Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • sice si nejspíš opět koleduju o smazání/zabanování IP adresy, ale například graf týkající se games
    http://im.tiscali.cz/games/2016/05/17/623555-anketa-2339x1654.png?1463476174.490327

    herní zpravodajství na tomto serveru z poloviny sestává z reklamní tlačenky na AAA hry, které má formu bombardování zbytečnými články o dané hře před jejím vydáním. Recentním příkladem je třeba Doom - každý den jeden článek o Doomovi, jeden den gamesplay, další den retro gamesplay, pak představení nabídky atd. To mi nikdo nevymluví, že tento typ "zpravodajství" není zaplacenou reklamou na danou hru.

    Recenze budiž, některé jsou dobré, jiné míň. Jako příklad zejména špatné recenze bych uvedl recenzi na hru UnderRail, kdy bych se vsadil, že ji recenzent ani nehrál

    Bleskovky jsou prostě přejaté zajímavosti o hrách se zahraničních webů

    Nejlepší jsou tady diskuze, i když cenzor často pracuje na jejich znepříjemnění.
    • x_ander
      Neřekl bych, že je to reklama. Když vyjde velká hra (což Doom určitě je), tak o ní lidi chtějí číst články, proč by jim je redakce neposkytla? Chápu, že to může být otravné, pokud tě zrovna Doom nezajímá, ale je to logický postup, nejen na games.cz Stejně je to třeba na filmových serverech, kde za poslední dva týdny máš v podstatě jen články o Civil War nebo X-menech.
      • já se nad tím nepodivuju, jen to konstatuju. Kdybych bych majitelem serveru a živil se herním zpravodajstvím, nejspíš bych se choval stejně. Co mě opravdu přesvědčilo, že se jedná o formu reklamy byl Fallout 4, kde bych řekl, že to až přestřelili - každý týden informace od novém SPECIAL nebo perku, zbytečné články o ničem. No a Dooma vydává ta samá Bethesda co vydávala F4.
        a ano, je to stejné o filmů, u her a vůbec všude, kde se točí milony a miliardy.
        • solomon.short
          Ale jak pise x_ander. To je jako bys na moviezone blil 10 prispevku denne ze te nezajima cpt. America. Me taky nezajima, tak clanky o tom filmu nectu. To je toho. Stejne tak tady. Nectu clanky o hrach co me nezajimaji. A do diskusi k nim taky nelezu abych vsem rekl ze me ta hra nezajima.
          • třeba u nových Star Wars jsem se na jenom americkém serveru taky musel vypsat ze své frustrace, jak to JJ Abrams katastrofálně zprasil. Zaplatil jsem za lístky do kina a dostal jsem nepovedené remakce IV epizody se stupidním scénářem. S hrama je to podobně, když strávím u hry třeba 120 hodin (třeba Witcher 3), tak cítím potřebu napsat i věcech, co se mně nelíbily. Není přece nutné pořád psát o tom, jak je hra skvělá. A články o Witcherovi mně zajímají.
            • No vidíš a já si koupil blu ray (light side) a jsem spokojený a stál víc, než tvoje lístky do kina. To že studio vytvoří propagační materiály, které jsem redaktoři umístí s krátkým komentářem pro velké AAA hry s gigantickým rozpočtem na marketing je jenom přirozené, dávají jsem informace, protože je mají, holt malé indie hry nemají promakané trailery propagující každý perk ze hry narozdíl od Bethesdy, takže tak.
        • x_ander
          Tak ono nejde jen o prachy, ale i o to, že lidi zkrátka chtějí informace o "události", která se aktuálně děje. Což je ve světe her teď Doom. A stejné to bylo když vyšel třetí Zaklínač, GTA V, MGS 5 nebo třeba i ten Fallout 4. Velké hry, velké značky, zajímá to většinu lidi, tak proč jim nedat hromadu článků, když je čtenáři chtějí a čtou. Když člověka konkrétní hra nezajímá, tak to může vadit, ale je to prostě logický krok.
          • já se i na některé hry těším a zajímají mně. Třeba na Deus Ex (který máš na fotce) se hodně těším, hodně jsem se těšil i na Witchera, byl jsem zvědavý i na Dooma (i když to není můj typ her), ale chrlit o dané hře 30 článků, které jsou často zbytečné a jejichž informační hodnota je sporná, může být i kontraproduktivní (hra prostě začne lézt na nervy ještě předtím než vůbec vyjde). Všichni pracovníci v marketingu a reklamně ví, že daný produkt musí být vidět, musí se o něm mluvit, musí být na očích. Proto tyto zbytečné články, vnutit to lidem do podvědomí a oni si to pak podvědomě koupí. Dnes díky Denuvo už si to neukradnou.
    • Uvědomujeme si, že součástí práce herního novináře je informování lidí o herních novinkách ?

      Hodnocení tvého komentáře: 3/10 Komentář na úrovni průměrného českého kikota, který má koule o velikosti lískového oříšku. Samozřejmě jako správný čech, všechno víme, známe i klíčky máme, teda aspoň si to myslíme, skutečnost je ovšem jiná a náš názor, díkybohu, neovlivní nikoho kromě nám podobné elity.
      • krásný příklad psychologické projekce, kdy si na druhé promítáš sebe sama a pak to s velkou pompou bouráš.
        • OneLineMan
          Potichu, abysme ho nevystrašili, pozorujme tohoto ukázkového uživatele navštěvujícího diskuse na Games.cz, myslí si, že když vytáhne "intelektuální" terminus technikus, zastraší útočníka, bohužel si neuvědomuje, že se ve svém předešlém příspěvku vyjádřil tím čechy oblíbeným všeználkovským způsobem, jenž jako vždy krásně ukázal jeho nulové znalosti, odstraňujíc jakýkoliv respekt čitatele, kterého bylo už tak proklatě málo.

          Hodnocení: 5/10 Tvůj první příspěvek jako takový je sice nemastný neslaný, ale tento tvůj pokus, který obsahuje nádherně stupidní intelektuální slovní spojení, fungoval jako koření, tvoříc pěknou kombinaci, pokud budeš takhle pokračovat, tak to možná ještě vytáhneš výš, teda níž.
          • hezká logorrhoea aneb slovní průjem
            • solomon.short
              God bless google co? :-)
    • Aristarch
      ... hehe ... si to celkom vystihol :D
    • dělají to systematicky. Když vyjde nějaká hra, tak se snaží vydat retro v sérii. I když Dooma bylo tedy až moc...
    • Veskoslav
      Drizze, fakt se přiznej. Jak moc ses jebnul do hlavy?
      • Aristarch
        ... zřejmě méně ... než ty :D
  • Rejsek
    Já jsem záměrně lhal, že se mi všecko líbí, protože jsem tajně doufal, že mi tato opovrženíhodná krysí taktika pomůže k výhře, tak to máte možná trochu zkreslené.....
    • MikeR
      No vidíš, jak jsi šikovnej. A teď si představ, že takovejch chytráků jako ty se najde v každý anketě dost, asi tak od dob, co je anketa anketou. A k tomu si představ, že právě proto existujou metody, jak vyřadit valnou část respondetnů, kteří si vymýšleli. Ten neodhalitelnej zbytek už je odchylka, s kterou se počítá a která nemá žádnej zásadní dopad na výsledek.
      • jen aby se pri tom nevyradila taky cast lidi co nevymyslela, to by pak tam tech odchylek bylo nejak moc..
        • MikeR
          I to se samozřejmě může stát. Ale neboj se, že ten kdo nasbírá 7000 odpovědí, což už jsou hodně slušný a cenný data, si nezajistí odpovídající zpracování. U takový porce se to opravdu vyplatí. *4*
          • ja jen nechapu jak nekdo muze zjistit zrovna u tohohle typu dotazniku jestli nekdo keca nebo ne. je jasny ze vyradit dotazniky kde jsou same zaporne/spatne odpovedi nebo naopak je celkem viditelne, ale kdyz to nekdo namixuje..nevim..to se mi nezda.
    • solomon.short
      Tipnu si: Total War Warhammer rozjedes za skaveny:-)
      • Rejsek
        Bohužel, nemám počítač na kterém bych rozjel cokoliv od roku 2013 :-( Chvílemi se mi seká i diskuze na Games :-(
        • do roku 2013 vyšlo tolik skvělých her, že i kdyby už nevyšla hra vůbec žádná, tak máš do smrti co hrát. NO a ty hry co vychází dnes, si zahraješ za 5 let, až si koupíš lepší počítač. Budeš je mít odbugované a vydané v kompletních edicích včetně všech DLC a koupíš je za zlomek dnešní ceny.
          • ja bych to bral hned, aby minimalne deset let nevysla jedina nova hra, mam jich tolik ze ten neustalej prisun dalsich (ne nedokazu si rict ..nekupuj to) z toho dela nesplnitelnej quest.
            • to je pak závislost na kupování nových her. Pamatuju že na kolejích měli někteří borci závislost na stahování her a filmů. Stahovali a stahovali, a vypalovali na CDčka, a ani neměli čas to všechno hrát.
              Prostě je potřeba si vypočítat, kolik her za rok jsem schopen si zahrát, a pak si jich jen tolik koupit. Já zvládám tak 3-4 větší hry - Witcher 3 120 hodin, Pillars 120 hodin, Divinity OS 70 hodin + tam vmáčku pár menších kousků (akční hry, adventury).
        • solomon.short
          Tak si porid konzoli! The GGG©
    • ja to vedel, ja to rikal:)
  • Jenom poznámka k interpretaci otázky ohledně reklamy. Neřekl bych, že většina je s ní smířená a je to v pohodě. 41 % uvádí, že jim nevadí, pokud není agresivní. Už se ale neptáte po tom, kolik lidí považuje reklamu na serveru za agresivní. Upřímně si myslím, že to bude drtivá většina z těch 41 %, proto také neřekli pouze nevadí mi, ale dávají jasný signál, že reklamu berou, pokud nebude například zvuková, vyskakující pop-up a podobně. Což jsou věci, které na stránkách využíváte.
    • MikeR
      Je pravda jedna věc a Tiscali za to nechci nadávat, naopak bych je rád pozvbudil k hlubšímu zkoumání problematiky. Zatím neumí trefit hranici, kdy reklama upoutá pozornost čtenáře, ale ještě ho neobtěžuje až nefrustruje. To se dá zkoumat a přijít na to. Samozřejmě vždycky bude někdo řvát. I kdyby veškerá reklama byl skoro neviditelný textový proužek, tak se najde pablb, který si bude stěžovat z principu, ale dá se najít míra, kdy reklama nebude značnou část uživatelů vysloveně obtěžovat.

      Kromě toho co napsal Ursus, hodně lidí obtěžuje reklama nevkusná. To je případ interní oranžový reklamy, tu musel stvořit někdo s těžkým nedostatkem soudnosti a navíc se zapomněl v 90. letech.

      Nevkusný reklamy na výrobky a služby vzbuzující přinejmenším pochybnosti, ne-li rovnou nedůvěru, sem promítá i jeden inzertní systém. I když už bylo hůř, ale ještě pořád se objevujou. Prakticky si svou důvěryhodností nezadaj s nigerijskými dopisy a nabídkami prostředků na prodloužení vzdálenosti nejzažšího bodu multifunkčního orgánu od pupku. Přímo tahle se mi teda snad tady nezobrazila, ale jiný vyloženě podezřelý a nevkusný reklamy jo. Pokud nelze nastavit, že nemám zájem prezentovat takový a makový reklamy, tak takovýho obchodního partnera bych se radši zbavil. Tím, že takový reklamy na svým webu akceptuju, mám na tý ostudě podíl, je to moje vizitka. To se nejde vymlouvat, že "my nemůžeme za to, co tam ten systém vybere" a už vůbec ne na to, že ten systém vybírá podle toho, co kde jinde uživatel hledal a navštívil, protože to tak často vůbec nefunguje.

      Další věc s tím spojená je masivní přenos dat a nároky na výkon. Tady je fakt třeba myslet na to, že už zase jsme v době, kdy na tom záleží, protože spousta lidí používá mobily a tablety, maj limit na přenesený data a i když si s tou stránkou průměrný tablet poradí bez znatelnýho zpomalení, všechny ty výpočty dost žerou baterku a to má hodně negativní vliv na uživatelský zážitek. Už tak jsou samotný weby Tiscali zbytečně přeplácaný vlastními skripty, spousta věcí by šla řešit bez nich - a reklama přidává ještě jednou tolik. Nehledě na nějaký nečekaný pop-up video, to může být pro uživatele tabletu v jistou chvíli i hodně nepříjemná záležitost.

      Ještě jednou, jako drtivá většina lidí vím, že bez reklamy to prostě nejde, jen chci podpořit Tiscali v hledání hranice mezi zaujmutím a způsobením frustrace a znechucení. Je to investice, která se určitě vyplatí.
      • Od toho je tu mobilni verze. Ja ctu jenom ji a nemam zadny problem. Kdyz nahodou narazim na normalni verzi, tak se v ni ztracim a neorientuji. Na druhou stranu,vac sem chodim kazdy den, o ankete jsem nevedel, na mobilni verzi nebyla inzerovana.
        • MikeR
          Na mobilu to asi lidi používaj, to je fakt. Ale nemyslím, že bude moc těch, kteří mobilní verzi používaj/chtěj používat na tabletu. Ostatně poznámky, jak je všechno na tabletu titěrný, tu nevidím prvně, to by asi v případě mobilní verze nepsali.

          Ale teda musím něco upřímně pochválit. Ještě nedávno měla stránka na Games včetně reklamy, skriptů a dalšího balastu průměrně 4,5 MB, to byla opravdu nestoudnost. Teď jsem se koukal znova a jsme lehce pod 2,5 MB, takže rozhodně už se na optimalizaci pracuje, to je vynikající zpráva, jen tak dál. Až se dostanou k velikosti stránky 1 MB a skripty nevyříděj šest let starej počítač na třicet sekund z provozu, můžeme bouchat šampáňo a hrdě mluvit o použitelnosti webu. *4*
    • ucho
      souhlas. jsem ochotný reklamu tolerovat v rámci podpory webů, které navštěvuji, a taky tak činím. u games.cz jsem na to však rezignoval, protože ta reklama byla agresivní několikrát. agresivní reklamy podporovat nebudu. když to pak ještě spojím se zdejší cenzurou, kdy se maže i upozornění na gramatické chyby v článku, aniž by se ty chyby opravily, tak prostě web nemůže čekat, že tady ještě budu čučet na reklamy. to bych na něj klidně nechodil vůbec...

      edit: ještě je s podivem, že je v ohledu reklam redakce tak "hloupá" (narážím na projevy Bacha), když se pohybuje kolem her. ono se to moc neliší od prodeje her a kopírovacích ochran, kdy teď vlastně redakce chce, aby všichni piráti najednou hry kupovali a všem stahovačům, co nic neplatí, by chtěli zakázat hraní her. takže se tu řeší důsledek a ne příčina. *facepalm*
  • KamilZm
    Redakce má ode mě palec nahoru za to, že měla tu odvahu zveřejnit výsledky, většinou weby takovéto data pečlivě tají.

    Výsledky mě také mile překvapily, až na FightClub, osobně ho z českých obdobných pořadů (včetně audio verzí) nyní považuji za nejlepší. Pouze mi vadí, když se tam účastníci tváří stylem "nám je to jedno", "chce se mi spát", "už neotravujte", nebo když nedávají pozor (instalují si při něm Windows 10). Ale to se naštěstí už často nestává a za poslední rok šel FightClub přístupem a tématy nahoru.
    • solomon.short
      Fightclub jak kdy. Ocenuji na nem a na zdejsich gameplayich ze je ucinkujicim rozumet. Zkusil jsem onehdy retro na konkurenci a musel jsem vypnout. Jeden rackuje, druhy si slape na jazyk. Pritom fakticky v tom nebyla chyba, jen se mi to hrozne spatne poslouchalo.
    • Tanatonaut
      Taky mě to nepřekvapilo. Nejednoho diváka nejspíš naštval občasný (ne )zápal některého hosta. Už se to snad ani nestává, ale lidi si pamatují *1* Teď, v této formě, jsou pro mě FC to nejlepší na serveru. Jen škoda, že Lukáš už nechodí. Moc mě bavila jeho pohotovost a důvtip.
  • MickeyMutant
    Obzvlášť mě překvapil fakt, že z lidí, kteří si za rok nekoupí ani jednu hru, si ji 2 284 nekoupí v krabici a 553 digitálně.
    • tak tech 533 budou pirati to je taky digital..ale ty krabice by se meli nahlasit nekam do distribuce her, preci jen prijit o 2284 krabic s hrama co si nikdo nekoupil je divny:)
      • SalemCZ
        ze 7000 odpovědí
        • fakt? A smysl pro humor mas kde? V ....?
  • No jo. S reklamou na internetu je to těžké. A podle mě bude hůř.
    Jako mít celý bussiness založený na tom, že nabízím něco co lidi chtějí zadarmo. A k tomu se snažím nalepit něco, co ti lidi vůbec nechtějí za peníze není úplně ideální podnikatelský záměr. Představte si, že by herní obchod fungoval tak, že by dával krabičky s hrama zadarmo a snažil se žít z toho, že by při každém prodeji nabízel různé toustovače, hubnoucí přípravky, pojištění a pilulky na hubnutí. A čím méně lidí by to kupovalo, tím agresivněji by vám to cpali.
    Když si to člověk představí v reálném světě, je to řešení k smíchu. Hromada internetových projektů na něm bohužel stále stojí. A vždycky to bude boj. Čím agresivnější reklama, tím víc lidí bude mít ad-block. A tím bude reklama agresivnější atd.
    Asi by to chtělo, aby někdo přišel s nějakým jiným modelem. (i když sám jsem krátký na to vymyslet jakým).
    • Treba ja mam adblock jen na games, jinde mi reklama nevadi... jen tady jsem zazil straslivosti jako rotujci krychle, bannery ktery nejsou zavrit a treba zvuk kterej se neda vypnout...
    • tak ten model je vymysleny a je jednoduchy. platenie za obsah (bez reklamy) nieco ako PIANO. zaplatis cojaviem 2,5€ mesacne a mas pristup na web bez reklam. Neches platit musis strpiet reklamy *16*
      • No jasně. Ale tenhle model ti nebude moc fungovat. Protože už je zažité, že za web se přece neplatí. A lidi raději nainstalují ad-block a pomyslně si přístup zdarma "zpirátí", než aby tvůrcům zapaltili.
        A pokud tenhle model zavedeš, tak je tolik konkurence kde se k tomu dostaneš "zdarma", že to nikdo platit nebude. Prostě docela patová situace. Na které ve výsledku tratí všichni.
        To by web musel přijít s opravdu něčím novým a navíc za co se ty peníze vyplatí dát.
        • Lukyz
          Já neříkám aby byl web kompletně placenej, ale že by mohli nabídnout funkce / obsah navíc, pro lidi, kteří jsou ochotni něco platit viz předchozí příspěvek.
          • Jasně. Ale kolik takových bude? Když ten "obsah navíc" je většinou něco, co je jinde zadarmo.
            Tuším, že něco takového zaváděl kydsi Bonusweb a že už z toho sešlo?
      • prosímtě a kdo dneska bude platit za obsah? Vždyť už i placené p*rnostránky do jedné zkrachovaly, protože nebyly schopny konkurovat obsahu zadarmo. A to se týká čehokoliv, od zpravodajských serverů až po herní weby.

        Jediné řešení je udělat kompromis mezi provozovateli a uživateli, tj. provozovatelé by měli vysvětlit, že je pro ne reklama důležitá, a současně by neměli dělat reklamu intruzivní a obtěžující. Neměl bych třeba problém 1x týdně naklikat 20 odkazů s reklamou, kdybych to udělal naráz třeba pod jedním článkem.
        • Myslim, že účelem reklamy by mělo být prodat výrobek nebo ho alespoň zviditelnit, k čemu reklama na kterou nikdo ani neklikne, momentálně tu mám banner na Adastra, což je (asi) firma zabývající se analýzou dat, dále tu mám banner na jakési výživové doplňky, sadu sirupů Yo a pak banner na Uncharted 4, což je aspoň trochu relevantní, jinak mi to celé přijde totálně mimo, kdo chodí na stránky o hrách, aby kupoval sirup že *1*
          • Právě. Z reklamy se prostě stal hroznej balast. A místo kvality (troška reklamy, která aspoň k něčemu je) je to dělané kvantitou (takže se na web narve vše co jde - jen ať je toho co nejvíc a i když na to lidi kliknout akortá tak omylem - čemuž odpovídá mizerná cena za klik).
            Místo balastu na výživové doplnky, toustovače a další kraviny by mi třeba nevadilo větší tlak na komerční články týkající se her (nový HW apod). Není-li to bannerem, tak se člověk aspoň o nečem novém třeba dozví (i když ví, že to bude přechválené) a na takovém článku si dokáži představit, že někdo klidně na link do obchodu, ze kterého by mohla být provize. Fakt nevím, jestli někdo na Games kliká na reklamy na pojištění. Ale dokáži si představit kliknotu na článek o nové cool myši, která mě třeba jako hráče zajme svými programovatelnými funkcemi a půjdu si ji koupit. Nebo sluchátka, nebo cokoliv jiného.
        • Lukyz
          Já bych klidně nějakých 70,- měsíčně platil.
          Web bez reklam, možná nějaké fórum jen pro "premium" uživatele, popř. nějaká slevička na roční předplatný Levelu. Asi by to bylo na trochu hlubší úvahu a hlavně propočty, ale určitě by to nějak udělat šlo.
          • ... http://games.tiscali.cz/tema/games_cz-bez-reklam-jde-to-i-bez-adblocku-57248
            • A trd schvalne jestli zaplati :-)
          • Je fakt ze treba mit forum jen z overenych platicich neanonymnich zakazniku by mohlo byt neco co by me k tomu zaplaceni snad dokopalo :-)
  • Tak snad se po tom průzkumu pravdy nestane z FC nějaký pidi pořad kde budou slušní hosté. Karel Drda a další jsou nejlepší.

    Na slušné kecy a hraní si na nějaký televizní pořad se lze koukat na jiných webech kde se o to snaží a omlouvají každou věc kterou řeknou špatně nebo od huby....
  • Hmmm... Nejvyšší dosažené vzdělání - základní 6 %. Do diskusí příspívá 6 %. Sice je to zcela nesmyslná analogie ale vysvětlovala by občas úroveň diskuzí.
    • solomon.short
      Stejne jako tvuj nick:-)
      • *3*
  • Jak potvrdilo se to, co se čekalo... jen ten FC mě teda překvapil... snad ho nezruší při tak málo procentech... :)

    btw: že "diskuze" u článků je žumpa, to je jasná věc... sem rád, že se dokázalo, že velká část těch ubrečenejch hlasů je vlastně jen malá část :)
    • SalemCZ
      tak vem že Fight club průměrně má 5000 zhlédnutí, tady v anketě hlasovalo cca 7000
  • NO diskuse je evidentně výsadou zdejší elity, což mě překvapilo. O věkovém složení a dosaženém vzdělání nepochybuji, máme tu lidi v rozsahu od Ing. Jack1948, Csc 45let, po čerstvé absolventy mateřských škol s 980ti SLI. Mnoho z nás jsou zasloužilí vývojáři a matadoři herní scény, proto jsou názory zde prezentované vždy relevantní a mohou sloužit jako podklad pro vývoj nových herních skvostů.
    • solomon.short
      Myslim si ze diskuteri zdaleka nevypovidaji o tom, kdo games navstevuje. Spousta lidi do diskusi neleze. A obcas se neni cemu divit
      • eh... nepovídej, to sem si nevšiml, že jen 6% lidí přispívá do diskusí... proto říkám elita ne asi, kdyby sem lez každej, nebyla by to elita... k tomu sem to celý myslel ironicky atd, tak se koukej zasmát, poplácat mě po ramenou a mazej vyvíjet nějakou pařbu, jak máme tady ve zvyku, v našem vývojářskym kroužku
      • ono to je taky tak ze plno lidi nema co rict, nechteji se nechat insultovat nebo nemaji radi kdyz je nekdo poucuje. Ale myslim si ze hodne lidi klika plusy a minusy, to je takove anonymni a bezpecne a dotycny nic neriskuje, na to bohuzel v dotazniku asi nezbyl prostor:)
        • solomon.short
          Ano, s tim souhlasim

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit