci hraním že když si člověk dnešní doby zapne starší hru bude pochvíly v koncích a brzo to vzdá. Kor tací co se chtějí bavit vynaloží rádi usílý ale nejsou žádní hc hráči co si dělají za každou HC hrou zážez na rameni, až jim teče krev.Fanatismus také není nejlepší no... ale to už z obsahu diskuzí tady docela víme.