Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Cvicme_v_rytme

    "Samozřejmě se piráti nachytali, protože jsem zapomněl na Steamu změnit
    čas vydání a release na pirátských serverech byl přesně v čas uvedený na
    steamové stránce hry. Bylo tedy jasné, že to je všechno dopředu nějak
    nachystané"

    No řekl bych, že spíš piráti ctili nepsané pravidlo, že s tím šli ven až ve chvíli, kdy to oficiálně vyšlo (mělo vyjít). Tedy neměli v úmyslu to vydat dřív (i když mohli) a škodit tak autorům hry.

    "To je ohromující číslo a ukazuje, že pirátství je stále pro mnohá studia bolestivý problém"

    Neřekl bych, že je pirátství problém. Pirátství prostě existuje a někteří lidé za hry neutrácí. To ale není cílovka tvůrců her. Za neúspěch té hry může imho jen špatná propagace a to, že nedokázali zaujmout. A to je tak všechno.  Těch faktorů tam ve finále může být víc. Od nevhodné doby, kdy ta hra vyšla, po špatnou práci s potenciálními zákazníky. Největší průšvih je asi neoslovení v zahraničí. Piráti opravdu nemůžou za to, že to skončilo fiaskem.


    • dds72czech

      Tento komentář krásně vyjádřil jak je to s IQ pisatele ;)

      • maros.goc

        Má pravdu. Existuje približne 100 miliónov účtov na Steame a preto je fakt zarážajúce, že sa celý neúspech hry zhadzuje na pirátov. Ja som proti tvrdým protipirátskym opatreniam a to až tak, že mi vôbec DRM ochrany nevadia, no v tomto prípade ide skôr o skĺbenie slabej propagácie hry v zahraničí a nie príliš zaujímavého námetu v očiach zahraničných hráčov.

      • Má ale pravdu. těch 98% pirátů znamená že to číslo, co hru obecně vlastní, je dost malé. A viděl jsem lidi, co hru nekoupili nejen za 20Kč ale ani za 5Kč (když ještě byly takovéhle akce na Androida a nějaké hry za něco stáli). Z těhlech lidí nevyrazíte ani těch 5Kč, jop, zpirátí to, ale bez pirátství by to i tak nekoupili.

  • Cvicme_v_rytme

    A trocha konstruktivní kritiky (jestli to čtou tvůrci).

    Launch Trailer je příšerný. Většina záběrů z dva roky starého reveal traileru. Chybí naprosto zvuky ze hry pro dodání atmosféru. Podkres hudby meh (neodhadnu, co na to řekne Američan) a celé je to poskládané tak, že to je nudné pomalu dokoukat. Takže jestli se někdo podílel na neúspěchu, tak ten, kdo udělal ten trailer a kdo ho schválil. Tohle není launch trailer, kterej člověka přiměje se o tu hru zajímat. A ten počet zhlédnutí na YT taky mluví za vše.  26 tisíc za tři měsíce. Takhle se prostě trailery nedělají.

    Tuším, že v den, kdy to vyšlo, jsem se po youtube pídil po nějakém gameplayi, abych si zkusil udělat nějaký obrázek. No našel jsem jen jednoho českého youtubera s hlubokým hlasem, co měl hloupé řeči a hrál to šíleně, že se to nedalo sledovat. Takže další chyba - dávat to na propagaci takovým individuím. Mně to stačilo k tomu, abych tu hru položil k ledu. A řekl bych, že v zahraničí o té hře moc lidí ani neví. Co se dívám na jeden privátní torrent tracker, tak to oproti jiným hrám lidi ani nestahujou.

    Každopádně autoři hned po vydání museli vidět, jaká jsou prodejní čísla. V ten moment měl nastoupit nějaký damage control. Jestli ta hra opravdu není vyloženě špatná a drží se nad průměrem, tak je prostě chyba ve špatné propagaci (která se dnes dá dělat i levně).

    • Never

      Hale delalo na tom par lidi. Vemte si ze od velkych vyvojarskych studii kde na hre maka 1000 lidi a dokazou udelat jeste horsi hru. Tak ze za me dobra snaha i pres nektere chybi pekna hra.

      • Cvicme_v_rytme

        A jak to souvisí s tím, že tu "dobrou" hru nedokážou prodat? Podle mě je to dobrý příklad na analýzu typu "co jsme udělali při vydání špatně". Buď aby se z toho poučili sami, nebo aby to mohli dát jako příklad ostatním. A ne, tohle opravdu nejde hodit na strašáka pirátství. To tady bylo odjakživa.

        • tuco

          Ano, takove analyzy se casto objevuji napr. na gamastura/e.

  • Carnage666

    Čísla s piráty jsou naprosto vycucaný z prstu, já si hru nekoupil ani nestáhnul a vsadim se že je hodně lidí co to tak udělalo protože walking simulatory což tahle hra převážně je (ne úplně, vim) prostě tolik netáhnou. Takže je fakt vtipný jak se snaží hodit vinu na zlý PC piráty na místo toho aby třeba řekli naše hra je prostě nic moc a neoslovila tolik lidí.

  • Ta hra je sice fajn, ale je to jen další hororový walking simulátor s hádankama, kterých je prostě stovka každý rok. A po čase navíc strašně utahaný a ne zrovna zábavný. Tohle sice českého hráče zaujme prostředím, ale nevím čím přesně to mělo zaujmout lidi po celém světě. Pro ně je to prostě...les. Žádný jiný tahák to zrovna nemělo. Jako je mi jich na druhou stranu líto, ale měli by si uvědomit, čím vznikl jejich problém. Kdyby to bylo pirátěním, tak se to děje všem, což se neděje. :)

  • Spíš mi to přijde na slabou propagaci, hlavně ve světě. Já skoro nezaznamenal vydání, kdybych hru před měsícem nehledal podle názvu tak ani nevím, že je venku. Na Youtube je 90℅ videí o hře českých, jediná anglická recenze je dost kritická. Prezentace na kanálech zaměřených na hororové hry nulová.

  • J.V.Stalin

    No podíval jsem se, jestli tu je vůbec recenze. Hra tam dostala 7/10 (což v matematice současného games po předchozích zkušenostech znamená spíš tak 5/10).

    U recenze je aktuálně 6 komentářů z toho hned dva řeší, proč už hra nejde koupit na Steamu, když už vyšla...

    Jinak jak už tu psalo několik lidí, pokud bylo v plánu oslovit české publikum, tak se jim to vůbec nepovedlo. Pokud chtěli oslovit zahraniční publikum, tak by určitě stačil aspoň lepší trailer. Vím, že udělat dobrý trailer není zrovna snadné, ale pokud je samotná hra zajímavá, tak kolikrát stačí přímo ze hry vyseknout nějakou kvalitní scénu, šoupnout ji na YouTube a ona ta šeptanda kolikrát udělá svoje. Není to samozřejmě automaticky záruka obřích prodejů, ale když se to padne do oka streamerovi, co je zaměřený na takový typ her, tak už se někam dostáváme.

    Pirátsví je samozřejmě humus

  • maros.goc

    tá hra mala slabú propagáciu ...to je dôvod, nie piráti ...

  • Otazka jestli nekteri novinari nebyli spis youtuberi a streameri.

    Tem bych nedal nic nedavno 5dni pred vydanim hellpointu jsme videl stream full hry na twitchi a to jeste firma na to davalo embargo do vydani hry a tomu streamerovi to bylo uplne u prde.. a jeste postoval nahrati hry na warez.

    Navic kolik lidi co sleduji streamery a youtubery si hru koupi a nezwarezi ,fakt hodne malo.

    Kazdemz pseudo youtuber a streamer bych klice neposilal jak to delaji mala studia.

    • Hidden

      Tez bych usuzoval na tento pripad. Seriozni novinar si tezko neco podobneho dovoli, protoze to ohrozi cely web/casopis/atp. pro ktery pise, kdyz se to provali (coz se obvykle stane).

      Tak ci onak, je to proste nestoudnost. Mozna by se dalo jeste s obema ocima zavrenyma pochopit, kdyby dali hru na warez dodatecne s odstupem casu, ale hodit ji tam primo presne na oficialni vydani a nedat tak malemu studiu ani sanci alespon zaplatit vyvoj hry, kdyz uz nic jineho, to chce velkou davku bezohlednosti.

  • Maxianimal

    Takhle, je to šílenost a prasárna. O tom žádná. Vývojářů je mi líto. Ale myslet si, že kdyby to neuniklo, tak těch 98% by si lidi koupili je naivní. Pirát si hru nekoupí, i kdyby byla v 70% slevě. Takže počítat ušlý zisk podle toho, kolik se upirátilo, je nesmysl.

    • ales.smutny

      Taky to tam nikdo nepočítá, ani Honza, ani já :)

      • Cvicme_v_rytme

        Až na ten bulvární nadpis že "pirátni zničili vydání". Vyšlo to? Vyšlo. Takže vydání zničeno nebylo ;)

  • x_ander

    Já měl předobjednanou Xzone edici i právě proto, abych podpořil. Hru jsem hrál zatím jen chvilku, ještě nebyl pořádně čas, ale vypadá slibně.

    Ale podobně jako ostátní musím říct, že svádět to automaticky na pirátství mi taky přijde spíše jako hledání nějakého zástupného důvodu. Jedna věc je, že přece jen walking simulatory nejsou prodejně žádné terno a tady souhlasím s tím, že problém je spíše propagace - on to není až tak walking simulator, oproti Dear Esther, Ethanu Carterovi a dalším je to výrazně adventurnější (sbírání předmětů, jejich kombinování (např. stavba žebříku z kraje hry) atp.).

    Já o hře předem docela věděl, lákala mě a proto jsem ji předobjednal, ale nejen tady v diskusi je vidět, že spousta lidí vůbec nevěděla, že ta hra existuje. A to se bavíme o ČR a české hře, kde se o ní z logiky mluvilo více. V zahraničí se těžko prorazí, když o hře nikdo neví.  Navíc zrovna na steamu jsou podobných her mraky a není divu, že tam zapadla. Pokud by to vydali třeba na Gogu, tam by to mohlo být viditelnější - přitom doteď mají na stránkách, že na Gogu hra má být. To samé konzole - na konzole to má vyjít, ale zatím žádné oficiální info, žádné datum vydání, ticho po pěšině. To se pak těžko dělají slušné prodeje....

    • Coffin.Corner

      Při zmínce o absenci DRM mě taky okamžitě napadlo, proč to hned nedali také na GOG. Přece jen je tam komunita mnohem přístupnější menšinovým žánrům a GOG by ji podle mě daleko viditelněji zpropagoval.

    • Cvicme_v_rytme

      Na konzole to údajně nebude, protože na to nejsou peníze...

      • Aha. Tak to mají docela blbý. Tam si dovedu představit, že by to mohlo být trošku víc vidět (nabídka na store není tak zaspamovaná bordelem jako Steam, takže se to v last releasech hned neztratí) a mohlo by to i něco vydělat. Ale pokud se rozhodli, že to vydají jen na PC, bez DRM a bez marketingu, tak fakt nevím co na to říct :-/ To je hodně rizikový krok.

      • na co nejsou peníze? např. devkit PS4 stál 2500 dolarů a pak je začali dávat zadarmo a práce exportu hotovy hry v Unrealu na jinou platformu může bejt v ideálním případě na víkend a max na pár týdnů kdyby to nešlo hladce, to už se v těch 5 letech vývoje ztratí.

        • Cvicme_v_rytme

          "V důsledku vyřčeného se prozatím nemohou konat ty plánované konzolové
          konverze, jelikož náklady na ně by byly téměř milion korun (certifikace,
          devkit, nutnost předělat ovládání atd.) a tvůrcům prý došly finanční
          prostředky již před vydáním"

          Prý téměr milion korun potřebují... Taky nevím na co. Chyba každopádně je, že nedělali podporu gamepadu od samého začátku. To by jistě ocenila i řada PC hráčů.
          A to je řekl bych největší kámen úrazu.

          • x_ander

            Netuším, o kolik může být dražší hru vydat i na konzole, ale pokud na tom makali 5 let a od počátku to nesměřovali i na konzole, tak pak těžko můžou očekávat nějaké závratné prodeje. Konzole to dnes hodně táhnou a myslím, že na playstationu ani na xboxu by se to neztratilo a mohlo to tam slušně vydělat. I Switch by tomu slušel.

            • Cvicme_v_rytme

              Ono to tak pracný není, pokud na to myslíš při vývoji a řešíš ty herní prvky i pro gamepad.

              Z nějakýho důvodu si zřejmě řekli, že na tomhle vydělají nějaký peníze a že pak dobastlí tu verzi pro konzole. Jenže peníze nepřišly. Holt jedno z mnoha špatných rozhodnutí.

          • Vydat hru na PS4 nestojí nic. Vzdyt tam hry vydává kdejakej jouda viz https://www.youtube.com/watch?v=3CekC2H2_hw pochybuju že někde utratil mega. certifikace PEGI jsou dle internetu 300-400 dolaru. Ovládání předěláš za víkend. Sám dělám v Unity tak jsem dělal už her několik. A PS4 devkity nevím jak ted ale po počátečních 2500$ je začali zapůjčovat zadarmo. A pak si Sony bere 30% jako steam a to je celý. Jestli je tam nějaká certifikace co stojí 800 000 tak to bohužel nevím jaká. A kam rozfofrovali chlapci těch par milionu z předchozí hry? 3 lidi spotřebujou za 5 let 4-5 milionů? Hrubej odhad že předchozí hra má prodáno dle steam spy 20-50 000 kusu po 20€.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit