Přejít na výpis diskuzí
Vývojářský deníček představuje tvorbu masivního modu pro Skyrim
6.1.2014 | Aleš Smutný
39 příspěvků
-
Musím říct, že celý ten projekt vypadá zatím až neuvěřitelně životaschopně. A to u módů není zrovna obvyklé (většinou to umře dříve, než stačí udělat nějaký větší kus práce), zdá se, že tady mají ale nějaké schopné tahouny, kteří do toho dávají opravdu všechno. Držím jim palce. Tohle je jediněčný přístup, jak přinést unikátní estetiku a kouzlo příběhu Morrowindu nejenom pro pamětníky, ale i pro nové hráče, kteří by se do tak staré hry nikdy ani nepustili (a kteří mají tendenci říkat celé sérii Skyrim).
Práce autorů s aktualizací modelů pro dnešní standardy je koukám napůl umění a napůl archeologie:) Musí si domyslet tolik detailů oproti dřívějším nízkopolygonovým modelům, a přitom se snažit, aby to zůstalo věrné původnímu duchu.
Jediná škoda je, že je engine Skyrimu poněkud limitovaný, což je znát třeba u dialogů (převeliká škoda, že nemůžou být rozhovory jako dříve, miloval jsem ten originální způsob kontextového dialogu).
Držím jim palce. -
-
Postup by jim mohlo zpomalit, pokud například zmíněného a nesmírně talentovaného a v podstatě profesionálního autora Ravannu najme nějaká oficiální herní společnost. Ten člověk snad nespí a tvoří jednu úžasnější věc za druhou. A řekl bych, že bez něj by SkyWind nevypadal tak jak bude snad jednou vypadat.
-
-
To je pravda dost reálné nebezpečí. Ale třeba si mezitím stačí vychovat následníky:)
EDIT: Ačkoliv by si bezpochyby zasloužil, aby se mohl svými schopnostmi profesionálně živit v herní branži.
-
-
-
Tak to je fakt metal, na žádnou jinou hru se od teď netěším tak jak tohle. Teď hlavně aby to vyšlo a je mi jedno za jakých podmínek, za remake morrowindu sem ochoten i zaplatit *14*
-
-
presne.. za tohle bych klidne petistovku dal, pro me MW stale nejlepsi dil serie (i kdyz ten pocit pred 18 lety, kdyz jsem vrazil do PC konecne 8MB pameti a Arena se zacala rozumne loadovat..)
-
-
To raději neříkejte moc nahlas, nebo jim to Bethesda zatrhne právě z toho důvodu, že by se v rámci módy remaků rozhodla přivydělat nějaký ten peníz na narychlo spíchlé HD verzi Morrowindu, kterou by zadala nějakému budgetovému studiu:)
-
Mno coz me pripomina, ze jsem vlastne nikdy Arenu poradne nedohral :D. Daggerfall jsem zkusil dostkrat, ale cloveka casem nastvali ty bugy, kdy proste jste sli do dungeonu a nebylo jak se dostat do urcitych casti, protoze cesta proste neexistovala (random meli opravdu super, ale prilis zabugovany :P)
-
-
-
Tohle jsou frajeři.
-
Shut up and take my Skooma! Těším se jak malé dítě :)
-
Chudák Aleš. To jste ho zamkli v redakci a dali si dovolenou, že jsou tu články prakticky jen od něj? *4*
K tématu:
Na YT je řada videí a projekt se vyvijí slibně. Kéž by jim to vyšlo a modifikace byla dokončena. Tady aspoň vidíte výhodu toho, když hra nevychází každý rok či každý druhý rok. TES série vychází jednou za 5 (+-) let a komunita tak má čas nejen si hru pořádně zahrát, ale rovněž hru rozvíjet po svém. Tohle fungovalo i u dalších her, než se vydavatelé vzbouřili proti hráčům a začali na komunitu doslova kálet (viz třeba série battlefield). -
Jen doufám že jim to nějaký pitomý právník nezatrhne... Jak mají bohužel často ve zvyku...
-
-
Nikdo by jim to neměl zatrhnout, protože ve výsledku nechtějí používat nic z originálnáího Morrowindu, ale pouze součásti Skyrimu a vlastní meshe, textury a hlasy. Tudíž to bude v podstatě "jen" obrovský mod, a snad by neměl mít nikdo nic proti, navíc je držitelem práv Bethesda takže by neměl hrozit podobný problém jako s převedením Pána Prstenů do Oblivionu a následně do Skyrimu, kdy jim to zatrhnuli Warneři.
-
Doufejme že ne. Bethesda je přeci jen v tomhle poměrně vstřícná. Však také na práci moderské komunity spoléhá už léta, která tím prodlužuje životnost jejich her bez nadsázky o celé roky (a že zalátá chyby, které sami nadělali:))
-
-
platí hlavně to, co máš napsané v závorce. Bethesda nechává modery, aby jí opravili hru
-
-
-
Sorry ale musím ještě....
Jsem to teprve dokoukal a TYYYYVOOOLEEEE!!!! Fakt piplačka téměř od píky.
Jsem moc rád za to, jak se moderská komunita rozrůstá a celkově si myslím, že se opět blýská na lepší časy. Teď promluvím jako takový ten herní kmet, ale posledních pár let jsem měl spíše pocit, že žiju v takovém nějakém herním temnu, pod nadvládou gigantických herních společností jdoucích hlavně za ziskem. Neříkám, že jsem se u spousty titulů nebavil, našly se dokonce i světlejší chvilky, ale suma sumárum se z her začalo pomalu něco vytrácet. Tu větší výzva, tu smysl pro detail. Právě takový ten detail, vložený srdcem nadšence, dělající tu práci z nadšení. Taky nějaký ten rok zpátky byla ta menší "kreativnější" studia zkoupena a až na pár světlých výjimek přišla éra "běžícího pásu" a DLC :). Pak ale přišly věci jako UDK, CryEngine, Kickstarter, nebo možností vlastního crowfundingu (doufám, že jsem to napsal o.k.) celkově se grafikům, animátorům a "modelářům" zpřístupnily nástroje pro uplatnění svého umu a myslím, že se zase začnou oběvovat více hry, které mají sakra blízko technické kvalitě AAA titulů, ale zároveň nabízejí tu herní náplň pro tu užší skupinu hráčů chtejících víc. Ideálně kdyby tyhle dvě odvětví žily v harmonii vedle sebe, aby se nažraly i masy a ten zbytek si taky přišel na své ;o) Právě věci, jako je tenhle mod, nebo Star Citizen mně naplňují hřejivou nadějí, že budoucnost hraní zase tak úplně do kytek nepůjde... -
-
v podstate s tebou souhlasim. Treba takovej UDK ktery je pro nekomercni vyuziti zdarma je uzasny. Plnej internet tutorialu + nekolik knizek zamerenych ciste jen na UDK. Kazdy kdo chce zacit ma volne pole, myslim ze je to uzasne a tenhle obri mod to jen potvrzuje. Je na tom neuveritelne prace, modely maji opravdu paradni a to ozvuceni muselo zabrat neuveritelne prace. Takove projekty me naplnuji pocitem ze kreativni lide jeste nevymreli a mame se na co tesit.
-
-
Moc jim fandim. Morrowind považuju za nejlepší hru, jakou jsem kdy hrál. Vypadá to, že i v tomto modu bude potřeba poptat se na lokace a místa. Ač mám Skyrim rád, fakt, že vždy hned víte kam máte jít, hru dost sráží.
-
-
To jsi toho asi moc nehral *5*
-
-
Kurna, drzim jim pesti, aby ten projekt dotahli do zdarneho konce a bez nadsazky doufam, ze gameplay (herni mechanismy, napr. uprava magie) udelaji podle dane hry pripadne podle nejlepsich mod packu, ktere se pro danou hru tenkrat vytvorili. TO znamena nezustanou jen u graficke predelavky a pretvoreni questu, ale i samotne tvorby napr. magie, kterou se me morrowind opravdu libil.
-
Morrowind - nejlepsi single rpg, jaky jsem kdy hral! Tahle hra splnila moje sny z dob, kdy takovy open world hry jeste neexistovaly...