Vyšel The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered
-
Nechápu proč někdo čekal novou hru. Je to remaster ne remake. I tak dost věcí přidali. Prostě přeleštěný, ale pořád oblivion. Já jsem oblivion nikdy nehrál, tenkrát jsem na to neměl stroj, takže ideální příležitost. Občas si pořád zahraju staré hry, takže mě ty 20 let staré mechaniky netrápí:)
-
Za necelých 60€ bych si představil plnohodnotný remake. Ve finale ať za to chtejí klidně i těch dnes už standartních 69,99€ jako za Silent Hill 2.
Ale tolik peněz za remástr skoro 20 let starý hry, který se pravděpodobně bude hrát úplně stejně, pouze s trochu omlazenou grafikou a pár updaty v ovladání apoď.? No počkám si na slevu. Snad je to aspoň dobře optimalizovaný.
-
-
11.90 euri za game pass (pc) a mas to tam zadarmo
-
-
Nikdo si nebude kupovat Game Pass kvůli takové blbosti.
Ne jako sorry, ale na tehdejší dobu byl Oblivion docela fajn hrou. Ale ten stejný gameplay je na dnešní dobu fakt tristní trapas. I před 20 lety jsem se začal v té hře rychle nudit a nedohrál jsem ji. Mám dost soudnosti, abych ji nezkoušel hrát dnes.
-
-
tak na skusku stoji gamepass 1 euro na 14 dni, cize kazdy moze vyskusat a urobit si svoj vlastny nazor.
-
"Nikdo si nebude kupovat Game Pass kvůli takové blbosti."
A plnou cenu za to (místo 11eur) někdo dá? Nebo takovou blbost nikdo kupovat nebude a tipuješ nulové prodeje?
-
-
Nikdy jsem neříkal, že to bude propadák s nulovými prodejemi.
Ale očividně chceš vést debatu "na vysoké úrovni", a tak si vymyslel proti argumenty.
-
-
Na steamu se to prodává za plnou cenu jak rohlíky, ale nikdo si kvůli tomu nekoupí game pass za pár dolarů. Jo, to dává naprostý smysl.
-
-
Game Pass se kupuje z jiných důvodů.
Lidi, co si koupí GP, aby vyzkoušeli jednu jedinou hru, a pak ten GP zruší, je absolutní minimum.
-
-
Keci v kleci, cucání čísel z prstu.
-
-
Reakce na příspěvek:
Minulý rok Microsoft prozradil počet předplatitelů Game Pass. To číslo se pohybovalo okolo 34 miliónů předplatitelů.
Nikde nebyla ani zmínka o tom, že to číslo předplatitelů naroste o miliony lidí pokaždé po vydání nějaké nové AAA hry. Takže ty počty krátkodobých předplatitelů jsou očividně zanedbatelné ze statistického hlediska.
-
-
-
-
-
-
Po zhlédnutí několika videí musím konstatovat, že to vypadá opravdu dobře a spíš bych to dal na úroveň remaku. Tudíž i s tou cenou začínám celkem souhlasit.
-
-
Cena je v první řadě subjektivní záležitost.
Někdo je ochotný vyhodit klidně i 100$ za nudnou hru.
Někdo jiný nechce dát ani 30$ za zastaralou hru s přeleštěnou grafikou.
-
K "dokonalosti" by to chcelo plynulejsie a pomalsie animacie, huste realne posobiace lesy a AI mierne updatnut.
-
-
-
Mě na tomhle baví myšlenka, že tenhle third party remake bude potenciálně technologicky roky napřed před aktuální vývojovou verzí TES VI, jen kvůli Bethesdí obsesí s Creation Enginem.
-
-
Nesmál bych se předčasně. UE5 není v základu ideální pro open worldy, tak to může skřípat. Creation Engine taky od dob Oblivionu ušel kus cesty, ale je pravdou, že ve Starfieldu zrovna nezářil.
V zásadě jsou dvě možnosti: Bude to sice hezké, ale s technickými problémy, čemuž se vysmějí všichni, co UE5 z nějakého důvodu nechtějí používat. Nebo to poběží parádně a updaty UE5 provedené pro tuto hru ospravedlní rozhodnutí studií jako CD Projekt a jejich open worldů připravovaných pomocí tohoto enginu.
-
-
Creative je každopádně pěkně odpornej a dneska už je jedno jak ho vyšlehaj, prostě už se na to nedá koukat
-
Ve Starfieldu bylo přímo vidět, že Creation už umřel definitivně. Doba je jinde.
-
Podle me si tim Bethesda i testuje vody, jestli by se jim nevyplatilo prejit na UE celkove pro budouci projekty. Pokud jim Virtuos timto proslape cestu v podobe workflow, prizpusobeni stavajicich nastroju a struktur, moznych potizi a podobne, nevidim to tak nerealne.
Nedal bych moc za to, ze by si to prala i rada jejich zamestnancu, protoze jejich Creation kit odvozeny z internich nastroju je uzivatelsky naprosto priserny. :)
-
-
To určitě smysl dává. Menší projekt (i když pořád s ohromným světem) dělaný externím studiem. Když se nepovede, zametou to pod koberec a když povede, tak mají solidní základ pro přechod na jiný engine.
Edit: Uvidíme, jestli se nedočkáme oznámení, že TES6 se odkládá o rok kvůli přechodu na UE5 :-)
-
-
No, jak to tak vypada, tak jsem je trochu precenil - oficialne ze streamu a z prvnich dalsich informaci Oblivion remastered bezi na nejakem hybridu UE a Creation. Coz sice dava z hlediska pracnosti a nakladu na remaster smysl, ale s timhle pristupem by prechod na UE asi moc neotestovali. ;)
-
-
Bylo by zajímavé o tomhle vědět víc, z oznámení se to dá pochopit i tak, že z původního engine Oblivionu akorát vzali rozhodovací logiku kterou napojili na UE5.
-
-
Reakce na příspěvek:
Vypada to tak. Zrejme z UE vzali tu "prezentacni" stranku veci jako renderer a tak dale a zbytek je z Creation. I format souboru hry je puvodni, takze do funkcniho jadra (ve smyslu "funkce", ne ze fungovalo tak bezchybne) asi moc hrabat nechteli.
-
-
-
Odkládat nic nemusí, když ještě ani neuvedli datum vydání. Realisticky nejdříve vyjde tak v roce 2028, spíš ale ještě později.
-
-
-
Potenciálních problémů s UE5 jsem si vědom, ale ten má narozdíl od přeleštěného lejna Creation Engine aspoň větší potenciál. Hejty na UE5 sice jsou z mnoha stran, ale co jsem zaznamenal od skutečných vývojářů, tak je to dost často skill issue. Stručně řečeno, UE5 řadu věcí neskutečně usnadňuje natolik, že vytvořit funkční hru může i nezkušený tým, ale pro skutečné odladění všech záludností engine je třeba pokročilejší znalosti. To co jsem k tomu četl bylo technologicky detailnější, ale nejsem úplně z oboru abych to dokázal reprodukovat.
To že Virtuos měli a mají prsty v mnoha UE4 a UE5 hrách mi dává naději, že by mohli umět :)
-
-
-
Některé animace mi pří jdou docela toporné, stejně jako ve většině her od Bethesdy v third personu, ale jestli přešli na UE5, tak je to docela zvláštní, že to furt zůstává? Jinak to vypadá opravdu dobře. Nečekám, že z toho bude KCD 2, ale určitě zkusím. Škoda, že podobný přístup neměl Rockstatar s Vice City a San Andreas.
Jsem zvědavej, jak to bude s UE5 a modama. Pro nemalou část lidí do které se počítám i já, je to docela zásadní ...
-
-
Co jsem pochopil UE5 je jen nahozenej přes jejich engine aby zlepšil vizuál, hra nejede na UE5 nativně.
-
-
jj, a to je bohuzial miestami vidiet ....
-
-
-
Doctu se nekde zmeny ktere udelali ?
-
-
Nejsem si stoprocentně jistý, ale v traileru jsem viděl kouzlení jednou rukou, zatímco v druhé držíš zbraň, a pokud mě paměť neklame, to bylo něco, co zavedl až Skyrim.
-
-
Já mám pocit, že to funguje stejně jako v Oblibionu. Tady kouzlíš stejnou rukou ve které držíš zraň a jstli mě paměť neklame, to tak bylo. Oblion naopak zavedl to, že jsi kouzlo musel mít ve volné ruce. Tady můžeš mít štít/louč + zraň + namapované kouzlo a používat všechny tři.
-
dufam, ze neopravili game breaking veci ako nekonecnu duplikaciu itemov z inventara, este pol hodku a idem skusit
-
-
Tak je to remaster, ne remake. Takže nečekej něco co hru komplet překope. Nová grafika, nové modernější gui, prý lehce upravený systém levelování (tak daleko zatím nejsem abych mohl posoudit ale prý někde mezi Oblivion a Skyrimem) a přidělaný dabing tak aby obecné dialogy (třeba pozdravy od NPC) nezněly všechny stejně.
-
-
Tjn tak zajimaly me hlavne ty zmeny v lvlovani a jestli tam zase budou pobihat banditi ve sklenene zbroji
-
-
Zatím se toho moc neví, ale našel sem aspoň tohle.
https://www.tweaktown.com/news/104738/oblivion-remastered-uses-new-level-system-that-mixes-and-skyrim-progression/index.html
A chápu tě, se starým level/world scalingem bych nad tím ani nepřemýšlel.
-
a preco by banditi v sklenej zbroji nemohli bezat??? vsak to ma uplnu logiku vole, ...myslis si ze banditi do bran nechodili? myslis si ze bandita nedokazal zabit Daedru? koho mrtvoly si myslis ze si nachadzal v Oblivione?
ja tento narek fakt nechapem.
-
-
Jo, manici co prepadavaji pocestne ve vybave, ktera ma hodnotu pul vesnice. Cely Cyrodiil prezbrojil behem chvile ze zelezne vybavy na Daedrickou...
-
Bandita ve skleněný zbroji není problém. Na to si nikdo nestěžuje (i kydž to tak mohlo vyznít) Na co si lidi stěžují je to, že se všichni banditi oblíkali podle tvého levelu :-D "bacha kluci, pán hrdina teď tři hodiny skákal a zlepšila se mu akrobacie, honem všichni převlíct!" :-D
-
-
Já pochopil, že změna se týká levelování hráče (asi nějaké perky nebo něco takového, pravděpodobně se leveluje všemi skilly a ne jen pomocí primárních,...). O level scalingu nic neříkali, tak trošku tuším, že tady změny nebudou.
-
-
Tohle je zrovna příklad kdy pojmy "remaster" a "remake" v herním použití dostávají zabrat. Protože "remaster" v případě třeba Last of Us 2 je stejná hra jen lepší textury, "remaster" v případě titulů od Nightdive je v podstatě to samé plus nějaké modely a modernizace enginu. Tedy podle měřítek těchto studií tohle není Oblivion Remaster ale Oblivion Remake. Jako třeba remake Dead Space.
-
-
No jasně. U téhle hry je to taková šedá zóna. Já za remake beru něco, co je defakto udělané od nuly (Silent Hill 2 třeba). Tady je to jádro pořád původní oblivion, jen je přes to hozenej novej grafickej engine a předělaný assety. Ale hra jako taková (až na drobnosti) je starej Oblivion. Ale samozřejmě je to 19 let stará hra, tak je to znát víc, než když někdo "remasteruje" Last of Us 2.
-
-
-
-
Za mě teda pecka, tohle není remaster ale pořádný remake. S nákupem počkám jestli, nebo spíš až to výjde na cartridge pro Switch 2 i když bych si to mohl koupit rovnou na xbox nebo na PC tohle chci na handheldu. Port na současný Switch nevidím reálně, i když s ním mají Virtuous zkušenosti, tohle chci stejně na lepším hw. Doufám, že si modeři Skyblivion nerozmlátili klávesnice, ale tomuhle nemůžou konkurovat, Virtuous se překonali. Budu skřípat zubama u zavírání bran, ale jinak se těším, mám oblivion radši než skyrim, možná pokud by se s takovouhle péčí vrátili k Morowindu, tak bych si ho rád dal znovu, ani namodovaný to není ono.
-
-
ako moderi co robia na Skyoblivion sa k tomuto uz vyjadrily, co sa tyka grafiky, toto bude isto na vyssej urovni nez Skyoblivion ale v inych veciach ohladom hratelnosti chcu priniest daco ine nez toto od Bethesdy. Co ako dopadne, uvidime ked/ak ten Skyoblivion vyjde a porovna sa.
-
-
No zapnul jsem GP, že konečně dojedu Avowed. No, nedojedu. Hurá na Oblivion:)
-
Does it works?
Sixteen times better?
-
-
KCD II mi na 2070 SUPER jede na HIGH v klidu 60 FPS, tohle da v open worldu cca 45 na LOW. Ještě že to je v game passu...
-
-
Já KC2 ještě ani nespustil...turbolentni doba bez času tak není možnost se ,,zaseknout,, u hry na 100hodin heh
-
-
Není to jejich engine. A jede to podobně jako Avowed. UE5 je prostě zprasený engine...
-
-
Hele, pleteš si příčiny problému. Problém není v UE5.
Problém poslední dekády je v uspěchaném vývoji her, kde management tlačí na vývojáře, ať co nejdříve vydají hru.
Akcionáři a vedení firem nechcou nic slyšet o optimalizaci. Oni tlačí vývojáře k tomu, aby se problémy šili horkou jehlou.
Proč by taky měli věnovat výkonu hry více času, když můžou obyčejným hráčům v diskuzi říct: "Vám se hra seká?? Problém je ve vašem slabém PC. Kupte si lepší hardware."
A někdy se dokonce bugy (a tristní optimalizace) vůbec neřeší, protože zkušenosti ukázali, že i zabugované hry můžou mít vysoké prodeje. Hráči sice v diskuzích pláčou, ale peněženku stejně otevřou.
-
To jsem nehrál...ani nevím o čem(není to nějaká ta hra od Bioware? Možná si to pletu...) to je ale co jsem tak zaregistroval, všichni si z toho delaj legraci
-
avowed sa v slusnej spolocnosti nespomina :D
-
-
Avowed je vynikajuca hra.
-
-
Kolko ludi, tolko chuti. Mne sa napriklad velmi paci Immortals of Aveum.
-
-
-
-
-
za mě to nemá ksicht, tak velká hra na UE5 by potřebovala více času nebo jiný engine, mám teorii, že ten engine by nezvládl větší množství stromů při normálním FPS, proto z toho udělali pustinu.
-
-
To je bohuzial pravda ze tie preriedene lesy a kde - tu strom, biju do oci pri inak peknom vizualy. Ale je mi jasne, ze to by aj vyrobna doba celej hry bola uplne inde.
-
Není to pustina, prostě už tam není SpeedTree s jeho nerealisticky košatými korunami stromů, místo toho jsou tam generické stromy z UE5 a vypadá to příšerně.
Snad první moderní remaster/remake, u kterého jsem si neřekl: "Takhle to přece vypadalo když jsem to tenkrát hrával", a to není vůbec dobře.
Nehledě na to, že hra zjevně při každém spuštění již bez upozornění znovu kompiluje shadery, a tak je vždy prvních 5-10 minut nehratelných. To by chtělo hodně rychle opravit.
-
-
Kompiluje shadery jen pri prvnim spusteni (a pak predpokladam bude klasicky kompilovat znovu jen kdyz dojde ke zmene driveru a podobne).
-
-
Proto podotýkám, že bez upozornění. Jak jinak si mám vysvětlit několikaminutové kolísání FPS v rozmezí 15-250 v hlavním menu? Při každém spuštění, beze změn v nastavení.
-
-
U me se nic takoveho nedeje, zadne vykyvy ci propady, a ostatne, hra se da nastartovat z hlavniho menu okamzite a pokud by pokazde zahazovala jiz zkompilovane shadery a bez nich pustila hned primo do sveta, melo by to byt poznat. Pokud to ale tobe dela, pak bych spise tipoval na nejaky druhotny problem (jako natvrdo snizena shader cache size v nastaveni ovladacu nebo neco podobneho, i bez ohledu na to by mohlo pomoci ji uplne vycistit).
-
-
Pátral jsem na fórech, a stejný problém má spousta hráčů s grafikami RTX řady 40. S nejnovějšími ovladači dokonce hra cca po minutě komplet zamrzne.
Naštěstí je pár způsobů jak to napravit, mně pomohlo odstranit soubor sl.pcl.dll z adresáře: *hra*\Content\Engine\Plugins\Marketplace\nvidia\DLSS\Streamline\Binaries\ThirdParty\Win64\
Takže už všechno OK, ale je smutné, že se něco takového vůbec může stát. Holt kouzlo PC a neomezené variability konfigurací.😎
-
-
Reakce na příspěvek:
Zajimave, mam taky radu 40 a tedy pravda, mam o jednu verzi starsi ovladace, takze jestli nenapachaly nejakou neplechu ty. No alespon ze mas vyreseno. :)
-
-
-
-
-
-
Co jsem tak okoukl, tak svet vubec nepredelavali, vcetne stromu/lesu a tak dale. Zkratka vzali original jak byl a assety jsou proste jen hezci, ale topologie terenu a podobne je naprosto stejna (nebo jen s minimalnimi zasahy). Unreal engine by to klidne dal, na youtube ostatne muzes najit radu ukazek, ale proste nechteli a nechali originalni "pustinu".
-
-
https://www.youtube.com/watch?v=ld4SNwRcI9s
tady je krásné porovnání, možná máš i pravdu, ale i tak mi to připadá málo zalesněné.
-
-
Je to malo, driv to stacilo, ale dnes uz jsme holt zvykli na lepsi provedeni krajiny a lesu. Take jsem doufal, ze trochu zmodernizuji i jak je svet vystaveny, ale bohuzel nektere veci nemenili a nechali v duchu originalu (a podle me ku skode veci, protoze to oldschool provedeni kazi celkovy vizualni dojem a misty vypada az trochu komicky).
-
-
-
-
Jsem zvědav, zda vzikne časem remake Falloutu 3/NV, protože ty hry zestárly strašně nehezky. Oblivion předělávka nevypadá špatně, ale ten nesoulad grafiky a hratelnosti je tam teda cítit hodně, trochu mi to evokuje TLOU 1 Remake, kdy level design a grafika z TLOU 2 bije taky pěkně do očí.
-
-
New Vegas nevznikne určitě protože ho nedělala Bethesda a je hodnocen kladněji než trojka všeobecně a to Tod nemůže překousnout...určitě sis (vykat si asi nebudeme)všiml že o NV se snad pomalu Bethesda ani nikdy nezmiňuje...jako by ta hra neexistovala...důvod je jediný, oni takovou hru (možnosti etc.)udělat prostě neumí, což dokázali s F4 kde hrát vyloženě za zápornou postavu fakt nešlo i kdyby člověk chtěl a že jsem měl chuť odpradknout Prestona celou hru
-
-
A tak trojka byla skvělá. NV subjektivně lepší, ale trojku bych určitě nevynechal.
-
nj, NV robil obsidian ale ako je to s rpavami na tuto znacku netusim, Bethesda ma asi prava na celu Fallout znacku, tym padom by som sa necudoval keby mala prava aj na NV... aj ked to robili v Obsidiane za sialenych casovych podmienok.
-
-
Jak pravil kolega Derp...práva mají ale protože NV nedělalo přímo jima podřízený studio a je to asi nejlepší novodobý Fallout tak to jaksi nejde přes Bethesda bachor, když se ještě vezme v potaz kolik jim na to dali času...
-
Jo, Bethesda vlastní práva na Fallout značku a v ideálním světě by jsme dostali remake/remaster New Vegas.
Ale Todd "It Just Works" Howard je prostě namyšlené individuum bez jakékoliv sebe reflexe. On nedokáže překousnout, že by někdo jiný dokázal udělat tu stejnou věc lépe než on.
-
-
Chci ideální svět!
-
-
-
-