Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit
  • Paul_cz
    Dokud si Dan zachová upřímnost jakou prokazuje tady, tak mi nevadí když to třeba odloží.
    • Správně. Radši ať je to hotový, než se striktně držet termínů a vydat zabugovanej zprasek. Když už na takovou hru čekam 20 let, tak to v nejhoršim nějakejch pár měsíců navíc vydržim.
  • flash789
    vavra ma v tymu lidi z Bethesdy?..to jsou teda paradoxy:)
    • potrebujou nekoho kdo by jim naprogramoval IF script 1 is done open script 2
    • Nuz to ze nejaka hra vypadne od velkeho teamu/spolocnosti, este to neznamena ze ta hra splna predstavu kazdeho clena teamu. Vecsinou je to zhmotnenie pohladu hlavneho designera a este par ludi co rozhoduju. Je kludne mozne ze v Bethesde boli nejaky designeri, grafici, animatory alebo niekto dalsi kto uz davnejsie chcel pracovat na RPG ktore neni fantasy a je bez magie. No a teraz maju sancu :-)
    • Keyz
      Snad tam ten člověk nepřitáhl zvyky z bethesdy.
      *15*
    • To víš, každej potřebuje mít občas boxovací pytel. *1*
  • odkaz na ceskou verzi: http://www.warhorsestudios.cz/index.php?page=blog&entry=blog_037&lang=cz
    • Tenhle článek je česky
  • Nechceš už toho nechat?, takovéhle zbytečné sáhodlouhé kecy kvůli jednomu obrázku si fakt debbil. Respkt. si větší deebil než se předpokládalo. Chápeš že tvé výlevy nikoho nezajímají co je komu potom že ty to neshledáváš legálním nebo co. Už se prober a nejen tady si ostuda českého internetu, odpad větší než Veskoslav. Tak se zamysli nad sebou , probíráš blbosti a tebe to fakt baví co? Svinit diskusi.
    Idiotů jako ty je všude plno, takže klid.
    • Dildo_Vagins
      Jsi velkej kluk, poplácej se ( sarkasmus, jsi nula co tu dělá ramena ). Diskuze je od toho aby se diskutovalo, ten jeho avatar rozebíralo několik diskutérů pode mnou, takže jdi zase do prdelle, ok ?

      PS : Nulo, do očí bys mi to neřekl, to ti garantuju. *3*
      • Chim
        Pokud máš pocit že došlo k porušení nějakého zákona, proč se neobrátíš na příslušný státní orgán?
        • Dildo_Vagins
          To bych samozřejmě mohl, protože k porušení zákona došlo. Dokonce bych mohl nahlásit i tento server, po tom by ale neštěkl ani pes, návštěvnost oproti i takovým serverům jako jsou novinky.cz je takřka nulová. Holt je tu asi mnoho hňupů z DSSS, co si myslí, že vyholit si hlavu, pověsit nacistickou vlajku doma na zeď je "cool". Tak já vás teda nechám při tom, jenom se nedivte "reakci" normálních lidí, až vylezete ze svých pokojíčků ven..
          • Jack1947
            Vaginsy ty si normální debbil. Co na tom že je pro tebe svastika (ještě píšeše swastika omg) symbol hákového kříže hitlera. To udělal až hitler, předtím to byl normální symbol který využívali např britské jednotky. Nebo skauti... fakt blb.
            • Dildo_Vagins
              Rettardovanej iddiot mě nemůže urazit, snaž se víc bezmozku...
              Prej "pro tebe je to symbol Hitlera", musim tě zklamat, VĚTŠINA bere hákový kříž jako symbol nacismu.
              Tobě už pomůže jenom pád ze sedmýho patra, nebo ještě zkus strčit hlavu mezi futra a prudce zabouchnout...
          • Prasaak
            Vy musíte mít těžký život, mistře. Být arbitrem pravdy a lásky ve světě plném zhoubných obrázků, kde se nacismus skrývá i za nevinně se tvářícími věcmi. Plně Vás podporuji, mistře.
            • Dildo_Vagins
              Tak určitě, můžu mít "těžší" život než někteří jiní lidé, protože jsem se rozhodl řešit věci, které mi vadí a ne jen nad nimi mávnout rukou. Žádný "arbitr pravdy a lásky" nejsem, vadí mi nacismus/ symboly a vypatlaný vyznavači, tak jako jiným normálním lidem. Jestli to tobě nevadí, tak by se to chtělo nad sebou zamyslet...
  • Hrozně mě mrzí jaký mám pocit z vývoje KC. Záměrně píšu pocit. Ikdyž pan Vávra píše jak pokračuje celý vývoj a jak to jde kupředu, tak z jeho blogu cítím určitou neprofesionalitu nebo nepřipravenost. Přijde mi, že pan Vávra je vždy překvapen co se zase vyvrbilo a kolik to dá práce. Pana Vávru vidím jako takového vůdce, který má vidinu cíle a dokáže vnuknout svým spolupracovníkům svou vizi a motivovat je k nejlepším výkonům. Z blogů mám pak pocit, že Warhors má sice vůdce (pana Vávru), ale nemá řízení. Člověka (profesionála), který by se vyznal v plánování, organizování, personálním zajištěním a koordinaci. Myslím, že by si Warhorse určitě mohla dovolit nějakého managera na pár let vývoje, který by zvládal managerské a projektové činnosti na profesionální úrovni.
    Na závěr opakuji, že to je jen můj pocit z prezentace vývoje a realita může být opačná. Nicméně Warhorse fandím, hru mám předkoupenou a moc se na ní těším. Tak ať vše vyjde co nejlépe. *3*
    • Vavra je namachrovany hovdao. Nikdy nikdy nikdy nevyvinul opravdu kvalitní, vyvážený, pokrokový herní titul. H&D delal v týmu, Mafie 1 je přece jen asi jeho nejlepší počin, ale viděno kritickým okem je to z herniho hlediska opravdu sragora, v podstate jen jezdeni autem a nudne mise. Ze dna ji však tahne dobry pribeh a dabing a zkratka zlate ceske rucicky. Mafie 2 uz je totalni průser, fail ze vsech hledisek. Doporucuji přečíst recenzi na eurogamer, beztak bych ji pouze citoval.
      Za Vávrou tedy nestojí nic extra, velmi slušně receno. Presto se stavi do role spasitele rpg zanru, hry s draky a kouzly a namisto toho nabidne simulaci hostinskeho! Bravo! No není to mentál?
    • Hmm lenze my nemame vsetky informacie a nedivil by som sa keby za tym bolo este nieco dalsie. Jedna moznost je ze neboli az na taky uspech kickstarteru pripraveny. Dalsia moznost je ze ten vyrazny uspech nakopol investora k vyrazne vyssej investcii ako planovali/ocakavali, tak si mozu dovolit viac expandovat. Tak isto si treba uvedomit ze na nezavysle studio, nikym nezastresene je to uz slusna palka - 60 ludi. Nemyslim si ze Vavra je uplny amater alebo ze Klima nie je schopny riadit. Jednu vec si ludia asi moc neuvedomuju ale vyvoj softwareu a zvlast hier, co je velmi kreativny proces, je nie len zlozity ale zjednodusene povedane sa prakticky dokola stale vymysla koleso. Iste licencovanie enginov vyrazne pomohlo v urychleni vyvoju ale stale je vyvoj sw velmi daleko od povedzme modularneho/suciastkoveho skladania ako napriklad auta vo fabrike. A preto aj vyvoj sw vo vseobecnosti je taky aky je :-(
      • Jo, taky si myslim ze procesni rizeni vyvoje her neni zrovna nejlepsi. Je to dost kreativni vec a muzou nastavat prodlevy. Zas tolik bych se o to nebal, vypada to ze Vavra nema uplne megalomansky pociny a naopak ma dost realne cile. Navic vybrali celkem dost penez na to, aby to vsechno mohli dat dohromady.
      • ucho
        Řekl bych, že v tom blogu je většina podstatných informací. Ono víc lidí automaticky neznamená rychlejší vývoj. Navíc řešili stěhování. Noví lidi se musí zacvičit, aby se vše dělalo stejně. Pochybuju, že vše stálo, ale některé věci holt stáli na Vávrovi. Dohromady o žádné zdržení nejde, pokud to teď rozjedou nějakým normálním tempem a pojedou podle plánu. Řídí to tam podle mě slušně. Já se nejvíc bál, že Vávra bude dělat moc věcí stylem pokus/omyl, což povede k příliš dlouhému vývoji a průšvihu, ale zdá se, že si uvědomuje, že se musí v jistých věcech krotit...
    • Podle mého názoru je to spíše poprvé, kdy můžeme díky upřímnosti blogů i jako zákazníci koukat opravdu pod prsty při vývoji. Je to nezvyk, oproti klasické západní PR propagandě, která profiluje herní vývoj jako jasnou a bezproblémovou činnost.

      Jinak pokud vím, tak ohledně jakéhosi "managerského řízení" je ve Warhorse pan Martin Klíma.
    • Keyz
      To by snad měl děla Klíma.
      Je vidět, že mají problém s řízením. Také lidi kteří tohle umí nechávají řádně zaplatit...

      I když se museli starat o KS a zaškolují nové lidí, tak to zvládnout jde... Například Oracle Corporation málem zkrachovali ale uřídili to. Anebo skvělý dokument Ramsay's Boiling Point, kde zase vidíš jak se s tím borec vůbec nes*re i když se musí starat o mnoho věcí. Zarazilo mně jak je v klidu i přes velké půjčky které měl a vsadil vše na jednu kartu.
  • Keyz
    Je vidět jaké to je sr*ní. Práce s lidmi je komplikovaná a navíc když je jich hodně.
  • Pusobi to na me tak, ze Hovnousek ma s Vavrou nejaky osobni spor nebo problem a tady se mu zbabele pres radoby kritiku, ve skutecnosti urazky, msti.
    • Chápu, že to tak muze působit, ale ve skutečnosti tomu tal vubec není. Jediné, co mi na Vavrovi osobně vadí je jeho namyšlenost a arogance, zejména vzhledem k jeho přednáškám o vývoji her na GDS, kde vzdy mluví jako vývojářský guru, který ma za sebou desítky her a je mistrem světa v game designu. Ale to je subjektivní postoj, který nema na moji kritiku vliv. Spíš mi vadí ta jeho neskromna suverenita s niz pri predstavovani Paskvildomu vyrukoval, nasliboval hory doly, zkritizoval všechny dosavadní rpg (zde ovšem podotýkám, ze se zcela ztotožňuji s jeho kritikou Skyrimu!) a on udělá tedy ve sve hře vše jinak, tudiz to bude bomba. A spousta lidí vypla mozek a skočila mu na to jako mouchy na lep. A zatím v podstatě nebylo ze hry nic zasadniho odhaleno. Mluvim o hre jako takové. Ze si licencovali (jiz volne dostupný) CryEngine nebo ofotili Rataje nad Sazavou mi nepřijde jako základni kámen úspěchu. Zatim ovšem odebrali 3rd person pohled coz je v rpg dost problém, prptoze hráč nevidí novou zbroj a vyzbroj ve hře. Dale odstranili veškeré magicno, fantasy a příšery. Takze zůstane jen nudny středověk. Aby fungovala hra ve středověku, tak by musela byt setsakra kvalitní a Vávra zatim nic kvalitního neukázal. Tak proc mam byt na vetvi a psat do diskuze jaka je to bomba. To by bylo opravdu falešné. Vávra a Paskvildom potrebuji zpětnou vazbu, sam Vavra ted uznal ze některé konceptuální zmeny budou nevyhnutelné, a ja se bojim, ze to talhle pujde dal po dalsi tri roky. Kdybyste se vsichni zamysleli nad neperspektivnosti projektu v jeho soucasne podobe a ozvali se, treba byste Vavroci usetrili spoustu zklamani v budoucnu. Tim, ze ho budete slepě adorovat mu v teto fazi vubec nepomuzete...
      • Chim
        Nevím jaký máš problém, ale přeji ti, aby se ti ho (třeba i za pomoci odborného lékaře) podařilo vyřešit.
      • Jeho namyslenost a arogance nesaha ani po kotniky tem tvym. A na rozdil od tebe, on aspon neco dela a ma za sebou nejake (a dobre) vysledky.
      • ucho
        Takže Jejdasek měl pravdu, protože dle tvých slov tomu rozumíš jako koza petrželi :)
      • wenceslaus
        Kdyby byl tak arogantní, tak by nepřipouštěl pochybnosti. Suverenitu beru v jeho pozici jako nutnost.
        To, že nebylo nic zásadního odhaleno ti, zdá se, nebrání v hodnocení.
        Nudný středověk? Asi moc netušíš... ale dejme tomu, že protebe opravdu nudný. Jak můžeš vědět, že tu není dost lidí, kteří tohle opravdu chtějí? Warhorse mají alespoň průzkum - co máš ty?
        Dej si pozor, abys ses nestal tím Vávrou o kterém mluvíš.
        • Jenze středověk BYL nudný. Lidi obdelavali pole, mleli mouku a obcas se vzali po hlavě palcatem nebo dzbanem od piva. Jedna věc je, ze je (pro nekoho - viz ten pruzkum) zajimave studovat historii a druhá pak vlozit dej videohry do středověkých reálií a úzkostlivě lpet na historické věrnosti. Je zábavné studovat vesmír ? Ovsemze ano, nicmene realisticke rpg z Měsíce? = nuda. Vetsina lidi nevi, co chce. Proto chci, aby se zamysleli, zda opravdu chteji relistickou hru ze středověku nesmyslne svazanou ceskymi realiemi, obsahujici realistické e rpg souboje (wtf) , bez 3rd person pohledu, avsak s úžasnou simulací bláta (viz příspěvek vyse)
          • Nudny jsou tak leda gamesy, kde porad nekdo trapne kouzli ... sesila nejaky nesmyslny blesky/ohnicky/...
          • wenceslaus
            Máš prapodivnou představu o středověku. K měsíční krajině měl dost daleko. Navíc hry nejsou o běžných, průměrných jedincích, které nic zajímavého nepotkalo. Je to RPG, takže tam bude důraz na příběh. Nemá jít o simulátor nevolníka 15. století.

            Zrovna tou dobou žil ve Francii rytíř, naprosto oddaný rytířským ctnostem a Johance z Arku. Dokonce vyzval na souboj pána hradu, kterémy byl nucen prodat svůj hrad, protožebyl krutý k poddaným.
            Jenže se zapletl s jistým podvodníkem, alchymistou a začal se věnovat okultismu. Dokonce začal ve sklepeních hradu obětovat malé děti. Později vypověděl, že nechtěl, aby byli pošpiněni hříchem a tak jim umožnil odejít ještě v nevinosti - bylo jich údajně až na sto. Gilles de Reis byl pak popraven.

            Podle mě zajímavá předloha. Rozhodně to nezní jako nošení pytlů a plení pole.

            To yvoje "bláto" může být pro někoho přemíra efektů kouzel, nevkusně obří zbraně... a pod u jiných her.
  • ...brod je ještě daleko...klíííd *3*
    • Brod je daleko, ale uz ted se Vávra po kolena boří do špinavého, pachnouciho bláta svého nabubreleho ega, které mu veli do hry splacat vsechno, co ho napadne, aniž by měl hotový zakladni koncept, jak sam konečně priznal. S takovou se k brodu nikdy nedostane...
      • wenceslaus
        Já myslím, že právě přiznal, že do hry nemůže dát všechno co by chtěl, protože na to není čas (viz blog).
  • Točit a roznášet pivo po krčmě šlo taky ve staré české hře Legie.
  • pro jardu69 dole: clanek ano, ale je v nem odkaz pouze na anglickou verzi blogu, tak jsem si dovolil nabidnout ceskou pro ty, co neumi anglicky nebo nechteji hledat.

Pokud chcete přidávat komentáře, musíte se:

Registrovat nebo Přihlásit