Přejít na výpis diskuzí
Vývojáři opouštějí mainstream a hledají ztracenou svobodu
9.11.2011 | Ondřej Švára
83 příspěvků
-
vis kdyby se vyrabely opravdu kvalitni, propracovane a dlouhotrvajici hry (nerikam, ze zadna takova neni), tak by lidi tolik nenadavalo. her by melo byt min, ale mely by byt kvalitnejsi. vzdyt se na to podivej, jak ty hry postupuji. vzdyt se meni jen grafika. jinak je temer nulova interakce s okolim, muzes jen strilet, klikat, skakat a nekdy i kakat ;) az budu moct s postavou normalne delat veci, ktere clovek/postava v interakci s okolim zvladne, tak zacnu rikat - pozor neco se zmenilo. napr vylizani/prelizani ruznych prekazek, chytani ruznych predmetu, pouzivat je, fyzika, pohyby atd. vzdyt v novem BF3 nemuzu ani vylezt na 2 metry vysokou budku!!! jen proto, protoze na to neni skript? to je tak tezke na tom zapracovat? nebo se mi povedlo uz nekolikrat skocit z metroveho kamene/skalky a umrel jsem. pry ze sebevrazda. trakove stupidity se deji v dnesni dobe u nejvice vyhypovane hry...tyhle tak banalni veci me presvedcuji o tom, ze hry jsou proste stale v plenkach....
-
Jasně, že když chceš vydat něčí článek, tak o tom musí vědět. A na komerčním webu mu za to ještě obvykle musíš zaplatit:).
-
to se musí i domlouvat? tak to jsem nevěděl *8*
-
Když je to pouhej překlad, musí to bejt vydaný pod jménem pravýho autora a museli by se s oním autorem na vydání domluvit. Tohle je plagiát.:)
-
Souhlas. Stejně ten dnešní mainstream za nic nestojí. Je to jen čaj, který se vaří stále dokola z toho stejnýho čajovýho sáčku... Zlatá indie scéna, radost pohledět.
-
to fakt nedokážete napsat vlastní článek? Jeden zmála článků za poslední měsíce (kromě indie koutků - díky za ně), za kterej sklidíte nadšený ohlas a je to plagiát. To je obrovská škoda a ztráta kreditu u čtenářů, proč...
-
ale kde je vzít, když ve škole je učej úplný kraviny a kombinace dobrej dev+dobrej manažer není žádoucí (pijavice by pak neměly práci..)
-
Překlad není plagiát. ale musí být jasně uvedeno, že jde o překlad, byť modifikovaný.
Originál jsem nečet, takže prd vím, jen teoretizuji. -
Hlavně v takovýmhle případě by ani link na originální článek nepomohl. Tohle je prostě kompletní plagiát cizího článku, pod kterej se podepsal Švagr, není to jeho autorská práce pouze vycházející z cizích zdrojů...Nejvíc mě dostává, že šéfredaktor to ví a přesto to vydá.
-
nechci být zlý, ale takhle se nezdrojuje. Musí se odkazovat na konkrétní články, ne jen na homepage webů. Takhle si můžu ozdrojovat kdeco.
-
Mna najviac prekvapuje jedna vec. V poslednych rokoch ludia strasne na vsetko nadavaju, spravaju sa hrozne, nie je nic co by sa im pacilo. Je jedno kto co vyda. Moze to byt aj dobry titul, ale stale viac ludi si v hrach pocina ako hlupe stado. Nic sa nespytaju, su tam len akoze do potu a kazia inym zabavu doslova. Preco? Pretoze su frustrovany zo vsetkeho. Ten neustaly zhon a vsetko. Celodenny stres sa prejavy formou takej unavy, ze uz jednoducho nevladzu. Ono aj ked clovek hra tak pracuje. Vysledokom je este vacsi stres takze si nik neoddychne a robia nieco len mechanicky. Tym padom klesa uroven hracov a ich uroven bude padat dalej. A povedzme ze sa vam v hre nieco nepodari. To sa hned prejavy. Na druhy den sa zobudite a vsetko ide odznova. Celedenny stres so vsetkym a ked mate na nieco cas, tak zistite ze potrebuje cas na zotavenie, nez povedzme mozete hrat, alebo zacat akukolvek inu cinnost. A ked si ten cas nedate je to len pokracovanie muk z celeho dna.
-
zdroje, ze kterých bylo na článek čerpáno, jsou uvedeny na konci článku.
-
Kdyby se ten clanek prelozil zpet do aglictiny, tak je to na pravniky pratele...
-
"Facebook, iPhone a XBLA, to jsou média budoucnosti." ucebnicova ukazka toho, jak se firmy soustredi na masy s prominutim hloupych "hracu". jde tam ve vysledku jen o prachy a vysledny produkt je O NICEM
-
jen tak dal. pryc od mainstreamu. verim, ze stare dobre casy jeste prijdou...
-
smejki + MrSanta: Díky za vysvětlení. Chtělo by to tedy více kravaťáků, kteří jsou vizionáři, mají hry rádi a zároveň stojí nohama na zemi.
-
Že já to už někde četl..!
http://arstechnica.com/gaming/news/2011/08/experience-going-indie.ars/1 -
Skutečné poklady herní scény budou v budoucnosti opravdu vzácné. Je to škoda, kéž by nebyl vývoj her tak drahý. Nebylo by potřeba investorů, rakoviny která nás ochuzuje o skvělé zážitky.
-
Podobný pocit mám z blížícího se Rayman Origins, Michelu Ancelovi se to obvykle daří.
-
přesně tak. megalomanství, bezbřehá touha tvořit bez ohůedu na ekonomickou stránku a v neposlední řadě tvorba "intoušovin" jako je právě Planescape: Torment. Spousta hráčů si to neuvědomuje, ale P:T nevzniklo díky nějaké vyšší prozřetelnosti. Nelze ho brát jako etalon kvality, ke kterému je třeba se upínat. Je naopak extrémem, náhodou, která by za normálních podmínek nevznikla. Rozhodně ne v tak vysoké produkční kvalitě. Je maximálně možné být vděčný za to, že do toho někdo nalil prachy, protože v důsledku to je čistá filantropie. *1*
IPLY musel díky produkci nevydělávajících titulů (snad poslední výdělečný projekt byl Fallout) prodat krám oněm frantíkům, co to vedou dodnes. Ti už to pak dojebali po všech stránkách - ekonomické i tvůrčí -, což je už jiná kapitola.
A rozdíly?
- CD projekt se soustřeďuje na jednu značku, kterou má vlastně plně pod kontrolou, a tu se mu naštěstí podařilo prodat.
- CD projekt má další, prakticky stálé, příjmy (GoG)