Přejít na výpis diskuzí

Vychází první díl komiksu Mass Effect: Homeworlds

26.4.2012 14:56
Aleš Smutný 78 příspěvků

Pokud jste zapomněli, tak jen malé osvěžení paměti.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Cahir
    Nikdo: Naflákal jsi tady toho opravdu hodně. *1* První část mám hotovou, snad tě nejaké mé odpovědi uspokojí. O víkednu ale budu pryč. Když budu mít v týdnu volnou chvíli, dál budu sepisovat. Pravděpdobně ti tedy odepíšu až v rámci nějakého dalšího článku, nebo třeba do sekce novinek. Snad to stačí.
    • V pohodě, však vyjdou určitě další články, a já tam budu *1*

      EDIT - jo jenom aby jsme si rozuměli, mě nemusíš ty zmíněné otázky vysvětlovat nebo objasňovat, já si na ně dokážu vymyslet odpovědi - problém je, že často několik protichůdných odpovědí. Chci jen vědět tvůj názor na to, že ve hře vůbec jsou, a jak je vnímáš. I když spekulacím a teoriím se nebráním, ale ať je to aspoň trochu založené na tom, co víme s určitostí.
  • Hmm, ten komiks, to je neco jako knizky, ktere cetla tak 2% hracu a zbylym 98% pak nedava treba postava Kai Lenga smysl?
    Jinak muj nazor na Vegu je spise negativni. Uplne mi nevadi, ale cekal bych nejakou hloubku. Navic ty jeho dementni prezdivky, nebo jak nesmyslne proklada vety spanelskymi slovicky si mohli autori odpustit. Na druhou stranu dejte mu Avenger nebo Revenant s vybusnou munici a mate i na insanity vystarano.
  • Ach ano, další nekonečná diskuze o konci ME3.
    Jedni křičí že je to hnus.
    Druzí (vcelku v menšine - alespoň co do hlasitosti) že je skvělí.
    Do toho třetí všem předhazují indoktrinaci.
    A všechno to zavržuje mlčící zbytek.

    Já osobně byl těsně po dohrání a pár dní poté ve skupině 2 až 3. A teď když se na to podívam zpětně. Ta nesourodá směsice videí a neovlnitelného dialogu na konci mi prostě připadá jako příznak docházejícího času při tvoření. Třeba byla v plánu indoktrinace (a proto jsou tam na ní náznaky které podpůrci vidí), třeba byl v plánu velký filozofický podtext (jehož náznaky podpůrci vidí). Ale výsledkem je pro mě taková všehochuť směsice - ve výsledku průměrný ničim nezajímavý konec.
    • Ono to totiž během samotného hraní působí megalomansky,a ani samotní tvůrci si myslím tohle nečekali. A tak začali po úspěchu nahazovat důležité řeči a výrazy. Jenže po nějakém čase člověk zjistí, že to hloubku nemá....
  • Tak zase něco já.
    Za prvé nevím, co pořád někdo má proti Vegovi, já ho jako postavu nijak nemiloval, ale že by mi vyloženě vadil, to ne. Svoje si v boji odvedl a to mi stačí, po nějaký propracovanosti postavy a její minulosti jsem vážně nepátral . Hláškující postavy mám naopak rád (když se to nepřehání), akorát teda Vega moc dobrých hlášek neměl, pamatuji si tak na tři, možná čtyři, a to jsem ho bral na mise.
    Ohledně IT - ale noták, si opravdu někdo myslí že tohle BW plánovali od začátku? Mě se IT libí, ale nepovažuji ji za víc než zoufalou snahu vysvětlit nelogičnosti a podivnosti (a že jich tam je). Podle mě je ten konec jenom z pr... paty vytaženej hemz, co někdo narychlo splácal protože nebyl čas/lidi/prachy/cokoliv jinýho/jiné důvody. Proto mě taky rozesmívají snahy hledat tam něco myšlenkově hlubokého, mystického, nedejbože filozofického. Vždyť je to s největší pravděpodobností práce dvou egomaniaků.
    Značná část nelogičností se dá navíc vysvětlit přehlédnutím při vývoji , leností, nedostatečnou/vůbec žádnou kontrolou, šlendriánstvím, nedostatkem zdrojů (čas považuji taky za zdroj) nebo rychlým prostříháním obsahu bez následné kontroly návaznosti.
    Pokud jde o EC - konec změněn nebude, to bylo celkem jasně řečeno. Můj názor je, že půjde o pár CGI videí, pár keců Cat. kde možná pustí chlup o svém původu (upřímně očekávám zavedení nových logických děr) a nějaké ty nové scény během bojů na Zemi - ve hře pro to už jsou některé materiály (např. namluvené dialogy/monology, animace, možná i textury a modely) - čili půjde jenom o dodělání toho, co už se nestihlo nebo bylo vystřiženo. A textový nebo obrázkový epilog. Víc bych skutečně nečekal.
    Než mi začnete dávat mínuska, tak podotýkám, že konec mě nasral, nesnáším ho a celkem dost mi to zkazilo požitek z celé série, kterážto je moje srdcovka.
    A upozornění pro ty, kteří budou mít nutkání obhajovat filozofičnost ME3e - ani se nesnažte! Já můžu filozofické konce, nemám s nimi problém, já mám problém s tím, že do ME to vůbec nezapadá a nemalá část věcí v něm nedává logicky a technicky smysl (ano, jsem techničtěji zaměřený typ - ale odmítám se hádat o fyzikální (ne)možnosti EZO a ME jako takovém).
    PS - neodpustím si rýpnutí do článku:
    "... James Vega, který, dá se říci, je prvním pořádně zpracovaným konceptem lidského vojáka v sérii Mass Effect (Jacob působil poněkud křečovitě a Kaidan nevýrazně)"
    A Ashley Williams je Elcorský Raketový Tank®?
    • Cahir
      Studuji filosofii třetí rok, mám celkem přesah k religionistice, k historii a k dějinám vědy. A onen "filozofický potenciál" v tom konci prostě vidím. Možná to tam chci vidět, možná je to jen iluze, možná mi autoři jen nadhodili témata, která si sám nevědomě dotvářím. A možná je ten konec opravdu perfektní a všechna ta mnohovrstevnatost tam opravdu je. Nevím a asi bych to zjistil jedině tak, že bych měl možnost Caseyho a Maca vyzpovídat... Ale jedno vím jistě, je to napsané a celé vymyšlené tak, že kdybychom se každý posadili naproti sobě a začali argumentovat pro a proti, byla by to diskuze na hodně dlouho. Argumentů a protiargumentů je opravdu mnoho - někde by se našli logické díry, někde by vyhrál spor schopnější z nás, někde by se pro nedostatek podkladů muselo skončit. A pokud se ti tohle podaří, pokud má tvůj konec takovýhle interpretační potenciál, je to úspěch. Často se o to autoři pokusí, ale prostě to nefunguje. Tady to funguje.

      Takže... Můžeš tvrdit, že v konci nic nevidíš, můžeš tvrdit, že se takový konec do sci-fi béčka nehodí, můžeš dokonce tvrdit, že konce v RPG hrách mají mít formu epilogů a ne nejasných, naznákových mindfucků. Já to všechno respektuji. Ale už nerespektuji to, když se někdo vyjadřuje pomocí kategorických prohlášení. Tady mohou zvítězit jedině argumenty a přestože jsem prolezl fóra a blogy, žádné argumenty, které by celý konec rozmetali a z vývojářů udělali totální blbce, jsem neviděl (přestože se tím nejedn bloger dušoval). A je úplně jedno, jak nahlas lidí křičí, že konec je špatný, ještě to nikdo z nich pořádně nedokázal. A mám takový dojem, že to ani nejde - na to je až příliš "vychcaně" nejasný.
      • Poprosil bych o jedno - neohánějme se tu vzděláním, IQ, kariérou v recenzování her atp. Nemá to smysl a nakonec by se to jenom zvrhlo. Potkal jsem několik lidí s titulem které bych neváhal označit za pablby ale i lidi, co mají učňák, a přitom se s nimi dá rozumně diskutovat o čemkoliv.
        Já ti nebudu vyvracet tvůj názor na ME3e, ale také bych rád, aby mě nikdo neoznačoval (byť nepřímo) za prosťáčka když se mi konec nelíbí - tím nemyslím tvůj příspěvek, ale předchozí článek páně Smutného (Filozofování o ME...).
        Nejsem si vědom žádného mého kategorického prohlášení, a jestli jsem ho udělal, tak v rozčilení. Všechno je to o mém názoru, a ten jsem vyjádřil jasně. Jestli jsi nenašel žádné pádné argumenty - špatně jsi hledal. Já zase nenašel pádné argumenty druhé strany - možná jsem taky špatně hledal. Ale co jsem našel, tak buď jde o prohlášení typu "konec je filozofický, protože já to vím, mám na to školy" (to není nic proti tobě, to je realita diskusí), nebo "je to umělecká vize", "mě se líbil, je to hluboké", "svádí to k zamyšlení" atd. Ale věcný argument jsem neviděl, přičemž filozofováním z ho*na bič neupleteš. A že nemalá část pisálků o lidech, kterým se konec nelíbí, mluví s despektem nebo je zesměšňuje, to tomu opravdu nepomáhá.
        Ad. argumenty "anti-enderů" - pokud máš zájem, klidně ti je tu vypíšu, abys neřekl, že jenom plácám do větru.
        Ale jinak peace, konečně někdo z druhé strany ochotný k diskusi.
        • ales.smutny
          Opravdu si nejsem vědom toho, že bych někoho, byť nepřímo označoval za prosťáčka, za to, že se mu konec nelíbí. Spíš mám pocit, že tam několikrát píšu opak. Ale tak ono je jednodušší si vymyslet urážku, než si to přečíst pořádně a bez emocí, že? *7*

          a viz výše zmíněné - Ashley je spíš prototyp zromantizované představy vojandy - válečnice a silně emancipované ženy. Což není nic proti ničemu, ale není to zelený mozek jako Jacob či Vega :) (i když on i ten Jacob je silně, silně zromantizovaný "rovina chlap vod maríny")
          • Ohledně urážek - v nastalé atmosféře, kdy spousta pisálků a recenzentů označila a stále označuje anti-endery pomálu za blbce, se nemáte čemu divit. Dokážu si představit stejný článek napsaný tak, aby takové emoce nevyvolával.
            Ashley se dá považovat za cokoliv, ale pořád je voják.
            Víc to rozebírat nebudu, protože mám pocit, že ať napíšu cokoliv, tak buď to bagatelizujete, svedete řeč jinam, nebo rovnou otočíte proti mě.
            • ales.smutny
              Áha...tak protože "spousta pisálků a recenzentů" něco dělá, tak já se nemám divit tomu, že ačkoliv ve svém článku dělám opak a ještě to zdůrazňuji...a pak mi napíšete, že vás urážím.

              Pardon, ale to nedává smysl, stejně jako mé tajemné schopnosti, jimiž otáčím vše proti vám. Ale ono, kdo chce na redaktora nadávat, hůl si vždy najde, že :)
          • Cahir
            Přesně, vždyť ona ti přednáší poezii! *3*
        • Cahir
          Vypiš. Rozhodně si rád přečtu něco rozumného.
          Ohledně vzdělání... Vůbec jsem nechtěl, aby to vyznělo povýšeně, sám takové chování nesnáším a sám mám podobné paradoxní zkušenosti s lidmi jaké máš i ty. Psal jsem to jen proto, abych ukázal, že tam ty věci vidím a přitom mám z daného oboru znalosti - tedy že nejsem někdo, kdo jen křičí, že je to "hodné zamyšlení", ale jedinou intelektuální činností je čtení Blesku.
          • @ales.smutny
            Dobře, tak já se vám omlouvám, že jsem vás nařkl. Beru to tak, že vaším záměrem není, nebylo a nebude kohokoliv napadat, a pokud mi to z článku vyplynulo, tak se mi to jenom zdá.
            Abych objasnil, tak četl jsem několik článků (ne tady), kde bylo celé hnutí/petice za upravení konce zesměšňováno a bagatelizováno. Spoustu lidí, včetně mě to naštvalo, tudíž jsem si váš článek podle toho vyložil, mylně.
            A teď, jste ochotný uznat, že váš náhled na celou problematiku nemusí odpovídat realitě (tj. že konec je skutečně prostříhaný kompilát, a nebyl zamýšlený nijak filozoficky nebo hluboce)? Já, ačkoliv se mi konec nelíbí, jsem ochotný uznat, že můžete mít pravdu, jen mi tomu nic nenasvědčuje.

            EDIT - bože, to hodilo jako reakci úplně jinam, mělo to být dole.
          • Omlouvám se, že to nevypíšu konkrétně a svými slovy, ale bylo by to moc dlouhé, a nikdo tu o to podle všeho nestojí, tak sem dám aspoň odkazy na pár videí:
            http://www.youtube.com/watch?v=iiN8gL40d84
            http://www.youtube.com/watch?v=AlU1AtindEY
            http://www.youtube.com/watch?v=3qa81mq3744
            http://www.youtube.com/watch?v=ZytHg7THYPk
            http://www.youtube.com/watch?v=7MlatxLP-xs
            http://www.youtube.com/watch?v=6M0Cf864P7E
            • A tady bych skončil, protože už je toho moc.
              Já bych neměl problém s filozofičtějším koncem, pokud bych týden před ME3 nedohrál Deus-Ex (1) a neměl tak neodbytný pocit déjà vu. Pokud by všechno zapadalo a sedělo, pokud by následovalo nějaké slušné uzavření (ne, nemyslím modrý děcka a Liaru Shepardovou) trilogie. Tohle nemá pořádný závěr ani jako jeden díl. EC to možná doplní, ale už mě to nezbaví pachuti co to ve mě vyvolalo. Bral bych i ponechání nějakých otázek. Vzhledem k jejich charakteru bych se například vůbec nebránil kdyby reapeři byli ponecháni zcela bez vysvětlení motivů a původu. Ale když vyvstávají desítky dalších otázek, na každém kroku člověk vidí logické problémy, tak to prostě nespolknu.
              Snažil jsem se brát jenom logické a věcné otázky, neřeším motivaci postav nebo nějaké filozofické/sociologické/whatever záležitosti. Možná o té hře moc přemýšlím, ale pro mě to tak je. Když chci vypnout mozek, tak si dám UT2004, ne ME.
              PS: Dokážu si představit že bych o tom napsal klidně 5x tolik, ale snad tě ten rozsah neznechutí.
            • Z jakého důvodu je Normandy v FTL letu? Není to v MR kanálu, to by nemohla manévrovat, a vůbec let koridorem je otázkou zlomku sekundy max. několika sekund. Jak se tedy dostane do jiného solárního systému? I pokud byla v MRC, tak výpadek koridoru by ji rozptýlil podél celé trasy nebo její větší části - pamatujme, Relay explodoval > katastrofické selhání systému > veeeliké problémy. Jak vůbec Joker ukočíroval vysokorychlostní vstup do atmosféry bez motorů (no-plasma reentry se určitě nekonalo), a následně přistání (na hraně útesu, ještě záběr jak "dojíždí" a klišé bude kompletní)?
              Control - je jasně řečeno, že shep. zemře, jak tedy bude reapery ovládat? To se nějak naloaduje do "matrixu"? Jak nějaká rázová vlna zajistí ovládání reaperů? Jak je z tech. hlediska vůbec bude ovládat? QE páry jsou čistě point2point systém (podle současných poznatků fyziky navíc neproveditelný), takže každý reaper by musel mít v kontrolním "centru" vlastní polovici QE páru, při počtu v tisících, a uvážíme-li vznik nových reaperů během cyklu - sakra, to by byl systém jak kr*va - kde se nachází? Kdo ty nové páry tvoří pokud cat. nemůže zasahovat a reapeři se k cit. nedostali, Keepeři? ME vysílače jsou pro pohybující-se cíl nepoužitelné (kvůli zaměření). Nebo mají jinou technologii komunikace (ala Rachni)? Co se s reapery stane když je po všem? Co je s MR? Scény naznačují jejich výbuch, ale není dotažený. Takže MR nevybuchly? Důvod? Zdroj celé srandy je stejný. A vůbec, jak může jedinec ovládat tisíce vědomí, kdy ani geth - schopný rozsáhlého multitaskingu - jim nebyl schopný byť jen porozumět?
              Syntéza - tak kdo tohle vymyslel, tak musel kouřit silnej model, i bych ochutnal. Od začátku - jak může odpaření těla kohokoliv v proudu plasmy něco spustit (krom přetížení)? Co má znamenat že Shep. přidá "svou energii" k té z Crucible? Kde vzal cat. schopnosti číst, porozumět, změnit a přepisovat DNA? Jak vůbec může energetická vlna přepsat DNA (to je jak z jiného vesmíru, tohle do ME nezapadá snad nejvíc)? Jak dojde ke spojení organiků a syntetiků? Co se vůbec stane s čistými syntetiky? Ti nemají DNA. Co bude s AI v počítačích? Ty nemají ani fyzické tělo které by se dalo změnit. To se místo procesorů objeví neurony? Místo tištěných spojů (nebo co se používá) budou synaptické dráhy? A co když v galaxii existuje život zcela bez DNA, s jinou metodou zachování genetické/biologické informace, co s ním? Jak vůbec změna fyzikálního těla (navíc dost malá) zabrání komukoliv vytvořit čistě syntetickou AI? To snad z celé galaxie zmizí křemík, germanium, přestanou se tvořit C trubice? Nebo se snad změní i myšlení všeho živého? Jestli jo tak je to ta největší prasárna, jakou může kdokoliv udělat, snad horší než genocida. Naprostá většina života v galaxii nemá ani tušení, co se děje.
              A nakonec se ani nedozvíš, jak to dopadlo a postavami. Co flotila - FTL stojí za prd a MR jsou mimo provoz/zničené, země je neobyvatelná a rozstřílená, jiná obyvatelná planeta v SOL není (možná tak Rachni by si libovali na Venuši, Marsu nebo Titanu.). Než tu někdo začne operovat s rychlostí FTL - přečtěte si Codex v ME1! FTL pro dopravu ze SOL je naprosto no-go. Navíc, Slunce je v Místní obálce celkem osamoceno, v galaxii není úplně běžné, aby nejbližší hvězda byla 1,3pc daleko, a nejbližší hvězda s planetárním systémem pro vybití FTL náboje bude nejspíš Epsilon Eridany (3,2pc daleko). To samozřejmě neuvažuji vektor letu ale beru cokoliv nejblíž. Takže v důsledku polovina flotily pomře na následky bojů, druhá bude trpět nedostatkem surovin, léků, a po čase i potravin, vody, paliva (Quariani mají těžební lodě, ale je otázka, jestli je vzali s sebou, a určitě nemají dostatečnou kapacitu pro všechny - pokud jsou vůbec naživu), kyslíku atp. Turiani na Zemi nemají co jíst, Quariani je neuživí. MR by možná šlo znovu vybudovat, ale kdo postaví MR na druhé straně koridoru? Stejně ale MR nikdo plně nerozumí, a z trosek létajících všude kolem zjistíte velké kulové hov... Když je vůbec najdete.
              ...
            • Scéna s Catalystem - jakto, že je na povrchu citadely struktura, o které nikdo neví, a která má za úkol dělat věci, o kterých ani Cat., který tvrdí, že Citadela je jeho součástí (v žádném případě naopak!), doteď vůbec neuvažoval? Pokud tam nebyla, kde se tam tedy vzala? Pokud je to ve skutečnosti na Cruc. (což podle toho, co je vidět, na 99,9% není), to nad tím nikdo během stavby neuvažoval? Jak může být Cit. pro Cat. zároveň domovem, a jeho vlastní součástí? A jestli-že je jeho součástí, proč vlastně už před tisíci lety, kdy měl začít cyklus, neaktivoval Cit. Relay, na co potřebuje Keepery, na co je zadní voj (Sovie) ? Tvrzení, že nemůže zasahovat, neobstojí, protože pak kdo a jak vytvořil reapery, a citadelu, a MR? Jestliže první byla Cit, a v ní vznikl první Reap., pak kdo ji postavil? Co je vůbec Cat.? AI, VI, energetická bytost, duch, mentální projekce, ...? Proč má podobu dítěte zabitého před týdny až měsíci na Zemi, to umí číst myšlenky? Pokud umí, tak proč zrovna ten kluk, Shepard viděl za svoji kariéru hnusnější věci, proč mu zrovna tohle uvízlo v mozku (reálně ani neviděl toho kluka umírat, jenom vybuchnout raketoplán)? Jestliže cat. s reaperama brání vytvoření umělé rasy která by vyhladila biologický život, tak proč prostě nesleduje dění, má na to prostředky, a když uvidí problémy, vlítnou tam reapeři a zlikvidují to v zárodku. Troufnu si tvrdit, že pevný 50k cyklus je moc dlouhý a během něj je příliš mnoho času aby se nějaká civilizace vyvinula a umělý život stvořila. Navíc nám to i usnadňuje (v jedničce je řečeno, že MR a ME tech. jsou rozmístěny tak, aby se podle nich civilizace rozvíjely) A co ostatní galaxie, to je hlídá taky? Všech několik stovek miliard nebo bilionů? Když už tak s jistotou tvrdí že se stane to a to - proč to něčím nepodloží? Třeba k tomu došlo a on je toho výsledkem. V tom případě by mohl pustit aspoň trochu chlup kdy, kde, kdo, proč, jak atd. Tvrdí že shep je první organik co se k němu dostal - možná, ale zdá se mi divné, že za miliardy (potvrzená je minimálně jedna miliarda let) let se nikdo tak daleko nedostal. Jsou to desetitisíce cyklů... Teď ke crucible - jak to vidím, tak jde jen o veliký reaktor/urychlovač, který nějak dodává energii citadele, a tím otvírá nové možnosti které cat. neměl. V tom případě se ptám - kdo s crucible přišel? Jak věděli co mají vytvořit, když o cat. nikdo nemá nevědět? Ten někdo musel mít kompletní znalosti o citadele, catalistovi, a i o reaperech, pokud je to má ovládat/zničit (k syntéze později). A pokud někdo takový byl, tak jakto, že s takovými vědomostmi reapery nevyřadil? Proč jsou vůbec reapeři full-aware stroje, když právě před něčím takovým cat. galaxii chrání? To nás reapeři chrání před něčím co sami představují? Celý je to trochu divoký, a hlavně to přináší spoustu otázek, přičemž neodpovídá na žádnou. Vymyslel bych další nesrovnalosti, ale to bych si zavařil hlavu *1*
              Takže nakonec aktivujeme něco - co? Zjevně je to součástí cit., zase, nikdo to zařízení nenašel? Že se toho do cit. Tower ale vejde (ovládání Citadel Relay, samotný Relay, transportní systém, zařízení na výrobu reaperů, tři různé přístroje vysílající různobarevné rázové vlny a paprsky, a nezapomeňme na výtahy, chodby, Council Chanbers a bude toho víc)!
              Když vyberu destroj, z jakého důvodu to zničí i gethy? Geth není nějaká robotická rasa, je to softwarový systém založený na VI. To jsou reapeři taky jenom sw? Nebo to snad zničí veškerý pokročilý sw? Nebo to rozezná ten "špatný" + geth? Pokud to zničí i HW - co VI implantáty, co lodní systémy, co rasa zvaná Virtual Aliens (máme tu druhou možnou genocidu...)? Proč se rozpadne citadela když je veškerá energie vyslána do systému MR (přetížení vedení a systémů tu nepřichází v úvahu, cit. nemá vysokokapacitní vedení a systémy, na co taky - nemá štíty, zbraně, motory, gravitace je vytvářená rotací, a pro topení a osvětlení pár TW až EW bude stačit, Citadel Relay je vypnutý)? Výbuch MR - uznávám, že nejde o totéž jako v případě Alpha Relay, ani to tak nevypadá a veškerá energie je rozptýlena do systému, ale tak v tom případě, proč vůbec k výbuchu došlo? MR mají být extrémně odolné, s kvantovými štíty.. to to proboha nemá jistící systém (reálně -vysokoenergetické systémy mívají zařízení, které je v případě katastrofického selhání zcela zničeno ve prospěch kritických částí nebo zařízení jako celku)? Co je to tedy za high-tech?

              to be continued...
            • Tak to zkusím sepsat jenom telegraficky, a vynechat věci, které jsou věcí názoru. Protože je tu omezený počet odstavců, bude to za sebou, snad to bude k přečtení.
              Začnu u přepadu stanice Cronos - jak je možné, že mají zbytky Human Reapera když jsem odpařil Collectorskou základnu? Jak během téhle jediné mise (+/- max. pár hodin) stihli Reapeři obsadit a dopravit Citadelu na orbitu Země? A proč vůbec neobsadili Cit. dřív, když jim to zjevně moc problémů nenadělalo? Klidně tam mohli vlítnout v počtu pár set, vyčistit odpor, stanici zavřít, vypnout MR (můžou to udělat, v jedničce to udělali), a pokračovat podle původního schématu útoku - ale uznávám, to by jaksi nebylo co hrát. Bitva na Zemi - jak to vidím, tak Země bude po této bitvě zdevastovaná a téměř neobyvatelná - ne každá střela zasáhla svůj cíl, podle vektoru první salvy skoro všechno zasáhne planetu, a při energii ekvivalentu jednotek až desítek kt TNT každá střela vytvoří dost velký kráter a zdevastuje široké okolí, případně při výbuchu (tepelným namáháním) v atm. "jenom" zdevastuje oblast pod sebou; bylo zničeno spousta lodí, které všechny skončí na povrchu (co jsem viděl tak na stabilní orbitě nebyl nikdo), a rozptýlí EZO - to je toxické => neobyvatelná planeta (pro lidi, jedině Asari s tím nemají problém). Z jakého důvodu Normandy nebojuje (pokud je braná jako velitelské stanoviště tak nemá v první linii co pohledávat)? Proč nejsou alespoň některé lodě vyzbrojeny Thanix kanóny? Boje na povrchu - jak je možné, že AA verzi Reapera jde sejmout jedinou střelou z M920, když stejný typ byl předtím celkem problém vyřadit? Jaktože AAR nemá štít? Následují boje v Londýně - proti nim nic, je tam pár tech. problémů, a celkově to není úplně co jsem čekal, ale dejme tomu. Běh ke Conduitu - proč je vůbec pořád zapnutý? Reapeři dobře věděli, že útok směřuje tím směrem, tak bych tam alespoň posílil obranu. Harbingerova palba je směšně slabá a neefektivní - jeho hlavní kanony mají mít dost síly na zničení celého města. Proč není finální útok na conduit veden z více směrů? A proč nikdo ani slovem nezmíní možnost použít původní Conduit (Illos)? Kde je několikrát zmiňovaná artilerie, proč neodvádí pozornost od pozemních sil? Co flotila, proč se alespoň nepokusí na Harbiho zaútočit, bylo by to marné, ale odvedlo by to pozornost - nakonec, na začátku hry vidíme bitevní loď nad Vancouverem střílet na Reapera, takže atmosférické boje jsou možné. Jak mohl Shep. přežít zásah, který mu strhl brnění? Citadela - jak se tam vůbec dostal TIM? Jak je možné, že o místech, kde se konec odehrává, nikdo neví? Nejsou to žádné uzavřené lokace, a povrch stanice je bez pochyb dokonale zmapovaný. Přílet Crucible - to si opravdu nikdo během stavby neuvědomil, že ty ramena slouží k připojení k něčemu velkému? Přičemž jediná dostatečně velká struktura ve známém vesmíru je Citadela. A když jsme u toho - co je to za logiku vrhnout všechny prostředky do něčeho, co nevím co je, nevím jak to funguje, nevím co to dělá, nevím kdo to původně navrhl, ...? Jaký má význam doprava mrtvol na Citadelu? Jakékoliv zařízení na "stavbu" reapera jako bylo na Col. základně by už někdo našel, protože by prostě muselo být obrovské. Proč během přepravy na Cruc. nikdo nezaútočil?
              A tím se dostáváme na konec, to s dovolením napíšu samostatně, už je to trochu dlouhé.
            • Cahir
              Promiň, ale nemám chuť sledovat několik vzájemně nesouvisejících videí, pak provádět nějakou syntézu a následně psát elaborát. Na to fakt nemám čas a chuť. Když napíšeš něco uceleného a v bodech, rád se k těm bodům vyjádřím, ale takhle by to byla práce na dvě hodiny...
    • Taky nemam rad filosofovani nad kazdym blabolem, ale tady nehazel bych vsechno do jednoho pytle. Ty bys koukam nad vsim pokrcil rameny, a to se mi teda zase nechce.
      Jen jeste k IT: je skoda, ze teoretici tahaji i vylozene hloupy argumenty, a chytaji se kazdy ptakoviny, ale to hlavni... ...ja bych ji to jadro neupiral. A jsem vazne ten posledni, kdo by zral vsemozny konspiracni teorie, hledal ve filmu Pocatek dalsich padesat rovin, apod.
      Ale tady mi pripada nemozny, aby zaver ME3 nemel s indoktrinaci vubec nic spolecnyho.
      Snad se kazdej podival alespon na to nejlepsi IT video (predtim jsem sem dal jinej odkaz, a ten spravnej nemuzu najit), ve kterym jsou i jen tezko vyvratitelny argumenty. Samozrejme si to clovek musi trochu prefiltrovat.
      Jestli scena na citadele neni uplne jasna haluz, a souboj podvedomi s temnotou, ...
      Cim vic nad tim premyslim, tim pitomejsi mi ten neIT zaver pripada. TEN mi pripada hloupej a filosofujici.
      IT by byl fakt vkusnej, temnej, nekompromisni mysl-jeb.
      • To pozor, já nejsem typ "no co, pos*ali to, jde se dál", už jenom proto, že opravdu miluji sci-fi, a ME mi naprosto přesně sedl - takže mi přirostl k srdci. Možná jsem se jenom špatně vyjádřil.
        Co jsem četl, tak indoktrinace se na konci původně měla konat, a bylo to dost dlouho ve vývoji, ale z mě neznámých důvodů to bylo odstraněno. Možná proto je tam tolik náznaků které by IT dávali za pravdu - dle mého naprosto jasný náznak (pokusů o) indok. jsou Shepiho sny, to je celkem tutovka. Ale pořád si myslím, že IT v podobě, jak se prezentuje, nikdy nebyla, není a nikdy nebude ofic. součástí ME3. Jinak viděl jsem všechna videa, co za to stála, namátkou http://www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck.
  • Zayl
    Furt řešíte grasping-at-straws teorii? Já myslel že se lidi dohodli, že to musí rozseknout Bioware.
  • A ta teorie indoktrinace vam nevoni?
    Mne se zamlouva tuze, a jestli je konec vazne takhle zamyslenej, tak vazne smekam. Vlastne mi staci, ze to tak LZE chapat - jsem naprosto spokojen : )
    Buhvi jakej problem bych nemel ani s tim zakladnim, doslovnym vykladem, ale tech nelogicnosti a klasickejch berlicek je tam fakt moc.
    S indoktrinaci samozrejme vyvstavaji jiny otazky, ale ty uz je pro me radost domyslet, a urcite nebolej tolik, jako ty puvodni. On clovek behem cely trilogie musel mavnout rukou nad spoustou veci, ne? Navic indoktrinace krasne vylecila moje patosem ztryzneny srdicko.

    Kazdopadne uz vsechny ty diskuse ohledne konce ukazujou na jeho vyjimecnost. (Jasne, Vojto, "vyjimecnou blbost!", co? : D)
    Ohromne me zajima puvodni zamer, ale kecy typu "zadny volby!", "nedodelany!", apod., bych rovnou splachoval.
    Ale ja mam rad otevreny konce. A moc moc moc nesnasim ty doslovny.
    • Cahir
      Mám dost propracovanou teorii o tom, jak to je. A vycházím z toho, že vše se opravdu odehrálo. Ale jestli to bude nakonec indoktrinace, tak to bude totální mindfuck *1* , klobouk dolů.

      Každopádně soouhlas s tím, že je fascinující, kolik propracovaných teorií se dá vytvořit a všechny za určitých podmínek drží pohromadě.
    • No já jí taky beru.Jen mi přijde že oznámením toho DLC celou teorii nějak podkopali.Já myslel že je ještě pochválím jak to vymysleli ale oni jsou na to asi moc blbý.Tu teorii si museli opět vymyslet fanoušci.Bioware nám jen naservírujou pár CGI videí bez gameplaye a bude hotovo. *16*
      • No ale z prstu si tu teorii fanousci preci uplne nevycucali. Tohle neni jako pripad blazna, co celej svet presvedcoval o tom, ze Temny ritir je do puntiku zalozenej na Bushovi a jeho boji proti terorismu : )
        Mozna byl v Bioware nejakej vnitrni rozpor, ale rozhodne neverim tomu, ze je vsechno to, na co ta teorie poukazuje jen nahoda: neprel bych se o to, kdy a jak indoktrinace zapocala, ale finalni scena na citadele s ni dava snad az dokonalej smysl. Na youtube je naprosto perfektni video, ktery mi pomohle si utridit myslenky (pravda, asi je i trochu zmanipulovat. Urcite nesouhlasim se vsim, ale celkove mi ta teorie pomaha videt ten konec uplne v jinym svetle. Najednou tam neni klisovitej argument s padouchem, cely snovy pojeti zaveru, slzopudnej chlapecek, a hromada dalsich veci dava nadhernej smysl (http://www.youtube.com/watch?v=ythY_GkEBck - kdyby nahodou nekdo nevidel) ... Opet se muzem dohadovat o tom, jestli je shepard tak strasne znicenej "jen" fyzickejma bolistkama, nebo prave indoktrinaci, a o tisici dalsich vecech. Ja ale CHCI verit v indoktrinaci : ) Smysl dava oproti klasice perfektni, ospravedlnuje pritomnost kluka, a je koncem, kterej bych od Mass Effectu ani v nejdivocejsim vlhkym snu necekal. Jakkoli mam celou serii rad, minimalne u toho zaveru jsem se bal neceho uplne tupyho, provarenyho v kazdy baykovine. A mnozi by to tak urcite i chteli. Stavajici konec mi v doslovny podobe pripada OK, a s indoktrinacnim twistem snad az genialni. A to jsem prosim proti naduzivani slov podobnyho kalibru : )
      • Cahir
        Extended Cut nemusí implikovat blbost Bioware. Extended Cut je podle mého jen uznání, že hráč měl právo vidět, jak bojují Krogani a Turiani po boku, případně jak se zachovali Rachni, či jestli Tali vyvázla živá a jak. Pokud to udělají dobře, nemusejí dosavadní perfektní konec nijak ohrozit... Snad to nepodělaj.
        • Mno ja nevim, ale u me se rachni zblaznili a sezrali pozemsky inzenyrsky team... Cele to bylo oznameno jen jednou malinkou aktualizaci war assets... coz me taky nastvalo a je to pro me dalsi duvod verit, ze konec byl proste uspechane odflaknute utnuty...
        • Cahir
          Nechápu tvojí reakci. Píšu o tom, že nechci měnit současný konce, že se mi líběj, ale že jsem zároveň ochotnej přistoupit na to, aby byly konce obsahově nabitější (myšleno tak, aby bylo více vidět zapojení War Assetů), aniž by tím utrpěl mnohointerpretační potenciál konců.
        • Zayl
          Z oficiálního press statementu:
          "Are there going to be more/different endings or ending DLCs in the future?

          No. BioWare strongly believes in the team’s artistic vision for the end of this arc of the Mass Effect franchise. The extended cut DLC will expand on the existing endings, but no further ending DLC is planned."

          Takže i pokud by IT bylo pravdivé, o čemž mám já velké pochybnosti, stejně nebude regulérní herní konec a tím pádem i přes všechnu tu nápaditost zůstane IT řešení pěkně retardované.
          • Jo - taky uz mam dost a do vecera na to slunce nevylezu : )

            Nemyslim si ze potrebujes osvitit - sam jsi myslim psal, ze jsi slysel o vsem dost. Tim min te muzu osvitit ja. Prvni dva dily jsem hral nekdy vloni, a tu trojku ted od vydani postupne ukusoval s hroznejma prodlevama, a jeste s neustalym vyrusovanim. Proto jsem taky psal, ze jsem se mozna nechal tim indoktrinacnim videem az moc ovlivnit (i kdyz mi to smrdelo i behem hrani)
            Jak jsem psal stokrat - netvrdim, ze IT je jediny mozny vysvetleni. A TVRDIM, ze ANI JEDNA varianta nedava smysl ve vsech detailech. To by ostatne u hry s ve ktery se toho ve vsech dilech delo TOLIK asi dost dobre neslo (+ jak jsem taky stokrat psal, behem cely serie jsem musel privirat oci nad horsima vecma, nez "jak reaperi dostali citadelu na zem?". Jsou to sakra reaperi, ne? To jen jako priklad - vim ze to nejsou tvoje slova)
            U "vanilla" zaveru musim akceptovat horsi veci, nez tebou pokladany otazky. I tak se je pokusim zodpovedet. (a znovu podotykam, ze udalosti prvnich dvou dilu si vybavuju spis matne, trojku jsem si nemoh poradne vychutnat, a k nekomu, kdo je schopnej delat ty detailni rozbory na youtube mam vazne daleko)
            "proč jsou v ME 3 konce (dest,cont,synt) když jen jeden z nich někam vede? Proč se obtěžovat s dvěma dalšíma. Proč je jeden z nich odemknutelný, když stejně nikam nevede?" --- Tady asi moc nerozumim otazce. Co je odemknutelny nebo neodemknutelny nevim - ja mel vsechny tri moznosti. Kdo se mel "obtezovat"? Obtezuji se snad jedine autori, a o tech z hlediska pribehu hry premyslet nechci : ) Beru to tak, ze Harbinger se konecne dostal shepimu do hlavy, a skrze toho proklatyho kluka (uz ve snech ho s nim nahlodava - pocit viny, bezmoci, atd.) mu nabizi tri moznosti, z nichz dve znamenaji podlehnuti indoktrinaci (control, synthesis), a tu treti, "spravnou" (destruction) mu asi nabizi jen proto, ze vi, ze neni shepard uplne blbej. Tohle se preci odehrava nekde v nejhlubsich vrstvach lidsky mysli, a ani harbinger asi nevi, jak by shepard reagoval, kdyby mu byla uprena moznost reapery znicit. Cil, za nimz se celou tu dobu zene. Tak to navlikne tak, ze cesta i indoktrinaci je spravna.
            "Jak do IT zapadá scéna s Normandy na konci nebo scéna kde vypráví ten příběh na úplném konci?" --- Scena s normandy je zase jen v jeho podvedomi - po tom vsem bordelu nadeje na novej zacatek - at uz se rozhodl jakkoli. Dedecek s hochem na konci je nepochybne jen pitoma berlicka k umozneni dalsiho hrani i po zaveru. Klidne to muze byt zase jen v sheprdove hlave - po tomhle vsem jsem sakra konecne ta legenda. (jo - vim ze fabuluju. celou dobu. podavacaty paty: perfektni smysl nedava zadna varianta, a prostoru pro takovyhle manevrovani je u obou dost)
            "A proč vůbec Sheparda indoktrinovat? Mě přišlo že Reapeři vyhrávájí relativně bez problémů." --- Jo? Mne vubec cela trojka moc nestimovala s predchozima dilama, kde jeden Reaper spolu s gethama malem prepral celou citadelu + flotily. Tady jim bezne tancujem pod nozickama, usmivame se jim do cervenyho ocicka, atd... Sheparda mel kdejakej reaper v miridlech nescetnekrat. Takze je to bud jen bayovska scenaristicka WOOOOOW skola, nebo ma shepard jako reaperska loutka daleko vetsi hodnotu. Proc ho indoktrinovat? Nejvyraznejsi postavu cely galaxie? Ztelesnenou nadeji? No tak... Treba chteli, aby jim usnadnil sklizen, a vsechny sjednotil na jedno misto. Treba se jim hodil pro sestaveni Crucible. Treba s nim (a i galaktickejma rasama) nejaky dalsi plany. Nevim. I kdybych byl na papire od BW potvrzeni, ze IT zamysleli, tak by prece tohle vsechno nebylo kde vysvetlovat. Trosicku antiklimatickej zaver, ne?
            Tvoje otazky jsou na miste, a ja je urcite nezodpovim tak, aby s nima byl spokojenej nekdo jinej. Ale na vanilla ending bych se mohl ptat zase ja. Krom otazek pak taky z cely hry smrdi ta blockbusterova no-brain efektnost, kycovity dojimani, zazracny nahody, a dalsi a dalsi paradicky.
            Takze napisu to, co jsem uz tak dlouho nepsal: konec je podle me dvousmyslnej (umyslne, nebo kvuli prepisovani), dokonalej smysl IT nedava (vanilla ano?), a MNE OSOBNE se moc moc libi. Prave i proto, ze nechava mysl takhle nahlodanou. Jestli neco nesnasim, tak jsou to zavery, kde padouch s pistoli v ruce vysvetluje svuj genialni plan. A pak nejlip jeste textovej dovetek, abysme vedeli, kdo se ozenil, kdo se stal bojovnikem proti bezpravi, a kdo uchlastal : ) Pokud prijmu IT za svou, tak tam JSOU veci, ktery klidne vysvetlit (resp.lepe naznacit) mohli, ale to by zase o to vic borilo ten druhej vyklad. At to ve skutecnosti bylo jakkoli, BW scenarista Crook by rozhodne napsal indoktrinovanej zaver. Pak by ale prisel mistr ekzekjutif, a rekl, ze je to hrozne depresivni, a ze potrebujem na konci neco hrozne filosofickyho (co palcivy otazky jen pridava). A pic - byli bychom presne tam, kde jsme : )
          • A co je na ty teorii tak retardovanyho?
            Mne by ta trojka prisla (lehce) retardovana a kycovita spis bez IT.
            Mas nejakej konkretni bod?
            • Zayl
              A dej pokoj s venkem, jsem rád že jsem uvnitř, horko nesnáším a voda je ještě studená.

              Ale tak abych ti dal možnost mě osvítit- proč jsou v ME 3 konce (dest,cont,synt) když jen jeden z nich někam vede? Proč se obtěžovat s dvěma dalšíma. Proč je jeden z nich odemknutelný, když stejně nikam nevede? Jak do IT zapadá scéna s Normandy na konci nebo scéna kde vypráví ten příběh na úplném konci? A proč vůbec Sheparda indoktrinovat? Mě přišlo že Reapeři vyhrávájí relativně bez problémů.
            • "Prazdny odsuzovani" nebylo na tebe, a rozepisovat ses ani nemusel. Stacil by mi treba odkaz na shrnujici video na YT - je jich tam tuna. Ale nechame to bejt - oba jsme asi od obou stran slyseli dost.
              Na "mě to nezajímá" neni nic tvrdackyho - PROC me to nezajima jsem napsal snad dost jasne. (jak sam pises - Bioware je samo tak trochu indoktrinovany - nejen EA ale i tlakem fanousku)
              Ze se obe strany napadaji se ani tak nedivim, jako nad tim smutnim.
              A ze si hraci stezuji, to z nich hajzly nedela. Sepisovani petice a dozadovani se zmeny z nich ale pro me dela spratky. O tom se uz ale taky napsalo dost, a at se na to kazdej diva jak chce.
              A pokud ty jsi zasadne proti IT, tak je nase povidani o konci "o voze a o koze".
              Popatnacty uz nebudu psat, ze netvrdim, ze tam je ta indoktrinace TUTOVA, ze je to krasne dvousmyslny, apod.
              Diskusni klasika - jeden neposloucha druhyho, reaguje jen na to co chce (a co treba v komentari ani neni, ze), a tak dale, a tocime se v kruzich (a myslim tim i sebe, safra)
              Radsi to uzavrem - nema to smysl.
              Ja nechtel nikoho presvedcovat o tom, ze je IT jedinej pochopitelnej konec. Psal jsem, ze mne se nejvic libi, dava mi nejlepsi smysl, atd.
              Ale taky to, ze neverim tomu, ze k IT konec (umyslne) ani trochu nesvadi - jestli si nekdo mysli(s?), ze je to cely vycucanej konstrukt od fanousku, tak teda nevim... Tech naznaku tam je TOLIK.. (a ne - nemyslim veci typu "reaperovo zavrceni znamena neuspesnej pokus o indoktrinaci") Whatever - pojdme radsi ven : P
            • Zayl
              Prázdné odsuzování, lol. Já na o tom debatoval desítky hodin, což je v retrospektivě poměrně trapné. Prostě se mi nechce s tebou řešit to samé co jsem řešil už několikrát, protože pochybuju že mi řekneš něco, co jsem ještě neslyšel.

              Možná sis ten statement měl přečíst místo nějakého tvrďáckého "mě to nezajímá", protože už jen to co tam je napsané (a to to ještě ani nevyšlo) IT docela podkopává.

              V tom áčku máš pravdu pouze v jednom- původní konec leaknul a dá se najít pokud nejsi líný googlit. Jen prozradím že byl daleko lepší, i když poměrně tuctový. Dá se taky najít zmínka o indoktrinované části která měla původně ve hře být ale kterou nakonec zrušili.
              Žádné rozepře neprobíhaly, prostě někdo z vedení dostal úžasný nápad a bylo hotovo.

              No a dívíš se že se obě strany napadají? Pro ITčkáře je každá hovadina důkaz. A svým způsobem mají pravdu, s trochou mozku se dá s "pravdou" zatraceně kroutit.

              K tomu poslednímu odstavci ani nevím co ti mám říct. H4jzlové jedni, hráči nespokojení! Jak si můžou dovolit stěžovat si na konec s největši koncentrací plotholes za posledních x let. A hrozně se mi líbí jak je podle tebe Bioware úzasné že vytvořilo něco tak geniálního. Já ti něco povím- kdyby bylo Bioware tak geniální, vezme IT za svou, jelikož všechnu práci za ně udělali fanoušci a oznámí vydání True Endingu. Bioware je jednoduše asset, značka kterou teď bude EA plácat na vše, dokud ji úplně nevysaje a neodhodí. Bioware je vlatně samo indoktrinované, protože EA OVERLORDS EA OVERLORDS EA OVERLORDS.
            • Urcite nema cenu se vzajemne presvedcovat, ale ja se ptal jen po nejakym tom strucnym, ale hlavne konkretnim bodu.
              Prazdnyho odsuzovani je vsude dost...
              Jinak i kdyz me zajima, jak scenaristi ten konec mysleli, na nejaky oficialni PR stanovisko fakt zvedavej nejsem. To to pro me rozhodne nijak nezpochybnitelne nerozsekne.
              Porad verim, ze
              A) Ohledne zaveru ve studiu probihaly nejaky rozepre, prepisovalo se, nebo tak podobne (nekde jsem snad i cetl zminku o tom, ze behem vyvoje unikl scenar, a BW kvuli tomu menili zaver - ale to mohl byt klidne uplnej kec)

              B) Je ten zaver nejednoznacnej schvalne. Dokonalej smysl nedava zadna varianta (opet si neodpustim podotek, ze IT mi dava z nabizenejch moznosti smysl zdaleka nejlepsi, a zaver nejvkusnejsi), jako koneckoncu nespocet veci v prubehu cely trilogie. Ted to vypada tak, ze kazdej napada detaily vykladu toho druhyho, jako by snad driv nad takovyma vecma bezne nepriviral oci...

              Zkratka co nekde vyzbleptne Bioware mi je ted uz uplne jedno - uz to vydupany DLC ukazuje, jak sebou nechaji cloumat (o moc vic nez na ne se ale zlobim na ty kriklouny).
              Ta dvousmyslnost tam je - at uz od zacatku zamyslena, nebo jako dusledek nejakych vnitrnich otresu. A ze je dostatek argumentu pro jednu i druhou (i treti, ctvrtou,...) stranu... to se casto nevidi ani ve filmu. Je mi kluku z Bioware fakt lito. Stvorej neco tak nevidanyho, a presto (/proto) se na ne vyleje septik celyho internetu. No s masovym publikem prichazi i hromada debilu - tak jiste pravil uz Jezis : )
            • Zayl
              Má to cenu řešit? Pokud si myslíš jak je úžasná, stejně tě nic co zmíním neovlivní. Já si prostě počkám až to někdo z Bioware rozsekne.

              Jen dodám, že není retardovaná z konceptuálního hlediska, právě naopak, ten nápad se mi líbí. Ale její implementace a herní implikace jsou naprosto pants-on-head-retarded vzhledem k současné situaci ohledně dalšího DLC endingu (nemluvě o tom že něco takového je praktika za kterou bych vývojáře kastroval, doufám že se to neuchytí).

              To jen abychom si rozuměli.
  • Cahir: Pokud je to svrchovaná bytost tak o to dementnejsi pro me je, že si do toho nechá kecat od nějakýho kret*na. Proč tě teda něchá vůbec o něčem rozhodnout když ví o všem daleko víc než ty? Proč se zachová jako malej harant a řekne ti: "ok, tak si to vyřeš sám když si myslíš, že jsi tak chytrej".
    S tim red koncem máš pravdu, pro mýho Renegade Sheparda co celou hru nedůvěřoval AI a Gethy zničil už na Rannochu byl konec docela snadný rozhodnutí.
    Absolutně nesouhlasím s tím, že totální emocionální rozjeb hráče je něco, co by se mělo obdivovat. Je to pěkná sra*ka.
    • Cahir
      T-Opel: Tak myslím, že jsme konec oba pochopili trochu jinak. On je podle mě bezbranný. Explicitně tam řekne, že on rozhodnout nemůže. On není fyzicky schopen ty možnosti provést a zároveň není fyzicky schopen ti v nich zabránit. To TY tam něco zničíš/chytneš se nějakejch páček a dáš ten kolos do pohybu. Myslím, že může mít tak maximálně asistenci na syntéze, a to jen proto, že jsi ho přesvědčil alespoň o tom, že nejsi jen červ, kterého je třeba zadupat do země...
      No, co se týče emocionálního rozjeb*ní, je to čistě subjektivní záležitost. Ale já obdivuju hry, filmy, knihy, který jsou schopný takhle s člověkem manipulovat a totálně s ním vyjeb*t. Vypadá to, že vBW jsou moje krevní skupina.
      • Tak to je asi jediný na čem se shodnem, že jsme ho každej pochopili jinak.
        • Cahir
          Ale i tak to bylo podnětné, díky.
          • Taky díky.
  • Honza91
    a kaidan *4*

    reakce na MX
  • Vega bol v pohode, ten aspoň púšťal sem tam skvelé hlášky (+ jeho pokec s Javikom v kuchyni bol mega :D)...suveréne najobyčajnejšou a najhoršou postavou ME série ostáva Jacob.
  • "Autorem je Mac Walters"

    Tak to mi stačí. Od člověka, který vymyslel ten příšerný konec, nechci vidět už nikdy nic.
    • Walters na trojce nepracoval hňupe... *7*
      • Možná by sis měl zjistit o čem mluvíš než někomu řekneš, že je hňup. :-D Mac Walters byl lead writer ME3.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit