Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Tak tu mate svoj PC master race,keby vývojári mysleli aj na konzoly tak su niekde inde... tvrdohlavosť

  • Smutné, ale stejně jako konečná cenovka. Dřív jsem stahoval i na warezu a dnes tam stahuji jen hudbu a knihy. Hry kupuji přes allkeyshop třeba na gamivo a podobných místech. Počkám jak cena spadne a tak mám před steamu a jiných platformach přes tři stovky her za rozumnou cenu. Nevadí mi zaplatit, ale rozumnou a pro mě dostupnou cenu. Určitě i tuhle hru rád koupím jak spadne někam k deseti èčkům. Přímo na steamu se dnes ani v době slev nevyplatí kupovat. Hra nevypadá zle a určitě má svou kvalitu, ale třicet je moc.  Možná buďte rádi, že se díky pirátům dostane do podvědomí lidi, co by jinak nehráli. Takhle bude po světě se šířit a udělá vám jméno. Rozhodně to není špatná propagace a lepší než si myslet, že za třicet ji každý koupí a zvlášť někdo kdo nemá s naší přírodou nic společného. Pro Čechy má jistě větší hodnotu zvlášť když reálie jsou použité zrovna z našeho okolí, ale zase ta cena je moc. Přes allkeyshop se dá áčková hra po půl roce po vydání koupit pomalu za třetinovou cenu někdy i za desetinu ceny. Tohle pak běžné lidi motivuje ke koupi a to může být propagace jaká chce, ale takové peníze vám dají ti nejzarytější fandové a Pražáci. 

  • tuco

    Ano, takove analyzy se casto objevuji napr. na gamastura/e.

  • redicius

    ... a nebo kdyby to byla dobrá hra a sklidila 9/10, tak by se líp prodávala :D

    (ano, to trollím a rýpu si, ale tak to ve finále taky prostě je)

    Nic, prdím na to, nebudu čekat na slevu a jdu to koupit :D Večer zapnu a běda, jestli se mi to nebude líbit :D

  • Cvicme_v_rytme

    Akce jsou fajn a klidně zvednou prodeje. Ale to řeší jen případný problém nevhodně nastavené ceny. Pokud hra není vidět, je neznámá, ničím nezaujme, tak jí nepomůže ani žádná sleva. To funguje jen u titulů, které jsou pro lidi lákavé, ale otáleli s nákupem.

    Psali, že špatnej byl i summer sale, tak je myslím jasné, že ta hra je prostě pro kupující neviditelná/nezajímavá. No a jestli to není herně průšvih a je to nadprůměr, tak je to prostě nezvládnutá propagace a nebo na tom lidem vyloženě něco vadí.

  • Už jsem četl, že těch hodin chození je víc, respektive se ozývají hlasy, že až moc a je to zbytečně natahované a od půlky už si přejete aby to už skončilo a ono ne a ne. Nicméně prostě za tenhle typ hry bych tolik rozhodně nedal.

  • redicius

    To je článek naprosto o ničem, jediný, co jsem se dozvěděl novýho, že nemají DRM a dá se to tudíž v pohodě stáhnout - pokud se do teď někdo bál cracku.

    Vývojáři si stěžují, že lidi kradou? Vítejte v realitě, jakoby žili posledních 5 let schovaní v nějakým lese.

    Mám ve wishlistu a koupím, až dohraju hry, který bohužel zatím vyšly. Netěším se, protože recenze nebyly 9/10, zahraju to z povinnosti a loyality, ale až budu já chtít :) Na ploše mám asi 30 her, který čekají, až je porvé vůbec zapnu a to nemluvím o tom, že mám i konzole a stejnej problém pak i se Switchem. Pirátit nepotřebuju, vydělávám, ale co nemám je čas. Vítejte v realitě.

    Ať zkusí využít nejbližší slevovou akci steamu (konec prázdnin?), podle toho,  o jsme viděli z minula se prodávájí věci ve slevě i víc, než při launchi.

  • Veny

    No jo, no... Ethan Carter se jeden čas dal pořídit nějak pod 5€ každopádně největší počet hrajících hráčů měl cca. 8x vyšší (1437 oproti 177 u Someday) a i teď jej hraje víc lidí.

    Someday má na steamu opravdu hodně recenzí v češtině, což podle mě opravdu ukazuje na to, že oslovení globálního trhu trochu selhalo.

    Třeba Maneater byl za 37€ a před vydáním byl všude - youtube, herní magazíny, po vydání hromada recenzí (ne vždy úplně pozitivních) a ještě Epic Store exkluzivita.

    Myslim že cenovka 20€ by prostě vypadala líp (tolik stálo Factorio btw.) a hra by se díky tomu mohla zviditelnit. Takhle to je opravdu jen "velká neznámá za 30€". I Layers of Fear 2 (tzn. druhý díl úspěšného titulu) byl za 25€ a mimochodem - nejvyšší počet hráčů najednou byl 714.

    Tenhle žánr opravdu nepatří (na rozdíl třeba od teltale) mezi masivně oblíbené.

    Nemluvě o tom, že hra má jen české a anglické titulky.

  • Thanquol

    No teda šéfredaktore. Vy ten alibismus podporujete? 

  • Aha. Tak to mají docela blbý. Tam si dovedu představit, že by to mohlo být trošku víc vidět (nabídka na store není tak zaspamovaná bordelem jako Steam, takže se to v last releasech hned neztratí) a mohlo by to i něco vydělat. Ale pokud se rozhodli, že to vydají jen na PC, bez DRM a bez marketingu, tak fakt nevím co na to říct :-/ To je hodně rizikový krok.

  • Cvicme_v_rytme

    Ono to tak pracný není, pokud na to myslíš při vývoji a řešíš ty herní prvky i pro gamepad.

    Z nějakýho důvodu si zřejmě řekli, že na tomhle vydělají nějaký peníze a že pak dobastlí tu verzi pro konzole. Jenže peníze nepřišly. Holt jedno z mnoha špatných rozhodnutí.

  • x_ander

    Netuším, o kolik může být dražší hru vydat i na konzole, ale pokud na tom makali 5 let a od počátku to nesměřovali i na konzole, tak pak těžko můžou očekávat nějaké závratné prodeje. Konzole to dnes hodně táhnou a myslím, že na playstationu ani na xboxu by se to neztratilo a mohlo to tam slušně vydělat. I Switch by tomu slušel.

  • Vydat hru na PS4 nestojí nic. Vzdyt tam hry vydává kdejakej jouda viz https://www.youtube.com/watch?v=3CekC2H2_hw pochybuju že někde utratil mega. certifikace PEGI jsou dle internetu 300-400 dolaru. Ovládání předěláš za víkend. Sám dělám v Unity tak jsem dělal už her několik. A PS4 devkity nevím jak ted ale po počátečních 2500$ je začali zapůjčovat zadarmo. A pak si Sony bere 30% jako steam a to je celý. Jestli je tam nějaká certifikace co stojí 800 000 tak to bohužel nevím jaká. A kam rozfofrovali chlapci těch par milionu z předchozí hry? 3 lidi spotřebujou za 5 let 4-5 milionů? Hrubej odhad že předchozí hra má prodáno dle steam spy 20-50 000 kusu po 20€.

  • x_ander

    No a to je právě to - krátký  walking simulator? Má to daleko blíž k adventuře a dohrání je na cca 15 hodin (oproti tomu klasické walking simulatory - Dear Esther 2 hodiny, Ethan Carter 4 hodiny, Gone home 2 hodiny, Firewatch 4 hodiny atd.)

    Jenže to je ten blbej marketing - lidi to neví. Podívaj se na cenovku 30 Euro a řeknou si, že to za 2-4 hodinové chození v lese nedají. A přitom je ta hra někde jinde.

  • Tak investice 30e do krátkého walking simulátoru je skutečně pro většinu lidí skutečně přes čáru, když za stejnou cenu můžeš pořídit v akci komplet edice AAA her, které jsou delší nebo mají potenciál znovuhratelnsti nebo to jsou dokonce sandboxy (tj. můžeš hrát do omrzení). Třeba Green Hell se prodává za 20e a je to daleko lepší hra.

  • J.V.Stalin

    No podíval jsem se, jestli tu je vůbec recenze. Hra tam dostala 7/10 (což v matematice současného games po předchozích zkušenostech znamená spíš tak 5/10).

    U recenze je aktuálně 6 komentářů z toho hned dva řeší, proč už hra nejde koupit na Steamu, když už vyšla...

    Jinak jak už tu psalo několik lidí, pokud bylo v plánu oslovit české publikum, tak se jim to vůbec nepovedlo. Pokud chtěli oslovit zahraniční publikum, tak by určitě stačil aspoň lepší trailer. Vím, že udělat dobrý trailer není zrovna snadné, ale pokud je samotná hra zajímavá, tak kolikrát stačí přímo ze hry vyseknout nějakou kvalitní scénu, šoupnout ji na YouTube a ona ta šeptanda kolikrát udělá svoje. Není to samozřejmě automaticky záruka obřích prodejů, ale když se to padne do oka streamerovi, co je zaměřený na takový typ her, tak už se někam dostáváme.

    Pirátsví je samozřejmě humus

  • Cvicme_v_rytme

    "V důsledku vyřčeného se prozatím nemohou konat ty plánované konzolové
    konverze, jelikož náklady na ně by byly téměř milion korun (certifikace,
    devkit, nutnost předělat ovládání atd.) a tvůrcům prý došly finanční
    prostředky již před vydáním"

    Prý téměr milion korun potřebují... Taky nevím na co. Chyba každopádně je, že nedělali podporu gamepadu od samého začátku. To by jistě ocenila i řada PC hráčů.
    A to je řekl bych největší kámen úrazu.

  • na co nejsou peníze? např. devkit PS4 stál 2500 dolarů a pak je začali dávat zadarmo a práce exportu hotovy hry v Unrealu na jinou platformu může bejt v ideálním případě na víkend a max na pár týdnů kdyby to nešlo hladce, to už se v těch 5 letech vývoje ztratí.

  • Veny

    Ehm... fail :D Vidim 5. a myslel jsem že včera, sorry :-)

  • Coffin.Corner

    Při zmínce o absenci DRM mě taky okamžitě napadlo, proč to hned nedali také na GOG. Přece jen je tam komunita mnohem přístupnější menšinovým žánrům a GOG by ji podle mě daleko viditelněji zpropagoval.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit